Test: Hyundai i10 1.25 Style

Zagotovo, in ne samo dober, temveč celo odličen. Hyundai i10 je mali mestni avtomobilček, ki za svojo velikost in razred ponuja bistveno več kot le povprečje.

Hyundai i10 prve generacije je na ceste zapeljal leta 2007. Čeprav mu ob rojstvu niso napovedovali bleščeče kariere, prodajne številke niso bile slabe, prej nasprotno. V dobrih šestih letih se je zanj odločilo več kot 450.000 kupcev, ob tem pa je bil model i10 leta 2010 v Evropi celo najbolje prodajani Hyundaiev model, ko se je zanj odločilo 107.000 kupcev. Tudi ob koncu življenjske poti prve generacije prodaja ni bistveno usahnila, s tem pa je bila lestvica za novo generacijo postavljena precej visoko. A pri Hyundaiu so sprejeli izziv ter se potrudili in drugo generacijo svojega najmanjšega modela ponudili temeljito prenovljeno.

Tako se novinec postavlja z atraktivnim in dinamičnim dizajnom, ki je nadgradnja Hyundaieve oblikovalske strategije fluidic sculpture. A oblikovna všečnost ni naključna, saj je bil novi i10 zasnovan in razvit v Evropi, natančneje v Hyundaievem evropskem tehničnem centru v nemškem Rüsselsheimu. Da je evropska usmerjenost popolna, poskrbi tudi kraj izdelave, saj vozi i10 s proizvodnih trakov Hyundaieve sodobne tovarne HAOS (Hyundai Assan Otomotiv Sanayi), ki stoji v turškem mestu Izmit. Tako je postal model i10 tudi prvi Hyundaiev avtomobil A-segmenta, ki ga izdelujejo v Evropi.

Medtem ko je bil prejšnji i10 za nekatere premajhen avtomobil(ček), novi i10 to zagotovo ne bo. Od svojega predhodnika je daljši za 80 milimetrov in je s skupno 3,665 metra zdaj celo med daljšimi v razredu. Enako je s širino – zaradi 65-milimetrskega prirastka se je i10 iz najožjega vozila v segmentu s 1.660 milimetri prelevil v najširšega. Ob tem so v korist bolj dinamični obliki za 50 milimetrov znižali tudi strešno linijo. S tem pa še ni konec presežkov, saj je novincu zrasel tudi prtljažnik, in sicer v primerjavi s predhodnikom za kar 12 odstotkov, in je zdaj z 252 litri prav tako največji v razredu. Da je oblika novega Hyundaia i10 res elegantna, priča tudi njegov količnik zračnega upora (Cd), ki znaša le 0,31, kar je ponovno najnižja vrednost v razredu.

Vse naštete mere se seveda odločno kažejo tudi v notranjosti. Novi Hyundai i10 ponuja več prostora tako za noge kot za rame in glave voznika in potnikov. Ob tem je dobro poskrbljeno tudi za odlagalne površine in predalčke, prav vsa vrata pa ponujajo prostor za shranjevanje steklenic, prva celo za litrsko, zadnja pa za pollitrsko. Na splošno je bilo počutje v kabini dobro, seveda pa je bilo takšno v testnem avtomobilu tudi zaradi najboljše opreme Style, na račun dodatnih paketov Winter in Sport pa je testni i10 ponujal ogrevana prednja sedeža in celo volanski obroč, črno-rdeče oblazinjenje sedežev v kombinaciji usnja in blaga ter dodatke v rdeči barvi na armaturni plošči in vratih.

A čeprav že vse našteto kaže novega Hyundaia i10 v zelo lepi luči, se zdi, da je njegov najboljši del vožnja. Testni avtomobil je poganjal 1,25-litrski bencinski motor, ki pri 6.000 motornih vrtljajih ponuja 87 zelo poskočnih 'konjičkov'. Jasno, pospeševanje ni na ravni formule 1, preseneti pa največja hitrost, ki znaša kar 175 km/h. V praksi to pomeni, da se ta mali mestni avtomobil zelo dobro znajde tudi na avtocesti, saj je lahko potovalna hitrost zelo velika, zaradi krepko izboljšane izolacije pa ob tem v kabini sploh ni pretiranega hrupa. Je pa seveda večja povprečna poraba goriva, ki je premosorazmerna s hitrostjo na avtocesti.

Seveda pa se i10 najbolje znajde v mestu in gneči. Je majhen in okreten, poleg vsega navduši še natančen in lahkoten menjalnik. Prav neverjetno je, kako nekaterim znamkam tudi v večjih avtomobilih ne uspe sestaviti vsaj približno tako dobrega menjalnika, kot ga ima novi i10. Upravljanje menjalnika v i10 je posledično preprosto in povsem lahkotno opravilo, vožnja pa zato še udobnejša.

Hyundai i10 je po dolgem času avtomobil A-razreda, ki je presenetljivo pozitivno presenetil. Človek se ga hitro privadi, zlasti njegove lahkotne vožnje, zanimivih in preprostih rešitev ter seveda poskočnega motorja. In ker se v današnjem času ljudje ne znamo več veseliti malenkosti, s ponosom zapišem, da se je testnih 14 dni kar (pre)hitro izteklo.

Koliko stane v EUR

Dodatna oprema testnega vozila:

Kovinska barva    320

Sport Pack    250

15-palčna platišča z gumami    120

Besedilo: Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena osnovnega modela: 8.990 €
Cena testnega modela: 12.530 €
Moč: 64kW (87 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,7 s
Največja hitrost: 175 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,3l/100km
Garancija: 5 let garancije brez omejitve prevoženih kilometrov, 5 let mobilne garancije, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 20.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 809 €
Gorivo: 9.135 €
Gume (1) 583 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 4.960 €
Obvezno zavarovanje: 2.042 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 3.402 €
Skupaj 20.931 € (strošek na km: 0,21 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 71 × 78,8 mm – gibna prostornina 1.248 cm³ – kompresija 10,5 : 1 – največja moč 64 kW (87 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 14,2 m/s – specifična moč 51,3 kW/l (69,7 KM/l) – največji navor 120 Nm pri 4.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,73; II. 1,89; III. 1,19; IV. 0,85; V. 0,72 – diferencial 4,06 – platišča 5 J × 15 – gume 185/55 R 15, kotalni obseg 1,76 m.
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,3 s – poraba goriva (ECE) 6,5/4,1/4,9 l/100 km, izpust CO2 114 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.016 kg – dovoljena skupna masa 1.450 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: ni podatka, brez zavore: ni podatka – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka.
Zunanje mere: dolžina 3.665 mm – širina 1.660 mm, z ogledali 1.960 mm – višina 1.500 mm – medosna razdalja 2.385 mm – kolotek spredaj 1.491 mm – zadaj 1.504 mm – rajdni krog 9,56 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 870–1.070 mm, zadaj 590–810 mm – širina spredaj 1.360 mm, zadaj 1.330 mm – višina nad glavo spredaj 950–1.000 mm, zadaj 920 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 470 mm – prtljažnik 252–1.046 l – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 40 l.
Prtljažnik: 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – po višini nastavljiv voznikov sedež – gretje sprednjih sedežev –deljiva zadnja klop – potovalni računalnik.
Naše meritve
T = 5°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 64 % / Gume: Goodyear UltrGrip 8 185/55/R 15 T / stanje kilometrskega števca: 2.102 km
Pospešek 0-100km: 12,7s
402m z mesta: 18,5s ( 121km/h)
Prožnost 50-90km/h: 16,1s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 21,7s (V.)
Največja hitrost: 175km/h (V.)
poraba na testu: 6,3 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 81,3m
Zavorna pot pri 100km/h: 46,7m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 69dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 63dB
Trušč v prostem teku: 40dB
Ocena skupaj (315/420)
  • Testni i10 je navdušil z opremo, seveda je bila temu primerna tudi cena.

  • Zunanjost (13/15)

    Lepota je relativna, a oblikovno i10 ne razočara.

  • Notranjost (86/140)

    Ima vse, kar imajo veliki – tempomat, bluetooth, celo luči znajo posvetiti v ovinek.

  • Motor, menjalnik (45 /40)

    Že motor je nadpovprečno poskočen, še bolj navduši natančen in lahkoten menjalnik.

  • Vozne lastnosti (57 /95)

    Vozne lastnosti, vključno z lego na cesti, so v samem vrhu razreda, v katerem se i10 vozi.

  • Zmogljivost (24/35)

    S pospeški se ne hvali, a 175 km/h največje hitrosti ni mačji kašelj.

  • Varnost (37/45)

    Precej bolj toga karoserija, celo do šest varnostnih blazin in elektronski nadzor stabilnosti vozila pomirijo človeka.

  • Gospodarnost (53/50)

    Z mestno vožnjo ni težav, na avtocesti pa tudi zgolj pri hitrosti 130 povprečna poraba precej naraste.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
oblika
lega na cesti
motor in predvsem največja hitrost
menjalnik
tempomat
bluetooth
zvočna izolacija kabine
končna izdelava
poraba goriva
odpiranje pokrova posode za gorivo iz notranjosti kabine