Opel je z Mokko dosegel izjemne rezultate, še preden se je avtomobil sploh začel prodajati oziroma je zapeljal v prodajne salone.
Kot ni več niti pri kruhu. Saj veste, beli, polbeli, črni, polnozrnati pa s takšnimi in drugačnimi semeni ... Prvi naj bi bil najbolj zaželen, drugi najcenejši, preostali pa sicer zdravi, a ne prav poceni. Mokka sicer ni najdražji predstavnik v svojem razredu, a tudi ni najcenejši.
Opel je z Mokko dosegel izjemne rezultate, še preden se je avtomobil sploh začel prodajati oziroma je zapeljal v prodajne salone. Očitno so ljudje lačni takšnih avtomobilov (beri: lahkih terencev oziroma manjših SUV-ov) ali pa so naveličani klasičnih oziroma običajnih. Mokka sicer ni nikakršna novost za svetovni avtomobilski svet, je pa zagotovo novost za Oplovo dosedanjo ponudbo. Od Antare je občutno manjša, a rek, da veliko ni nujno najboljše, se je v njenem primeru izkazal za več kot resničnega.
Prav zanimivo bo videti, kaj (in koliko manj) bo ponudil Chevrolet v obliki Traxa. Saj veste, Chevrolet je vsaj v Evropi bivši Daewoo. Včasih smo Korejce obsojali, zdaj jih vedno bolj cenimo. In le še vprašanje časa je, kdaj bodo pri ljudeh padli tabuji oziroma predsodki pred takšnimi in drugačnimi 'slabšimi' avtomobili. Navsezadnje manj plačaš in morda, ne pa vedno, malo manj dobiš. Težava nastane, če veliko plačaš in manj dobiš! In v tem primeru je jasno, da mora Mokka od Traxa ponuditi precej več. Bomo videli.
Če se vrnem k Mokki ... Oblikovno ji nimamo kaj zameriti, a tudi pretiranega navdušenja ne povzroči. Zdi se, da je tako oblikovno kot celostno umeščena v obdobje, ki ga trenutno živimo; ne želimo pretiranega razkošja, izstopanja, a vseeno cenimo vse, kar je dobro. In ljudje znamko Opel cenijo. To dokazujejo prodajne številke Insignie, Astre in navsezadnje tudi Mokke, ko ta sploh še ni pripeljala v prodajne salone. Vsekakor fenomen, še bolj fenomenalni pa so kupci, ki nekaj kupijo, preden sploh vidijo, kaj šele preizkusijo.
A očitno je znamka dovolj dobro zasidrana v srcih kupcev, da ji brezpogojno zaupajo. In da se razumemo, s tem ni prav nič narobe. Tako kot ni nič narobe z Oplovo Mokko. Navsezadnje verjamem, da bo precej ljudem tudi oblikovno zelo všeč, nekateri pa je na cesti sploh ne bodo opazili.
Enako je z notranjostjo. Klasično Oplova, že znana, morda za koga celo preveč 'poštirkana', preveč nemško neigriva. Že znani merilniki, sredinska konzola s številnimi gumbi in v testnem avtomobila prevladujočo črnino. Prav, nekaterim je všeč, drugi je ne maramo. Sploh ker vemo, da so že davno v avtomobilske notranjosti zajadrale dvo-, tri- in še večbarvne kombinacije. A to je še najmanjša težava, okusi so različni, nekaterim je pač všeč črna barva.
In brez panike – Mokka oziroma njena notranjost je lahko odeta tudi v drugačne barve, takrat pa bodo prišli na račun tudi tisti, ki jim črna ni všeč. Voznikov položaj za volanom je dober, tudi nad ergonomijo se ne gre pritoževati. Volanski obroč lepo sede v roki, stikala na njem so funkcionalna, le privaditi se jih je treba. Ker je Mokka komaj nekaj več kot 4,2 metra dolga, ne gre pričakovati čudežev pri notranji prostornosti. Zadaj se bo sedelo dobro, če bo to želel tudi spredaj sedeči. Tudi prtljažnik ne spada med največje, ampak saj veste, zgolj nekaj manj kot 4,3 metra ...
Testna Mokka je imela pod prednjim pokrovom 1,7-litrski turbodizelski motor, ki ponuja zaokroženo 130 'konj' in 300 Nm. Ne trdim, da konji niso iskrivi, a so najbolj veseli umirjenega tempa. Odkrito pa kritiziramo delovanje motorja, ki je nemirno in (pre)glasno, vsaj ko ga primerjamo z nekaterimi konkurenti. Tudi ko se ogreje na delovno temperaturo, ni veliko bolje. Morda je za vse skupaj kriva tudi ne dovolj dobra zvočna izoliranost potniške kabine, a če omenim še tresenje notranjega vzvratnega ogledala med vožnjo, bo najbrž za vse 'slabo' kriv kar motor s svojimi vibracijami.
Po drugi strani pa se motor izkaže z racionalnostjo. Kot zapisano, sicer ne ponuja zmogljivostnih presežkov, vendar za svoje delovanje ne zahteva veliko. Za premikanje skoraj 1.400 kilogramov teže je namreč med testom v povprečju zahteval šest do sedem litrov dizelskega goriva na sto prevoženih kilometrov. Še bolj se je izkazal pri umirjeni (kombinirani) vožnji (normna poraba), kjer je motor zahteval vsega 4,9 l/100 km, kar pa je zagotovo vredno vse pohvale.
Svoj lonček ob zadnji številki pristavi tudi sistem Start/Stop, ki pa včasih nehote ponagaja, saj deluje zelo hitro, celo prehitro, sploh ko želimo z avtomobilom počasi in (pre)nežno speljati; takrat lahko motor preprosto ugasne. Če pa je plina preveč, se kolesa želijo zavrteti v prazno, saj je imela testna Mokka pogon le na prednji kolesi. Zaradi tega utegne koga tudi razočarati, predvsem pri terenskih zmogljivostih (ne pozabite, vseeno govorimo o majhnem terencu), pa tudi na mokri ali zasneženi cesti. Prednji pogon tu ni dovolj, ob že omenjeni teži in predvsem višjem težišču pa vožnja zahteva precej več pozornosti. Sicer pa bo vse v najlepšem redu že spomladi, ko se bo sneg poslovil in bo posijalo sonce. Takrat bo lahko tudi le dvokolesno gnana Mokka zasijala v vsem svojem sijaju.
Seveda pa obstaja rešitev, ki sliši na ime 2.000 evrov. To je doplačilo, ki ga zahtevajo za štirikolesni pogon, potem pa vse omenjene težave odpadejo. In če se bojite občutno večje porabe goriva: pri Oplu trdijo, da štirikolesni pogon zahteva dodatno zgolj 0,4 litra. Za vse prednosti, ki jih tak pogon prinaša, je to res malenkosten prirastek. Se je pa vsekakor treba vprašati, za kaj bomo avtomobil uporabljali. Če je pomembno zgolj višje sedenje in več varnosti, pa z avtomobilom ni treba na cesto v vseh vremenskih razmerah, si za 2.000 evrov lahko privoščite odlične počitnice. Tudi z le dvokolesno gnano Mokko.
Koliko stane v Eur
Paket Enjoy 2 1.720
Zimski paket 300
Manjše zasilno kolo 60
Radio in navigacijski sistem-Navi 600 800
Besedilo: Sebastjan Plevnjak
Prodaja: | Opel Southeast Europe d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 21.840 € |
Cena testnega modela: | 24.720 € |
Moč: | 96kW (131 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,5 s |
Največja hitrost: | 187 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,2l/100km |
Garancija: | 2 leti splošne in mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje. |
Servisni pregled na | 30.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 799 € |
---|---|
Gorivo: | 8.748 € |
Gume (1) | 2.528 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 10.077 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.740 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 5.620 € |
Skupaj | 30.512 € (strošek na km: 0,31 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 79 × 86 mm – gibna prostornina 1.686 cm³ – kompresija 18,0 : 1 – največja moč 96 kW (131 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,5 m/s – specifična moč 56,9 kW/l (77,4 KM/l) – največji navor 300 Nm pri 2.000–2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,82; II. 2,16; III. 1,35; IV. 0,96; V. 0,77; VI. 0,61 – diferencial 3,65 – platišča 7 J × 18 – gume 215/55 R 18, kotalni obseg 2,09 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 187 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – poraba goriva (ECE) 5,4/4,0/4,5 l/100 km, izpust CO2 120 g/km. |
Voz in obese: | terenska kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.354 kg – dovoljena skupna masa 1.858 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.200 kg, brez zavore: 500 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.278 mm – širina 1.777 mm, z ogledali 2.038 mm – višina 1.658 mm – medosna razdalja 2.555 mm – kolotek spredaj 1.540 mm – zadaj 1.540 mm – rajdni krog 10,9 m. |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj 870–1.100 mm, zadaj 590–830 mm – širina spredaj 1.430 mm, zadaj 1.410 mm – višina nad glavo spredaj 960–1.050 mm, zadaj 970 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 460 mm – prtljažnik 356–1.372 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 52 l. |
Prtljažnik: | 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 5 sedežev: 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l). |
Serijska oprema: | voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – klimatska naprava – električni pomik šip spredaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat. |
T = 2 °C / p = 991 mbar / rel. vl. = 79 % / Gume: Toyo Open Country 215/55/R 18 W / stanje kilometrskega števca: 3.734 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,5s |
---|---|
402m z mesta: | 18,2s ( 127km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,0/15,5s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 12,7/16,9s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 187km/h (VI.) |
Najmanjša poraba: | 4,9l/100km |
Najvišja poraba: | 7,4l/100km |
poraba na testu: | 6,2 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 73,0m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,5m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 64dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 60dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 59dB |
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi | 57dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 68dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 60dB |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 59dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 65dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 63dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 62dB |
Trušč v prostem teku: | 41dB |
-
Z Mokko je Opel ljubiteljem njihovih avtomobilov ponudil nekaj povsem novega in razmeroma dobrega. A vsak začetek je težak in tudi Mokka ni brez napak ali pa vsaj nekaterih pomanjkljivosti. In pozabite, če mislite, da bo Mokka družinski avtomobil – bosta pa dva v njej brez težav uživala. Seveda z le dvema kovčkoma prtljage.
-
Zunanjost (11/15)
Dovolj všečen Opel, da je navdušil številne kupce, preden so ga sploh videli v živo.
-
Notranjost (88/140)
Jasno je, da glede na dolžino avtomobila ne v notranjosti ne v prtljažniku ne moremo pričakovati čudežev.
-
Motor, menjalnik (53 /40)
Motor je sicer povsem dovolj zmogljiv, a (pre)glasen, in to ne le ob mrzlem zagonu. Morda pa je krivo pomanjkanje zvočne izolacije?
-
Vozne lastnosti (58 /95)
V času obilice snega drugi udeleženci v prometu na takšen avtomobil gledajo spoštljivo, a le pogon na prednji kolesi ne upraviči slovesa avtomobila.
-
Zmogljivost (28/35)
130 'konjev' je za takšen avtomobil načelno dovolj. A ker je motor 'pravi' le v optimalnem območju vrtljajev, ga ne moremo ravno pohvaliti. Predvsem pri majhnih vrtljajih ni odziven.
-
Varnost (38/45)
Živimo v času, ko avtomobili z lahkoto dosegajo pet zvezdic na EuroNCAP. Če voznik sedi še malce višje, se počuti še toliko bolj varnega.
-
Gospodarnost (53/50)
Vsaj s porabo goriva Mokka oz. 1,7-litrski turbodizel ne razočara. Kako se Opli prodajajo, ko so stari, pa vemo. Niso Volkswagni.