Test: MINI Aceman SE - Je prijazen nasmeh res dovolj?

30. 4. 2025 | Janoš Pečnik

Novi Aceman je kot prostorska nadgradnja Cooperja in srednji model v MINI-jevi ponudbi nasledil Clubmana. Če le pade v okvire vaših potreb - tu mislim tako na prostornost kot doseg, se lahko potem hitro zgodi, da boste na drugi strani vi padli pod njegovim šarmom.

Bavarci na čelu ikonične britanske znamke so v zadnjem letu ali dveh po hitrem postopku prenovili svojo ponudbo. Aceman je po dolgem času povsem nov model za MINI, ki je prvi v novi dobi dobil novo ime - Countryman in Clubman sta namreč del zapuščine, obstajala sta že v šestdesetih. Obenem je tudi prvi, ki je eksluzivno naprodaj z električnim pogonom. Zanimiv mi je bil že v konceptni obliki. Se spomnite, da so ga na neki točki zapakirali v škatlo kot dodatek za Pokemone?

MINI Aceman SE
Janoš Pečnik

Če je Countryman že pravi družinski SUV, je Aceman prej robustnejša in malenkost večja petvratna prostorska nadgradnja električno gnanega Cooperja - podobno, kot je bil Clubman torej. Pri 4,076 metra je od slednjega 21 centimetrov daljši in torej krajši, kot je bil Clubman. Medosna razdalja je sicer natanko med Cooperjem in Countrymanom (2,606 metra), od Cooperja je potem tudi malenkost višji (1,515 m) in širši.

S pridihom osemdesetih v uporniški barvi pomaranče je prepoznaven tudi znotraj MINI-jeve ponudbe

Sicer pa je Aceman pozitivna, simpatična in posebna pojava. Znotraj že tako izrazite MINI-jeve identitete ima svoj prepoznaven karakter. Zanimiv je predvsem v takšni pomarančasti barvi “rebel red”, ki sicer že močno vleče na oranžno in je lep kontrast še tako turobnemu dnevu.

MINI Aceman SE
Janoš Pečnik

Z barvo in oglatostjo dnevnih luči me Aceman malenkost spominja na Fiata 126 in ostale ikonične oblike iz sedemdesetih in osemdesetih. Zanimiva so tudi 18-palčna JCW platišča z reli pridihom, ki jih za 2.600 evrov ponujajo v dodatni opremi kot zimska. V takšna je bil v času testa obut tudi Aceman.

MINI Aceman SE
Janoš Pečnik

Karoserijsko je Aceman sicer vseeno bolj konvencionalen in prepuščen toku trendov, kot je bil Clubman. V tem smislu je pravzaprav precej običajen križanec B segmenta.

V kabini prej večji Cooper kot manjši Countryman

Za volanom je občutek zelo podoben kot v Cooperju - morda s tremi prsti dodatne višine in kančkom več zračnosti. Kompakten, a konkreten, s pogledom na izrazit pokrov “motorja”, kar je del prepoznavne identitete. Že Cooper očitno prioritizira prostor spredaj in daje tam vtis večjega avtomobila, kot je v resnici. 

MINI Aceman SE
Janoš Pečnik

Pretežno enaka je potem tudi sveže in atraktivno oblikovana armaturna plošča. Notranjost novih MINI-jev je poseben prostor, okusno zasnovan minimalizem z retro navdihom. Zares zaživi sicer šele z barvami opreme Flavoured.

Tudi atraktiven infozabavni sistem z okroglim zaslonom je enak kot v Countrymanu ali Cooperju. Vmesnik je lep, na trenutke se mi zdi, da pretirano prioritizira obličnost pred intuitivnostjo. Všeč mi je enostavna rešitev z uporabniškimi računi v primeru večih uporabnikov, ki jih lahko nato povežeš s posamičnim ključem ali telefonom. Moti me kompromitiran prikaz Apple CarPlay.

MINI Aceman SE
Janoš Pečnik

Aceman potem naredi razliko v drugi vrsti in v prtljažniku, zaradi česar se z njim nekoliko lažje shaja. A zadaj je prostor za kolena še vedno precej omejen, klop pa sicer bolj dostopna in pogojno uporabna tudi za odrasle. Sam se s 182 centimetri brez težav spravim notri, a tam ne bi želel preživeti prav veliko časa. Nedvomno pa boste v njem lažje prevažali otroke.

MINI Aceman SE
Janoš Pečnik

V prtljažniku ima 300 litrov prostora, 90 litrov oziroma slabo tretjino več od električnega Cooperja. Zadnja klop se podre na dve tretjini in odpre 1005 litrov prostora, če Acemana uporablja par na primer. Sprednjega prtljažnika nima.

Tudi v voznih lastnostih je bolj Cooper; rad ima, da poprimete za volan - sicer s kompromisom pri udobju

Prodaja se v treh pogonskih izvedenkah z dvema različnima baterijama in pogonom na sprednja kolesa. Aceman SE je srednja možnost z večjo baterijo in S pri MINI-ju pomeni okusen ščepec športnosti. Zmore 160 kilovatov (218 konjskih moči), 330 njutonmetrov navora in ima baterijo uporabne zmogljivosti 49,2 kilovatnih ur ter 384 kilometrov dosega, izmerjenega po WLTP standardu.

MINI Aceman SE
Janoš Pečnik

V voznih lastnostih se zgleduje po manjšem Cooperju. Že slednji se sicer sedaj zdi kot mali BMW, ki v vožnji - sicer prepričljivo - imitira MINI-ja. Aceman je na cesti živahen in poživljajoč, pri tem pa dovolj pristen. Torej ne zdi se, da so mu te lastnosti vsilili - kot velikokrat pri trendovskih električnih križancih.

Kombinacija hipnega navora in hiperodzivnega krmiljenja pri teh dimenzijah pride lepo do izraza, z zadovoljujočim učinkom. Rad ima pozornost voznika - z obema rokama trdno na volanu. Ker k vožnji rad pristopim z entuziazmom, mi je to všeč in to radoživost cenim tudi v urbanem okolju. Do stotice pospeši v 7,1 sekunde. Umetnih zvokov, ki se skrivajo za domišljavo narejenimi "izkušnjami", sem se hitro naveličal.

MINI Aceman SE
Janoš Pečnik

Kompromis pri čvrstosti podvozja je zame sicer še sprejemljiv. Ni pa za tiste, ki imate radi sproščeno in udobno izkušnjo. Na slabši cestni površini in na izzivih mestnega asfalta se karoserija veliko premika, povsem sproščen pa je le na brezhibnih cestah. Z veseljem bo sicer sprejel tudi avtocestni izziv, tukaj pa seveda pridemo do omejitev, ki jih narekuje razmeroma majhna zmogljivost baterije.

Tudi z večjo baterijo ni ravno maratonec; polnjenje pod 100 kilovati

Aceman ima torej baterijo zmogljivosti 49,2 kilovatnih ur. Pri poznozimskih temperaturah se je povprečna poraba med testom ustalila pri 20 kilovatnih urah na 100 prevoženih kilometrov. To bi teoretično pomenilo 246 kilometrov dosega, ki se bo v toplejših mesecih morda približal tristotici.

MINI Aceman SE
Janoš Pečnik

Na avtocesti s porabo med 22 in 23 kilovatnimi urami sicer težko dosežem 200 kilometrov. Na enosmernem toku se polni največ z močjo 95 kilovatov, za polnjenje od desetih do 80 odstotkov pa potrebuje 31 minut. To pomeni pol ure polnjenja za kakšnih 150-160 kilometrov dosega pri avtocestnih hitrostih. 

Težko govorimo o izobilju ali približku uradnim podatkom torej. Aceman E ima potem manjšo baterijo zmogljivosti 38,5 kilovatnih ur, ki se zato ne napolni kaj veliko hitreje (največ 70 kilovatov). Če je tovrstna omejitev za vas usodna, boste ocenili sami. Prav tako zanimiva in nekoliko večja Kia EV3 ima na primer precej večji bateriji. 

MINI Aceman SE
Janoš Pečnik

Zato pa je cena vstopnega Acemana E tik pod 35 tisočaki. To pomeni, da je takšen še upravičen do najvišje subvencije v višini 7.200 evrov in ga lahko torej dobite že za 27.350 evrov - seveda v nekoliko bolj pusti obliki in z manjšo baterijo. SE se prične pri 38.650 evrih, z opremo Favoured, paketom tehnike XL ter doplačilom za barvo in platišča pa pristanemo pri 51.727 evrih. Z Acemanom kupec sicer dobi brezplačen paket servisov do petih let ali 100.000 prevoženih kilometrov.

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 38.650 €
Cena testnega modela: 51.727 €
Moč: 160kW (218 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,1 s
Največja hitrost: 170 km/h
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): 14,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: elektromotor – največja moč 160 kW – največji navor 330 Nm
Baterija: Li-ion – 54,2 kWh (49,2 kWh neto)
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,1 s – poraba električne energije (WLTP) 14,6 kWh/100 km – električni doseg (WLTP) 486 km – 5 h 15 min (AC 11 kW, 100%), 31 min (DC 90 kW, 10-80 %).
Mase: z voznikom 1.785 kg - max obremenitev 2.235 kg
Zunanje mere: dolžina 4.097 mm – širina 1.991 mm – višina 1.541 mm – medosna razdalja 2.606 mm
Prtljažnik: 300l - 1005l
Ocena
  • Simpatičen avto, ki mora staviti na svoj šarm. Po eni strani namreč spet ni toliko večji ali posebnejši od Cooperja, po drugi pa vas to pusti le z izbiro električnega pogona ob omejenem dosegu. V vožnji je - kot mu piše že na obrazu - interaktiven in živahen, čeprav nekoliko čvrst, v notranjosti pa potem poseben, prijeten in poln tehnologije. Tudi manj premijske znamke imajo za vsaj primerljivo ceno v ponudbi zanimive električno gnane avtomobile z več prostora in boljšim dosegom. A Aceman je zares poseben.

Hvalimo in grajamo
prikupna pojava
zanimiva, kvalitetna in prijetna notranjost (vsaj spredaj)
agilen in poživljujoč v zavojih
omejen doseg in zmogljivost polnjenja
marsikomu bo podvozje prečvrsto
še vedno le malenkost večji Cooper