TEST: Mitsubishi Space Star 1.2 Intense+ Navi - Mestno ozvezdje

24. 9. 2020
Deli

Pravzaprav bi bilo bolje, če bi se najmanjši Mitsubishijev model imenoval City Star (mestni zvezdnik), kajti najbolje se znajde v urbanem okolju s prometno natrpanimi ulicami in utesnjenimi parkirišči. Nekaj zvezdnega prahu je pridobil tudi z zadnjo pomladitvijo.

V osnovi gre za malčka, ki ni več v rosnih letih, saj je na cestah že od leta 2012, a so mu letos namenili že drugo osvežitev. In to ne samo kozmetično, ampak tudi vsebinsko, ob nekaj lepotnih popravkih je (v najbolj založenem paketu opreme) na primer opremljen s popolnimi žarometi s svetlečimi diodami, ki ne nazadnje prispevajo k bolj samozavestnemu videzu.

Space Star s 3,85 metra dolžine spada med manjše mestne avtomobile, toda potniška kabina je prostorna in tudi nekoliko višji vozniki za volanom ne bi smeli imeti kakšnih posebnih težav. Položaj na sedežu je sicer res precej visok, a mi je pri mojih povprečnih centimetrih in nadpovprečnih kilogramih takšno sedenje ustrezalo, čeprav je volanski obroč nastavljiv samo po višini.

Prostor na zadnji klopi seveda ni razkošen, a za siIo lahko vsaj na krajših vožnjah tam sedita dva odrasla, medtem ko je prtljažnik z osnovnimi 235 litri zadosten za nujno prtljago in še kakšen dodaten kos.

Instrumentna plošča je bila prav tako deležna prenove, njen osrednji del (spet pri najbogatejši opremi) pa predstavlja nov komunikacijski zaslon z navigacijo in podporo obeh najbolj uveljavljenih aplikacij za povezljivost. Grafika sicer še zdaleč ni na višji kakovostni ravni in zdi se mi, da vse skupaj spada v bližnjo preteklost.

Pohvalno je, da se motor zažene brez uporabe ključa, vendar sem nejevoljno zamomljal, ker nisem takoj našel stikala; poševnooki arhitekti so ga namreč namestili levo od merilnikov in je nekoliko skrit za volanskim obročem. Ker nisem zagovornik prostorninsko majhnih bencinskih trivaljnikov, sem podvomil tudi o malčkovem 1,2-litrskem stroju, ki deluje brez pomoči prisilnega polnjenja.

Vrti se lahkotno, prožnost pri srednjih in nižjih vrtljajih je vzorna, toda vrh navorne krivulje je precej visoko, zato je treba kar pogosto segati po prestavni ročici, vzponi pa ga hitro upehajo. No, najbrž ni treba posebej poudarjati, da gre za avtomobil, ki ima raje mestne ceste kot avtocestno omrežje, kjer pri večjih hitrostih voznika zmoti tudi občutljivost za sunke bočnega vetra.

Razmeroma grobo odzivanje na cestne grbine in precej prečnega nagibanja je dokaz, da inženirji na podvozju niso opravili zaznavnih izboljšav. Med bolj dinamično vožnjo skozi ovinke je Space Star delno izgubil moje vozniško zaupanje. Če sem se v ovinek zagnal bolj ostro, sem začutil neprijetno zdrsavanje sprednjega notranjega kolesa, še bolj pa me je zmotila preskromna odzivnost volana, ki se pri popuščanju noče sam vračati v središčno točko. Vendar pa moram pohvaliti zavore, ki svoje delo opravljajo pričakovano učinkovito.

Končna ocena bi se lahko glasila: primerno času, razmeram in namenu, čeprav ima lahko najbolje opremljeni Space Star skoraj 'vesoljsko' ceno. Če pa ga boste razumeli kot uporabno mestno vozilce brez pretiranega 'okrasja', je lahko bistveno nežnejša.

Besedilo: Matjaž Gregorič 

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 14.690 €
Cena osnovnega modela s popusti: 9.990 €
Cena testnega modela s popusti: 12.690 €
Moč: 59kW (80 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,7 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,3l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 362 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 735 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.193 cm3 – največja moč 59 kW (80 KM) pri 6.000/min – največji navor 106 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,3 l/100 km, izpust CO2 100 g/km. 
Mase: prazno vozilo 845 kg – dovoljena skupna masa 1.340 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.795 mm – širina 1.665 mm – višina 1.505 mm – medosna razdalja 2.450 mm – posoda za gorivo 35 l.
Prtljažnik: 235–912 l
Hvalimo in grajamo
Mestna okretnost
Veliko opreme
Poraba goriva 
Neuglašeno podvozje
Nenatančen volan
Zastarel zaslon