Čeprav je B v novi podobi drugačen, celo bolj športen, je njegova glavna naloga še vedno zadovoljiti potnike tako na sprednjih kot tudi na zadnjih sedežih.
Marsikdo sicer meni, da družinski avtomobili ne spadajo med premijske znamke, a prodajne številke seveda govorijo drugače. Že prejšnji razred B je bil prodajni hit, nič drugače ne gre tekmečevi seriji 2 Active Tourer. Zato je novi razred B logično nadaljevanje predhodnika. Poskušali so ohraniti vse dobro in zamenjati vse slabo. Koliko česa je bilo, niti ni pomembno, pomembno je, da je zdaj tudi razred B oblikovno precej bolj všečen. Če vemo, da se je za predhodnika v slabih 15 letih odločilo več kot 1,5 milijona kupcev, je pred novincem svetla prihodnost. Predvsem zato, ker je tudi novi razred B ohranil prijazno osnovno ceno avtomobila.
Da se razumemo, tudi razred B je Mercedes. In ker zvezde pač niso poceni, ne moremo za razred B zapisati, da je poceni. Pa saj to noče biti in navsezadnje je tako tudi prav. A že bežen sprehod skozi cenik Mercedesovih modelov razkrije, da se zgodba ponavlja. Namreč, že predhodnik je bil znotraj hišnih modelov ugoden, zdaj pa je od manjšega razreda A spet dražji za manj kot tisočaka. In če vemo, da je razred A pravzaprav vstopnica v svet Mercedesovih vozil, je razred B spet za marsikoga optimalen nakup.
Pri tem je seveda predvsem treba upoštevati, za kaj bomo avto uporabljali – za prevoz le dveh oseb ali družine. V razredu A je vse večinoma podrejeno vozniku in sopotniku, v razredu B je poskrbljeno tudi za potnike zadaj. Sicer testni avto še ni bil opremljen s pomično zadnjo klopjo, a ko bo na voljo tudi ta, bo razred B res praktičen.
Seveda pa število potnikov v avtomobilu vpliva na izbiro motorja. Več jih je, težji tovor motor poganja. In če prištejemo še njihovo morebitno prtljago, bi znal imeti testni B že rahle težave. V njem se je namreč vrtel 1,5-litrski turbodizelski motor, ki je ponujal 116 'konjev'. Sam po sebi je motor čisto spodoben, pri čemer je seveda treba požreti, da ni Mercedesov, a z dodajanjem potnikov je njegova uporabnost oziroma fleksibilnost pač vedno bolj omejena. S prevozom dveh oseb težav nima, če boste večino časa prevažali celotno družino, morda ne bo narobe pogledati k močnejšemu motorju.
Vsekakor pa dopuščam možnost, da marsikomu motor sploh ni najpomembnejši. Pomembno mu je, da se avto premika, še bolj pa to, kaj ponuja. In razred B zna ponuditi res veliko. Tako kot je bil radodaren testni B. Že bežen pogled na cenik razkrije, da je bilo na in v njem za več kot 20.000 evrov dodatne opreme, kar tako čez palec pomeni, da je bilo dodatne opreme skoraj za en avto. Za marsikoga nesprejemljivo, po drugi strani pa je treba upoštevati, da si lahko zdaj kupec tudi manjše avtomobile opremi z luksuzno opremo, ki je bila prej rezervirana samo za večje in dražje modele. Pa tu ne mislim le na oblikovne bombončke (panoramsko strešno okno, paket AMG Line, 19-palčna platišča AMG), ampak tudi na tiste, ki bedijo nad voznikovimi napakami, kot so različni varnostni asistenčni sistemi, razširjene funkcije MBUX (digitalnega merilnika in sredinskega zaslona v enem), odlični LED-žarometi in navsezadnje vrhunska kamera ki pomaga pri vzvratni vožnji in parkiranju.
Ko pod črto seštejemo vse omenjene dobrote, končni znesek pač močno naraste. A brez skrbi, tudi brez teh dobrot je razred B še vedno odličen avtomobil. Navsezadnje je zaradi paketa AMG avto nižji, kar marsikomu ne godi. Tudi 19-palčna kolesa zahtevajo nizkopresečne gume, posledično 'adijo, pločniki', kar spet ne bo všeč predvsem predstavnicam nežnejšega spola. Tudi steklene strehe ne marajo vsi, in če odštejemo samo omenjeno, bi bila cena avtomobila nižja že za več kot šest tisoč evrov.
Bolj pomembno je, da je lahko B opremljen (tako kot testni avto) z vrhunskim zaslonom MBUX, številnimi varnostnimi asistenčnimi sistemi in navsezadnje s pametnim tempomatom, ki zna avto samodejno ustaviti. To so bombončki, ki jih je vredno doplačati, je pa res, da stanejo. Poleg tega so pravzaprav nevidni, a preprečijo najhujše. Tako v fizični obliki kot v finančni. In včasih je treba dati pač malo več, da pozneje ni treba odšteti bistveno več. a
Prodaja: | Autocommerce d.o.o |
---|---|
Cena testnega modela: | 45.411 EUR € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 28.409 EUR € |
Cena testnega modela s popusti: | 45.411 EUR € |
Moč: | 85kW (116 km KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,0 s s |
Največja hitrost: | 200 km/h km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 3,9 l/100 kml/100km |
Garancija: | Dve leti splošnega jamstva, možnost podaljšanega jamstva. |
Servisni pregled na | 25.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 1.594 € |
---|---|
Gorivo: | 5.756 € |
Gume (1) | 1.760 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 27.985 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.115 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 6.240 € |
Skupaj | 45.450 € (strošek na km: 0,45 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 76 × 80,5 mm – gibna prostornina 1.461 cm3 – kompresija 15,1 : 1 – največja moč 85 kW (116 KM) pri 4,000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 10,7 m/s – specifična moč 58,2 kW/l (79,1 KM/l) – največji navor 260 Nm pri 1.750–2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja sprednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko – prestavna razmerja n. p. – diferencial n. p. – platišča 8,0 J × 19 – gume 225/40 R 19 H, kotalni obseg 1,91 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,7 s – povprečna poraba goriva (ECE) 3,9 l/100 km, izpust CO2 102 g/km. |
Voz in obese: | limuzinski kombi – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,5 zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 1.410 kg – dovoljena skupna masa 2.010 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.400 kg, brez zavore: 740 kg – dovoljena obremenitev strehe: n. p. |
Zunanje mere: | dolžina 4.419 mm – širina 1.796 mm, z ogledali 2.020 mm – višina 1.562 mm – medosna razdalja 2.729 mm – kolotek spredaj 1.567 mm – zadaj 1.547 mm – rajdni krog 11,0 m |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj 900–1.150 mm, zadaj 570–820 mm – širina spredaj 1.440 mm, zadaj 1.440 mm – višina nad glavo spredaj 910–980 mm, zadaj 930 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520–570 mm, zadnji sedež 470 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 43 |
Prtljažnik: | 455–1.540 l |
T = 17°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 56 % / Gume: Bridgestone turanza 225/40 R 19 H / stanje kilometrskega števca: 3.244 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,0s |
---|---|
402m z mesta: | 17,7s ( 128 km/hkm/h) |
Največja hitrost: | 200km/h |
poraba na testu: | 5,9 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 4,5 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 53,6m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 34,2m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h | 59dB |
Trušč pri 130km/h | 64dB |
-
Četudi glede vožnje ni najboljši Mercedes, pa je eden bolj uporabnih. Ker hkrati pomeni vstopnico v svet premijskega razreda, saj je le malenkostno dražji od manjšega razreda A, se mu obetajo še boljši časi kot jih je imel predhodnik.
-
Kabina in prtljažnik (83/110)
Morda komu še vedno ni všeč zunanjost, a čez notranjost se ne moremo pritoževati.
-
Udobje (91 /115)
Razred B je eden bolj prijaznih Mercedesov, na račun AMG paketa in (pre)velikih koles, pa testni ni bil najbolj udoben.
-
Pogonski sklop (53 /80)
Osnovni motor, osnovne zmogljivosti.
-
Vozne lastnosti (69 /100)
Precej boljši od predhodnika, ne pa vrhunski.
-
Varnost (95/115)
Bogat z asistenčnimi sistemi ni samo razred S, ampak tudi mali B.
-
Ekonomičnost in okolje (54 /80)
Težko bi rekli, da je Mercedes ekonomičen nakup, je pa ekonomična izbira osnovnega dizelskega motorja.