Test: Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 MIVEC 2WD Intense+

28. 6. 2018 | Tomaž Porekar
Deli

Ali je glavni oblikovalec pri Mitsubishiju Cunehiro Kunimoto iskal navdih pri Toyotinem C-HR, ni mogoče ugotoviti. A oblika Eclipse Cross v marsičem spominja prav na to drugo japonsko oblikovalsko delo. Tak je pač prvi Mitsubishijev križanec s kupejevskim zadkom.

Eclipse Cross je manj radikalno oblikovan, a zadek je vseeno tisti del avtomobila, ki bo kupce ali privabljal ali odvračal. Zagotovo bo nekaterim, ki so bolj za drznost, všeč poševni, 'kupejevski' zadek. Toda prav tu gre tudi za manjšo omejenost Mitsubishijevega križanca – v osnovni nastavitvi z zadnjo klopjo v položaju, ko je na njej dovolj prostora za večje potnike, ne ponuja preveč prostora. Tudi večji potniki zadaj ne bodo ravno zadovoljni s prostorom v zatilju. Priznati pa je treba, da bi na takšno polno obremenitev prostorov v Eclipse Cross pomislil ob zelo pohvalni največji dovoljeni skupni masi, ta je z več kot 600 kilogrami več kot vabljiva.

Naš avtomobil za preizkus je imel prednji pogon, opremljen pa je bil tudi z osnovno motorno opremo, torej 1,5-litrskim turbobencincem v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. V nasprotju z nekaterimi tekmeci Mitsubishi pri Eclipse Crossu ponuja tudi štirikolesni pogon, poleg ročnega je na voljo še neskončnostopenjski samodejni menjalnik (ki ima tudi športni modus z osmimi fiksnimi stopnjami prenosa). Glavna odlika novega bencinskega 1,5-litrskega motorja je njegova hitra odzivnost iz nizkih vrtljajev, 'turbo' luknje sploh ne zaznamo. Gre za precej zmogljiv motor, ki zadovolji tiste, ki jih gospodarnost porabe ne skrbi preveč. Več goriva namreč 'popije' že ob običajni vožnji, pri malo bolj dinamični poraba še naraste. A je gospodarnost vendarle odvisna predvsem od voznika, saj ob zmerni vožnji (naš normni krog) s povprečjem porabe ni nič narobe.

Kaj torej govori v korist nakupu nekoliko nenavadnega Mitsubishija, ki se uvršča med dva druga njihova 'mehka' terenca, ASX in Outlanderja? Mitsubishi pač išče nekakšne nove tržne 'žepe', da bi se tako ognil najhujšim tekmecem v novi križanski in SUV-ponudbi. Seveda je pomembno to, da v njem sedimo vzvišeno in imamo vsaj naprej dober pregled nad prometom. Pri manevriranju v kakšen parkirni prostor pa si lahko pomagamo s kamero in sistemom za podrobni pregled okolice. Kamera poskrbi tudi za opozarjanje voznika, če se pri zapuščanju parkirišča z vzvratno vožnjo približuje tekoči promet. Prav različni elektronski pripomočki, ki jih najdemo v Eclipse Crossu, so lahko dober razlog za nakup. In pri tem sploh ni treba poseči po najdražji opremski različici.

Res je sicer, da ima ta, ki smo jo preizkušali (z oznako Intense+) dva pomembna dodatka za udobnejše voznikovo delo – parkirne senzorje spredaj in zadaj, nad običajnimi merilniki pa dodaten zaslon (head-up display), a bi brez večjih odrekanj to dvoje lahko pogrešali, če niste pripravljeni iz denarnice potegniti še dodatnega tisočaka. Spisek opremskih postavk, ki so na voljo že v osnovni različici Inform, še bolj pa v tisti naslednji z oznako Invite, je res dolg in vabi (kot je slovenski prevod oznake). Še dražja oprema Intense ima seveda prav tako svoj čar (za tiste, ki se navdušujejo nad videzom, tudi 18-palčna kolesa). Ta opremski paket vsebuje tudi dodatek za pametni ključ, da torej vstopate, izstopate ali zaganjate avtomobil s ključem v žepu ali torbici. A za lepši videz je imel naš preizkušeni Eclipse Cross še dodaten lepotni paket za dobrih 1.400 evrov. Veliko truda za videz, torej!

Toda vse to pomeni, da si nekdo, ki išče avtomobil predvsem za vožnjo in zadovoljevanje osnovnih potreb mobilnosti (in ceni višje sedenje), lahko Eclipse Cross izbere že za kar precej nižjo ceno. To pa je gotovo ena od pomembnih lastnosti, saj ne nazadnje tudi že oprema vsebuje sistem za ublažitev naleta s funkcijo samodejnega zaviranja in prepoznavanja pešcev. Za varnost je torej res primerno poskrbljeno.

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena testnega modela: 27.917 €
Cena osnovnega modela s popusti: 26.490 €
Cena testnega modela s popusti: 25.917 €
Moč: 120kW (163 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,2 s
Največja hitrost: 205 km/h
Garancija: 5 let ali 100.000 km splošnega jamstva, 12 let jamstva na prerjavenje, 5 let mobilnega jamstva
Servisni pregled na 15.000 km / 12
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Gorivo: 9.330 €
Gume (1) 1.144 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 8.532 €
Obvezno zavarovanje: 3.480 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj vzdolžno – vrtina in gib 75,0 × 84,8 mm – gibna prostornina 1.499 cm3 – kompresija 10,0 : 1 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 5.500/ min – srednja hitrost bata pri največji moči 15,5 m/s – specifična moč 80,1 kW/l (108,9 KM/l) – največji navor 250 Nm pri 1.800–4.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,833; II. 2,047; III. 1,303; IV. 0,975; V. 0,744; VI. 0,659 – diferencial 4,058 – platišča 7,0 J × 18 – 225/55 R 18 98H, kotalni obseg 2,13 m
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,3 s – povprečna poraba goriva (ECE) 6,6 l/100 km, izpust CO2 151 g/km
Voz in obese: križanec – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.455 kg – dovoljena skupna masa 2.050 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.600 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p
Zunanje mere: dolžina 4.405 mm – širina 1.805 mm, z ogledali 2.150 mm – višina 1.685 mm – medosna razdalja 2.670 mm – kolotek spredaj 1.545 mm – zadaj 1.545 mm – rajdni krog 10,6 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 880–1.080 mm, zadaj 690–910 mm – širina spredaj 1.500 mm, zadaj 1.450 mm – višina nad glavo spredaj 930–980 mm, zadaj 920 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 480 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 63 l
Prtljažnik: 378–1.159 l
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 7°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 77 % / Gume: Yokohama Blue Earth E70 225/55 R 18 H / stanje kilometrskega števca: 4.848 km
Pospešek 0-100km: 9,2s
402m z mesta: 16,6s ( 139km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,0/15,5s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 15,0/14,6s (V./VI.)
Poraba goriva na normnem krogu: 6,8 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 65,1m
Zavorna pot pri 100km/h: 39,0m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 63dB
Napake med testom: Brez napak
Ocena skupaj (393/600)
  • Ob nenavadnem videzu (ki je lahko nekaterim celo všeč) Mitsubishiju v korist govorita solidna kakovost in tudi kar primerna cena za srednje bogato opremo

  • Kabina in prtljažnik (61/110)

    Malce čuden videz, spredaj primerno prostoren, zadaj bolj 'kupejevski' – ali je dovolj prostora za prevoz potnikov in manjši prtljažnik; s premično klopjo se prtljažnik zveča

  • Udobje (88 /115)

    Vozno udobje še zadovoljivo, slabše je na luknjastih cestah, informativno-razvedrilni sistem naravnan na uporabo CarPlaya ali Android Avta, preostalo komaj zadovoljivo

  • Pogonski sklop (46 /80)

    Zmogljiv in tih motor, ki si ob pritiskanju na plin privošči kar precej goriva. Pri menjalniku smo pogrešali več preciznost

  • Vozne lastnosti (67 /100)

    Ob normalni vožnji solidna lega, a gume zmogljiv motor pustijo na cedilu in se sprednja pogonska kolesa hitro zavrtijo v prazno

  • Varnost (89/115)

    Osnovna pasivna varnost dobra. Zanesljivo tudi uravnavanje varnostne razdalje aktivnega tempomata, manj prepričajo drugi asistenčni sistemi

  • Ekonomičnost in okolje (42 /80)

    Visoka poraba ob količkaj pretežki nogi na pedalu za plin. Nelogičnost petletne garanci je – najprej brez omejitve dve leti, nato lahko obdobje treh nadaljnjih let prekine omejitev stotih tisočakov

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 2/5

  • Dvokolesni pogon in zdrsavanje pogonskih koles ne spodbujata k iskanju dinamičnih užitkov, čeprav je osnovna elektronska varnostna podpora več kot pohvalna

Hvalimo in grajamo
prožen in zmogljiv motor
prilagodljivost notranjosti
povezljivost informativno-razvedrilnega sistema s sodobnimi mobilniki
dovoljena skupna masa
gospodarnost pri 'težki' nogi
slab radio in nepregledni meniji različnih nastavitev (zahtevana kombinacija upravljanja dveh zaslonov)
majhen prtljažnik