Test: La Strada Regent L 4x4

19. 1. 2010
Deli

Da si bomo na jasnem: Regent L 4x4 ni običajen avtodom. Lastradin paradni konj velja za avtodom, ki pritegne le največje avanturiste – in še to tiste z globokimi denarnicami. Zato naj vas cena, ki se zlahka zavihti čez šestmestno številko, nikar ne osupne.

Dobrih 96.000 evrov je treba odšteti za takšnega, kot je bil testni. »In za to dobiš gozdnato zeleno barvo? « je izdavil eden od kolegov, ko je izvedel za številko. Naj vas potolažim, barvo si izbirate sami in njena paleta je vsaj tako bogata kot pri drugih Sprinterjih.

Za tiste, ki resno razmišljajo o Regentu, pa si upam trditi, da je barva med zadnjimi stvarmi na seznamu njihovih želja. Konec koncev si Regenta ne kupite zato, da bi z njim šminkirali ali se postavljali pred drugimi lastniki avtodomov – čeprav vas bodo pravi poznavalci med njimi hitro opazili – ampak da z njim odvihrate čim dlje od njih in okolice.

In s temi mislimi v glavi so se ga v La Stradi tudi lotili. Mimogrede, cena osnovnega vozila se pri našem zastopniku ustavi tik pod 47.000 evri. Ja, tako drag je Mercedesov 'kombi' s štirikolesnim pogonom. Toda hkrati je tudi eden redkih, ki to možnost ponuja in je poleg tega še kakovostno narejen.

Ko gre za ergonomijo in tehnologijo, Sprinterju zlepa ni para. In tisti, ki veliko časa preživijo v dostavnikih, to dobro vedo. Zgolj površen pogled tega še ne razkrije. Armaturna plošča in preostali deli notranjosti so veliko bližje notranjosti pravim tovornim vozilom kot osebnim avtomobilom.

Šele ko začnete uporabljati stvari okoli sebe, ugotovite, kako domišljene in dovršene so. Vse, kar iščete ali potrebujete, je pri roki. To velja tudi za premišljeno nameščeno prestavno ročico in položaj volanskega obroča. Sedež je izdatno nastavljiv in udoben – tudi ko v njem (pre)sedite več ur.

Turbodizelski motor, ki je poganjal testnega Regenta, je štirivaljni, in čeprav je na zadnjih vratih še vedno visela oznaka 315 CDI – od sredine letošnjega leta so motorji prenovljeni: zdaj so čistejši, zmogljivejši, varčnejši in dobili so nove oznake – se je na voznikove ukaze odzival in oglašal tako uglajeno, kot smo sicer vajeni pri šestvaljnikih.

K temu pa je na koncu treba dodati tudi bogat paket aktivne in pasivne varnosti, priklopljiv štirikolesni pogon (v osnovi sta gnani zadnji kolesi) in reduktor. Ni kaj, lahko nam verjamete, da boljšega med dostavniki za te potrebe trenutno ni.

Toda lepo vas prosim, besede 'boljšega' nikar ne enačite z udobjem. V Regentu ne boste ničesar pogrešali, tega se vam ni treba bati. Še več, nad marsikatero rešitvijo boste celo presenečeni. Toda če boste njegovo notranjost primerjali z notranjostmi drugih avtodomov, ki se mu cenovno postavljajo ob bok, se lahko zgodi, da boste razočarani.

Lastradin paradni konj je narejen, da služi. In tega ne skriva – tako zunaj kot znotraj. Arhitektura pohištva je sila preprosta, toda hkrati masivna. Potniki v bivalni del vstopijo skozi drsna vrata, kjer jih pričakajo klop, postavljena v L, vrtljiva miza in prav takšna sprednja sedeža.

Dnevni kotiček bo tako zlahka sprejel štiri odrasle, manj udobno bo tem štirim na poti, čeprav ima štiri homologirane sedeže za prevoz ljudi, najmanj pa ponoči, saj ležišče, ki nastane iz bivalnega dela oz. dinete, ponuja le 100 centimetrov širine.

Za jedilnim delom se proti zadku odpre prostorna kuhinja s triplamenskim kuhalnikom, koritom z mešalno pipo, 90-litrskim hladilnikom in kupom uporabnih omaric. Toda pozor, te so hkrati tudi edine v Regentu, kar pomeni, da bodo morale ob hrani in pijači, ki jo nameravate tovoriti s sabo, pogoltniti tudi obleke, čevlje (no, te lahko pospravite v predale v dnu) in vse druge drobnarije.

Ker Regent v dolžino meri manj kot šest metrov, prtljažnika, ki ga običajno ponuja zadek, ne pričakujete. Tam je svoje mesto našel toaletni prostor – pravzaprav čisto prava kopalnica! Lastradini snovalci so ji namreč odmerili celotno širino (nadvse velikodušno, ni kaj), kar pomeni, da se za drsnimi vrati skriva prostor, kjer sta na levi strani kemično stranišče in umivalnik, na desni pa povsem prava in z vrati ločena tuš kabina.

Nepoboljšljivi avanturisti, ki se za manj kot mesec dni sploh ne odpravijo na pot, bodo potarnali, da bi namesto prostorne kopalnice v zadku raje imel prostor za prtljago. In z njimi se bo treba kar strinjati, saj zaradi izdatne višine morebitno pospravljanje prtljage v kovčke na strehi ni ne priporočljivo ne priročno.

Tudi zato ne, ker ste si Regenta 4x4 ne nazadnje kupili, da boste z njim odkrivali tiste kotičke sveta, ki so za večino drugih nedostopni. In to pomeni, da se prav veliko po asfaltnih cestah z njim ne boste vozili, kajne? Ko gre za to poglavje, so pri La Stradi dokazali, da imajo pravi avtodom za vas.

Sprinter je prav na vseh podlagah presenetljivo lahkoten, tog in gibčen za svojo dolžino, težo in višino. No, omejitve vseeno obstajajo, zato jih je pametno upoštevati, toda dodatno privzdignjeno dno od tal, priklopljiv štirikolesni pogon, ki ga je mogoče vključiti kar med vožnjo, in reduktor hitro razkrijejo, da lahko Regent prileze celo dlje od marsikaterega osebnega avtomobila. Da o avtodomih sploh ne izgubljamo besed.

Pri tem ga zaustavijo kvečjemu gume, ki niso terenske (na testnem so bile nameščene vsesezonske Continentalke), višina (ko gre za prehode, nižje od treh metrov) in lastnikova odločenost, kako globoko v neznano bo zašel.

Kako dolgo se boste z Regentom zadrževali zunaj civilizacije, pa je odvisno izključno od vas in vaše porabe energentov. Posoda za čisto vodo je podobno velika kot pri večini drugih avtodomov (100 litrov), posoda za gorivo sprejeme 75 litrov, za plin so predvideli prostor, v katerega pospravite eno 11-kilogramsko in eno petkilogramsko jeklenko, količina hrane in pijače pa bo v največji meri omejevala velikost omaric v kuhinji.

Ampak če ste iz pravega testa, vam je že zdaj jasno, da Regent L 4x4 ponuja prav vse, kar iščete zase in za svoje avanture.

Matevž Korošec, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Autocommerce d.o.o.
Cena osnovnega modela: 71.533 €
Cena testnega modela: 96.314 €
Moč: 110kW (150 KM)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski z neposrednim vbrizgom – gibna prostornina 2.148 cm? – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.800/min – največji navor 330 Nm pri 1.800-2.400/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi, priklopljiv štirikolesni pogon – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/75 R 16 C (Continental Vanco Four Season).
Zmogljivost: največja hitrost: ni podatka – pospešek 0-100 km/h: ni podatka – poraba goriva: (ECE) ni podatka.
Mase: prazno vozilo 2.950 kg – dovoljena skupna masa 3.500 kg – dovoljena obremenitev 550 kg.
Zunanje mere: dolžina 5.910 mm – širina 1.992 mm – višina 2.990 mm – posoda za gorivo 75 l.
Ocena
  • Tudi če ste navdušeni nad avtodomi, to še ni dovolj, da vas bo Regent prepričal. Namenjen je posebni vrsti ljudi, ki se radi potepajo naokoli, vendar so skregani s kampi. Svoj prosti čas raje preživljajo stran od civilizacije in tam odkrivajo skrite kotičke sveta. Svoboda, ki ni prav poceni, toda kot dokazujejo pri La Stradi, očitno vredna denarja.

Hvalimo in grajamo
odlična osnova
udobje v vožnji
priklopljiv štirikolesni pogon
reduktor
dvižna postelja
prostorna kopalnica
imidž
ni prostora za večje kose prtljage
omejeno število omaric
izbor materialov v notranjosti (glede na ceno)
udobje za dva
cena