Test: Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC

1. 7. 2014
Deli

Mercedes se je povsem spremenil. To na svoj način dokazuje tudi novi GLA. Križanec naj bi zadovoljil z dinamiko, športnostjo, drugačnim videzom. Pa mu to res uspeva?

Za začetek naj razložim, zakaj takšen naslov tokratnega testa. Pod nesrečno zvezdo so morali biti rojeni tisti, ki so izbirali opremo in dodatke našega testnega GLA 220 CDI 4Matic. Če namreč izberete kar za dobrih 16 tisoč evrov dodatne opreme, skupaj s panoramsko pomično streho, pa zraven ne dodate še nekaj doplačila za samodejno klimatsko napravo, si vsaj avtor tega prispevka ne more pričarati prav nič premijskega v tem avtomobilu. Pa se mi zdi, da Mercedes-Benz pravzaprav to je.

Zdaj smo torej kar v srčiki težav, s katerimi se menda najbolj ukvarjajo pri tej najstarejši avtomobilski znamki – cenovni politiki. Naš GLA ima že v osnovi ceno 37.900 evrov in tako se zdi končna cena več kot 54 tisočakov res že prava premijska postavka. Saj hočejo imeti tudi tekmeci za vse dodatke kar zasoljene cene, ampak da si je treba privoščiti doplačilo v vrednosti solidnega avtomobila nižjega srednjega razreda, da nam je v GLA le malce bolj prijetno kot v osnovni različici, je zares vredno trikratnega premisleka. Navsezadnje tudi zato, ker je že naš primerjalni test izpred dveh številk, v katerih se je sicer bencinska različica pomerila s tekmeci, pokazal, da je GLA sicer odlično zasnovan avtomobil, a sta ga na tretje mesto med štirimi porinila dva najhujša premijska tekmeca.

Pa končajmo tako: GLA 220 CDI 4Matic je dober avtomobil, s katerim bo skoraj vsak kupec zadovoljen, a Mercedesovi snovalci bodo morali še trdo delati, da bodo zares dosegli tisto, kar od njih zahteva njihov šef Dieter Zetsche – najboljše avtomobile na svetu. Z GLA so v marsičem sicer stopili za nekaj korakov proti temu cilju, a do končnega bo pot še dolga. Pa saj se vsaj potencialni kupci v podobnih letih, kot so moja (torej 'starci'), še spomnijo poglavitnih značilnosti avtomobilov najstarejše znamke. Najpomembnejša argumenta sta bila eleganca in udobje. Zaradi 'pomanjkanja' športnosti je marsikateri Mercedes na primerjalnem testu pristal za prvim, a se je vedno izvlekel prav z eleganco in prepričljivim udobjem. Pri GLA je (podobno kot tudi že pri A in CLA) poudarek na dinamičnem videzu pa tudi zmogljivostih in legi na cesti. Nič ne bi bilo narobe, a pri GLA so vse te pozitivne atribute pridobili z zanemarjanjem do zdaj cenjenih Mercedesovih prednostih. Medtem ko še lahko razumemo, da z ukinjanjem uglajenosti in elegance videza merijo na nove in predvsem mlajše kupce, je škoda, da zdaj Mercedes opušča tudi udobno vzmetenje. Še toliko bolj, ker so ceste po vsem svetu vse slabše in bolj luknjaste. Velika in široka kolesa res dajejo nekaj dodatnih točk k videzu, ampak zgolj tam.

GLA je vseeno mojster nekaterih vaj. To na primer velja za vožnjo čez grbine, ki jim raje rečemo ležeči policaji. Tudi okretnost je zgledna, čeprav volanski mehanizem ni vedno dovolj neposreden. Pohvaliti velja tudi sistem za zaviranje v sili, ki je precej več kot to. S stalnimi opozorili (rdečo lučko v merilnikih) opozarja na prekratko varnostno razdaljo (in voznika seveda sili, da ohranja primerno razdaljo do vozila pred seboj).

Pohvaliti moramo še prednja sedeža, tudi njun videz. Sta del tistega, kar ponuja paket dodatkov v opremi AMG Line. Zadovoljive kakovosti je tudi reprodukcija glasbe avdiosistema, malo manj pa prepriča upravljanje info-zabavnostnih izbirnikov, saj se je treba nanje kar privajati.

Enako velja za povsem nepregleden zadnji del avtomobila. Že bočna okna zadaj so dokaj majhna, preglednost zadka pa je res vprašljiva, saj sta tudi zadnja stebrička zajetna, steklo na prtljažnih vratih pa tudi ne omogoča dobrega pregleda. Zato so zadnja parkirna tipala obvezna.

Tale Mercedesov križanec je sicer res opremljen s pogonom za terensko vožnjo, a se tja ne bo nihče podal; ima tudi bogato serijsko opremo, a ponuja tudi dodatke, za katere je treba odšteti preveč; ima sicer štiri bočna vrata, a je zadaj prostora premalo. Križanec pod nesrečno zvezdo torej, saj vanj pri Mercedesu niso združili najboljših značilnosti različnih vrst avtomobilov. Poskus bo treba ponoviti.

Koliko stane v EUR

Dodatna oprema testnega vozila:

Kovinska barva 791

Električno pomična panoramska streha 1.595

Paket parkirnih pomagal Parktronic 905

19-palčna aluminijasta platišča 2.358

Gume z možnostjo vožnje ob predrtju 255

Sistem inteligentnih luči 1.876

Sistem prilagodljivih dolgih luči 134

Paket za boljšo vidljivost 389

Zunanjost AMG Line 3.685

Paket za prilagodljivost prtljažnega prostora 395

Paket za prtljažnik 201

Komfortni sedeži 94

Usnjen volanski obroč 235

Okrasni elementi v aluminiju 201

Paket za dinamično vožnjo 389

Nočni paket 469

Zvočni sistem Harmann Kardon 918

Multimedijski vmesnik 348

Radio Audio 20 201

Predpriprava za navigacijski sistem Becker Map Pilot 295

Strešna letev v črni barvi 302

Pripravil: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Autocommerce d.o.o.
Cena osnovnega modela: 29.280 €
Cena testnega modela: 54.198 €
Moč: 125kW (170 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,8 s
Največja hitrost: 215 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,9l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 4 leta mobilne garancije, 30 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 25.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Gorivo: 10.495 €
Gume (1) 2.066 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 22.625 €
Obvezno zavarovanje: 702 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 83 × 99 mm – gibna prostornina 2.143 cm3 – kompresija 16,2 : 1 – največja moč 125 kW (170 KM) pri 3.400–4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 13,2 m/s – specifična moč 58,3 kW/l (79,3 KM/l) – največji navor 350 Nm pri 1.400–3.400/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – prestavna razmerja I. 3,86; II. 2,43; III. 2,67; IV. 1,05; V. 0,78; VI. 1,05; VII. 0,84 – diferencial 4,60 (1.,2.,4.,5. prestava); 2,65 (3.,6.,7., vzvratna prestava) – platišča 8 J × 19 – gume 235/45 R 19, kotalni obseg 2,09 m.
Zmogljivost: največja hitrost 215 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,3 s – poraba goriva (ECE) 5,9/4,4/4,9 l/100 km, izpust CO2 129 g/km.
Voz in obese: limuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, stabilizator, – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo levo spodaj) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.595 kg – dovoljena skupna masa 2.075 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.800 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.417 mm – širina 1.804 mm, z ogledali 2.022 mm – višina 1.494 mm – medosna razdalja 2.699 mm – kolotek spredaj 1.569 mm – zadaj 1.560 mm – rajdni krog 11.84 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 900–1.150 mm, zadaj 560–800 mm – širina spredaj 1.440 mm, zadaj 1.420 mm – višina nad glavo spredaj 860–940 mm, zadaj 880 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 440 mm – prtljažnik 420–1.235 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 56 l.
Prtljažnik: 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – gretje sprednjih sedežev –deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat.
Naše meritve
T = 21°C / p = 1021 mbar / rel. vl. = 78 % / Gume: Goodyear EfficientGrip 235/45/R 19 V / stanje kilometrskega števca: 8.088 km
Pospešek 0-100km: 8,8s
402m z mesta: 15,3s ( 142km/h)
Največja hitrost: 215km/h (VII.)
poraba na testu: 7,7 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,9 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 79,3m
Zavorna pot pri 100km/h: 38,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 53dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 54dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 59dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Ocena skupaj (346/420)
  • GLA je nenavaden avtomobil za današnji svet, nov način gledanja, ki ga Mercedes uveljavlja kot dodatno ponudbo za svoje kupce. Sicer na visoki ravni, a z značilnostmi, ki so nekaterim všeč, druge pa močno odvračajo.

  • Zunanjost (13/15)

    Višje postavljen in z malce preobilnimi boki vseeno hoče izžarevati dinamiko.

  • Notranjost (97/140)

    Voznik in potniki imajo ves čas občutek lahne utesnjenosti, posebej zadaj. To vpliva na sicer dober vtis, ki ga naredita dobra ergonomija in malo manj intuitiven sistem info-zabavnosti.

  • Motor, menjalnik (57 /40)

    Zmogljiv in dokaj varčen motor, zelo zadovoljiv samodejni menjalnik, štirikolesni pogon sicer napeljuje k mislim na vožnjo po terenu, a je zasnova avtomobila ne omogoča.

  • Vozne lastnosti (63 /95)

    Prestavna ročica menjalnika je na nesrečnem mestu, sicer pa odlična lega na cesti, le z udobjem so težave.

  • Zmogljivost (32/35)

    Glede moči res ni težav.

  • Varnost (44/45)

    Skoraj največ, kar je mogoče, tudi s samodejno zavoro v sili.

  • Gospodarnost (65/50)

    Poraba goriva pozitivno preseneti (tudi glede na štirikolesni pogon), manj pa GLA prepriča s ceno dodatne opreme.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
dinamičnost vožnje
ergonomija (z izjemo prestavne ročice)
poraba goriva
bogata serijska oprema
vozno udobje (odločno pretrdo vzmetenje)
prostornost zadaj
cena dodatne opreme