Kako je mogoče, da je ta avtomobil Kia? Po videzu bi bil lahko zagotovo vse kaj drugega, tudi limuzina s kakšno luksuzno zaščitno znamko na zloščeni pločevini. Ampak to spada prav med boljševizem!
Zmagovalna frakcija socialnih demokratov v ruski oktobrski revoluciji je zagovarjala zamisel nasilnega prevzema oblasti in zgodovina pravi, da jim je uspelo.
Za Kio se zdi, da se je zapisala podobnemu pristopu. Kaj bi čakali leta in leta, da bodo kupci spoznali, kako dobre avtomobile delamo, so si najbrž rekli. Takoj jim dajmo Optimo! Ime Optima izhaja iz latinskega prislova optime, slovenski prevod tega pa je najboljše, izvrstno (Veliki slovar tujk, Cankarjeva založba, 2002). Tako preprosto je to.
Morebiti se bo kdo še spomnil predhodnikov Kijine Optime, za tiste, ki se jih ne: Clarus in Magentis. Vsakokrat so se krstniki tudi pri prejšnjih dveh zgledovali po latinskih besedah, pa jim kar dvakrat primerjava med izdelanimi avtomobili in pomenom latinskih besed ni najbolj uspela (clarus – jasen, zvonek, svetel, čist; magis – še bolj). Razlika med predhodniki in Optimo je v vseh pogledih precejšnja.
Videz: vsaj za podpisanega je to oblikovno ena najbolj posrečenih limuzin zadnjih let. Kar velja tudi za notranjost. Prostornost: Optima je prvi avtomobil višjega srednjega razreda, ki se lahko tudi po ponujenem prostoru na obeh prednjih sedežih, v prtljažniku, zlasti pa na zadnji klopi brez težav kosa z doslej najprostornejšim – Škodo Superbom. Materiali in kakovost izdelave: seveda je prav tu še najdlje od tekmecev iz premijskih logov, a nikakor ne moremo govoriti o slabem vtisu in nemarnosti pri končni izdelavi.
Kaj še torej ostane tekmecem?
Zagotovo ponudba na motornem področju, kjer si lahko slovenski kupec Optime izbere zgolj menjalnik, ali šeststopenjski ročni ali pa samodejni, stokilovatni turbodizelski motor dobi v obeh primerih. Pa je tudi pri 'pomanjkljivi' motorni opremi napaka le malenkostna, saj tudi pri drugih znamkah, kjer ponujajo večji nabor motorjev, nato kupci v skorajda devetih desetinah izberejo enako.
Seveda je Optima avtomobil, za katerega lahko najdemo tudi nekaj manj 'optimalnih' lastnosti in ga pokritiziramo. Izkušnje pravijo, da je tako in tako težko najti popolne izdelke. V slogu vseh modelov iz Kijine ponudbe je tudi pri Optimi manj optimalen občutek ob sukanju ali zgolj oprijemanju volanskega obroča. V avtomobilističnem slengu temu rečemo manj komunikativen volan. Voznik lahko običajno le iz vidnega vtisa ve, po kakšni cesti vozi, pravega stika med njim in cesto pa tudi pri Optimi volanski mehanizem (elektroservo) ne doseže. A je tudi tu treba omeniti, da z Optimo lahkotno obračamo volan pri parkiranju ali drugačnem počasnem upravljanju avtomobila, pohvalno majhen (10,5 metra) pa je tudi obračalni krog.
Na meritvah smo imeli nekaj pripomb k zavornim zmogljivostim. Koliko gre daljša zavorna pot tudi na račun gumarske obutve, sicer nismo mogli presoditi, a slabih 40 metrov zavorne poti pri Optimi je tisto, kar se ne zdi najbolj optimalno.
Vsekakor imajo glede motornih zmogljivosti najrazličnejši vozniki različne potrebe. Podpisanemu se je zdelo, da je motor kljub zgolj 1,7 litra prostornine in 'le' 100 kilovatom moči še kar poskočen, čeprav je njegovo moč krotil tudi samodejni menjalnik. Za dirke tak motor seveda ni (in tudi ni bil mišljen), a za prekoračitev katerekoli od dovoljenih hitrosti v naši 'kuri' je moči vedno dovolj. Kombinacija motorja, zelo sodobnega samodejnega šeststopenjskega menjalnika in dodatnega programa, ki ga vklopimo z volanskim gumbom eco, pa omogoča zelo varčno porabo goriva.
Tako je povprečna poraba malenkost nad 6,2 litra na 100 kilometrov pri stalni hitrosti okoli 125 kilometrov na uro povsem realna (pri odčitku s potovalnega računalnika, če jo izračunamo iz prevožene poti ter resnično natočenega in porabljenega goriva, se dvigne za 0,2 litra). Celo bolj s težkimi čevlji okovane vozniške noge povprečja niso dvignile nad 8,4 litra na 100 kilometrov, kar pomeni, da so rezultati še kar podobni Kijinemu 'bratu', Hyundaievemu i40 CW, ki smo ga preizkušali lani poleti.
Tudi sicer sta si na 'drugi občutek' omenjena avtomobila v marsičem podobna, ko gre za tehnične rešitve pod različno oblikovano pločevino ali z različnimi snovmi obloženo notranjost avtomobilov.
Izbira za Optimo je tako verjetno v največji meri odvisna od tega, ali se je kupec že miselno pripravil na preskok, na tisti v uvodu omenjeni boljševizem, če je pripravljen na to, da je lahko tudi avtomobil s Kijinim zaščitnim znakom revolucionarno boljši od predhodnikov ...
Kakšno besedo pa lahko namenimo še ceni. Pravzaprav tudi glede tega ne moremo mimo znane resnice: brez nič ni nič. V primeru Optime je obratno, za nekaj več, kot pričakujete, da je treba odšteti, dobite še dodatek, ki ga ne pričakujete. Kar malo manj zapleteno pomeni: za dobro ceno dobite veliko.
Besedilo: Tomaž Porekar, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | KMAG d.d. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 31.990 € |
Cena testnega modela: | 31.990 € |
Moč: | 100kW (136 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,9 s |
Največja hitrost: | 197 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,3l/100km |
Garancija: | 7 let ali 150.000 km splošne garancije, 5 let ali 150.000 km garancije na lak, 7 let garancije na prerjavenje. |
Servisni pregled na | 20.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 1.430 € |
---|---|
Gorivo: | 9.913 € |
Gume (1) | 899 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 18.388 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.695 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 6.975 € |
Skupaj | 40.300 € (strošek na km: 0,40 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 77,2 × 90 mm – gibna prostornina 1.685 cm³ – kompresija 17 : 1 – največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,0 m/s – specifična moč 59,3 kW/l (80,7 KM/l) – največji navor 325 Nm pri 2.000–2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,64; II. 2,83; III. 1,84; IV. 1,39; V. 1,00; VI. 0,77 – diferencial 2,89 – platišča 7,5 J × 18 – gume 225/45 R 18 V, kotalni obseg 1,99 m. . |
Zmogljivost: | največja hitrost 197 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,6 s – poraba goriva (ECE) 7,9/4,9/6,0 l/100 km, izpust CO2 158 g/km. |
Voz in obese: | limuzina – 4 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj pomožni okvir, večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stopalka skrajno levo) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.581 kg – dovoljena skupna masa 2.050 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.500 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 80 kg. |
Zunanje mere: | širina vozila 1.830 mm – kolotek spredaj 1.591 mm – zadaj 1.591 mm – rajdni krog 10,9 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1.530 mm, zadaj 1.530 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 460 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 70 l. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika, izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 1 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l). |
Serijska oprema: | voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – električno pomičen voznikov sedež – po višini nastavljiv voznikov in sovoznikov sedež – gretje prednjih sedežev – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat. |
T = 14°C / p = 1.012 mbar / rel. vl. = 45 % / Gume: Nexen CP 643 A 225/45/R 18 V / stanje kilometrskega števca: 6.038 km. | |
Pospešek 0-100km: | 10,7s |
---|---|
402m z mesta: | 17,6s ( 129km/h) |
Največja hitrost: | 197km/h (VI.) |
Najmanjša poraba: | 5,9l/100km |
Najvišja poraba: | 8,4l/100km |
poraba na testu: | 7,3 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 70,2m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,8m |
AM meja: | 39m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 60dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 56dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 60dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 59dB |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 63dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 63dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 61dB |
Trušč v prostem teku: | 39dB |
-
Če iščete zares prostorno limuzino in vam je vseeno za znamko, je Optima optimalna izbira.
-
Zunanjost (15/15)
Videz res prepriča, dvigne ugled znamke.
-
Notranjost (105/140)
Prostorna in kakovostno izdelana notranjost prepriča, pravzaprav povsem brez pripomb!
-
Motor, menjalnik (52 /40)
Če tu ne bi bilo manj odzivnega volanskega mehanizma, bi bilo še bolj prepričljivo.
-
Vozne lastnosti (58 /95)
Daje občutek zanesljive lege, dostopne stopalke, tudi občutek pri zaviranju, a tega meritve ne potrdijo.
-
Zmogljivost (24/35)
Pravzaprav najboljši vtis pusti samodejni menjalnik, pri njem dodatnih obvolanskih prestavnih ročic ne potrebujemo.
-
Varnost (39/45)
Šest varnostnih blazin, učinkovit ESP, ni pa dodatkov (smer, luči).
-
Gospodarnost (49/50)
Zmerna poraba goriva, odlična ponudba jamstva (sedem let ali 150.000 km).