Leon s Cuprino značko je po prenovi še bolj - Cuprin. Po novem ima lasten, prepoznaven oblikovni izraz. Največ pogonskih novosti tiči v vroči ponudbi VZ, v mojih rokah pa je bencinski 1,5 eTSI s samodejnim menjalnikom, ki bo nedvomno ostal priljubljena vstopna izbira.
Cupra se z modelno ponudbo vse bolj odmika od SEAT-a. Potaknjenec, ki so ga v svoj lonček posadili leta 2018, pa bo matično znamko vsak čas prerasel po obsegu prodaje. Lasten obraz s Cuprinim novim oblikovnim izrazom so ob letošnji prenovi nadeli tudi Leonu (edini model, ki si ga znamki delita). Sedaj se od SEAT-ove izvedenke razlikuje dovolj, da ga na cesti ne boste več zamenjali.
Preberite še:
Pogonsko ponudbo so prenovili predvsem na zgornji strani cenika (najmočnejši dvolitrski TSI ima sedaj 265 kilovati moči), čeprav je VZ na slovenskem ceniku zaenkrat le s priključnim hibridnim pogonom, ki je sedaj občutno zmogljivejši (200 kilovatov moči in do 100 kilometrov dosega z elektriko).
Vstopni del ponudbe ostaja enak. Na bencinski strani gre za prisilno polnjen 1,5-litrski bencinski štirivaljnik eTSI s 110 kilovati moči (150 KM), ki je v kombinaciji s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom blago hibridiziran. Enak motor je obenem najmočnejša izbira pri SEAT-ovem Leonu. Testni Leon je sicer v kombijevski Sportback različici z zajetnim, 620-litrskim prtljažnikom.
Zakaj bi potem sploh izbral Cupro namesto Seata?
Če pristavim svoj lonček, je čar znamke s svojo identiteto zame tukaj še kako prisoten. Njeno ime že izgovorim rad. Je drugačna, mladostna, samozavestna in še vedno športno, četudi ne več tako izrazito zmogljivostno osredotočena. S snovnim vzdušjem, ki ga soustvarjajo bakreni poudarki, ponavadi s kontrastnimi zemeljskimi barvami. Potem je tu omenjen všečen novi oblikovni zraz - tako spredaj in zadaj. Veliko tega je seveda tudi stvar okusa. A v tem Leonu rad sedem za volan!
V notranjosti je nadgranja v primerjavi s predhodnikom sicer razmeroma blaga, pa vseeno občutna v primerjavi s SEAT-ovim Leonom. Všeč mi je intuitiven položaj sedenja ter tanek volanski obroč, ki lepo sede v roko. Po prenovi ima tudi eTSI stikali za zagon in menjavo voznih programov na volanu. Majhen, a dobrodošel sladkorček. Bržkone največ k športnemu vzdušju prispevata atraktivno in lepo oblikovana sedeža. Udobna in prijetna - predvsem z izbiro oblazinjenja “dinamic design”, z dovolj bočne opore. Nimam pripomb!
Ob prenovi so zavihali rokave tudi z vmesnikom infozabavnega sistema. Iskreno ne znam točno povedati, kje tičijo spremembe. A spomnim se, da mi je zasnova iz vidika uporabniške izkušnje povzročala frustracije, ki se sedaj zdijo precej bolj znosne. Leon ima sedaj serijsko 12,9-palčni osrednji zaslon.
Obenem so popravili še nerazumno napako osvetlitve kapacitativnih stikal pod zaslonom, za katerimi si prej tipal v temi. Način upravljanja voznikovega zaslona je enostaven in mi je bil všeč že prej, prikazi pa pregledni. Priporočam doplačilo Sennheiserjevega audio sistema s potopitvenim učinkom. Tu sem precej zahteven, a me je prepričal s čistim, bogatim in lepo uravnoteženim zvokom.
Prepričljiva vstopna izbira, če lahko pozabite na eksplozivnost dvolitrskega štirivaljnika
Seveda je vse odvisno od pričakovanj. Tisti z zmernimi ste lahko z blago hibridizirano različico vstopnega bencinskega motorja mirni. Je namreč uglajen in zna predvsem v spodnjem območju vrtljajev biti tudi odločen - do stotice sicer pospeši v devetih sekundah. Krivulja navora je dolgo ravna (250 Nm od 1.500 do 3.500 vrtljajev), mu pa nato v zgornjem območju zmanjka sape za hitra prehitevanja in pospeševanja pri višjih avtocestnih hitrostih. Vseh zvezdic si ne prisluži menjalnik, ki se ob hipnem pritisku stopalke za plin ne odzove vedno najbolj spretno.
Dejstvo, da je VZ vsaj zaenkrat pri nas na voljo le z okoli 12 tisočakov dražjim (v primerjavi z vstopnim bencinskim motorjem) priključnim hibridom, pri katerem je treba sprejeti določene kompromise (manjši prtljažnik, bližina vtičnice), bo razmišljanje obrnilo na glavo tudi nekaterim zahtevnejšim voznikom. Četudi VZ s priključnim hibridom pač ostaja daleč najzmogljivejša možnost.
Testni Leon ima sicer izbran paket "Driving perfomance - polar" (1351 evrov), ki vključuje večvodilno premo zadaj, elektronsko nadzorovane blažilce, športno podvozje, zmogljivejše zavore in 19-palčna platišča (vsi, ki se boste prepoznali v naslednjem odstavku, veste, da je kljukica obvezna).
Največ športnega karakterja pokaže v zavojih
Užitek s tem Leonom se potem skriva v tekočih, odprtih zavojih. Takrat, ko tudi z vstopnim motorjem zlahka ohranjam hitrost. Natančno in športno neposredno krmiljenje z dobrim, intuitivnim ter dovolj naravnim občutkom na volanu ter temu doraslo, zanesljivo in čvrsto podvozje prinašata veliko samozavesti in precej zadovoljstva tudi na zahtevni cesti, kot je odsek Jadranske magistrale od Senja do Prizne. Pri močnejšem zaviranju pred kratkimi zavoji je intuitiven pri prenosu teže. V tem smislu je Leon avto po mojem okusu.
Čeprav je podvozje čvrsto, je vožnja le redko neudobna. Na izrazitih zaporednih grbinah bo treslo, platišča so 19-palčna, a blaženje deluje natančno in vožnja v tem smislu nikakor ni zahtevna. Testni avtomobil ima med drugim še celovit nabor asistenčnih sistemov Intelligent drive (1177 evrov) in panoramsko strešno okno (1126 evrov).
Še podatek za tiste, ki razmišljate o dizlu. Na 250-kilometrski poti s kombinacijo vijugaste magistrale in avtoceste z veliko ustavljanja in speljevanja v koloni sem v povprečju porabil 6,2 litra goriva na 100 kilometrov. Solidno. Sicer pa nikoli nisem prilezel daleč nad sedem.
Cene se mi glede na videno in občuteno sicer ne zdijo pretirane. Vstopni Sportstourer TSI z ročnim menjalnikom se z aktualno akcijo spusti pod 30 tisočakov, blago elektrificiran eTSI s samodejnim menjalnikom se začne pri 33 tisočakih (testni primerek), kar je le nekaj 100 evrov dražje od primerljivega SEAT-ovega Leona FR. Ko dodam želeno dodatno opremo, se cena ustavi pri dobrih 36.000.
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 36.005 € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 33.005 € |
Cena testnega modela s popusti: | 37.213 € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9 s |
Največja hitrost: | 214 km/h |
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): | 6l/100km |
Motor: | 4-valjni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.498 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 5.000–6.000 vrt./min – največji navor 250 Nm pri 1.500– 3.500 vrt./min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik DSG |
Zmogljivost: | največja hitrost 216 km/h – pospešek 0–100 km/h 9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 6,0 l/100 km, izpust CO2 136 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.486 kg - največja dovoljena skupna masa - 2.000 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.657 mm - širina 1.799 mm - višina 1.438 mm |
Prtljažnik: | 620l |
poraba na testu: | 7 l/100km |
---|
-
Zanesljiva izbire za tiste, ki vam je všeč, če je vaš uporaben družinski kombi okusno popran s prijetnim športnim vzdušjem, zanimivo identiteto znamke in kompetencami v zavojih. Z vstopnim bencinskim motorjem sicer ne gre za posebej hiter kombi, a je z njim ob zadovoljujoče natančnem krmiljenju in čvrstem podvozju mogoče lepo uživati v osredotočeni vožnji. In to za ceno, ki se mi ne zdi pretirana.