Test: Nissan X-Trail 1.6 dCi X-Tronic 2WD Tekna

22. 1. 2015
Deli

Ko ga vidite prvič, vas pri tem Qashqaiju nekaj zmoti. Potem ugotovite, da je večji in se imenuje X-Trail.

Oznaka X-Trail je bila doslej pri Nissanu namenjena precej škatlastemu, v klasično smer naravnanemu terencu. Odkar je Nissan predstavil novi rod s tem imenom, pa je njegov cilj povsem jasen: na valu Qashqaijeve uspešnosti pridobiti še veliko kupcev, ki iščejo nekaj večji avtomobil, a se hkrati spogledovati s tem v zadnjem desetletju najuspešnejšim Nissanovim evropskim modelom.

X-Trail je tako velik, da bo ustrezal tudi kupcem iz krajev, kjer že zaradi manjše prostorske utesnjenosti ni težav glede njegovih mer. Pravzaprav je Nissanovim konstruktorjem uspelo z X-Trailom ob zmerni dolžini ponuditi precej prostorno notranjost. Za pet potnikov, kakršen je bil tudi ta, ki smo ga preizkusili, se zdi že res prostoren, če pa (kar tudi ponujajo pri Nissanu) dodamo še dva sedeža v tretji vrsti, pa bi tudi še bilo sprejemljivo.

Pri Nissanu so dobro načrtovali! Zdaj, ko je tu X-Trail, tudi ni več potrebe po Qashqaiju Plus. Kot sem že omenil, je X-Trail oblikovno zelo podoben manjšemu, ki je luč sveta ugledal nekaj več kot pol leta pred svojim večjim bratom. Konstrukcijsko sta si tudi zelo podobna: oba sta zasnovana na skupni platformi zveze Renault-Nissan (Common Module Family), ki jo za zdaj uveljavljajo predvsem pri japonskem delu te naveze. X-Trail je tako poleg videza še v marsičem drugem zelo podoben Qashqai­ju, predvsem glede podvozja, nabora motorjev ter elektronskih pomagal. Prav v primeru povezave teh dveh modelov se tudi vidijo najrazličnejše možnosti, ki jih bodo lahko v bližnji prihodnosti ponudili tudi pri francoskem 'sestrskem' podjetju, Renaultu.

X-Trail je bil v opremski različici Tekna ter z dodatnimi paketi opreme zares bogato opremljen, in to mu je zagotovo pomagalo, da je na preizkuševalce naredil odličen vtis. Glede prepričljivosti je treba omeniti še zasnovo notranjosti. Poleg primerne prostornosti (in veliko prostora za tiste na zadnji klopi) gre omeniti tudi zasnovo armaturne plošče. Malce sicer moti, da se pri Nissanu še niso odločili velikega sedempalčnega zaslona infozabavnosti namestiti više, tako da vozniku pogled preveč odvrača na tega, ki je nameščen pod zračnike v sredini armaturne plošče. Je pa del množice informacij, ki so na voljo, mogoče dobro nadzorovati tudi na manjšem zaslonu, nameščenem v sredini med obema klasičnima merilnikoma. Pohvala gre tudi res bogati ponudbi elektronike.

Oprema Tekna je bogata, morebiti celo nepotrebna, ker z njo dobimo tudi dve postavki, ki se nista najbolje izkazali. Usnje na sedežih je pomenilo slabši oprijem in dokaj trdo oblazinjenje, 19-palčni kolesni obroči in posledično večje gume pa tudi občutek neudobnosti vzmetenja – obe postavki bi z veseljem pogrešali (spodaj podpisani pa tudi električno stekleno streho). A so tu tudi dobre strani te opreme: naprava Nissan Connect Gen2 Kai s sedempalčnim zaslonom na dotik, v katerem preverjamo tudi zagon in delovanje samodejne parkirne pomoči, skupaj s štirimi kamerami za popoln nadzor okolice avtomobila (AVM), pa ključem, ki nam omogoča vstop v avto in njegov zagon, čeprav je spravljen kar v žepu.

Pa tudi opozorilniki za vozila v mrtvem kotu ter ob mirovanju avta pred premikajočimi se predmeti, za nadzor glede pozornosti ali utrujenosti voznika ter za nadzor nad vožnjo po prometnem pasu, tu je celo naprava za prepoznavanje prometnih znakov. Zraven pa spadajo bi-LED. Treba je omeniti, da ima X-Trail od opreme Acenta naprej že sistem samodejnega upravljanja žarometov s samodejnim preklopom med zasenčenimi in glavnimi, pa tudi zavorno pomoč, torej preprečevalnik naleta. Opreme, ki lahko zares pomaga vozniku, je tako dovolj, kar je lahko tudi prednost, ko izbiramo med X-Trailom in tekmeci (ki jih niti ni tako veliko, vsaj če jih iščemo po velikosti avtomobila). X-Trailova dobra stran je tudi uporabnost in prilagodljivost prtljažnika.Z vmesnim dnom si lahko pomagamo in na različne načine pregrajujemo prtljažnik, kot je pač to glede na njegovo zasedenost primerno.

No, morebitna dobra stran tega navideznega terenca bi bil tudi štirikolesni pogon – če bi ga imel. A tu so pri Nissanu še malce v dvomih, kaj bodo pravi kupci te novosti zares iskali. Tako je (kot pri Qashqaiju) za zdaj na voljo alternativna rešitev – 1,6-litrski turbodizel skupaj z ročnim šeststopenjskim menjalnikom in štirikolesnim pogonom, ali pa samodejni menjalnik s prednjim pogonom. Nam so pri Renault-­Nissanu Slovenija najprej ponudili različico s samodejnim. Glede na to, da so tudi evropski kupci že odkrili, da pomeni samodejni menjalnik dodano vrednost, ki se meri predvsem s povečanim voznim udobjem, je stvar sicer pohvalna. A je Nissanova rešitev vendarle ne ravno zgleden kompromis.

Pri X-Trailu namreč za povezavo 1,6-litrskega turbodizelskega motorja s sicer sprejemljivo močjo 130 'konj' skrbi neskončnostopenjski menjalnik, za katerega je bolj znana oznaka brezstopenjski. V teoriji je tak menjalnik zelo učinkovit, ker lahko z njim konstruktor doseže dober izkoristek. A se s to teorijo ne sklada navada uporabnikov in zvočni vtis motorja. Če hočemo učinkovito uporabiti motor, mora ta delovati v območju vrtljajev, kjer povzroča večji hrup. To se seveda dogaja tudi pri X-Tronicu iz preizkušenega Nissana. Konstruktorji so zato menjalniku dodali računalniško logiko, s katero je ta samodejni menjalnik navidezno dobil prestavne stopnje. To sicer omogoči malo manj hrupa izpod motornega pokrova, a se zadeva slabše izide pri porabi goriva. Ker tudi motor ni dovolj prepričljiv glede moči in navora, se zdi, da je preizkušena različica X-Traila pač dokaz, da kompromisi niso dobri.

Če bi se odločal za X-Traila in bi hotel imeti samodejni menjalnik, bi tako raje počakal. Že sredi prihodnjega leta obljub­ljajo močnejšo bencinsko različico. Ko pa bo predstavljen tudi 'sestrski' model, tudi zasnovan na isti platformi, Renault Espace, pa se najbrž obeta tudi večji turbodizel iz francoskega partnerstva.

bese­di­lo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 26.000 €
Cena testnega modela: 35.296 €
Moč: 96kW (130 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,1 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,1l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 km splošne garancije, 3 leta mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 30.000 km ali eno leto km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 928 €
Gorivo: 10.491 €
Gume (1) 1.944 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 14.140 €
Obvezno zavarovanje: 2.744 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 7.916 €
Skupaj 38.163 € (strošek na km: 0,38 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 80 × 79,5 mm – gibna prostornina 1.598 cm3 – kompresija 15,4 : 1 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 10,6 m/s – specifična moč 60,1 kW/l (81,7 KM/l) – največji navor 320 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – neskončnostopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 2,413; VI. 0,383 – diferencial 5,577 – platišča 7 J × 19 – gume 225/55 R 19, kotalni obseg 2,20 m.
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,4 s – poraba goriva (ECE) 5,8/4,7/5,1 l/100 km, izpust CO2 135 g/km.
Voz in obese: terenska kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.540 kg – dovoljena skupna masa 2.140 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.500 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.640 mm – širina 1.830 mm, z ogledali 2.040 mm – višina 1.715 mm – medosna razdalja 2.705 mm – kolotek spredaj 1.580 mm – zadaj 1.580 mm – rajdni krog 11,2 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 850–1.070 mm, zadaj 710–960 mm – širina spredaj 1.470 mm, zadaj 1.460 mm – višina nad glavo spredaj 930–1.000 mm, zadaj 890 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 480 mm – prtljažnik 550–1.982 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat.
Naše meritve
T = 15°C / p = 1.026 mbar / rel. vl. = 61 % / Gume: Goodyear Efficient Grip SUV 4x4 225/55/R 19 V / stanje kilometrskega števca: 2.191 km
Pospešek 0-100km: 12,1s
402m z mesta: 18,3s ( 123km/h)
1000m z mesta: Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možna.s
Največja hitrost: 180km/h (Prestavna ročica v položaju D)
poraba na testu: 7,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,8 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 70,2m
Zavorna pot pri 100km/h: 39,7m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 67dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 71dB
Trušč v prostem teku: 40dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (331/420)
  • X-Trail je v primerjavi s svojim predhodnikom, pa tudi redkimi pravimi tekmeci, zelo soliden avtomobil, a skoraj vsi kupci bodo izbrali ročni menjalnik in štirikolesni pogon.

  • Zunanjost (12/15)

    Kaže pripadnost družini, maska je stvar okusa, nepreglednost pa posledica zaobljenosti.

  • Notranjost (94/140)

    Prostora je sicer dovolj, kljub usnju pa sedeži niso udobni. Pohvalna ergonomija, prilagod­ljivost in oprema.

  • Motor, menjalnik (45 /40)

    Kombinacija, ki je ne priporočamo, motor in menjalnik se ne dopolnjujeta.

  • Vozne lastnosti (59 /95)

    Volanski mehanizem ne zagotavlja dobre vodljivosti, avto daje občutek, da je težak in okoren.

  • Zmogljivost (28/35)

    Motor nima dovolj moči za težo avtomobila.

  • Varnost (42/45)

    Visoka ocena že zaradi bogate dodatne varnostne opreme.

  • Gospodarnost (51/50)

    Menjalnik in teža pripomoreta k slabši gospodarnosti, kot bi si jo obetali.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo
infozabavnost in povezljivost
parkirna pomoč in pogled okoli avtomobila s štirimi kamerami
prostornost in prtljažnik
žarometi bi-LED
samodejni zavorni sistem v sili v ceni
bogata oprema
neprepričljiva zveza motorja in menjalnika
zgolj dvokolesni pogon
poraba goriva
neodziven volan
razmeroma trdo vzmetenje
cena v primerjavi s tekmeci