Športni terenci oziroma križanci so danes vse drugo kot res terenci. Tako pač je, videti so dobro, so prostorni, nekoliko višji od ostalih osebnih avtomobilov in predvsem praktični. Pravzaprav so redki tisti, ki ponujajo štirikolesni pogon, ki je eden od ključnih pogojev za premagovanje terena.
Nissan X-Trail ga ima oziroma ga lahko ima, če se zanj odločite, saj je na voljo opcijsko. Tu sicer pride do manjše dileme, ali s takšnim salonskim avtom sploh zapeljati s ceste, kajti v gradnji, obliki in predvsem oddaljenosti od tal z 21 centimetri v resnici ne gre pretiravati s premagovanjem terena pod gumami na 19-palčnih kolesih.
Ta X-Trail bolj spada v tisto kategorijo avtomobilov, ki delujejo kot baldrijanove kapljice, ko vremenarji večer pred odhodom na družinske zimske počitnice ali pa na kakšno daljšo službeno pot tja čez Karavanke napovejo pol metra svežega snega, ki ga bo zapadlo čez noč. Kajti vrtljiv gumb, s katerim lahko med vožnjo izbirate pogon na sprednji oziroma tudi zadnji par koles, v takšnih razmerah dela dobro. Čeprav navzven ne deluje kot kleni terenec in sorodstva s Qashqaiem in Muranom ne skriva, pa presenetljivo zleze tudi v blaten klanec. Takrat imate na voljo dve možnosti: ali res počasi plezati v klanec in si na trenutke pomagati s sklopko ali pa z nekaj zaleta omogočiti motorju, da z močjo in ne toliko z navorom premaga klanec. Ampak ker je takšno početje bolj izjema kot pravilo, je pomembno tudi to, da se dovolj dobro pelje tudi na cesti.
S 130 'konji' motor sicer ni med najmočnejšimi na trgu, toda za vsakodnevne opravke ali kakšno daljšo pot ob zmernem tempu prepriča s solidno porabo goriva, ki se giblje med 6 in 7 litrov na 100 kilometrov. Avto je velik in za te dimenzije ter maso je to zelo konkurenčna poraba. Velikost se lepo občuti tudi v notranjosti, predvsem na zadnji klopi, kjer se udobno peljejo trije odrasli. V notranjosti prestiža in presežkov nismo našli, smo pa našli dolg seznam dodatne opreme in solidno ergonomijo ter asistenčne sisteme.
Za varnost je dobro poskrbljeno, ne nazadnje so tu kamere, ki omogočajo 360-stopinjski nadzor okolice. Malo več smo pričakovali od zaslona, na katerem se ta prikazuje. Včasih je težko oceniti, kako oddaljen je rob avtomobila od ovire zaradi ne najbolj ločljive slike, ponoči pa svetloba z ekrana zaslepi in še manj natančno pokaže okolico. Nekaj privajanja in spoznavanja je zato nujno, preden lahko 100-odstotno zaupaš sistemu. Ob štirikolesnem pogonu je stopnja varnosti v X-Trailu na visoki ravni.
Končna ocena: Velik družinski avto z zelo velikim prtljažnikom in veliko prostora za vseh pet potnikov, ki zmore premagati tudi bolj zahteven teren, dokler ovire niso previsoke.
besedilo: Slavko Petrovčič · foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 32.920 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 33.540 € |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.975 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm³ – največja moč 96 kW (130 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 255/50 R 20 H (Bridgestone Blizzak LM-80). |
Zmogljivost: | največja hitrost 186 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,0 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,3 l/100 km, izpust CO2 143 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.580 kg – dovoljena skupna masa 2.160 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.640 mm – širina 1.830 mm – višina 1.715 mm – medosna razdalja 2.705 mm – prtljažnik 550–1.982 l – posoda za gorivo 60 l. |
Okoliščine meritev: T = 1 °C / p = 1.017 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 12.947 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,7s |
---|---|
402m z mesta: | 17,9s ( 126km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,3/13,3s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 11,4/14,3s (V./VI.) |
poraba na testu: | 6,8 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,4m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 61dB |