Z električnim pogonom se ni treba odpovedati tradicionalnim voznim lastnostim in vzdušju nemških limuzin. Tako že od začetka razumem sporočilo BMW-jevega i4, ki je ob prenovi sredi življenjskega cikla dobil še drugo štirikolesno gnano različico.
V kontekstu prenove serije 4 so tudi i4 v lanskem letu skupaj z Gran Coupejem popravili make-up. Nič pretresljivega, a dovolj, da je svežina oblikovnega izraza očitna. Usmerite pogled v ledvičke, sprednje dnevne luči in nov svetlobni podpis zadnjih luči - slednji je sedaj kompleksnejši in ima umetniški pridih. Sicer ob doplačilu prilagodljivih LED žarometov. Naj omenim še nove možnosti platišč in dve novi barvi karoserije.
Notranjost? Ukrivljen zaslon za i4 ni več novost, v nasprotju s klasično gnano serijo 4 ga je imel že od začetka in to je sedaj poenoteno - z novo različico operacijskega sistema iDrive 8.5. Novi in elegantnejši so sedaj še zračniki na armaturni plošči ter jeziček menjalnika oziroma izbirnik smeri vožnje namesto ročke. Pa volan, ki je po novem spodaj prirezan.
V seriji 4 sem se vedno odlično počutil. Še posebej z M Sport oblazinjenjem odličnih sedežev, ki so deloma oblečeni v alcantaro. Kvaliteten, soliden in izrazito prijeten ambient. Ob izdatni digitalizaciji je še vedno dovolj tistega značilnega bavarskega občutka prijetne športne utesnjenosti. Z zadovoljivo prostornostjo spredaj in 470 litri prtljažnika, ki ima veliko, uporabno odprtino.
Druga štirikolesno gnana različica je našla svoje mesto v ponudbi
V ponudbi še naprej ostajajo eDrive35 in eDrive40 z zadnjim ter M Sport model M50 s štirikolesnim pogonom. Novost pa je ta i4, ki ga imam v rokah - xDrive40 s štirikolesnim pogonom in konkretnejšo zalogo moči (295 kilovatov oz. 401 “konj” in 600 njutonmetrov navora) zapira precej veliko zmogljivostno vrzel med M50 in omenjenima modeloma z zadnjim pogonom.
Do stotice pospeši v 5,1 sekunde. Torej že precej bližje silovitim pospeškom M50, ki kraljuje na vrhu ponudbe. Sunek v hrbet pri pospešku z mesta je že kar konkreten, moči pa potem dovolj za lahkotna prehitevanja in podporo prepričljivim voznim lastnostim. Od električno gnanih BMW-jev je i4 v vožnji namreč še vedno nekako najbolj BMW-jevski, najbolj intuitiven in transparenten.
V zavojih uravnotežen, natančen, okreten in spreten pri obvladovanju 2260 kilogramov mase (približno 150 kilogramov težji od dvokolesno gnanega modela). V izkušenih rokah zna pokazati obilje moči na zadnji osi, a ob prenosu teže tudi obremeniti zunanje pnevmatike. S športnim podvozjem na prilagodljivih blažilcih in pri izdatni masi z udobjem nima posebnih težav. Vse skupaj je seveda na čvrstejši strani spektra.
Doseg pozimi ne omogoča povsem brezksrbnega potovanja
Baterija ima uporabno zmogljivost 81,3 kilovatne ure in se polni z največ 205 kilovati moči. Med testom sem na avtocesti večinoma vozil pri dovoljeni hitrosti in i4 je v povprečju porabil 22,7 kilovatnih ur energije na 100 prevoženih kilometrov. Pri zimskih temperaturah. Teoretično bi torej lahko pri tej porabi z enim polnjenjem prevozil 358 kilometrov. Izrazito varčevanje s hitrostjo na avtocestnih potovanjih sicer premaga izvorni namen takšne kupejevske limuzine.
Na daljši poti popolna brezbrižnost torej ne bo trajala zelo dolgo. Če je doseg prioriteta, je kateri izmed modelov z zadnjim pogonom še vedno boljša izbira - eDrive40 po izkušnjah v poletnih temperaturah porabi kakšnih 19 kilovatnih ur in se približa dosegu 450 kilometrov.
Če seveda izvzamem Gran Coupe s katero izmed dizelskih opcij, ki so še vedno na voljo. Ali pa seveda bencinskih. Tovrstna raznolikost je pravzaprav bistvo BMW-jeve ponudbe. Če xDrive40 pomerim z bencinsko gnano ponudbo - je nekje vmes med 430i, ki vendarle ni več tako vznemirljiv in eksploziven ter M440i, ki s šestvaljnikom potem nudi precej več substance in otipljivosti pogona.
Za dobre tri tisočake več se mi zdi zanimiva nadgradnja dvokolesno gnanega modela eDrive40. Še vedno pa stane deset tisočakov manj od M50 ali bencinskega M440i. V testnem i4 se je sicer nabralo za več kot 21 tisočakov dodatne opreme. Poln M Sport tretma stane 6.176 evrov, paket inovacij z naprednim voznim asistentom 3.169, prilagodljivi LED žarometi pa 1.826 evrov. Ob nakupu BMW podarja paket Service inclusive s štirimi leti brezplačnih servisov.
Prodaja: | BMW GROUP Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 63.350 € |
Cena testnega modela: | 85.663 € |
Moč: | 295kW (401 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 5,1 s |
Največja hitrost: | 200 km/h |
Motor: | dva elektromotorja |
---|---|
Baterija: | Li-ion – 83,9 kWh (81,3 kWh neto) |
Prenos moči: | motorja poganjata vsa štiri kolesa – 1-stopenjski menjalnik |
Zmogljivost: | največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,1 s – poraba električne energije (WLTP) 18,2 kWh/100 km – električni doseg (WLTP) 505 km – čas polnjenja baterije 8 h 30 min (AC 11 kW), 30 min (DC 205 kW, 10-80 %). |
Zunanje mere: | dolžina 4.783 mm – širina 1.852 mm – višina 1.442 mm – medosna razdalja 2.856 mm |
Prtljažnik: | 470 - 1290l |
Poraba elektrike na normnem krogu: | 22,7 kWh/100km |
---|
-
Prizemljen električno gnani BMW s prepoznavnim bavarskim genskim zapisom in še naprej odlična izbira za tiste, ki imate radi vajeti v svojih rokah. Novi xDrive40 je s štirikolesnim pogonom občutna zmogljivostna nadgradnja eDrive40 in smiselna alternativa M50, ki se dobro vmešča tudi med bencinsko gnanimi različicami.