Oplova ofenziva se nadaljuje. Novi oziroma prenovljeni modeli kar dežujejo s proizvodnih trakov, a je pomembno to, da so precej boljši od predhodnikov. Tudi Opel Insignia Grand Sport Dynamic 1.5 Turbo ECOTEC.
Vse skupaj je načrt strategije, ki so jo pri Oplu napovedali že lani. Letos bo tako na ceste zapeljalo sedem novih modelov, do leta 2020 pa še dodatnih 21. A če moramo na slednje počakati, je letošnja sedmerica že bolj kot ne pod streho. Pri tem je pomemben podatek to, da se pri Oplu ne posvečajo kvantiteti, ampak očitno kakovosti.
Dober dokaz za to je bila Astra, ki se je med drugim lani okitila z naslovom evropskega avtomobila leta. Astra je prepričala z ugodno ceno, dobro izdelavo, bogato opremo in dobro lego na cesti.
Nekaj podobnega so želeli Nemci doseči tudi z Insignio. Slednjo smo že pred časom vozili, takrat še močno zamaskirano in s povsem zakrito notranjostjo. V takem primeru se lahko zaneseš samo na svoje občutke, ti pa so bili takrat pozitivni. Tudi zato, ker je novinka od predhodnice daljša, širša in nižja, hkrati pa je precej daljša (92 mm) tudi medosna razdalja. Čeprav je avto večji, je v povprečju 175 kilogramov lažji, kar se pod črto zagotovo pozna. To je dokazala tudi testna Insignia.
Čeprav je oblikovno precej drugačna, bi težko rekli, da je bila na cesti magnet in paša za oči. Mnogo naključnih občudovalcev ni bilo, a vendarle so se našli tudi takšni, ki so iz žepa potegnili mobilni telefon in naredili sliko ali dve. A vendarle ne smemo biti krivični. Ko jo postaviš ob bok predhodnici, so razlike očitne. Podoba novinke je precej bolj športna, ob dolgem sprednjem delu in kupejevski strehi sam še vedno stavim na zadek. Ta je prijeten, vključno s povsem novimi lučmi. Velik adut Nemke so tudi prtljažna vrata. Ta so sicer težka in tudi za zapiranje potrebujemo precej moči, a omogočajo eleganten dostop do prtljažnika, ki razvaja s 490 litri prostornine. Če zložimo naslonjala zadnjih sedežev, pridobimo še skoraj 1.000 litrov, s tem pa je celotna prostornina že na ravni marsikaterega karavana.
Čeprav so zgornji podatki marsikomu zelo pomembni, sta za večino najbolj pomembna motor in podvozje. Tako kot ob prvem stiku z novo Insignio, je bila tudi testna opremljena z novim 1,5-litrskim motorjem. Čeprav je motor prostorninsko majhen, pa 165 'konjev' marsikomu dela skomine in delno jih tudi uresniči. Delno zato, ker motorju očitno ne ugaja umirjena in uglajena vožnja. Malce bi lahko okrivili tudi menjalnik oziroma sklopko, saj se hitro zgodi, da avto pri speljevanju in pri prestavljanju iz prve v drugo prestavo moteče poskoči oziroma po domače 'cukne'. Povsem druga pesem pa je, ko se voznik z Insignio spoprime na nož. Večina pozna gorsko pot čez Ljubelj in tudi testna Insignia jo je spoznala, z njo pa opravila zelo suvereno. Presenetil je motor, ki se s priganjanjem v višje motorne vrtljaje izkaže za zelo zmogljivega, hkrati na ovinkasti cesti svoj potencial pokaže novo podvozje. Lega je odlična, trakcija še boljša. Nos avtomobila nadpovprečno sledi smeri, ki si jo voznik zamisli z obračanjem volanskega obroča in kmalu se, upravičeno, na obraz voznika prikrade nasmešek. Ja, nova Insignia gre po stopinjah manjše Astre, pri čemer se zdi razkorak med prejšnjo in zdajšnjo Insignio še večji kot med zadnjima Astrama.
Kaj pa notranjost? Ta je, tako kot pri večini avtomobilov, v tesni odvisnosti od izbranega paketa opreme. Dynamic je tretji po vrsti, v avto pa med drugim prinaša športne stopalke iz lahke kovine, dodatno zatemnjena zadnja stekla, sredinski naslon za roke zadaj in močno uporabno prilagodljivo dolžino sedalnega dela voznikovega sedeža. Tudi na splošno si sedeži zaslužijo visoko oceno, saj dobro opravljajo svoje delo. Pohvalno so bili sprednji poleg ogrevanja opremljeni tudi s hlajenjem, kar v vročih dneh pride še kako prav.
A ostro oko bo hitro opazilo razkorak med ceno osnovnega avtomobila in ceno testnega avta. Ja, dodatne opreme je bilo za dobrih 11 evrskih tisočakov, pri čemer kar 3.800 evrov zahtevajo usnjeni sedeži. V opravičilo visoki ceni je treba povedati, da sta v omenjeno ceno vključena tudi deljiva zadnja klop (v razmerju 40: 20: 40) ter ogrevanje sprednjih in zadnjih stranskih sedežev. Druga najdražja postavka (2.500 EUR) pa se je nanašala na dodatno opremo, opisano kot Paket pomoči za voznika. Teh je bilo kar nekaj (paketov pomoči namreč), v grobem pa v avto prinašajo številne varnostno-asistenčne sisteme, kot so sistem za parkiranje, navigacijo, Oplovo oko, ki bere tudi prometne znake, prilagodljiv tempomat, sistem samodejnega zaviranja, opozarjanje na mrtvi kot, odlični LED-žarometi in sklop kamer za 360-stopinjsko sliko na osrednjem zaslonu.
Ko smo že pri zaslonu: ta je bolj kot ne enak predhodniku in morda najšibkejši člen avtomobila. Medtem ko številni konkurenti ponujajo večje in z boljšo ločljivostjo, je Oplov že malce iz mode. Je pa treba pohvaliti Bluetooth, saj se s pametnim telefonom spozna enostavno in v rekordnem času.
Ni kaj, nova Insignia je lepo presenečenje. Za umirjeno in udobno vožnjo je morda dobro razmisliti o samodejnem menjalniku, kdor pa ljubi dinamično in športno vožnjo, ne bo razočaran niti nad ročnim menjalnikom.
besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Saša Kapetanovič
Preberite še:
Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI Ecotec Avt. Innovation
Opel Astra 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop Innovation
Opel Insignia 5v 2.0 CDTI 170 KM Cosmo
Prodaja: | Opel Southeast Europe d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 24.250 € |
Cena testnega modela: | 35.260 € |
Moč: | 122kW (165 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,7 s |
Največja hitrost: | 222 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,1l/100km |
Garancija: | 2 leti splošne garancije, 1 leto mobilne garancije, 2 leti garancije na originalne dele in opremo, 3 leta garancije na akumulator, 12 let garancije za prerjavenje, 2 leti podaljšane garancije. |
Servisni pregled na | Servisni interval na 30.000 km ali eno leto. km |
Redni servisi, delo, material: | 1.167 € |
---|---|
Gorivo: | 7.656 € |
Gume (1) | 1.336 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 10.318 € |
Obvezno zavarovanje: | 3.480 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 6.490 € |
Skupaj | 30.447 € (strošek na km: 0,30 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 74,0 × 86,6 mm – gibna prostornina 1.490 cm3 – kompresija 10,1 : 1 – največja moč 122 kW (165 KM) pri 5.500/ min – srednja hitrost bata pri največji moči 15,9 m/s – specifična moč 81,9 kW/l (111,4 KM/l) – največji navor 250 Nm pri 2.000–4.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,820; II. 2,160; III. 1,480; IV. 1,070; V. 0,880; VI. 0,740 – diferencial 3,830 – platišča 8,5 J × 18 – gume 245/45 R 18 W, kotalni obseg 2,04 m |
Zmogljivost: | največja hitrost 222 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,9 s – povprečna poraba goriva (ECE) 6,0 l/100 km, izpust CO2 136 g/km. |
Voz in obese: | kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.365 kg – dovoljena skupna masa 2.015 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.405 kg, brez zavore: 700 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p. |
Zunanje mere: | dolžina 4.897 mm – širina 1.863 mm, z ogledali 2.090 mm – višina 1.455 mm – medosna razdalja 2.829 mm – kolotek spredaj 1.607 mm – zadaj 1.610 mm – rajdni krog 11,7 m. |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj 900–1.150 mm, zadaj 640–900 mm – širina spredaj 1.500 mm, zadaj 1.500 mm – višina nad glavo spredaj 930–1.010 mm, zadaj 920 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 490–540 mm, zadnji sedež 470 mm – prtljažnik 490–1.450 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 62 l. |
T = 26 °C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Continental ContiSportContact 5 245/45/R 18 W / stanje kilometrskega števca: 2.626 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,7s |
---|---|
402m z mesta: | 16,9s ( 138km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,4 s/12,5s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 10,9 s/13,6s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 222km/h |
poraba na testu: | 8,7 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,1 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 61,1m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,9m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 60dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 64dB |
-
Nova Opel Insignia je dovolj spremenjena, da jo bo lahko opaziti na cesti. Hkrati prinaša nadpovprečno vožnjo, kar je zagotovo njen največji plus. No, nekaterim je že to dovolj.
-
Zunanjost (14/15)
V primerjavi s precej bolj športnim videzom, a vseeno ohranja prvotno obliko.
-
Notranjost (106/140)
Odlična sedeži in dobro počutje, a osrednji zaslon bi lahko doživel boljšo nadgradnjo.
-
Motor, menjalnik (54 /40)
Pri počasni in uglajeni vožnji se motor in menjalnik ne ujameta najbolje, a pri dinamični sta najboljši par.
-
Vozne lastnosti (63 /95)
Pogon in lega na cesti sta nadpovprečna.
-
Zmogljivost (27/35)
121 kW se zdi veliko, a je velik tudi avto. Zato bi si želeli boljšega pospeševanja.
-
Varnost (42/45)
Pohvalno so številni varnostno-asistenčni sistemi na voljo za razmeroma ugodno ceno.
-
Gospodarnost (45/50)
Garancija sicer ni na ravni drugih znamka, a vsaj izguba vrednosti ni pregrešno velika.