Test: MG HS PHEV Luxury - Saj res, tudi na bencin gre!

8. 5. 2025 | Janoš Pečnik

Po temeljiti prenovi je MG HS samozavestnejši in elegantnejši. Ima pa tudi priključno hibridno možnost z zmogljivim električnim pogonom, s katerim tudi za več dni zlahka pozabiš na bencinski motor.

Največji MG-jev SUV se je v uredništvu mudil že v jeseni, takrat v cenovno ugodni vstopni bencinski izvedenki. V ponudbi pa je torej tudi priključni hibrid, ki je zanimiv zaradi zmogljivosti električnega dela pogona. Ta s 135 kilovati konične moči in baterijo kapacitete 21,4 kilovatnih ur omogoča veliko prilagodljivosti in dobro pokrije vsakdanje mobilnostne potrebe. Sistem sicer zmore 200 kilovatov oziroma 272 konjskih moči.

MG HS PHEV Luxury
Janoš Pečnik

Bencinski štirivaljnik je potem s 105 kilovati v pomoč predvsem na avtocesti in kot podaljševalnik dosega. Pogon lahko deluje tako kot vzporedni ali kot serijski hibrid - torej bencinski motor lahko baterijo tudi polni. Na izmeničnem toku se polni sicer le s sedmimi kilovati moči (tri ure polnjenja), na enosmernem ga ni mogoče polniti. Priložnostno polnjenje na poti pride v poštev torej le ob daljših postankih.

Več dni udobne (pri)mestne električne vožnje, na avtocesti je vendarle nekoliko v zadregi

Pogon predvsem v mestu in zunaj naselja deluje udobno in elegantno - vsaj dokler je takšen tudi vaš stil vožnje. Električni del pogona zmore velik del zahtev desne noge in dokler ne zavijete na avtocesto praktično ni potrebe po vklopu bencinskega motorja. Če skrbite za redno priklapljanje, seveda. 

MG HS PHEV Luxury
Janoš Pečnik

Z mesta se zna tudi odločno premakniti, do stotice pospeši v 6,8 sekundah. Ko električnemu pogonu na avtocesti potem nekoliko zmanjka sape pa pridejo do izraza počasni odzivi sedemstopenjskega menjalnika in razmeroma skromnih 230 njutonemtrov navora bencinskega motorja.

Ko sem po Ljubljani in okolici več dni vozil izključno na elektriko, je povprečno porabil 20 kilovatnih ur energije na 100 prevoženih kilometrov. Zelo blizu normni porabi torej in z njim boste (vsaj pri toplejših temperaturah) na elektriko v okolici mesta lahko prevozili 100 kilometrov.

Udobje elektrike brez večjih kompromisov

Ob 55-litrski posodi za gorivo HS potem ne krati potovalne svobode, ob polni bateriji lahko prevozite skoraj tisočaka. Skupaj je med testom sicer ob 5,1 kilovatnih ur energije na 100 kilometrov v povprečju porabil še 4,2 litra goriva.

MG HS PHEV Luxury
Janoš Pečnik

Bencinski motor sicer med vožnjo pridno polni baterijo - med vožnjo od Ljubljane do Celja sem pridobil deset kilometrov električnega dosega. Pri hibridu potem zanimivo tudi ni kompromisa v prtljažniku, ta ostaja pri 507 litrih prostora oziroma 1484 litrih s podrtimi zadnjimi sedeži.

Prijetno bivanje lahko zmotita uporabniška izkušnja in asfaltne luknje

Všeč mi je, da HS kljub dodatni masi ni domišljav v smislu čvrstosti podvozja. Niti pri velikosti platišč, ki so 19-palčna. Vožnja čez ležeče ovire je udobna, več težav pa ima z blaženjem kratkih grbin, ki ga velikokrat presenetijo. Med zavoji potem občutno sili k podkrmarjenju in ni posebej natančen ali agilen. Večje neravnine pri višjih hitrostih prevozi včasih že z nelagodno plavajočim občutkom. A vožnja z njim je ob zmernih pričakovanjih prijetna.

MG HS PHEV Luxury
Janoš Pečnik

S tem gre dobro tudi umirjeno vzdušje v prostorni notranjosti. Ta v smislu počutja preseže pričakovanja, ki jih nastavlja cena. Površine, ki se jih največkrat dotikam, so še kar prijetne na otip. Sedim dobro, sedeža sta dovolj zajetna, ne bi sicer škodila izrazitejša bočna opora - skratka nad osnovno ergonomijo in počutjem nimam večjih pripomb.

MG HS PHEV Luxury
Janoš Pečnik

Vse do infozabavnega sistema. Videti je, da ga sicer izboljšujejo. Tu in tam zmotijo nerodni strojni prevodi, nesmiselno opozarjanje na utrujenost voznika, Carplay potem na primer deluje le s fizično povezavo. Vmesnik ni najbolj prefinjen in nedvomno boste tu in tam izustili kakšno kletvico, a se da shajati. Slabosti infozabavnega sistema pa še toliko bolj bodejo v oči zaradi manka fizičnih stikal.

MG HS PHEV Luxury
Janoš Pečnik

Tudi s stikali na volanu boste vsaj na začetku tipali v temi. Na koncu mi je bilo sicer všeč, da se da nastaviti lastne bližnjice - med električnim ali hibridnim načinom lahko na primer preklapljam s tipko na volanu. Všeč mi je tudi obilica podatkov na voznikovem zaslonu.

Razliko v ceni boste težko nadoknadili, a to ne sme biti edini argument

Prilagodljivost priključnega hibrida v primerjavi z bencinsko različico s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom stane sedem tisočakov. Oprema Luxury potem za dodatna dva tisočaka prinaša ob solidno založenem paketu Comfort še denimo 360-stopinjski sistem kamer, sprednje senzorje in brezžično polnjenje telefona. Takšen HS PHEV Luxury stane 38.490 evrov.

Osnovni podatki
Prodaja: GA Adriatic d.o.o.
Cena testnega modela: 38.490 €
Moč: 200kW (275 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,8 s
Največja hitrost: 190 km/h
Tehnični podatki
Motor: bencinski, štirivaljni, 1496 cm3 - moč 105 kW (143 KM) pri 5500 vrt./min. - največji navor 230 Nm pri 3000 vrt./min. - elektro motor: največja moč 135 kW (184 KM) - sistemska moč 200 kW (272 KM)
Prenos moči: pogon na prednji kolesi - samodejni menjalnik
Mase: masa 1850 kg - največja dovoljena masa 2330 kg
Zunanje mere: dolžina 4655 mm - širina 1890 mm - višina 1664 mm - medosna razdalja - 2767 mm
Prtljažnik: 507l - 1484 l
Naše meritve
poraba na testu: 4,2 l/100km
Ocena
  • S hibridnim pogonom HS vstopa v drugačno, četudi še vedno razmeroma ugodno cenovno sfero. A zmogljiv električni pogon ob boljši ekonomičnosti in tovrstni prilagodljivosti prinaša tudi več udobja in odzivnosti v mestni in primestni vožnji. Tovrstne potrebe temeljito pokrije z obiljem dosega in brez občutnih kompromisov. Če ste pripravljeni potrpeti z infozabavnim sistemom in nekonsistentnim podvozjem.

Hvalimo in grajamo
uporabnost električnega pogona, električni in skupni doseg
prostorna in prijetna notranjost
dobro opremljen in konkreten glede na ceno
nekonsistentno podvozje
infozabavni sistem zna preizkusiti živce