Test: Mini Cooper S

Vem, naslov se ponavlja, ampak velja kot pribito. Če kdaj, potem je Mini zdaj, predvsem zaradi zadnje prenove, čisto zares tudi maksi.

Zgornjo trditev bi lahko brez kančka dvoma povsem upravičili z Minijevo ceno. Ko jo boste pogledali, verjamem, da se bo marsikdo prijel za glavo in si v brk zamrmral, da je to nemogoče, da je to absolutno preveč in da tako majhen avtomobil ne more in ne sme biti tako drag. Pa je! In to je dejstvo, ki se ga ne da spremeniti in zakaj bi pravzaprav tudi ga? Navsezadnje imajo pravico do malih avtomobilov tudi tisti, ki imajo pod palcem malce (ali pa kar precej) več od nas navadnih smrtnikov. Ne rečem, da je Mini namenjen bogatašem, a o takšnem, kakršen je bil testni Mini, torej močnejši različici Cooper S, ne more razmišljati vsak. In ob tem trgovci zatrjujejo, da prodajo kar nekaj tudi še dražjih Minijev ...

To je filozofija, za katero se je BMW odločil že davno, mi pa trdimo, da je kar prava. So avtomobili za vsakega kupca in so avtomobili za posebne oziroma drugačne ljudi. A da se razumemo, ti avtomobili si morajo tak status pridobiti in Mini si ga je! Tako že dolgo ni več zgolj običajen majhen avto(mobilček), ampak ga brez težav lahko označimo za najboljši mali avtomobil. Ko sedeš v novega Minija, hitro ugotoviš, da so materiali odlični, prav takšna je izdelava. Težko se nad čim zmrduješ in še tiste stvari, ki so bile moteče pri prejšnji generaciji, so zdaj popravljene.

Predvsem sedenje, ki je nekaterim višjim voznikom v Miniju prejšnje generacije povzročalo težave; zdaj je novi Mini od predhodnika daljši za skoraj deset in širši za nekaj več kot štiri centimetre, s čimer je 'zrasel' ravno toliko, da je ta težava odpravljena. Počutje v kabini je tako tudi s tega stališča odlično. Ob pogledu na prenovljeno notranjost, kjer se je merilnik hitrosti z velikega osrednjega zaslona ponovno preselil tja, kjer je njegovo mesto, torej za volanski obroč, bi težko našli kaj, kar res moti. Navduši gumb za zagon motorja, tudi stikala za odpiranje pomične steklene strehe in prižiganje lučk za osvetlitev notranjosti so nekaj posebnega. Tako kot je posebna armaturna plošča, sploh če je tako 'draga', kot je bila v testnem Miniju.

Govor je seveda o kar 8,8 palca velikem osrednjem zaslonu, ki ponuja skoraj toliko kot vaš domači namizni računalnik! Upravljanju navigacije je namenjena kontrolna enota med prednjima sedežema, po njej pa lahko pišemo kar s prstom in napisano se nato prikazuje na osrednjem zaslonu. Odlična zamisel, ki sicer v svetu avtomobilizma ni novost in za katero predlagamo, da jo uporabljate takrat, ko z avtomobilom stojite, in ne med vožnjo. A kot že omenjeno, to še zdaleč ni vse, česar je omenjeni sistem sposoben!

Z vzpostavljeno povezavo s pametnim telefonom se odpirajo nove dimenzije večpredstavnosti. Prek omenjenega večpredstavnostnega sistema lahko poslušamo internetni radio (in to zelo na glas po zaslugi ozvočenja Harman/Kardon), na zaslonu pregledujemo tvite in celo dogajanje na Facebooku. Sistem na velikem zaslonu prikaže tudi koledar, posebna aplikacija analizira in izboljšuje vaš način vožnje, seveda pa prek sistema in posledično zaslona upravljamo tudi vse klasične nastavitve avtomobila, potovalni računalnik, radio, telefon itd. Ob tem seveda ne smemo pozabiti, da zna Mini slovensko, prav tako so vse omenjene funkcije v slovenščini, vključno z navigacijo!

Seveda pa je za marsikoga bistvo Minija njegova lega na cesti, in če je različica prava, tudi poskočen motor. Cooper S obeta veliko že na papirju, v resnici pa ponudi še več. 192 'konjev' je več kot poskočnih in z 1.250 kilogramov težkim avtomobilom opravijo brez težav. Pospeševanje je zvezno in odločno, tudi pri večjih hitrostih v notranjosti ni čutiti, da sedite v majhnem avtomobilu. Testni avtomobil je bil malce nemiren le pri nenadnih zaviranjih (pri velikih hitrostih), seveda pa smo do avtomobila, ki ga številni označujejo za cestni kart, več kot kritični in od njega pričakujemo bistveno več kot od razrednih konkurentov. Edina resna graja, ki jo namenjamo novemu Miniju, leti na prestavno ročico. Pomiki so sicer kratki in natančni, vendar pa je treba zdaj v vzvratno prestavo pomikati prestavno ročico po vzoru BMW-ja – torej močno k sebi in potem navzgor. Potrebne je precej moči, česar ne bodo vesele predstavnice nežnejšega spola, pa tudi namesto v vzvratno se hitro prestavi v prvo prestavo. In obratno.

Po novem Mini ponuja tri prednastavljene programe vožnje (Mid, Sport, Green) ki vplivajo na delovanje elektronike in (če opremljenost dovoljuje) tudi mehanike. Mid je vsakodnevna izbira, Green varčevalna, Sport pa je – užitek v vožnji. Ne glede na izbiro programa je lega na cesti novega Minija suverena in nadpovprečna, morda bi si želeli le, da sistem za preprečevanje zdrsa začne delovati nekoliko kasneje, kar bi zagotavljalo še več užitka med vožnjo. A če smo iskreni, ga Mini ponuja bistveno več kot drugi 'malčki' in pod črto je tudi to več kot dovolj.

Tako je Mini še na enem področju daleč pred konkurenco, in ko seštejemo vse pluse, zlahka ugotovimo, zakaj je avtomobil tako drag oziroma toliko dražji od razrednih konkurentov. Seveda pa velja pregovor Malo denarja, malo muzike in tudi Mini bo kmalu na voljo v osnovni različici, za bistveno manj denarja kot tale testni Cooper S. Kaj bo ponujal, pa je že druga zgodba.

Koliko stane v EUR

Dodatna oprema testnega vozila:

Kovinska barva 522

Panoramsko strešno okno 940

Prednja žarometa LED 825

Elektronski nadzor blažilnikov 522

Samodejna klimatska naprava 387

Ozvočenje Harman Kardon 825

Paket Wired (radio-navigacijski sistem)

Sistem Drivig Assistant 1.034 2.069

Sistem Mini Driving Modes 293

Usnjen volanski obroč John Cooper Works 345

Notranjost Dark Cottonwood 345

Usnjeno oblazinjenje

Gretje prednjih sedežev 303

Po višini nastavljiv sovoznikov sedež 52

Tipalo za dež in stikalo za samodejni vklop luči 125

Samodejna zatemnitev notranjih in zunanjih ogledal 418

Parkirna tipala zadaj 366

Potovalni računalnik 167

17-palčna aluminijasta platišča 627

Zunanji deli v kromu 157

Kromirani pokrovi zunanjih ogledal 94

Paket Mini Excitement 178

Paket luči 157

Paket dodatnih odlagalnih mest 167

Predpražniki iz velurja 84

Besedilo: Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 24.500 €
Cena testnega modela: 36.181 €
Moč: 141kW (192 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,5 s
Največja hitrost: 235 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,7l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 30.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.089 €
Gorivo: 11.419 €
Gume (1) 1.305 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 11.745 €
Obvezno zavarovanje: 4.520 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 8.490 €
Skupaj 38.568 € (strošek na km: 0,39 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 82 × 94,6 mm – gibna prostornina 1.998 cm3 – kompresija 11,0 : 1 – največja moč 141 kW (192 KM) pri 4.700–6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 18,9 m/s – specifična moč 70,6 kW/l (96,0 KM/l) – največji navor 280 Nm pri 1.250–4.750/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,923; II. 2,136; III. 1,393; IV. 1,088; V. 0,892; VI. 0,756 – diferencial 3,588 – platišča 7 J × 17 – gume 205/45 R 17, kotalni obseg 1,86 m.
Zmogljivost: največja hitrost 235 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,8 s – poraba goriva (ECE) 7,6/4,6/5,7 l/100 km, izpust CO2 133 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 3 vrat, 4 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,2 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.160 kg – dovoljena skupna masa 1.640 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: ni podatka, brez zavore: ni podatka – dovoljena obremenitev strehe: 60 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.850 mm – širina 1.727 mm, z ogledali 1.920 mm – višina 1.414 mm – medosna razdalja 2.495 mm – kolotek spredaj 1.485 mm – zadaj 1.485 mm – rajdni krog 10,8 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 910–1.150 mm, zadaj 500–750 mm – širina spredaj 1.410 mm, zadaj 1.280 mm – višina nad glavo spredaj 890–960 mm, zadaj 910 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 530–570 mm, zadnji sedež 490 mm – prtljažnik 211 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 44 l.
Prtljažnik: 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – tempomat.
Naše meritve
T = 26°C / p = 1.088 mbar / rel. vl. = 53 % / Gume: Michelin Primacy 3 205/45/R 17 W / stanje kilometrskega števca: 3.979 km
Pospešek 0-100km: 7,5s
402m z mesta: 15,3s ( 153km/h)
Prožnost 50-90km/h: 5,3/7,2s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 6,7/8,3s (V./VI.)
Največja hitrost: 235km/h (VI.)
poraba na testu: 7,7 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,3 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 68,2m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Ocena skupaj (337/420)
  • Novi Mini je sicer še vedno majhen avtomobil(ček), ki pa je zrasel ravno toliko, da je zdaj še bolj zanimiv.

  • Zunanjost (12/15)

    Mini je sicer z zadnjo generacijo zrasel, a je še vedno prikupno majhen.

  • Notranjost (95/140)

    Za Minija lahko brez zadržkov zapišemo, da se pohvali z eno najboljših notranjosti v svojem razredu.

  • Motor, menjalnik (56 /40)

    Motor se ne zdi nič posebnega, dokler odločneje ne pritisneš za plin. Potem se avtomobil odločno zgane, srce pa zaigra.

  • Vozne lastnosti (62 /95)

    O cestnem kartu, pardon, Miniju, glede lege in voznosti ni treba izgubljati besed. Malce je bil testni avtomobil nemiren zgolj pri nenadnem zaviranju pri velikih hitrostih.

  • Zmogljivost (30/35)

    Preizkušen bencinski motor, ki so mu z zadnjo prenovo dodali še nekaj 'konj', prepriča še tako zahtevnega voznika. Tako s pospeševanjem kot z največjo hitrostjo.

  • Varnost (36/45)

    Novi Mini je od predhodnika večji, zato je tudi občutek glede varnosti boljši.

  • Gospodarnost (46/50)

    Čeprav sta avtomobil in motor zmožna precej, jima tudi umirjena in varčna vožnja nista tuji.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 5/5

Hvalimo in grajamo
oblika
motor
lega na cesti
izbirniki v slovenskem jeziku
gumb za zagon
počutje v notranjosti
končna izdelava
cena dodatne opreme
težko prestavljanje v vzvratno prestavo (po vzoru BMW-ja moramo ročico močno pritisniti k sebi in jo poriniti navzgor)