Nihče pravzaprav ne ve, zakaj bi si kdo omislil visoko nasajeni kupe s štirimi vrati, a zdi se, da bo BMW X4 več kot zgolj uspešen.
Seveda se je vse začelo z večjim X6. Večina se je zgražala, a najbolj seveda tisti, ki si ga niso in si ga še vedno ne morejo privoščiti. Spet drugi vidijo prednost prav v tem, da so z njim drugačni. Precej podobna se zdi zgodba z manjšim X4. A zgolj na prvi pogled.
Ob bežnem pogledu na X4 se namreč zdi, da oblikovno ni tako zelo skladen in mogočen kot večji X6. Zdi se, kot da je (pre)visoko nasajen in preozek (navsezadnje je nastal na osnovi X3). Takšen se pokaže tudi v vzvratnem ogledalu, ko se nam recimo od zadaj približuje na avtocesti. K temu izdatno pripomorejo velike odprtine za zrak na skrajnih robovih karoserije, pa tudi streha, katere najvišja točka je prav nad voznikom, kar se prav tako opazi v vzvratnem ogledalu. Preprosta rešitev za boljšo zunanjo podobo je M športni paket (testni avto), ki ne doda zgolj športnega, temveč z večjimi kolesi tudi mogočnejši videz.
V notranjosti je X4 pravi BMW, od pete do glave. To pomeni odličnost, udobnost in kakovostno izdelavo. Jasno, za dobro počutje je kriva tudi opremljenost avtomobila, ki je bila v testnem avtomobilu res na vrhunski ravni, navsezadnje ga je podražila za skoraj 20 tisoč evrov. Od pomembnejše opreme posebej navedimo usnjeno oblazinjenje, odlično brušene aluminijaste notranje obloge, športna prednja sedeža (nad njima sta se sicer dva člana uredništva pridušala, da je pomik nazaj prekratek), usnjeni M večopravilni volanski obroč (izjemno dobro sede v roke) in seveda vso klasično opremo, kot so navigacijski sistem, modrozoba povezljivost, ki omogoča prostoročno telefoniranje in predvajanje glasbe z zunanjih zvočnih predvajalnikov, ter seveda ogromen sredinski zaslon. Jasno, to nikakor ni vsa oprema testnega X4, toda prostora za naštevanje je pač premalo. Poleg tega je treba omeniti še nekaj sladkorčkov, ki olajšajo ne le bivanje, temveč tudi vožnjo z avtomobilom. V prvi vrsti športni osemstopenjski samodejni menjalnik Steptronic, tempomat z zavorno funkcijo, elektronski nadzor blažilnikov (EDC) in ne nazadnje tudi tipala za lažje parkiranje spredaj in zadaj.
Seveda pa je srce vsakega avtomobila motor. V testnem X4 je bil morda celo najpomembnejši del avtomobila, saj se zmogljivi šestvaljnik, pa čeprav dizelski, požvižga na novodobne motorje z majhnimi prostorninami in preprosto navduši. 258 'konjev' je dovolj, da skoraj dvotonski X4 z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši hitreje od marsikaterega 'športnega' avtomobila, zanemarljiva pa ni niti končna hitrost. Sodelovanje motorja, menjalnika in štirikolesnega pogona xDrive je pač izjemno.
Celo tako zelo, da voznik med vožnjo sploh nima občutka, da vendarle sedi v velikem in težkem avtomobilu. Zasluge za to gredo tudi izjemnemu navoru, ki skrbi za to, da je pospeševanje zvezno in odločno. Vožnja z X4 je tako lahko res hitra ne le na ravninah in pri pospeševanju. Jasno, X4 s trilitrskim dizelskim motorjem je brez težav avtocestni vladar, preglavic pa mu ne dela niti hitra vožnja po ovinkasti cesti. Vozniku je na voljo več programov vožnje, tudi dva športna, pri katerih elektronika omeji delovanje sistema ESP. S programom Eco Pro so poskrbeli tudi za tiste, ki ne želijo dirkati, ampak varčevati. Vožnja z X4 je v vseh razmerah odlična, ne motita niti podlaga niti trdna tema, saj prednji žarometi svetijo več kot odlično in si prav tako zaslužijo veliko pohvalo.
Ko takole seštejemo vse odlike X4, hitro ugotovimo, da je plusov veliko, minusov pa zelo, res zelo malo. Oblikovna všečnost je itak relativna, morda se bo kdo zmrdoval zgolj še nad notranjo prostornostjo. Zato naj velja, da je X4 odlično prevozno sredstvo za dva potnika; če jih bo več, se bodo morali pametno razvrstiti in upoštevati, da se zadnja šipa proti zadku spušča precej strmo, zato obilnega prostora za glave zadaj pač ni. Je pa toliko več prostora za prtljago, saj je prtljažnik v osnovi 500-litrski, z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev pa se poveča na 1.400 litrov.
Koliko stane v eur
Dodatna oprema testnega vozila:
- Črno usnjeno oblazinjenje 1.285
- Gretje prednjih sedežev 403
- Ledvena opora na prednjih sedežih 338
- Pametni ključ 642
- Ozvočenje HiFi 425
- Navigacijski sistem Professional 2.711
- Elektronski nadzor blažilnikov 828
- 19-palčna aluminijasta platišča z gumami 1.035
- M športni paket 4.791
- Prilagodljivi LED žarometi 2.722
- Parkirna tipala spredaj in zadaj 327
- Vzvratna kamera 457
- Samodejna zatemnitev notranjega vzvratnega ogledala 196
- Tipalo za dež in stikalo za samodejni vklop luči 142
- Paket dodatnih odlagalnih mest 425
- Paket luči 349
- BMW Apps 163
Besedilo: Sebastjan Plevnjak
Prodaja: | BMW GROUP Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 48.950 € |
Cena testnega modela: | 79.093 € |
Moč: | 190kW (258 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 6,0 s |
Največja hitrost: | 234 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,1l/100km |
Garancija: | 1 leto splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje. |
Servisni pregled na | 30.000 km |
Redni servisi, delo, material: | vključeno v ceno vozila € |
---|---|
Gorivo: | 12.639 € |
Gume (1) | 1.675 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 37.628 € |
Obvezno zavarovanje: | 5.020 € |
Skupaj | 71.152 € (strošek na km: 0,71 €) |
Motor: | 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj vzdolžno – vrtina in gib 84 × 90 mm – gibna prostornina 2.993 cm3 – kompresija 16,5 : 1 – največja moč 190 kW (258 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,0 m/s – specifična moč 63,5 kW/l (86,3 KM/l) – največji navor 560 Nm pri 1.500–3.000/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,714; II. 3,143; III. 2,106; IV. 1,667; V. 1,285; VI. 1,000; VII. 0,839; VIII. 0,667 – diferencial 2,813 – platišča spredaj 9 J × 19 – gume 245/45 R 16, zadaj 9 J x 19 – gume 275/40 R19, kotalni obseg 2,12 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 234 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,8 s – poraba goriva (ECE) 6,6/5,7/6,1 l/100 km, izpust CO2 159 g/km. |
Voz in obese: | terenski petvratni kupe – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, stabilizator, zračno vzmetenje – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,4 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.895 kg – dovoljena skupna masa 2.410 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.400 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 100 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.671 mm – širina 1.881 mm, z ogledali 2.090 mm – višina 1.624 mm – medosna razdalja 2.810 mm – kolotek spredaj 1.616 mm – zadaj 1.632 mm – rajdni krog 11,9 m. |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj 860–1.090 mm, zadaj 600–830 mm – širina spredaj 1.500 mm, zadaj 1.460 mm – višina nad glavo spredaj 900–980 mm, zadaj 920 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520–570 mm, zadnji sedež 420 mm – prtljažnik 500–1.400 l – premer volanskega obroča 380 mm – posoda za gorivo 67 l. |
Prtljažnik: | 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l). |
Serijska oprema: | voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat. |
T = 18°C / p = 1.039 mbar / rel. vl. = 67 % / Gume: Michelin Primacy 3 spredaj 245/45/R 19 Y, zadaj 275/40/R 19 Y / stanje kilometrskega števca: 4.365 km | |
Pospešek 0-100km: | 6,0s |
---|---|
402m z mesta: | 14,3s ( 154km/h) |
Največja hitrost: | 234km/h (VIII.) |
poraba na testu: | 9,3 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,8 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 58,3m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,2m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 57dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi | 54dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 61dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 60dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 58dB |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 57dB |
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi | 65dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 61dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 59dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 58dB |
Trušč v prostem teku: | 39dB |
-
BMW X4 je v svoji skoraj najboljši izvedbi malodane pregrešno drag, a tisti, ki si ga lahko privoščijo, z nakupom ne bodo zgrešili.
-
Zunanjost (13/15)
Tako kot pri večjem bratu so mnenja različna, morda deluje X4 manj mogočno. Kar pa ni nujno slabo.
-
Notranjost (113/140)
V notranjosti mu težko kaj zamerimo, sploh pri testnem avtomobilu, saj je bilo vsega v izobilju.
-
Motor, menjalnik (65 /40)
Pri BMW-ju (še) niso zapopadli motornega 'downsizinga', zato je vožnja s trilitrskim šestvaljnikom prava poezija. Da je všečna, poskrbita tudi menjalnik in podvozje.
-
Vozne lastnosti (64 /95)
X4 se po voznih lastnostih kosa s športnimi limuzinami, khm, oprostite, kupeji, ne pa s težkimi in okornimi križanci.
-
Zmogljivost (32/35)
Kombinacija štirikolesnega pogona, šestvaljnega motorja z obilico 'konj' in mogočnim navorom ter BMW-jevega športnegaa duha se zdi popolna.
-
Varnost (43/45)
Še največ težav bo s pogledom nazaj. Hm, a tja lastniki takšnih BMW-jev sploh gledajo?
-
Gospodarnost (42/50)
Trilitrski šestvaljnik zagotovo ni najgospodarnejša izbira, toda v življenju ne delamo vedno tistega, kar nam narekujejo drugi.