Kia je ime za svoj najmanjši avtomobil ohranila, a od lani ponuja popolnoma prenovljenega malčka.
Zdaj je lahko pri Picantu marsikaj pikantno, seznam opreme je dolg in prav presenetljiv. V primerjavi s povprečno ponudbo v tem razredu je zato Picanto kot tabasko v hrani, ki povozi vse druge okuse. Podobno je s Picantom, ta je primernega tekmeca med majhnimi avtomobili dobil šele z Upom. Tako kot Up tudi ta ponuja številne postavke opreme, ki do zdaj za tako majhne avtomobile niso bile običajne.
Naš Picanto je bil sploh na videz prijeten, saj je bilo vanj vgrajeno pravzaprav vse, kar Kia lahko ponudi. Tudi ESP je imel, ki ga je – povsem nerazumljivo – mogoče dobiti zgolj v najdražji različici opreme (EX Style). Res pa je, da kupec, ki se odloči za tako odločno odpiranje denarnice (več kot 12 tisočakov), dobi veliko. Videz bodo polepšale celo dnevne luči LED in tudi 14-palčna aluminijasta platišča z nižjepresečnimi (60) gumami.
Poleg tega so tu še tako prijetne stvari, kot je telefonska povezava Bluetooth s prostoročnim upravljanjem pa samodejna klimatska naprava, ogrevana prednja sedeža in volanski obroč (!), pametni ključ in gumb za zagon motorja na armaturni plošči, če naštejem le najpomembnejše glede udobja, ki ga v takšnem malčku pač ne pričakuješ. Ob šestih običajnih pasivnih varnostnih napravah (varnostne blazine za preprečevanje trkov) so tu še blazina za zaščito voznikovih kolen in seveda tudi aktivna vzglavnika za potnika spredaj.
Privlačnost tega Pikanta je torej v opremi. A tudi če bi se odločili za enega od manj opremljenih, ne bi (razen zaradi ESP) naredili veliko narobe, ker so se pri Kii odločili, da svojega najmanjšega ne ponujajo več ljudem, ki za večje avtomobile nimajo dovolj denarja, ampak tistim, ki se v prometnem vrvežu ali iz katerega drugega podobnega razloga zavestno odločajo za kratek in kompakten avtomobil, ki pa v ničemer ne sme biti vreden manj kot večji. Tak pristop pa je eno od tistih dejstev, ki jih je treba še posebno pohvaliti.
Seznam opreme, ki jo je namreč mogoče dobiti že v osnovnem, je dolg in kar sprejemljiv. Če temu dodamo še prijeten videz, pa je morda Picanto med vsemi majhnimi avtomobili celo najbolj simpatične oblike.
Sicer pa je treba tudi zapisati, da gre za povsem korektno skonstruiran avtomobil. Do pete zvezdice na preizkusnem trčenju po EuroNCAP je sicer nekaj zmanjkalo, a s 86 odstotki pri zaščiti potnikov in 83 odstotki pri zaščiti otrok ne zaostaja veliko za najbolje ocenjenimi tekmeci. Pravzaprav pri Picantu pogrešamo le sistem samodejnega zaviranja pri majhni hitrosti. Za aktivno varnost seveda poskrbi tudi dobra lega na cesti, glede katere se ne moremo pritoževati, saj je odlična, v preizkušeni različici pa ji je pomagal tudi serijski ESP. S Picantom lahko hitro in brez težav opraviš s še tako zahtevnimi cestami, čeprav večjega udobja ne moremo pričakovati, saj nižjepresečne gume in kratka medosna razdalja naredijo svoje.
Majhno pripombo imamo le k precej neizrazito delujočemu elektroservu volanskega mehanizma, to pa se zdi tudi že stalna pomanjkljivost pri Kijinih avtomobilih. Pravega stika voznika prek volana do gum in ceste ta ne omogoča, a v današnjem času igralnih konzol in podobnih nadomestkov je menda tudi klicanje po bolj neposrednem občutku pri vožnji že povsem 'demodé'.
Picanto je na voljo v dveh karoserijskih različicah, tri- in petvratni. Na našem testu je bila trivratna, tako da vseh ugodnosti dobrega dostopa do zadnje klopi nismo mogli uživati. Možnost vstopa na dovolj prostorno zadnjo klop (a zgolj za dva potnika) skozi dodatna bočna vrata pa bi bila še boljša alternativna ponudba tistemu, kar v razredu najmanjših lahko dobite.
A tudi brez zadnjih bočnih vrat se je glede priročnosti Picanto kar dobro izkazal. Prtljažnik lahko povečamo na račun 'ukinitve' potniškega prostora na zadnji klopi, prostorske razmere na prednjih sedežih pa so več kot zadovoljive.
Če strnem: Picanto je presenetljiv predvsem zato, ker v njegovih prejšnjih izdajah nismo bili navajeni, da lahko ponudi toliko sprejemljivega. A je seveda za običajnega slovenskega kupca pri odločitvi za to najmanjšo Kio najbrž težava v tem, da že pri isti znamki za skoraj enak denar ponujajo daljše in močnejše avtomobile. Seveda pa ti niso tako okretni in tudi ne tako – pikantni.
Besedilo: Tomaž Porekar, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | KMAG d.d. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 11.890 € |
Cena testnega modela: | 12.240 € |
Moč: | 63kW (86 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,2 s |
Največja hitrost: | 171 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,7l/100km |
Garancija: | 7 let ali 150.000 km splošne garancije, 5 let ali 150.000 km garancije na lak, 7 let garancije na prerjavenje. |
Servisni pregled na | 15.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 922 € |
---|---|
Gorivo: | 11.496 € |
Gume (1) | 677 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 6.644 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.024 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 3.125 € |
Skupaj | 24.888 € (strošek na km: 0,25 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 71 × 78,8 mm – gibna prostornina 1.248 cm³ – kompresija 10,5 : 1 – največja moč 63 kW (86 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 15,8 m/s – specifična moč 50,5 kW/l (68,7 KM/l) – največji navor 121 Nm pri 4.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,73; II. 1,89; III. 1,19; IV. 0,85; V. 0,72 – diferencial 4,06 – platišča 5J × 14 - gume 165/60 R 14 T, kotalni obseg 1,67 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 171 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,4 s – poraba goriva (ECE) 5,8/3,8/4,5 l/100 km, izpust CO2 105 g. |
Voz in obese: | kombilimuzina – 3 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,5 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 955 kg – dovoljena skupna masa 1.370 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: ni podatka, brez zavore: ni podatka – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka. |
Zunanje mere: | širina vozila 1.595 mm – kolotek spredaj 1.420 mm – zadaj 1.425 mm – rajdni krog 9,8 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1.330 mm, zadaj 1.320 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 490 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 35 l. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika, izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 x kovček (68,5 l); |
Serijska oprema: | voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – servo volan – po višini nastavljiv volanski obroč – deljiva zadnja klop. |
T = 6 °C / p = 1.082 mbar / rel. vl. = 67 % / Stanje kilometrskega števca: 2.211 km / Gume: Maxis Presa Snow 165/60/R 14 T | |
Pospešek 0-100km: | 13,2s |
---|---|
402m z mesta: | 18,5s ( 116km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 18,1s (IV.) |
Prožnost 80-120km/h: | 29,3s (V.) |
Največja hitrost: | 171km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 5,1l/100km |
Najvišja poraba: | 8,7l/100km |
poraba na testu: | 7,7 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 76,0m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 45,5m |
AM meja: | 42m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 55dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 54dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 61dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 68dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 65dB |
Trušč v prostem teku: | 39dB |
-
Picanto je med majhnimi pravo razkošje in takšna je tudi cena.
-
Zunanjost (12/15)
Morda najlepši med malčki.
-
Notranjost (82/140)
Dobra razporeditev prostora, udobni sedeži, tudi prilagodljiv prtljažnik.
-
Motor, menjalnik (45 /40)
Motor obeta več, kot da, je pa razmeroma tih in manj hrupen.
-
Vozne lastnosti (56 /95)
Varna lega na cesti, a ne najboljše zavorne zmogljivosti.
-
Zmogljivost (23/35)
Od motorja, močnega po tehničnih podatkih, bi pričakovali več.
-
Varnost (35/45)
Dobre varnostne lastnosti, nima pa sistema samodejnega zaviranja pri majhni hitrosti.
-
Gospodarnost (49/50)
Povprečna poraba se tudi ob pazljivi uporabi stopalke za plin preveč dvigne, tudi veliko odstopanje od normne.