Test: Dongfeng Box - Škatljica piškotov sreče

30. 7. 2025 | Janoš Pečnik

Prikupnega Boxa ste na naših cestah bržkone že srečali. In če ste se ga v tem času zapomnili le po ugodni ceni, je čas za novo učno uro. Četudi je ta še vedno najpomembnejši dejavnik.

Dongfeng je eden izmed velikih štirih kitajskih proizvajalcev v državni lasti. Podjetje obstaja od leta 1969 in je sprva proizvajalo tovornjake za vojaške potrebe. Torej ne gre ravno za zagonsko podjetje. Pri osebnih avtomobilih so nato veliko sodelovali z uveljavljenimi evropskimi in japonskimi znamkami, na trgu imajo nabor lastnih znamk, prodajajo pa jih tudi pod matičnim imenom. In eden izmed takšnih je Box.

Dongfeng Box
Janoš Pečnik

Ta prikupna in zanimiva pojava je na naših cestah že od lanske jeseni. Box ima zase zanimive argumente. Njegov odtis se primerja s predstavniki B segmenta (Cliov razred), prostornost kabine približa razredu višje, za svojo dolžino (4.030 milimetrov) ima tudi dolgo medosno razdaljo (2.660 milimetrov). Z večjo baterijo (edina možnost v Evropi) potem obljublja prek 300 kilometrov dosega. Za privlačno ceno pa tudi dolg seznam opreme.

Po občutku daleč od cenenosti; notranjost je kvalitetna, zračna in prostorna, ni pa brez težav

Ko se mu približam, namreč vidim, da oblikovalcem ni bilo treba preveč očitno varčevati. Oblika je svojstvena in Box premore precej lastnosti velikih in dražjih. Kljuke se pospravijo v karoserijo, okna nimajo okvirjev, kar vedno izpade elegantno.

Dongfeng Box
Janoš Pečnik

Tudi notranjost s prešitim oblazinjenjem je zanimiva in prepoznavna. Vzdušje je prijetno, več kot dovolj kvalitetno, prostor pa odprt in zračen. Pravzaprav se težko spomnim velikostno in cenovno primerljivega avtomobila, ki bi me v tem smislu kaj bolj prepričal. Velikokrat je rezultat precej pust življenjski prostor, čemur Box kljubuje.

Dongfeng Box
Janoš Pečnik

Presenetljivo veliko prostora je tudi na zadnji klopi - tako za glave kot za noge. Ampak res, tudi odrasle lahko brez zadrege povabite na zadnjo klop. Seveda gre ta prostor tudi na rovaš prtljažnika, ki pa še vedno meri 326 litrov (945 litrov s podrtimi sedeži). Za marsikoga bo to dobrodošel kompromis.

Dongfeng Box
Janoš Pečnik

Materiali so (vsaj na pravih mestih) prijetni tudi na otip. Všeč so mi stikala za pomik stekel in oblika sredinske konzole na primer. Imam občutek, da sedim v konkretnem, sodobnem avtomobilu. Sedeža sta povsem korektna, volan pa žal ni globinsko nastavljiv, kar bo sicer težava predvsem za višje od kakšnih 185 centimetrov. Svojih 182 centimetrov (ko sem nazadnje preveril) še razmeroma udobno namestim, ne najdem pa povsem zadovoljivega položaja. Moti me, da mi volan zakriva del voznikovega zaslona. Ampak ja, vse skupaj je solidno sestavljeno.

Pri digitalni uporabniški izkušnji nekoliko škripa, ali bolje rečeno - piska

Dobri občutki prevladujejo vse dokler se ne pričnem spotikati ob kaprice, ki jih srečujem pri uporabniški izkušnji. In te potem še toliko bolj poudari odsotnost stikal. Klimatska naprava v samodejnem načinu na primer vedno piha odločno premočno, v dežju se rosijo stekla (fizične bližnjice za odroševanje ni). Ko moram zato ročno prilagajati jakost pihanja na zaslonu, me sistem s smešnim glasom veselo opozarja na pozornost na cesto. Če samo za dve ali tri sekunde pogledam na porabo na primer, pa nadaljuje, da sem utrujen in da potrebujem počitek. Opozorila se sicer da - ob vsakem zagonu - izklopiti, a to se dogaja neprestano.

Dongfeng Box
Janoš Pečnik

Med bolj motečimi so potem še težave s prostoročnim klicanjem in prepogosto napačen podatek o omejitvi hitrosti, kar pomeni veliko nepotrebnega piskanja. Dober preizkus živcev. Box še zdaleč ni edini s podobnimi težavami, je pa pri teh tehnologijah, med katerimi so nekatere tudi zakonsko obvezne, med manj spretnimi. V isti sapi moram omeniti, da pa vozni asistent na drugi strani po občutku deluje zanesljivo in elegantno.

Dongfeng Box
Janoš Pečnik

Domači zaslon na vmesniku je sicer kot nekakšen digitalni piškot sreče. Lahko si izberem svoj motivacijski stavek, muc na zaslonu pa me vsak dan pohvali, da sem bil danes priden. Ceneno in pri vsem skupaj še najbolj tipično kitajsko, čeprav simpatično. Carplay povezljivost je urejena prek priloženega vmesnika, ki zaseda sicer edini (in še to običajen) USB priključek.

V mestni vožnji udoben; tudi na avtocesti se dobro znajde, drugod je potrebna zmernost

Ročica za izbiro smeri vožnje je konvencionalno nameščena ob volanskem obroču. Box premore kar pravšnjo zalogo moči za svojo velikost - 70 kilovatov in 160 njutonmetrov navora. Ni eskploziven, pospešuje nežno in elegantno, kar mi je pravzaprav všeč. Z izrazitejšim sunkom navora in več moči bi imel sicer že resne težave z oprijemom pogonskih koles. Predvsem pri pospeševanju iz zavojev s slabšo asfaltno površino na primer. Razliko bi sicer naredile že boljše pnevmatike, Box je namreč tudi nagnjen k podkrmarjenju in na spolzki cesti zahteva nekaj več previdnosti.

Dongfeng Box
Janoš Pečnik

Vzmetenje je na mehkejši strani in Box udobno opravi z izzivi mestnih prometnih površin. Če vam povem, da se dobro spopade tudi z valovitim asfaltom ceste čez Ljubljansko barje, tiste skozi Črno vas, potem vam je lahko marsikaj jasno. Čez zaporedne prečne grbine sicer ni najbolj suveren, ampak nič dramatičnega. Suvereno se spoprime tudi z avtocestnim izzivom. Tako v smislu stabilnosti kot hrupa. Najvišjo hitrost sicer doseže pri 140 kilometrih na uro.

Doseg je v poletnih mesecih celo večji od obljubljenega

Poraba energije v poletnih mesecih navdušuje. Po mestu in okolici povprečno tudi le po deset kilovatnih ur na 100 prevoženih kilometrov, na avtocesti nikoli več kot 15, na koncu pa se je skupni podatek ustalil pri 12,2 kilovatnih urah na 100 prevoženih kilometrov pri povprečni hitrosti 44 kilometrov na uro. To na koncu pomeni krepko preko 300 kilometrov dosega, mestne in primestne vožnje tudi 400. V tem smislu prekaša tudi nekatere dražje in bolj premijske konkurente.

Dongfeng Box
Janoš Pečnik

Žal pa je situacija s polnjenjem bolj zapletena. Na hitri polnilnici se od 30 do 80 odstotkov napolni v pol ure - tu mislim da glede na namenskost vseeno ne bo krize. Polnjenje na AC polnilnicah pa na drugi strani nima veliko smisla, kar je nedvomno izziv za tiste, ki živite v mestu, kar bolj bode v oči. Box na njih namreč s 6,6-kilovatnim enofaznim polnilnikom vleče dva do tri kilovate. V treh urah, kolikor ga smete imeti priklopljenega v Ljubljani denimo, se ne napolni niti do tretjine. Lastna polnilnica oziroma kar vtičnica (četudi v službi) je tako praktično nujna.

In nenazadnje - cena!

Box je pri tem eden najugodnejših (električnih) avtomobilov. Stane 24.900 evrov - ob trenutno veljavni subvenciji boste zanj odšteli 17.700 evrov. Za ta znesek je tudi napolnjen z opremo. Ima dober nabor asistenčnih sistemov, 360-stopinjski sistem kamer, pa na primer usnjene sedeže, pri čemer je voznikov celo električno pomičen in prezračevan. Box sicer pride kot iz škatle. Možnosti doplačil ni, odločite se le med tremi barvami.

Osnovni podatki
Prodaja: PLAN-NET AVTO d.o.o.
Cena osnovnega modela: 24.990 €
Moč: 70kW
Največja hitrost: 140 km/h
Tehnični podatki
Motor: sinhroni elektromotor – poganja prednji kolesi - moč 70 kW – največji navor 160 Nm
Baterija: 42,3 kWh - WLTP kombinirani doseg (km) 310 km
Prenos moči: motor poganja sprednji par koles
Zunanje mere: dolžina 4.030 mm - širina 1.810 mm - višina 1.570 mm - medosna razdalja 2.660 mm
Prtljažnik: 310 l - 945 l
Ocena
  • Po racionalni poti ni težko priti do odločitve o nakupu Boxa. Prostoren mali električen avto z dobro vrednostjo za (pri)mestne uporabnike, ki je na nekaterih pomembnih točkah tudi presenetljivo konkreten in eleganten. A najprej preverite, če omejitve pri polnjenju niso v navzkrižju z vašim uporabniškim vzorcem.

Hvalimo in grajamo
vzdušje, prostornost in izdelava kabine
poraba in doseg
udobna mestna vožnja
vrednost glede na ceno
moč polnjenja, predvsem na izmeničnem toku
nadležna opozorila za pozornost voznika
delovanje klimatske naprave
volan ni nastavljiv po globini