Test: MINI Countryman SE ALL4 - Je lahko električni Countryman tudi prvi družinski avto?

12. 1. 2025 | Janoš Pečnik
Deli

Veliki MINI je postal SUV resnih dimenzij in prostornosti. Prvič tudi z električnim pogonom. Pa je ta dorasel vse bolj izrazitemu Countrymanovemu potovalnemu potencialu?

V zadnjem letu je na trg pljusknil novi val MINI-jev. Prepoznavna britanska znamka je v kratkem času prenovila svojo ponudbo, ki sicer še vedno obsega tri modele (z novim Acemanom namesto Clubmana), a so jo dimenzijsko še nekoliko raztegnili. Countryman je namreč vlogo največjega, najprostornejšega in najuporabnejšega MINI-ja z novo generacijo odločneje zagrabil.

MINI Countryman SE ALL4
Janoš Pečnik

Tako odločno, da si je za vsak slučaj nadel še zrelejši obraz - z monolitnejšo in bolj prečiščeno, minimalistično obliko. Podobno kot kombilimuzinski MINI se je v skladu s trendi otresel kroma in že skoraj preveč očitnih in nekoliko plastičnih retro podrobnosti. Še vedno je prepoznaven, obenem pa se prej občuti, da prihaja iz BMW-jevega hlevčka. 

Že v živo je videti zajetnejši, bolj SUV-jevski. Pri 4,444 metra dolžine je trinajst centimetrov daljši in ima malenkost daljšo medosno razdaljo (2,692 metra), pri 1,656 metra višine je od predhodnika potem kar deset centimetrov višji (tu se bržkone skriva velik del občutka velikosti). Od sorodnega BMW-ja X1 je krajši za dobrih pet centimetrov.

MINI Countryman SE ALL4
Janoš Pečnik

Pogosto sicer berem komentarje, da je Countryman postal prevelik. Iz uporabniškega vidika se zato ne bi kaj preveč sekiral. Še manj zaradi znamke, katere ime je na Countrymanu pač postalo oksimoron. Res pa je, da se bomo ob neprestanem naraščanju dimenzij avtomobilov morali na neki točki začeti pogovarjati tudi o tej temi.

Kabina je občutno prostornejša in zračnejša kot prej, prtljažnik povprečne velikosti

Za volanom sedim višje kot pri predhodniku, ki je bil v tem smislu pravzaprav malce višja kombilimuzina. Spredaj imam obilo prostora tako v višini glave kot komolcev. Lično urejen je tudi odlagalni prostor - s poličko za mobilni telefon in škatlico za drobnarije.

MINI Countryman SE ALL4
Janoš Pečnik

Sedež (v tej opremi športni)? Prijeten, udoben, z dovolj opore. Zaradi škatlaste oblike karoserije potem enako velja za glave odraslih potnikov zadaj, ki bosta tam udobno preživela tudi kakšen izlet, čeprav bo za noge prej zmanjkalo prostora kot za glave. Zadnja klop se potem deli na tretjine, ima nastavljiv naslon, pri bencinskih in dizelskih Countrymanih pa je lahko tudi v celoti pomična (13 centimetrov).

MINI Countryman SE ALL4
Janoš Pečnik

Prtljažnik? Pri 460 litrih nekoliko pod povprečjem znotraj konkurence. Tehnično soroden BMW iX1 ima 30 litrov več, Audi Q4 e-tron na primer 60 litrov več, Volvo EX30 na drugi strani osem litrov manj. S povsem podrtimi naslonjali zadnjih sedežev je v kabini sicer 1450 litrov prostora. Klasično gnane različice pa torej omogočajo tudi več prilagodljivosti in imajo v prtljažniku najmanj 450 litrov prostora.

Nadvse prijeten življenjski prostor; zanimiv in nasičen tudi v smislu tehnologije

Vzdušje v novih MINI-jih je posebno. Všeč mi je bolj kot v BMW-jih X1 in X2. Urbano, minimalistično, a obenem dovolj prijetno in zanimivo. Nova podoba armaturne plošče, ki je v osnovi enaka vsem MINI-jevim modelom, se lepo prevede v gabarite Countrymanove večje karoserije. Seveda odvisno od izbrane opreme oziroma ravni oblikovanja - barvne obloge iz trajnostnih materialov prihajajo s paketom Favoured Trim (dražji je le še športni JCW), kamor spadajo še športni sedeži, športni volan in dvobarvna karoserija. Osnovna različica medtem pač izgleda bolj pusta.

MINI Countryman SE ALL4
Janoš Pečnik

Zanimiv (in predvsem nasičen) je tudi v smislu tehnologije. Spet odvisno od tega, koliko ste pripravljeni primakniti. Paketi tehnoloških sladkorčkov so sedaj pregledno razporejeni. Testni Countryman ima najdražji paket z oznako XL. Tehnološka vsebina pa je pravzaprav enaka BMW-jevi.

Razširjen vozni asistent, ki deluje elegantno in zanesljivo ter pomaga tudi pri menjavi pasu. Pa potem na primer podajanje navigacijskih napotkov z uporabo obogatene resničnosti ter parkirni asistent s temeljitim sistemom kamer, ki posname morebitno nesrečo. Sistem naj bi se s pomočjo umetne inteligence tudi učil navad, kot je na primer odpiranje oken na parkiriščih. A je zato verjetno potrebno daljše učenje in ponavljanje vzorcev. V paketu je potem še Harman Kadron ozvočenje, panoramska streha in vlečna kljuka denimo.

Všeč mi je osnovna vrstica kvalitetnih stikal pod zaslonom (če se mene vpraša, bi jih lahko imela še več). Odličen okrogel zaslon je zanimivo enak kot v najmanjšem MINI-ju. Vmesnik infozabavnega sistema sam zahteva nekaj privajanja že v smislu razporeditve in dostopnosti informacij. Zdi se mi, da me drsanje med različnimi prikazi levo in desno po zaslonu omejuje, čeprav mi je zasnova v osnovi všeč.

MINI Countryman SE ALL4
Janoš Pečnik

Škoda, da je za vklop nekaterih pogosto uporabljanih funkcij, kot je gretje sedežev in volana, treba biti kirurško natančen s pritiskanjem majhnih ikon na zaslonu. Slednje si sicer lahko nastavite za samodejni vklop ob nižjih temperaturah, ampak to bo vedno moteče. Prav tako me moti kompromitiran (majhen) prikaz Apple Carplay - posledica okroglega zaslona. Občasno se mi je zgodilo tudi, da je vmesnik zamrznil in prikazoval se je le še podatek o hitrosti. Skratka všečno, a izkušnja ni vedno enostavna kot pasulj.

Izkušnja v vožnji ima prepoznavne bavarske primesi

V ponudbi še vedno ostajajo trije bencinsko gnani modeli z 1,5-litrskim trivaljnikom ali 2-litrskim štirivaljnikom (tudi nabriti JCW) ter celo dizelski štirivaljnik. Priključnega hibrida - vsaj zaenkrat - ni. Ta Countryman z oznako SE ALL4 je močnejši od obeh električno gnanih različic. Dva motorja skupaj prenašata 230 kilovatov moči (313 konjskih moči) na vsa štiri kolesa, napaja pa ju baterija uporabne zmogljivosti 64,6 kilovatnih ur.

MINI Countryman SE ALL4
Janoš Pečnik

Kljub večjim dimenzijam se ne zdi kaj posebej nerodnejši za manevriranje po mestu. Prva stebrička sta precej zajetna, a vidljivost je v kombinaciji z visokim položajem sedenja dobra v vse smeri. Podvozje je sicer na čvrstejši strani, a se mi zdi kompromis boljši kot pri hišnem konkurentu iX1. Po spominu je le kanček bolj popustljiv za več udobja pri nižjih hitrostih, a morda bo komu vsaj na začetku še vedno malce čvrst. Blaženje sicer deluje natančno in daleč od tega, da v kakšni situaciji ne bi bil udoben.

Vožnja spominja na BMW predvsem v smislu natančnosti vodljivosti in zanesljivosti podvozja - že zajeten volan, ki ga držim v rokah, je povsem BMW-jevska finta. Če s stikalom pod zaslonom izberem način “Go-kart”, se ob vzhičenem vzkliku potem lepo osredotoči na dinamično vožnjo in zna biti z neposrednim krmiljenjem tudi zabaven. A za kakšne športne užitke je vendarle premalo komunikativnosti in vključenosti.

MINI Countryman SE ALL4
Janoš Pečnik

Pogon se mu v smislu zmogljivosti dobro poda - 5,6 sekund do 100 kilometrov na uro za lahkotna prehitevanja in dober tempo med zavoji. Slušno udobje zaradi bolj škatlaste oblike morda ni povsem na enakem nivoju kot pri iX1, pri avtocestnih hitrostih slišim predvsem nekaj več piša vetra pri prvem stebričku, ampak nič pretresljivega.

Pri tem različne vozne nastavitve spremljajo različni umetni zvoki pogona, ki pa se mi ne zdijo vedno posrečeni oziroma me celo motijo. Brez skrbi, da se jih tudi izklopiti. Hitro se pravzaprav lahko naveličam celotnih "izkušenj" - kot sedaj poimenujejo razširjene vozne nastavitve, v katere so pospravili zvoke, grafiko in ostale elemente, ki soustvarjajo vzdušje v avtomobilu. In še ugotoviti moram, v katerih načinih se skrivajo udobna, športna in eko vozna nastavitev.

Trenutek resnice za električni pogon

In ko smo že pri terminu eko - s povprečno porabo energije sem pri 23,3 kilovatnih urah na 100 prevoženih kilometrov tudi v zimskih temperaturah ob razmeroma majhni bateriji težko zares zadovoljen. Za dnevne migracije in (pri)mestne potrebe seveda preseže higienski minimum. A Countryman ima s svojimi dimenzijami in voznimi lastnostmi vendarle tudi potovalni potencial in posledičnih 277 kilometrov dosega ga pri tem nedvomno omejuje (pri avtocestnih hitrostih še nekoliko manj).

MINI Countryman SE ALL4
Janoš Pečnik

Obenem se na enosmernem toku polni največ s 130 kilovati moči, kar ni najboljši obet za potovanja in postanke na hitrih polnilnicah. Cenejše različice se na izmeničnem toku polnijo z močjo 11 kilovatov, oprema S in višje potem vključuje zmogljivejši, 22-kilovatni polnilnik. V vožnji pogrešam tudi bližnjico nastavljanja jakosti oziroma načina rekuperacije energije. Zato ob priotiziranju dosega raje izberite cenejši Countryman E, ali še bolje - dizel in bencinske opcije!

Na kratko pokomentirajmo še cene. Countryman SE ALL4 se prične pri 48.650. Countryman na fotografijah pa obkljuka praktično vse možnosti, če ne želite športne opreme JCW in doseže ceno 60.959 evrov. Vem, precej drago, a po drugi strani je Countryman sedaj že zares konkreten kos avtomobila, ki ne sprejema kompromisov pri tehnologiji. Bencinski S je kakšnih pet tisočakov cenejši, dizelski še dodatne tri. Zanimiva bi lahko bila tudi vstopna električno gnana različica E s 150 kilovati moči, ki se začne pri 42.500 evrih.

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 48.650 €
Cena testnega modela: 60.959 €
Moč: 230kW (313 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 5,6 s
Največja hitrost: 180 km/h
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): 18,1l/100km
Tehnični podatki
Baterija: Li-ion – 66,5 kWh (64,6 kWh neto)
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 1-stopenjski menjalnik
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,6 s – poraba električne energije (WLTP) 18,1 kWh/100 km – električni doseg (WLTP) 407 km – AC 22 kW (3h 45 min), DC 130 kW (29 min)
Mase: prazno vozilo od 2.075 kg – dovoljena skupna masa 2.570 kg
Zunanje mere: dolžina 4445 mm - širina 1843 mm - višina 1635 mm - medosna razdalja 2692 mm
Prtljažnik: 460 - 1450 l
Naše meritve
Ocena
  • Novi Countryman je silno prijeten SUV konkretnih dimenzij. Ima prepričljive in BMW-jevske, četudi nekoliko instant vozne lastnosti. Kaj pa električno gnana različica? V osnovi mu dobro pristoji, a z omejenim dosegom in zmogljivostjo polnjenja ne omogoča potovalne svobode. Sicer pa so tu še vedno tudi bencinske različice in dizel.

Hvalimo in grajamo
vzdušje, oblikovanje, udobje in prostor v kabini
še vedno dovolj lahkoten in prijeten za mestno vožnjo
suveren na zaviti cesti
nabor BMW-jeve tehnologije
omejen doseg in moč polnjenja glede na potencial potovalnika
povprečne dimenzije prtljažnika
piš vetra pri avtocestnih hitrostih
posamezne majhne ikone in CarPlay prikaz na zaslonu