Test: BMW iX xDrive60 - Kakšno je po štirih letih vzdušje v bavarski dnevni sobi?

23. 9. 2025 | Janoš Pečnik

Ta SUV, ki je leta 2021 v BMW-jevo ponudbo padel kot električni meteorit, nadaljuje z manjšimi izboljšavami. Razvoj tehnologije je eksponenten, ampak ali se je v štirih letih okoli njega sploh kaj bistveno spremenilo?

Ta BMW-jev SUV se je leta 2022 v ponudbi pristal kot električna senzacija in izložba BMW-jeve električne pogonske tehnologije, ki apelira na navdušence nad tehnologijo - s kontroverzno obliko ter zanimivim eksperimentom prostorne in udobne notranje zasnove. Tako ne spada v nobeno izmed BMW-jevih tradicionalnih modelnih linij, po dimenzijah pa se nekako uvršča med X5 in X7.

BMW iX xDrive60
Janoš Pečnik

Minila so štiri leta in kmalu se bo tudi sam v lastni hiši znašel v viharju novejših modelov - z novejšo tehnologijo, ki bodo nekako povozili njegovo bistvo. Tu je že tako imenovani “Neue klasse” iX3 z novo, namensko platformo, ki je sicer manjši od iX, a ima celo malce večji prtljažnik. Že naslednje leto pa prihaja novi X5, prvič tudi kot iX5. Sicer še vedno narejen na enaki, CLAR tehnični osnovi, ampak z motorji in baterijsko tehnologijo šeste generacije, ki je tudi v modelih “Neue klasse”. Oba bosta imela 800-voltni električni sistem in močno izboljšane zmogljivosti polnjenja.

Oblike sem se v štirih letih nekoliko navadil; hotelsko vzdušje v notranjosti ima še vedno dober učinek

A tudi iX je dobil posodobitev, ki prinaša izboljšane zmogljivosti in podaljšan doseg pri vseh treh pogonskih različicah. Oblikovni popravki so na drugi strani sicer malenkostni, iX še vedno daje futurističen vtis. Gre bolj za osvežitev make-upa, tudi z novimi možnostmi platišč, medtem ko notranjost ostaja enaka.

BMW iX xDrive60
Janoš Pečnik

“Neue klasse” gre v primerjavi z iX-om z korak naprej tudi z novim konceptom digitalnega okolja - iX ima dvojni ukrivljen zaslon, ki je sedaj razširjen po celotni BMW-jevi ponudbi. Kar se je še pred nekaj leti zdelo zelo domišljavo, se danes v okvirih tovrstne zasnove zdi kot zelo dober sistem. Še vedno ohranja tudi vrtljivo stikalo, ki ga sicer praktično ne uporabljam več.

Ampak iX je dovolj samosvoj. Pri Avto magazinu smo ga takrat imenovali "dnevna soba na štirih kolesih". Njegova rostorna in zračna notranjost pa je še zmeraj poseben prostor. Oblazinjenje “Loft Stone Grey” s kombinacijo blaga in mikrovlaken mi je všeč zaradi obilice mehkih površin, ki ob zanimivem oblikovanju ustvarjajo tudi izjemno prijetno vzdušje. Hotelsko, “lounge” vzdušje pravzaprav. To velja tudi za zadnjo klop, kjer je ogromno prostora. Mimogrede, ozvočenje Bowers & Wilkins (slabih pet tisočakov doplačila) je eno najbojših, kar sem jih slišal. Prostor je akustično ugoden tudi zaradi vseh mehkih površin.

BMW iX xDrive60
Janoš Pečnik

Za barvno paleto so navdih poiskali prav v oblikovanju butičnih hotelov. To seveda ni edina zanimiva možnost, v zadnjem času se mi dopade predvsem opečna “Suite Castanea”. In mimogrede, če izberem novi paket M Sport Pro (v tem primeru ni izbran), dobim sedaj celo konvencionalen volan okrogle oblike!

Izboljšane zmogljivosti in vedno dobrodošlo povečanje dosega

Ta xDrive60 je kot srednja možnost v ponudbi nadomestil xDrive50. Sistem z dvema motorjema (zadnji je močnejši) zmore 400 kilovatov (536 konjskih moči), kar je 15 kilovatov več kot prej xDrive50, ter 765 njutonmetrov navora. Malenkost se je povečala tudi uporabna zmogljivost baterije, in sicer na 109,1 kilovatnih ur. Skupaj z izboljšano učinkovitostjo potem xDrive60 po WLTP merjenju zmore 701 kilometer dosega (68 kilometrov več kot prej).

BMW iX xDrive60
Janoš Pečnik

Podobno so posodobili tudi preostali pogonski različici, ki imata po novem oznaki xDrive45 in M70 xDrive. Največji prirast energijske vrednosti (30 odstotkov, sedaj 94,8 kilovatnih ur) je sicer dobil vstopni model.

Izjemno udoben, a se zna osredotočiti tudi za živahnejšo vožnjo

V skladu z umirjenim vzdušjem je potem tudi izkušnja v vožnji - v tem primeru na zračnem vzmetenju, ki je predvsem zelo sproščujoča. Spokojno, sproščeno gibanje in zanesljivo požiranje lukenj. Nepravilnosti na cestni površini se v kabini občutijo kot oddaljen problem. Izjemno dobro je izoliran tudi hrup.

BMW iX xDrive60
Janoš Pečnik

Oddaljeni so sicer tudi občutki povezanosti v dinamični vožnji, če bi vas teh 536 “konj” slučajno zasrbelo. Mene iskreno ne, iX ni avto, ki bi vlekel za povodec. Četudi se več kot dvointolponski SUV do stotice požene v 4,4 sekundah, kar je sicer priročno za prehitevanja. Masa, čeprav občutna, je med navpičnim gibanjem in spremembami smeri dobro pod nadzorom in sposoben se je konkretno spopasti z zavoji, zlahka ga je voziti hitro. Krmiljenje je natančno, sicer sintetično, k agilnosti pripomore krmiljenje zadnjih koles. Ampak ja, vožnja z iX je predvsem usklajena s prijetnim bivanjem v zelo udobnem in ambientalno dovršenem mehurčku.

Na avtocesti brez posebnega varčevanja proti petstotici

V poletnih temperaturah se je poraba ustalila pri 19,5 kilovatnih urah na 100 prevoženih kilometrov (s celotno kapaciteto baterije to teoretično pomeni 559 kilometrov dosega). Na avtocesti z vožnjo okoli omejitve porabi 22 do 23 kilovatnih ur energije na 100 kilometrov, kar bi teoretično pomenilo slabih 500 kilometrov avtocestnega dosega, če upoštevam uporabo 70 odstotkov kapacitete baterije pa 350. Z iX-om pred prenovo sem z ekvivalentnim pogonom takrat v zimskem času v povprečju sicer porabil 26 kilovatnih ur energije na 100 prevoženih kilometrov.

BMW iX xDrive60
Janoš Pečnik

Od deset do 80 odstotkov kapacitete se z najvišjo zmogljivostjo polnjenja 195 kilovatov napolni v 35 minutah, kar ni danes več nič posebnega. Za zmogljivejši AC polnilnik (22 kilovatov) je treba primakniti 1.266 evrov.

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 99.900 €
Cena testnega modela: 127.921 €
Moč: 400kW (544 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 4,6 s
Največja hitrost: 200 km/h
Tehnični podatki
Motor: dva elektromotorja– največja moč 400 kW, največji navor 765 Nm
Baterija: 109,1 kWh
Mase: 2.580 kg
Zunanje mere: dolžina 4.965 mm – širina 2.230 mm – višina 1.695 mm – medosna razdalja 3.000 mm
Prtljažnik: 500l - 1750l
Naše meritve
Poraba elektrike na normnem krogu: 19,5 kWh/100km
Ocena
  • Zanimivo, da imam danes proti njemu za povedati še manj kot ob prvem testu konec leta 2021. Navdušujoče udoben SUV s prijetnim, posebnim in zračnim vzdušjem v notranjosti. Tudi tehnologija ga še ni povozila, čeprav po zmogljivosti polnjenja ni v sopredju. Zato pa je sedaj z njim na avtocesti mogoče prevoziti skoraj 500 kilometrov in predvsem vstopna različica ima občutno zmogljivejšo baterijo. A "Neue klasse", ki bo pogonsko tehnologijo ponesel na novo raven, je že na ciljni ravnini.

Hvalimo in grajamo
izjemno tiha in udobna vožnja
posebna, prijetna, prostorna in razkošna notranjost
soliden potovalni doseg
lahko je tudi hiter
prihaja "Neue klasse" z 800-voltno arhitekturo
prtljažnik glede na velikost