Test: Fiat 500X City Look 1.6 Multijet 16V Lounge

31. 12. 2015
Deli

Že od trenutka, ko so pri Fiatu napovedali prihod modela 500X, smo se bali, da bo ta le na višje podvozje nasajen 500L. A povezava s Chryslerjem je prinesla pozitivno presenečenje.

Prvo naznanilo o tem, kakšen bi lahko bil Fiat 500X, smo dobili, še preden smo sedli za volan. Pred tem smo namreč dodobra preizkusili Jeepa Renegada, ki je kot plod sodelovanja med Fiatom in Chryslerjem kot prvi zapeljal s skupnih tekočih trakov. Jeep, ki je kot znamka zaprisežena temu, da ne razočara na brezpotjih, si ni smela dovoliti, da bi njihov novi model ubral kakšno drugačno pot. Po tej logiki je bilo slutiti, da bo tudi novi 500X pod karoserijo, ki jo bo zrisal kak italijanski dizajner v ozkih hlačah, špičastih čevljih in očalih z rdečim okvirjem, nosil skupek veliko bolj resne tehnologije, kot je v modelu 500L. Ob tem velja dodati, da so se pri Fiatu odločili, da bodo vso svojo ponudbo modelov poimenovali s številko 500, le da bo poleg številke dodana oznaka.

V tem primeru, ko so se kupci po vsem svetu navdušili nad malimi križanci in so se avtomobilske tovarne primerno odzvale, je bil čas, da tudi Fiat ponudi svojega predstavnika v tem segmentu – model 500X. Čeprav s svojimi 4.273 milimetri ni ravno malček, vas bo zaradi oblikovnih podobnosti spominjal tako na legendarnega predhodnika kot tudi na aktualnega predstavnika modela 500. Ker pa je jasno, da je za naklonjenost kupcev v razredu križancev treba narediti še marsikaj drugega kot igranje na čustva, bo treba iskati atribute tudi kje drugje. Novi 500X vas bo hipoma navdušil z – kar je pravzaprav lastnost vseh križancev – lahkotnostjo vstopanja in izstopanja, preglednostjo, prostornostjo in uporabnostjo. Visokorasli boste spredaj lahko našli prostor za svoje centimetre, a hkrati tudi tisti zadaj ne bodo tarnali zaradi utesnjenosti.

Sedeži z izdatno podaljšanim sedalnim delom bolj spominjajo na udobne naslonjače pred TV-zasloni, vendar imajo obenem dovolj dobro bočno oporo, da med ovinki držijo živo maso na mestu. Armaturna plošča ostaja fiatovsko prepoznavna, sploh zgornji del, ki je odet v plastiko enake barve kot karoserija. Prepoznaven ostaja tudi volanski obroč, novi pa so merilniki, katerih sredinski del zdaj zavzema 3,5-palčni digitalni zaslonček. V nasprotju od modela 500L je X 'izropan' nekaterih uporabnih predalčkov in držalo za pijačo tako služi kot najbolj uporaben shranjevalnik majhnih predmetov. Nekoliko nerodno mesto so določili USB-vtiču, saj se ta skriva tik pred ročico menjalnika in lahko se zgodi, da se vaši členki na roki srečajo z USB-ključem. Pričakovano se na vrhu armaturne plošče bohoti zdaj že dobro znan Fiatov večpredstavnostni sistem Uconnect s 6,5-palčnim zaslonom, občutljivim za dotik, ki v sebi združuje navigacijski sistem, predvajalnik glasbenih medijev ter skupek aplikacij, ki so povezljive z medmrežjem.

Ker zgodba potrebuje zaplet, je treba povedati, da 500X prihaja v dveh izvedbah. Ker nekaterim ni dovolj le to, da jim avto ponuja osnovne prednosti mehkih terencev, je na voljo štirikolesno gnana različica s terenskim paketom opreme. Za vse druge je tu mehkejša izvedenka z dvokolesnim pogonom in paketom City Look. Tako opremljena je bila tudi naša petstotica. Čeprav je njena prvotna naloga premagovati robnike, požirati tresljaje granitnih kock in kanalizacijskih jaškov, se nikakor ne bo ustrašila izleta na kakšno manj zahtevno brezpotje. Še toliko lažje bo, če bomo s stikalom Mood Selector izbrali posebej določen program, ki bo izbrani nalogi prilagodil motorno elektroniko, odzivnost dodajanja plina in delovanje sistema ESP. Na tem mestu velja pohvaliti tudi precej izboljšan servomehanizem, ki omogoča precej bolj komunikativno krmiljenje, kot pa smo bili do zdaj vajeni pri Fiatih. Testnega 500X je poganjal 1,6-litrski turbodizel s 120 'konji', ki je moč na prednji kolesi prenašal prek šeststopenjskega ročnega menjalnika.

Že omenjena številka nas pripravi do tega, da ne pričakujemo ravno huronskih pospeškov in svetlobnih hitrosti, nas pa je motor zagotovo prepričal z dobro prožnostjo, mirnim tekom, tihim delovanjem in majhno porabo. Tudi menjalnik je dovolj natančen, prestavna razmerja so dobro preračunana, gibi ročice pa kratki in predvidljivi. Fiat se je z modelom 500X umestil v razred premijskih križancev, saj osnovna miselnost blagovne znamke 500 temelji na prefinjenosti, stilski izpopolnjenosti in italijanskem dojemanju lepega. Ker pa to ni dovolj dober izgovor za postavitev premijske cene, je jasno, da tak 500X že v osnovi prihaja z bogatim naborom opreme. Novi križanec je zagotovo svetla točka v Fiatovi ponudbi, pa tudi prvi odzivi javnosti in pozitivne kritike kažejo na to, da je znamka na pravi poti k tako želenemu uveljavljanju med ponudniki premijskih modelov. Zanimivo, da jih je ravno terenski 500X skozi brezpotja pelje na pravo pot.

bese­di­lo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 14.990 €
Cena testnega modela: 25.480 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,5 s
Največja hitrost: 186 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,1l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 8 let garancije za prerjavenje.
Menjava olja vsakih 20.000 km ali eno leto km
Servisni pregled na 20.000 km ali eno leto km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.260 €
Gorivo: 6.361 €
Gume (1) 1.054 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 8.834 €
Obvezno zavarovanje: 2.506 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 6.297 €
Skupaj 26.312 € (strošek na km: 0,26 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 79,5 × 80,5 mm – gibna prostornina 1.598 cm3 – kompresija 16,5 : 1 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.750/min – srednja hitrost bata pri največji moči 10,1 m/s – specifična moč 55,1 kW/l (74,9 KM/l) – največji navor 320 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,154; II. 2,118; III. 1,361; IV. 0,978; V. 0,756; VI. 0,622 – diferencial 3,833 – platišča 7 J × 18 – gume 225/45 R 18, kotalni obseg 1,99 m.
Zmogljivost: največja hitrost 186 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – poraba goriva (ECE) 4,7/3,8/4,1 l/100 km, izpust CO2 109 g/km.
Voz in obese: križanec – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.395 kg – dovoljena skupna masa 1.875 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.200 kg, brez zavore: 600 kg – dovoljena obremenitev strehe: Ni podatka.
Zunanje mere: dolžina 4.248 mm – širina 1.796 mm, z ogledali 2.025 mm – višina 1.608 mm – medosna razdalja 2.570 mm – kolotek spredaj 1.545 mm – zadaj 1.545 mm – rajdni krog 11,5 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 890–1.120 mm, zadaj 560–750 mm – širina spredaj 1.460 mm, zadaj 1.460 mm – višina nad glavo spredaj 890–960 mm, zadaj 910 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 450 mm – prtljažnik 350–1.000 l – premer volanskega obroča 380 mm – posoda za gorivo 48 l.
Prtljažnik: 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat.
Naše meritve
T = 27°C / p = 1.011 mbar / rel. vl. = 82 % / Gume: Bridgestone Turanza T001 225/45/R 18 V / stanje kilometrskega števca: 4.879 km
Pospešek 0-100km: 11,4s
402m z mesta: 18,3s ( 125km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,3/14,8s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,1/12,4s (V./VI.)
Največja hitrost: 186km/h (VI.)
poraba na testu: 6,3 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,4 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 72,4m
Zavorna pot pri 100km/h: 38,9m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 57dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč v prostem teku: 40dB
Ocena skupaj (346/420)
  • Trendno usmerjeni križanec poleg tega, da pooseblja italijanski slog, zdaj prihaja tudi s precej boljšim tehničnim paketom pod karoserijo.

  • Zunanjost (14/15)

    Tudi Fiatov križanec ni ubežal simpatičnosti in povezavi z videzom legendarne petstotice.

  • Notranjost (108/140)

    Presenetljivo dobra izdelava, kakovostni materiali in prtljažnik z dvojnim dnom prinašajo dodatne točke.

  • Motor, menjalnik (56 /40)

    Uglajen motor v povezavi s podvozjem in pogonom, ki navdušuje tudi na brezpotjih.

  • Vozne lastnosti (59 /95)

    Izboljšana tehnična zasnova prinaša precej boljše občutke pri sami voznosti in legi na cesti.

  • Zmogljivost (24/35)

    Vstopni turbodizel zadovoljuje potrebe po premiku, ni pa ravno superšportnik.

  • Varnost (38/45)

    Čeprav je 'brat' Renegade dosegel pet zvezdic na ADAC-ovem preizkusnem trčenju, je 500X dobil zgolj štiri na račun pomanjkanja sistema za samodejno zaviranje med serijsko opremo.

  • Gospodarnost (47/50)

    Nizki stroški z gorivom, dobri garancijski pogoji, žal pa zgodovina znamke terja davek pri izgubi vrednosti.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
uporabnost (pregled nad avtom, dostop v notranjosti …)
motor (miren tek, tiho delovanje, poraba)
širok nabor opreme
volanski mehanizem
pomanjkanje odlagalnih mest
nerodna postavitev USB-vtičnice