Test: Land Rover Discovery Sport 2.2 SD4 HSE

15. 10. 2015
Deli

Podobno kot večji in prestižnejši Range Rover je zdaj tudi Discovery dobil svojo mestno ali športno različico.

Priznam, ob prvem pogledu na novi Land Rover Discovery Sport so me prevevali tako pozitivni kot negativni občutki. Po eni strani Discovery ni več tako škatlast, a v istem hipu mi je prišlo na misel, da je bil ravno zaradi svoje oblike tako zanimiv in ne nazadnje privlačen. Zdaj je, kar je, in kot takega ga je treba sprejeti. Tudi Discovery je namreč podlegel oblikovni strategiji, ki pri večini avtomobilskih znamk zapoveduje takojšnjo hišno prepoznavnost. Za nostalgike hud udarec, za sodobneže pametna odločitev, za katero so krivi v Land Roverjevem razvojnem centru v Veliki Britaniji. Tam, natančneje v Halewoodu pri Liverpoolu, ga tudi izdelujejo. Tako je Discovery Sport krepko drugačen od svojega klasičnega brata. Še veliko bolj, kot je večji in prestižnejši Range Rover Sport od svojega klasičnega brata.

S tem ni nič narobe, moti le dejstvo, da je morda celo preveč podoben tretjemu v družini, najmanjšemu modelu Evoque. Tako se ponovi dilema nekaterih avtomobilskih znamk, ko človek sploh ne ve, za kateri avto v družini gre. Tisti najmanjši, srednje velik ali največji? Vendar je obenem res, da bo po drugi strani novi Discovery Sport všeč kakšnemu kupcu več kot osnovni model. Niso vsi ljubitelji škatlastih avtomobilov, poleg tega je treba priznati, da je so pri Land Roverju z najmanjšim članom družine zadeli v polno. Evoque navdušuje staro in mlado in dober videz mu je pač treba priznati. S tega stališča podobnost ne bi smela biti sporna, pa tudi sicer oblika Discoveryja pač upravičuje dodatna besedo Sport. Zato je oblikovno veliko bolj aerodinamičen, bolj mestu namenjen, in ne več toliko brezpotju. Toda brez skrbi, v notranjosti, predvsem pa s pogonom, ostaja Discovery Sport še vedno pravi terenec. Oblika avtomobila dobro skriva odsekane konce avtomobila, zaradi katerih so pristopni, izstopni in prelomni koti še vedno nadpovprečni, pa čeprav verjamem, da bo malo lastnikov tako dragega avtomobila preizkušalo njegove skrajne terenske sposobnosti.

A vseeno, testni avto je bil opremljen z že znanim sistemom Terrain Response, ki ponuja pet nastavitev: splošna, trava/prod/sneg, blato in korenine ter pesek. Doplačilno (tudi testni avto) je na voljo še dinamični način, ki pripomore k boljši vožnji po asfaltnih površinah. Izbira programov je preprosta, potreben je zgolj pritisk na gumb, za vse drugo poskrbi elektronika. Kot rečeno, ne verjamem, da bo kdo s takšnim avtomobilom preizkušal teren, kljub temu pa lahko zagotovim, da smo že davno sistem preizkušali na terenu, ki se zdi neprehoden za človeka, kaj šele avto. Ob tem lahko Discovery Sport brez težav vozi tudi po do 600 milimetrov visoki vodi. A ker je oblika relativna, je za marsikoga veliko pomembnejša notranjost. Testni avto je bil opremljen s paketom opreme HSE, ki je tretji po vrsti, nad njim pa je samo še bogatejša različica enakega paketa (HSE Luxury). Ker paket HSE v notranjost prinaša tudi usnjeno oblazinjenje, je počutje res dobro. Čuti se pridih večjega Range Roverja (čeprav Discovery to seveda ni), sedi se dobro, sedeži so električno nastavljivi v osem smeri. Volanski obroč je morda pretanek, a je seveda večopravilni, gumbi na njem so logično razporejeni in obvladljivi. Precej zanimiv je osrednji osempalčni zaslon, občutljiv za dotik.

Ponuja številne in logične menije, navidezni gumbi so veliki in razločni, a je morda sam sistem malce počasnejši, kot smo vajeni pri podobno dragih avtomobilih. In motor? V testnem avtomobilu je predla močnejša različica 2,2-litrskega štirivaljnega turbodizelskega motorja, kar pomeni 190 'konj' (osnova ponuja 150 'konj'). Dovolj moči, da je lahko vožnja z dobro tono in pol težkim avtomobilom tudi nadpovprečno dinamična. Seveda je treba vključiti dinamični način, svoje pa je pristavil še odličen, kar devetstopenjski samodejni menjalnik.Prestavljanje je hitro in nezaznavno, če želite, lahko za prestavljanje prek obvolanskih ušes skrbite tudi sami, a prave potrebe za to res ni.

Zanimiva je prestavna ročica, ki to sploh ni, saj je namesto nje v Discoveryju Sportu velik vrtljiv gumb, s katerim izbiramo želeno prestavo. Všeč nam je bila Discoveryjeva 'pamet', ko v povezavi s pametnim ključem in sistemom start-­stop elektronika poskrbi, da se motor ugasne ko se ustavimo, če pa si voznik odpne varnostni pas in odpre vrata, pa se menjalnik samodejno prestavi v položaj P, avto oziroma motor in elektronika pa se popolnoma ugasnejo. Tako lahko zgolj izstopimo iz avta in ga zaklenemo. Potrebnega je sicer malce treninga, a ko se na to navadiš, se zdi zadeva odlična in predvsem praktična.

bese­di­lo: Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 37.850 €
Cena testnega modela: 65.260 €
Moč: 140kW (190 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,5 s
Največja hitrost: 188 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,1l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 km splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: zastopnik ni priskrbel podatka €
Gorivo: 12.801 €
Gume (1) 1.303 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 19.670 €
Obvezno zavarovanje: 4.519 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 13.341 €
Skupaj Ni podatka € (strošek na km: Ni podatka €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 85 × 96 mm – gibna prostornina 2.179 cm3 – kompresija 15,8 : 1 – največja moč 140 kW (190 KM) pri 3.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,2 m/s – specifična moč 64,2 kW/l (87,4 KM/l) – največji navor 400 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 9-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,71; II. 2,84; III. 1,91; IV. 1,38; V. 1,00; VI. 0,81; VII. 0,70; VIII. 0,58; IX. 0,48 – diferencial 3,94 – platišča 8 J × 18 – gume 235/60 R 18, kotalni obseg 2,23 m.
Zmogljivost: največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,9 s – poraba goriva (ECE) 7,1/5,5/6,1 l/100 km, izpust CO2 161 g/km.
Voz in obese: terenska kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,4 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.815 kg – dovoljena skupna masa Ni podatka – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.500 kg, brez zavore: Ni podatka – dovoljena obremenitev strehe: Ni podatka.
Zunanje mere: dolžina 4.599 mm – širina 1.895 mm, z ogledali 2.173 mm – višina 1.724 mm – medosna razdalja 2.741 mm – kolotek spredaj 1.621 mm – zadaj 1.630 mm – rajdni krog 11,9 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 880–1.070 mm, zadaj 670–890 mm – širina spredaj 1.530 mm, zadaj 1.530 mm – višina nad glavo spredaj 920–980 mm, zadaj 980 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 450 mm – prtljažnik 479–1.698 l – premer volanskega obroča 375 mm – posoda za gorivo 65 l.
Prtljažnik: 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat.
Naše meritve
T = 17°C / p = 1.022 mbar / rel. vl. = 68 % / Gume: Pirelli Scorpion Verde All season 235/60/R 18 V / stanje kilometrskega števca: 1.455 km
Pospešek 0-100km: 9,5s
402m z mesta: 16,6s ( 135km/h)
Prožnost 50-90km/h: Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možna.s
Največja hitrost: 188km/h (IX.)
poraba na testu: 10,2 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,4 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 72,0m
Zavorna pot pri 100km/h: 44,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 57dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč v prostem teku: 38dB
Ocena
  • Land Rover Discovery Sport je odlično nadomestilo za tiste, ki se ne želijo pomešati v povprečje premijskega SUV-segmenta, pri čemer vseeno dajo poudarek tudi na obliko.

  • Užitek v vožnji:

Hvalimo in grajamo
motor
poraba goriva
počutje v notranjosti
kakovostna izdelava
oblika
prevelika podobnost manjšemu Evoque