Se še spomnite naslova testa prve (nove) Lancie Ypsilon? V 26. lanski številki smo napisali, da bi raje kot 0,9-litrski TwinAir imeli 1,3-litrski Multijet.
(Spet) smo imeli prav. S turbodizlom smo drastično zmanjšali porabo (5,3 litra namesto 7,8), zaznali prijetnejšo hrupnost (enak hrup bencinskemu motorju ni ravno v čast, kajne?) in skromnejše tresljaje ter uživali v boljših zmogljivostih. Turbodizeljski 1,3-litrski Multijet namreč kljub le petim stopnjam menjalniškega prenosa prav navdušuje navorom, saj turbopuhalo zadiha s polnimi pljuči že od 1.750 vrtljajev in se ne ustavi do 5.000 vrtljajev. Zato tudi na avtocesti nismo pogrešali šeste prestave.
Treba je opozoriti, da je Multijet kljub najnovejši tehnologiji vseeno turbodizel, zato se ga pri zagonu sliši in čuti. To je bilo še najbolj moteče pri ponovnem zagonu po kratkotrajnih postankih, ko sistem Start&Stop obudi motor k življenju, saj se takrat avtomobilček malce strese. Toda na to se hitro navadiš, ko greš na bencinsko črpalko in ugotoviš, da je bila povprečna poraba goriva zgolj 5,3 litra. Potovalni računalnik nam je kazal celo številke od 4,7 do 5,3 litra, kar je treba vzeti malce z zadržkom, a vseeno lahko potrdimo, da je pravi šparovček. Ko smo že pri bencinskih črpalkah: bodite pozorni pri dolivanju, saj se nam je prvič zgodilo, da smo bili večkrat mokri. Če ste preveč neučakani pri dolivanju do zadnjega prostega kotička, plinsko olje rado pljuskne mimo 'pištole'. Grrr ...
Glede na to, da smo zunanjost Ypsilonke že pohvalili, robato obliko notranjosti pa malce pograjali, še nekaj besed o prednostih in slabostih testnega avtomobila. Opreme pri paketu Platinum je res veliko, saj smo se razvajali s funkcijo polsamodejnega parkiranja, sistemom Blue&me, panoramskim strešnim oknom, programom City za servovolan ...
A nekaj stvari nas je tudi zmotilo. Pri sedežih smo pogrešali gretje oziroma hlajenje (verjemite, brez tega raje ne obkljukajte usnja), parkirna tipala pa delujejo tudi takrat, ko v prostem teku menjalnika čakaš na zeleno luč. Potem pa vsak mimoidoči pešec sproži tisti zoprni biiip. Pri zunanjosti, ki je vsaj moškim zdaj bolj všečna, pa smo pograjali namestitev sprednje registrske tablice (ob stiku z robnikom ali prvim snegom jo takoj izgubite) in namestitve kljuk na zadnjih vratih, saj sta manjšim otrokom težko dosegljivi.
Kljub nekaterim pomanjkljivostim pa lahko rečemo, da je turbodizelska Lancia Ypsilon nedvomno prava izbira, če vam je ta avtomobil všeč.
Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 16.600 € |
Cena testnega modela: | 19.741 € |
Moč: | 70kW (95 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,4 s |
Največja hitrost: | 183 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 3,2l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.248 cm3 – največja moč 70 kW (95 KM) pri 4.000/min – največji navor 200 Nm pri 1.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/45 R 16 H (Continental ContiEcoContact). |
Zmogljivost: | največja hitrost 183 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,4 s – poraba goriva (ECE) 4,7/3,2/3,8 l/100 km, izpust CO2 99 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.125 kg – dovoljena skupna masa 1.585 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3.842 mm – širina 1.676 mm – višina 1.520 mm – medosna razdalja 2.390 mm – posoda za gorivo 40 l. |
Prtljažnik: | 245–830 l |
T = 15 °C / p = 1.094 mbar / rel. vl. = 44 % / stanje kilometrskega števca: 5.115 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,8s |
---|---|
402m z mesta: | 17,8s ( 125km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,3 (IV.)s (13,1 (V.)) |
Največja hitrost: | 183km/h (V.) |
poraba na testu: | 5,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,9m |
AM meja: | 42m |
-
Turbodizelska Lancia Ypsilon se je izkazala v veliko boljši luči kot bencinska. Zato palec gor za dizel!