Test: Mercedes-Benz A 180 CDI BlueEFFICIENCY 7G-DCT

Prvi Mercedes razreda A je dvignil veliko prahu oziroma koles. Znašel se je na hrbtu ali na strehi, če hočete, a nikoli ne bomo izvedeli, ali niso bili vsi tisti dogodki celo voda na mlin takrat (in tudi zdaj) najmanjšemu Mercedesu.

Jasno, tudi če želimo, ne moremo mimo dejstva, kaj se je zgodilo z Mercedesom razreda A prve generacije. Na losovem testu je pogrnil in si pridobil svetovno grajo. A pri Mercedesu so hitro ukrepali, niso se branili, izgovarjali ali zavajali, preprosto so zavihali rokave in serijsko v vseh modelih ponudili ESP, stabilizacijski sistem, ki je poskrbel, da A-ja v ovinkih ni več pretirano zanašalo, kaj šele, da bi se ga dalo preprosto prevrniti.

In razred A je postal uspešnica. Nekateri so ga morda kupovali prav zaradi njegovega burnega rojstva, spet drugi so v njem videli in našli druge vrline. Vzljubili so ga starejši pa tudi manjši vozniki, saj se je v njem visoko sedelo. In seveda so ga vzljubili samski, po večini tudi moški nastopači, saj je bil vstopnica v klub avtomobilov z zvezdo na nosu. In da se tu takoj dopolnim: tudi precej predstavnic nežnejšega spola si ga je kupilo kot jokerja za vstop med elito.

Ko proizvajalec potegne črto pod izračunom, mora biti ta seveda pozitiven. Prav vseeno mu je, ali avtomobil kupujejo mladi, stari, moški ali ženske, najraje vidi, da je všeč vsem. In razred A je to bil.

Zdaj je prišla nova generacija. Oblikovno zelo drugačna, precej bolj podobna običajnim avtomobilom. In občutno dražja! A tokrat se pri Mercedesu le branijo, češ da je cena avtomobilu primerna, ker ta ni le dober (saj je Mercedes), ampak ponuja tudi obilo športnih užitkov. Okej, ampak zakaj se je potem razred A prve generacije povsem zadovoljivo prodajal, pa čeprav ni bil športen? Je bil res tako zelo nešporten, da so morali narediti povsem drugačen, kot zatrjujejo pri Mercedesu, bolj športen razred A, in ali v tem avtomobilskem razredu res potrebujemo športne avtomobile na tak način, in to v današnjih časih?

Kakorkoli, novi razred A zdaj je, kakršen je. Ne rečem, oblikovno je v primerjavi s predhodnikom vsekakor bolj všečen (čeprav je ocenjevanje oblike relativno), kar pa je morda posledica dejstva, da manj izstopa iz povprečja. Saj veste, drugačnost je dvorezen meč – nekomu takoj ugaja, drugemu nikoli. Teh težav, vsaj oblikovnih, novi razred A ne bi smel imeti. Je namreč Mercedes, ki ugaja z vseh strani. Dinamičen in agresiven je prednji del avtomobila, zajeten in mišičast je zadek, vmes pa je eleganten bok, s parom dovolj na široko odpirajočih se vrat, ki omogočajo preprost dostop tudi do zadnje klopi.

Tako je zdaj novinec 4,3 metra dolga kompaktna limuzina, ki je kar 18 centimetrov nižja od svojega predhodnika. Že zgolj zaradi tega dejstva je težišče avtomobila nižje (natančno za štiri centimetre), posledično pa je izboljšana lega avtomobila in avto se takoj lahko pelje tudi bolj športno ...

Povsem nova je notranjost. Jasno, ko govorimo o Mercedesu razreda A, sicer pa je že znana, a to ni nič slabega. Položaj za volanom je, vsaj v primerjavi s predhodnikom, boljši, tudi sedeži so dobri. Zadaj prostora ni na pretek, treba je upoštevati avtomobilski razred, v katerem se vozi razred A. Še najbolj v notranjosti moti dejstvo, da je v osnovni različici armaturna plošča precej plastično dolgočasna (skupaj z osrednjim črno-belo-rdečim zaslonom) in da postane bistveno bolj všečna in manj monotona (ter z barvnim zaslonom) ob zajetnem doplačilu. Pravzaprav velja za celoten avtomobil enaka ugotovitev – ob konkretnem doplačilu dobite zares odličen avtomobil, sicer pa je treba sklepati kompromise.

Pri testnem avtomobilu je bil eden teh tudi motor. Turbodizelski motor s prostornino 1,8 litra ima 109 'konj', kar se sicer ne sliši oziroma bere malo, a je treba upoštevati, da je tehtal testni Mercedes razreda A kar 1.475 kilogramov. Za skoraj tono in pol težak avtomobil pa je dobrih sto 'konj' skoraj premalo. Sploh če avtomobil polno obremenimo s potniki in prtljago, za katero je sicer na voljo v osnovi 341 litrov velik prtljažnik; je pa povsem preprosto in elegantno njegovo povečevanje, z zlaganjem naslonjal zadnje klopi v razmerju 60 : 40 je mogoče zagotoviti kar 1.157 litrov uporabne prostornine.

Torej 109 'konj' potrebuje za pospešek od 0 do 100 km/h dobrih 10 sekund in pol, pospeševanje se ustavi pri številki 190 km/h. Bolj kot pospeševanje in največja hitrost sta aduta tega 1,8-litrskega motorja po navedbah tovarne poraba in izpust škodljivih snovi CO2. Tovarna namreč obljublja porabo med štirimi in petimi litri za 100 prevoženih kilometrov, med testom se je ta gibala med petimi in skoraj devetimi litri za 100 prevoženih kilometrov.

Še dobro, da je bil testni A opremljen s sistemom start/stop, ki pa je eden boljših sploh. Seveda, nov je tudi sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko, ki deluje občutno bolje od prejšnjega in hkrati omogoča sekvenčno prestavljanje z obvolanskimi lopaticami, te pa že same po sebi kličejo po 'ročnem' prestavljanju. Žal je bilo malce premalo le moči, vsaj v testnem avtomobilu.

Tako se za konec vprašam: ali je svet res potreboval tako drugače nov oziroma tako zelo športen razred A v prav vseh različicah. Navsezadnje različice z osnovnimi motorji niti niso namenjene športni vožnji, saj je zaradi premajhne moči motorji sploh ne morejo zagotoviti. In zagotovo obstajajo tudi kupci, ki jim je novi razred A všeč, pa se ne želijo voziti (pre)hitro. Še manj si želijo trdega, športnega podvozja.

Jah, na vse to človek pomisli, ko vidi ceno tegale (testnega) Mercedesa.

Da se razumemo: jasno je, da se ne more primerjati s korejskimi avtomobili, kaj pa z drugimi, denimo nemškimi? Morda veste, kam pes taco moli, če pa ne: za ceno testnega Mercedesa razreda A dobite v Sloveniji – skoraj dva, sicer osnovna, Golfa. Zdaj pa si mislite svoje!

Koliko stane v Eur

Kovinska barva     915

Ksenonski žarometi     1.099

Paket opreme Style     999

Pepelnik     59

Predpražniki iz velurja     104

Radio Audio 20     455

Stroški priprave vozila     262

Parkirni sistem Parktronic     878

 

Iz oči v oči

Dušan Lukič

Ne spomnim se, kdaj me je nazadnje avtomobil pustil tako razdvojenega, navdušenega po eni strani in razočaranega po drugi. Po eni strani je novi mali A tako oblikovno kot po materialih in izdelavi ter tudi po splošnem počutju v avtomobilu pravi Mercedes. Prejšnji A tega občutka ni dajal, ta pa ga. Občutek, da veste, zakaj ste za avtomobil plačali toliko več in kaj pravzaprav pomeni tista zvezda na nosu.

A po drugi strani me je razočaral. Motor je premalo zmogljiv glede na maso avtomobila in predvsem glede na vse tisto, kar avtomobil obljub­lja na pogled in občutek. Od avtomobila tako ugledne znamke in s tako ceno bi pričakoval vsaj osnovno suverenost pri zmogljivostih. Pa je ni, in tudi novi sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik tu ne more pomagati – tudi zato, ker ves čas rine v previsoke prestave, kar le še poveča občutek podhranjenosti motorja. V Mercedesovo dobro upam, da imajo njihovi prodajalci v floti testnih avtomobile za kupce zmogljivejše različice ...

 

Besedilo: Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: Autocommerce d.o.o.
Cena osnovnega modela: 25.380 €
Cena testnega modela: 29.951 €
Moč: 90kW (109 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,7 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,4l/100km
Garancija: 4 leta splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje, 30 let mobilne garancije ob rednem servisiranju pri pooblaščenih serviserjih.
Servisni pregled na 25.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.271 €
Gorivo: 8.973 €
Gume (1) 814 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 10.764 €
Obvezno zavarovanje: 2.190 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.605 €
Skupaj 29.617 € (strošek na km: 0,30 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 83 × 92 mm – gibna prostornina 1.796 cm³ – kompresija 16,2 : 1 – največja moč 80 kW (109 KM) pri 3.200–4.600/min – srednja hitrost bata pri največji moči 14,1 m/s – specifična moč 44,5 kW/l (60,6 KM/l) – največji navor 250 Nm pri 1.400–2.800/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – prestavna razmerja I. 4,38; II. 2,86; III. 1,92; IV. 1,37; V. 1,00; VI. 0,82; VII. 0,73; – diferencial 2,47 – platišča 6 J × 16 – gume 205/55 R 16, kotalni obseg 1,91 m.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo levo od volana) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.475 kg – dovoljena skupna masa 2.000 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.500 kg, brez zavore: 735 kg – dovoljena obremenitev strehe: 100 kg. Zmogljivosti (tovarna): največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,6 s – poraba goriva (ECE) 5,0/4,1/4,4 l/100 km, izpust CO2 116 g/km.
Zunanje mere: širina vozila 1.780 mm – kolotek spredaj 1.553 mm – zadaj 1.552 mm – rajdni krog 11,0 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.420 mm, zadaj 1.440 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 440 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – kolenska varnostna blazina za voznika – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik.
Naše meritve
T = 20 °C / p = 1.112 mbar / rel. vl. = 42 % / Gume: Michelin Energy Saver 205/55/R 16 H / stanje kilometrskega števca: 7.832 km
Pospešek 0-100km: 9,7s
402m z mesta: 16,9s ( 132km/h)
Največja hitrost: 190km/h (VI. in VII.)
Najmanjša poraba: 5,0l/100km
Najvišja poraba: 8,7l/100km
poraba na testu: 6,4 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 61,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 37,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 61dB
Trušč v prostem teku: 38dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (339/420)
  • Tokratna oblika Mercedesa razreda A je bistveno bolj dinamična od predhodnika. Če prištejemo še učinkovitejše podvozje in športno naravnanost, bo avtomobil še bolj všeč mladim, kar pa ne pomeni, da bo odvračal starejše voznike. Oblikovno pač zna ugajati.

  • Zunanjost (14/15)

    V primerjavi s prejšnjim A-jem je novi pravi maneken.

  • Notranjost (101/140)

    Oprema je žal bogata le ob zajetnem doplačilu, merilniki so všečni in pregledni, povprečen prtljažnik pa ima presenetljivo majhno odprtino.

  • Motor, menjalnik (53 /40)

    Dvosklopčni menjalnik je v primerjavi s prejšnjim samodejnim hitrejši, a težko rečemo najboljši v razredu. V trojčku, ki ga sestavljajo motor, podvozje in pogon, je prvi najslabši člen.

  • Vozne lastnosti (62 /95)

    Legi na cesti ni kaj očitati, ker je avtomobil od predhodnika precej nižji, ni več težav s stabilnostjo in zaviranjem v ovinkih.

  • Zmogljivost (25/35)

    Če je v avtomobilu vstopni motor, potem čudežev ne gre pričakovati.

  • Varnost (40/45)

    Čeprav ga ime postavlja na začetek abecede, se z opremo postavlja proti koncu le-te.

  • Gospodarnost (44/50)

    A-jeva poraba je premosorazmerna s težo voznikove noge. Izguba vrednosti bo zaradi višje cene v primerjavi s predhodnikom verjetno večja.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
oblika
vozne lastnosti in lega na cesti
menjalnik
počutje v potniški kabini
lepo obdelan in preprosto povečljiv prtljažnik
končna izdelava
cena avtomobila
cena dodatne opreme
moč in glasno delovanje motorja