Test: Jeep Renegade 1.6 Multijet 16V Limited

6. 3. 2015
Deli

Živimo v svetu, v katerem se avtomobilske znamke, da bi dosegle čim boljše prodajne rezultate, nekatere pa celo za zgolj golo preživetje, poskušajo znajti na različne načine. Kot dober način se je izkazalo tudi združevanje avtomobilskih znamk.

Obe znamki poskušata iz svoje ponudbe pri končnem izdelku prispevati le najboljše, a to nikakor ni zagotovilo za končni uspeh. Vendar so izjeme in k tem brez slabe vesti prištevamo Jeepa Renegade. Že na predstavitvi je navdušil, nič slabše ni bilo na testu. Kajti s Fiatovega stališča bi težko rekli, da ima vsaj v zadnjem času sploh kaj izkušenj v razredu križancev, saj je njihov pravi in tudi edini terenec mala Panda 4x4. Z Jeepom je drugače. Njegov sloves trdoživega terenca ni bil nikoli pod vprašajem, a so ob terenskih sposobnostih trpele druge avtomobilske kvalitete.

In ko se združita dve avtomobilski znamki s tako različnim pedigrejem, je pričakovanje končnega izdelka precej negotovo. Toda pri Fiatu in Jeepu so resnično dobro opravili svoj posel in v Renegadu združili zgolj najboljše. Morda 4,2 metra dolg avtomobil z obliko ne navduši vsakogar, a razlog je preprost. Pri snovanju so se oblikovalci ozirali tudi v preteklost, seveda k legendarnim Jeepovim modelom, kot sta znameniti Wrangler in Willys. Renegade povzema mišice, robustne karoserijske linije in terenske sposobnosti prvega ter tradicijo in vožnjo z odprto streho drugega.

Hkrati je v Renegadu mogoče opaziti številne oblikovne elemente v obliki črke X. Oblikovalci so jih povzeli po znameniti vojaški posodi za gorivo, ki je bila del obvezne opreme na vojaških vozilih. Jeep Renegade so zasnovali v Združenih državah, izdelujejo pa ga v Fiatovi tovarni v Melfiju. Z namenom, da bi ponudili velikost mestnega avtomobila, ki pa bi imel odlične terenske sposobnosti in bil dovolj robusten ter kompakten, da bi se z njim lastnik lahko zapeljal tudi na brezpotja. V ta namen je Renegade na voljo s številnimi pogonskimi in motornimi kombinacijami in ne nazadnje tudi z različnimi menjalniki, med katerimi zagotovo izstopa kar devetstopenjski samodejni. Vendar testni avto ni bil tako razkošno opremljen, ni imel najmočnejšega motorja niti štirikolesnega pogona.

Je zato razočaral? Absolutno ne. Če smo pošteni, tudi zato ne, ker seveda ni bil najskromneje opremljen. Izmed štirih paketov opreme (Sport, Longitude, Limited in posebna terenska Trailhawk) je oprema Limited med boljšimi. Zato je serijske opreme zagotovo preveč, da bi jo naštevali, a kljub temu velja izpostaviti: paket Varnost, ki prinaša tipalo za preprečitev trka pri majhni hitrosti in opozorilnik za neželeno spremembo voznega pasu, sistem za preprečevanje prevračanja vozila EMR, varnostne sisteme ESP, ASR, pomoč pri zaviranju in pomoč pri vožnji po klancu navzdol (Hill Holder), potovalni računalnik s sedempalčnim barvnim zaslonom, dvoobmočno klimatsko napravo, tempomat in parkirna tipala zadaj.

Jasno, vsak avto se da ozaljšati še z dodatno opremo in tudi testni Renegade je je imel kar nekaj. Med drugimi tudi posebna aluminijasta platišča Limited z gumami 225/55 R18, črno streho, usnjeno oblazinjenje in tudi paketa Function Opening Edition (ki prinaša 230-vatno vtičnico, prilagodljivo dno v prtljažniku in brezstični ključ) ter Uconnect s petpalčnim zaslonom, občutljivim za dotik, in sistem Bluetooth. Zaradi vse naštete opreme se voznik in potniki zagotovo bolje počutijo v notranjosti. Še bolj navduši spoznanje, da prav vse deluje tako, kot mora, in je vozniku (in potnikom) resnično v pomoč. Seveda pa nikoli ni vse zlato, kar se sveti in vedno se najde kaj, kar moti.

Tako je denimo z usnjenim oblazinjenjem. Sam tako ali tako nisem njegov pristaš, v času zime in nizkih temperatur pa se usnje zelo ohladi. Seveda je v tem primeru dobrodošlo ogrevanje sedežev, ki ga Renegade nima. Druga pomanjkljivost, vsaj za tiste, ki neradi tvegamo, je kit za polnjenje predrte gume. Si predstavljate terensko izkušnjo, s katero Renegade opravi brez težav, pri tem pa zapelje na oster kamen, ki prereže gumo? Potrebna je menjava in v takem primeru vam kit pomenljivega imena Fix & GO kaj dosti ne bo pomagal. Že res, da je zaradi njega in zaradi dejstva, da v prtljažniku ni nadomestnega kolesa, tam več prostora, a če je treba sklepati kompromise, se je zagotovo pametneje odreči prostoru in imeti nadomestno kolo.

Vsaj v avtu, s katerim se brez težav podate na terensko vožnjo. Vendar je seveda res, da Renegade ni namenjen samo terenski vožnji, in tudi verjetnost, da ga kakšen od lastnikov sploh nikoli ne bo pognal na brezpotja, je velika. V tem primeru je kombinacija kot pri testnem avtomobilu dobrodošla: 1,6-litrski turbodizelski motor s 120 'konji' in pogon na zgolj prednji kolesi. Renegade sicer s skoraj 1.500 kilogrami (testni avto) ni ravno najlažji, a se zdi, da je 120 'konj' za običajno vožnjo povsem dovolj. V pomoč mu je precejšen navor, 320 njutonmetrov, je pa moteče dejstvo, da sta tako moč kot navor na voljo pri ne najnižjih motornih vrtljajih. Zato menjalnik lenarjenja s prestavljanjem ne dopušča, speljevanje v drugi prestavi je skorajda nemogoče.

A je po drugi strani res, da terenska vožnja zahteva veliko mero potrpežljivosti in majhno hitrost, ki jo seveda opravimo s prvo prestavo. Če se vrnemo na asfaltno podlago: Renegade se izkaže kot nadpovprečno kompakten in čvrst avtomobil. Če bi človek po njegovih lastnikih takole na hitro sklepal, bi mogoče pričakoval kakšno pomanjkljivost, tako pa Renegade navduši z zvočno izolacijo tako potniške kabine kot motorja. Še posebno, ko se motor ogreje na delovno temperaturo, je prijetno tih, pohvalo si zasluži tudi menjalnik, pa čeprav je bil v testnem avtomobilu zgolj šeststopenjski ročni. A njegovo pretikanje je potekalo gladko in brez zatikanja. Renegade ni namenjen cestnemu podiranju rekordov, a se kljub temu ne brani hitre vožnje.

Pri vožnji po ovinkasti cesti se resda nagiba bolj kot osebni avtomobil, vendar ne pretirano. Tudi lega je povsem spodobna, morda le zaviranje pri veliki hitrosti da vedeti, da ne sedimo v športnem kupeju. Ob tem pa Renegade ne navduši zgolj z vožnjo, dobro počutje v notranjosti zagotavljajo številni detajli, kot so pregledni merilniki in velik barvni zaslon na sredini, zanimivo oblikovana sredinska konzola in navsezadnje tudi številni odlagalni predali in površine, vključno z odlagalnim predalom pod sredinsko konzolo, ki ima odtisnjen zemljevid znamenitega Jeepovega safarija v ameriškem Moabu, mestu zvezne države Utah. Zagotovo je Renegade avto, ki bo navdušil privržence pravomoških križancev. Takšne, ki vedo, zakaj se zanj odločijo, in ga znajo tudi izkoristiti. Ob tem jih bo navduševal tudi z obliko, zgodovino in ameriškim poreklom. Vsem, ki jim našteto ne diši, pa seveda namig – ni vse slabo, kar vam ni všeč.

bese­di­lo: Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.990 €
Cena testnega modela: 28.210 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,9 s
Največja hitrost: 178 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,6l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 2 leti mobilne garancije, 2 leti garancije na lak, 7 let garancije za prerjavenje.
Menjava olja vsakih 20.000 km
Servisni pregled na 20.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.280 €
Gorivo: 9.645 €
Gume (1) 1.103 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 11.027 €
Obvezno zavarovanje: 2.506 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 7.330 €
Skupaj 32.891 € (strošek na km: 0,33 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 79,5 × 80,5 mm – gibna prostornina 1.598 cm3 – kompresija 16,5 : 1 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.750/min – srednja hitrost bata pri največji moči 10,1 m/s – specifična moč 55,1 kW/l (74,9 KM/l) – največji navor 320 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,154; II. 2,118; III. 1,361; IV. 0,978; V. 0,756; VI. 0,622 – diferencial 3,833 – platišča 7,5 J × 18 – gume 225/55 R 18, kotalni obseg 2,13 m.
Zmogljivost: največja hitrost 178 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – poraba goriva (ECE) 5,5/4,0/4,6 l/100 km, izpust CO2 120 g/km.
Voz in obese: terenska kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj posamične obese, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.465 kg – dovoljena skupna masa 1.905 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.000 kg, brez zavore: 400 kg – dovoljena obremenitev strehe: Ni podatka.
Zunanje mere: dolžina 4.255 mm – širina 1.805 mm, z ogledali 2.010 mm – višina 1.667 mm – medosna razdalja 2.570 mm – kolotek spredaj 1.545 mm – zadaj 1.545 mm – rajdni krog 11,1 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 880–1.090 mm, zadaj 600–830 mm – širina spredaj 1.470 mm, zadaj 1.460 mm – višina nad glavo spredaj 990–1.060 mm, zadaj 980 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 500 mm – prtljažnik 351–1.297 l – premer volanskega obroča 375 mm – posoda za gorivo 48 l.
Prtljažnik: 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – po višini nastavljiv voznikov sedež – gretje sprednjih sedežev –deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat.
Naše meritve
T = 11°C / p = 1.021 mbar / rel. vl. = 61 % / Gume: Toyo Open Country 225/55 R 18 V / stanje kilometrskega števca: 1.205 km
Pospešek 0-100km: 10,9s
402m z mesta: 16,8s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,7/13,5s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,9/12,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 178km/h (VI.)
poraba na testu: 7,5 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,6 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 80,8m
Zavorna pot pri 100km/h: 45,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 61dB
Trušč v prostem teku: 41dB
Ocena skupaj (336/420)
  • Fiat in Jeep sta z združenimi močmi brez dvoma naredila dober avtomobil. Ko je govor o Jeepu, je jasno, da s pogonom ne bo težav, sploh s štirikolesnim ne. Fiat prinaša nekatere druge rešitve, tudi oblikovne. A če vam Renegade oblikovno ni všeč, pokukaj­te v notranjost, kjer z nekaterimi ‘zgodovinskimi’ detajli prijetno preseneti. Tako kot z dejstvom, da je bolj kompakten in čvrst od vsakega Jeepa ali Fiata.

  • Zunanjost (13/15)

    Prepoznavni videz, ki sicer lahko tudi odbije, a v osnovi pravi Jeep.

  • Notranjost (97/140)

    Renegade je majhen avtomobil, ki v notranjosti kljub temu zagotavlja dovolj prostora več kot le dvema potnikoma – in jih razvaja z obilico opreme.

  • Motor, menjalnik (54 /40)

    Motor zadosti potrebam dvokolesnega pogona, je pa nekoliko neodločen pri nizkih motornih vrtljajih. A navduši celota, predvsem s kompaktnim in čvrstim podvozjem.

  • Vozne lastnosti (57 /95)

    S terensko vožnjo nima težav, niti takšen z zgolj prednjim pogonom. Na asfaltni cesti bo za koga pretrd, pri velikih hitrostih in močnem zaviranju pa pokaže, da ni osebni avtomobil.

  • Zmogljivost (26/35)

    Pri 110 kilometrih na uro poraba na potovalnem računalnik pokaže manj kot šest litrov, doseže pa lahko skoraj 200 kilometrov na uro.

  • Varnost (38/45)

    Renegade je že serijsko opremljen s številnimi varnostnimi sistemi in blazinami, še večji občutek varnosti zagotavlja čvrsta podoba.

  • Gospodarnost (51/50)

    Hitro ali počasi je enako veliko ali malo, kar pomeni, da zmerna vožnja prinaša ugodno porabo goriva. Jamstvo ni najdaljše, kako je z izgubo vrednosti, pa bo pokazal čas.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
oblika
motor
poraba goriva
počutje v notranjosti
zgodovinski oblikovni detajli na karoseriji in v notranjosti
kakovostna izdelava
ni nadomestnega kolesa
usnjeni sedeži brez gretja
terensko poskakovanje avtomobila pri običajni vožnji