Mercedesov GLB se je sredi življenjskega cikla sicer ustavil na ličenju v maski, a ostaja pri preverjeni pogonski tehnologiji. Preizkusil sem najbolj priljubljeno izbiro.
Pri Mercedesu so pred kratkim obnovili enega svojih karoserijsko zanimivejših modelov. GLB je največji iz skupine modelov razredov A in B, ki imajo konfiguracijo prečno nameščenega motorja in sprednjega pogona. Po velikosti je presneto blizu GLC-ju in ima možnost sedmih sedežev - mali GLS torej, nanj spominja že s proporci.
Spremembe sicer niso bile dramatične, le dodelan make-up okoli maske, odbijačev in luči za več svežine. Njegova podoba se mi zdi po petih letih še vedno nadvse simpatična. Na daleč se zdi škatlasta, celo utilitarna. Ko se mu približaš, pa vidiš, da premore tudi mehkejšo plat in precej zanimivih podrobnosti.
Notranjost ostaja pretežno enaka in armaturna plošča se za GLB-jeve gabarite še vedno zdi hecno majhna. Je namreč praktično enaka tisti v A-ju. Pri tem mi je všeč to, da je 10,25-palčni zaslon infozabavnega sistema ravno prave velikosti, upravljanje z vmesnikom pa dovolj intuitivno. Slednjega so sicer posodobili, izboljšali glasovno asistentko. Sicer pa je zasnova še vedno sveža in čeprav je vzdušje prijetno, je na nekaterih mestih tudi terensko robustna. Všeč so mi okrogli zračniki ter inserti iz mikrovlaken.
Motorji so blago eliktrificirani, a ponudba je za današnje razmere enostavna
Ostajajo torej bencinski in dizelski štirivaljniki, ki so sedaj blago hibridizirani. Ta GLB, v katerem sedim, je pravzaprav najbolj prodajana različica z oznako 200 d. Dizelski motor zmore 110 kilovatov (150 konjskih moči), moč pa prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na sprednji par koles. Jermenski alternator/zaganjač potem doda še deset kilovatov. S tem motorjem obstaja sicer tudi že možnost štirikolesnega pogona 4MATIC.
Ta motor je za povprečne zahteve kar prava in varčna izbira za avtocestne poti (povprečno je s precej mestne vožnje porabil 6,5 litra goriva na 100 kilometrov), je odziven in s 320 Nm navora odločno povleče iz nizkih vrtljajev. Menjalniku se pri ustavljanju in hitrem ponovnem speljevanju ali obračanju rado tudi malenkost zatakne. Ampak nič hudega, prej sem jaz prehiter s priročno prestavno ročico.
Notranjost je maksimalno prostorna; vožnja je prijetna, a ni vedno tradicionalno Mercedesovska
V GLB-ju je prijetno potovati že zaradi dobre preglednosti v vse smeri, ugodnega položaja za volanom (sedeža sta sicer nekoliko ozka) in prostornosti spredaj - nad mojo glavo je (merim 183 centimetrov) toliko prostora kot v kakšnem potniškem kombiju. Predali za odlaganje so zajetni in uporabni - v sredinskem predalu drobnarije kar izginejo. Tudi v drugi vrsti je prostora za višjerasle za pretek, čeprav več za glave kot za noge. Za 1538 evrov doplačila ima GLB torej tudi možnost (sicer bolj zasilne) tretje sedežne vrste.
Podvozje, ki sicer izvira iz kombilimuzine razreda A, ima opravka z razmeroma težko in veliko karoserijo ter 282,9 centimetri medosne razdalje. Čez večje neravnine se pelje udobno, zanesljivo in gibanje karoserije je solidno nadzorovano, a to pač ni avto, ki bi stoično prenašal sile v zavojih.
Kljub temu imam tudi med živahnejšo vožnjo dovolj samozavesti. Občutek pri delu z volanom je soliden in še kar naraven, z ravno prav pomoči serva.
Na slabšem cestišču - predvsem pri nižjih hitrostih - občutki v vožnji niso vedno povsem rožnati. Vzmetenje je razmeroma čvrsto in karoserija nekoliko potresava potnike, podvozje pa je v vožnji (predvsem na razpokanem cestišču) za premijske standarde obenem tudi glasno. Nekaj več je slišati piša vetra, sicer robato zveneč motor se pri potovalni hitrosti dovolj hitro potuhne v ozadje. Nič kritičnega, le ne pričakujte presežkov ali prefinjenosti Mercedesovih modelov razreda višje.
Je GLB danes še smiseln nakup?
Ena poglavitnih lastnosti GLB-ja je seveda prostorska prilagodljivost, zato moram potegniti tudi kakšno objektivno primerjavo. Ko je prišel na ceste, je imel takrat celo večji prtljažnik od občutno dražjega GLC-ja, sedaj pri 570 litrih za njim zaostaja za 50 litrov. Morda je vseeno bolj smiselno povedati, da ima 85 litrov več od GLA-ja, s katerim si delita tehnično osnovo. Tretja vrsta sedežev vzame 70 litrov prostora (ko so sedeži zloženi).
Če pogledam med ponudbo sedemsedežnih SUV-jev zunaj Mercedesove, morda celo zunaj premijske ponudbe - Škoda Kodiaq je na primer še precej prostornejša, če vam je to res pomembno. S primerljivim pogonom je občutno cenejša. Seveda ne spada med premijce, a primerjava je vseeno na mestu. Na drugi strani je zanimiva alternativa Land Rover Discovery Sport, ki od primerljivih pogonskih različic GLB-ja pravzaprav niti ni dražji. A GLB ostaja posebnež, BMW in Audi v ponudi nimata neposredno primerljivega modela.
GLB 200 se sicer prične pri 52.490 evrih, za štirikolesni pogon je potrebno doplačati dva tisočaka. Paket AMG Line za 2.198 evrov vključuje agresivnejše odbijače, 19-palčna AMG platišča, zmogljivejše zavore, v notranjosti pa med drugim športneje oblikovane sedeže. Zgornji srednji paket opreme Premium z voznikovim instrumentnim zaslonom, prijetno ambientalno osvetlitvijo, nadgrajenim zvočnim sistemom, navigacijo premium in opozorilom za mrtvi kot na primer stane dodatnih 3459 evrov. Polni LED žarometi so sedaj serijski. Cena testnega avtomobila se je tako ustavila pri 60 tisočakih.
Preberite še:
Prodaja: | Star Import |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 52.490 € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,2 s |
Največja hitrost: | 204 km/h |
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): | 5,6l/100km |
Motor: | 4-valjni vrstni – dizelski – prostornina 1.951 cm3 – moč 110 kW (150 KM) pri 3.400 vrt./min – največji navor 320 Nm med 1.400 in 2.600 vrt./min. |
---|---|
Prenos moči: | osemstopenjski samodejni menjalnik - moč prenaša na sprednji kolesi. |
Zmogljivost: | največja hitrost 204 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,2 s – poraba goriva (WLTP) 5,6 l/100 km, izpust CO2 146 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.730 kg – dovoljena skupna masa 2.230 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.634 mm - širina 1.834 mm - višina 1.700 cm - medosna razdalja 2.829 mm |
Prtljažnik: | 570 - 1740 l |
poraba na testu: | 6,5 l/100km |
---|
-
Prikupni GLB ostaja posebnež in zanimiva izbira, v kateri dobite veliko vsega - uporabnosti, potovalnega udobja in čara znamke s trikrako zvezdo. A v voznih lastnostih je ranljiv tudi pred tekmeci izven premijskega segmenta.