Test: Peugeot 2008 1.6 e-Hdi (84 kW) Allure

Po preizkusu Oplove Mokke in Renaulta Capturja ter vožnji Chevroletovega Traxa na mednarodni in domači predstavitvi lahko potrdimo, da je Peugeot 2008 dostojen tekmec, ki seže do samega vrha segmenta. Mogoče celo na vrh?

Test: Peugeot 2008 1.6 e-Hdi (84 kW) Allure (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
19. 8. 2013

Medtem ko lahko za Capturja rečemo, da se loči od drugih po dvosklopčnem menjalniku in pomični zadnji klopi, Opel (in Chevrolet) pa po štirikolesnem pogonu ter nižanju stroškov s skoraj enakim izdelkom, pri Peugeotu računajo predvsem na elegantno pojavo in sistem Grip Control. Skromno? Berite naprej.

Model 2008 je seveda nastal na osnovi Peugeota 208, zato ima kljub 20-centimetrskemu prirastku v dolžino vse njegove posebnosti, ki jih nekateri poimenujejo tudi slabosti. Recimo majhen volanski obroč. Veliko črnila je bilo že prelitega na račun te levje posebnosti, saj je nekaterim všeč, drugim pač ne. Osebno s postavitvijo, ki omogoča pogled na merilnike nad volanskim obročem, nimam težav, lahko pa na fotografiji našega fotomojstra Saše vidite, da nekaterim zakriva merilnike. Če vas torej 2008 (ali 208, saj je vseeno) mika, morate avtomobil obvezno preizkusiti, da se lažje postavite med pristaše ali kritike te novosti.

Kljub manjšemu volanskemu obroču pa ni težav s smerno nestabilnostjo avtomobila, ko bi lahko zaradi bolj neposrednega volana (majhen volan zahteva manj vrtenja!) na avtocesti majhni popravki na volanu pomenili moteče vijuganje. Očitno so Peugeotovi inženirji dobro naredili domačo nalogo. Tudi odzivi električnega servovolana na ovinkasti cesti ne razočarajo, saj je volanski sistem dovolj natančen in poveden, da boste vedno zaznali, kaj se dogaja s prednjima kolesoma. Kot ste verjetno že uganili, 2008 poganjata le prednji kolesi. Štirikolesnega pogona ne ponujajo, zato pa lahko računate na sistem Grip Control.

Ta deluje le s prilagodljivo elektroniko, zato ni dodatnih delov niti povečane porabe goriva. Voznik lahko izbira med petimi programi: standardni, sneg, blato, pesek in izklopljen stabilnostni ESP. Razlike med njimi niso velike, saj vsi zagotavljajo najboljšo trakcijo na zahtevnih terenih (torej deluje kot delna zapora diferenciala), le da na snegu in blatu elektronika dovaja več navora kolesu z več oprijema, na pesku se obe kolesi vrtita enako hitro (da se, recimo, izvlečeš iz pasti sipine ob hrvaški plaži), izklopljen ESP pa pride velikokrat zelo prav, kar dobro vedo ljubitelji terenskih voženj.

V snegu se sistem samodejno preklopi v standardni program pri 50 km/h, na blatu pri 80 km/h, pesek zagotavlja zabavo do 120 km/h, brez ESP-ja pa boste lahko vozili le do 50 km/h. Vsi ti sistemi zahtevajo tudi primerne gume, zato ima 2008 gume za vse razmere in vse letne čase. Kot si lahko mislite, so gume z napisom Mud & Snow All Season le kompromis in kot take (deloma) ustrezne za vse razmere in hkrati slabše na posameznih podlagah. Zato si je Peugeot 2008 tako na asfaltu kot na makadamu in v blatu zagotovil le povprečno oceno pri užitku v vožnji.

Podvozje (spredaj McPhersonovi vzmetni nogi, zadaj večvodilna prema) kljub 16-centimetrski oddaljenosti od podlage dobro opravlja svojo nalogo, saj je udobje (ne upoštevajoč glasnejših gum) med primerljivimi tekmeci v vrhu. Na testu smo imeli najmočnejši turbodizelski motor, ki s 84 kilovati ali bolj domačimi 115 'konji' zadovolji tako z zmogljivostmi kot s porabo goriva.

Nekaj zaslug za manjšo porabo ima tudi sistem Stop & Start, ki motor skoraj neobčutno ugasne že pri 20 km/h in ga zažene nemudoma, ko pri zeleni luči na semaforju pohodite stopalko za sklopko. Sistem deluje od –5 do +35 stopinj Celzija, zato je pri nas uporaben skoraj vse leto. Elektronska pamet pravi, da je najvarčneje prestavljati pri 1.500 vrtljajih, torej prav tam, kjer se zbudi turbopuhalo in 2008 zadiha s polnimi pljuči.

Motor je kljub prostorninskemu pomanjkanju (v primerjavi z dvolitrskimi motorji) dovolj poskočen pa tudi uglajen in prijatelj s presenetljivo natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Pri porabi nas je navdušila nizka številka povprečne porabe, vendar presenetila razlika med dejansko porabo in tisto, ki jo je prikazoval potovalni računalnik. Kaj pravite, da smo najbrž pozabili resetirati števec? Ne, nismo ...

Prostorno notranjost so dobili tudi zaradi nenavadno oblikovane strehe, ki se podobno kot pri RCZ-ju malce izboči. Panoramsko strešno okno kakovostni in dobro založeni notranjosti (usnje, samodejna klimatska naprava, sistem polsamodejnega parkiranja, navigacija, za dotik občutljiv zaslon, sistem prostoročnega telefoniranja, ozvočenje JBL ...) doda še ščepec zračnosti, seveda pa lahko notranjost zavarujemo pred žgočim soncem tudi z električno krmiljeno zaščitno ponjavo.

Za budnost v nočnih urah bo poskrbela modrina, ki seva iz okolice merilnikov in izpod strehe, kar se lepo vidi tudi na fotografiji. Prtljažnik je z osnovnimi 360 litri povprečno velik, vendar pa lahko s preklapljanjem zadnjih sedežev (deljivi v razmerju tretjina : dve tretjini) dobimo skoraj povsem ravno dno in kar 1.194 litrov. Aha, 22 litrov je v kletnih prostorih. Odlagalnih mest je kar za 24 litrov, letalsko navdihnjena ročica ročne zavore pa ni požela velikih pohval.

Morda 2008 ne ponuja toliko možnosti kot tekmeci, a je v osnovi tako dober, da se je pririnil na vrh med majhnimi športnimi terenci. Punce bi dodale še, da nismo upoštevali dodatnih nalepk v rožnati barvi ...

Koliko stane v Eur

Dodatna oprema testnega vozila

Sistem za samodejno parkiranje    305

Sistem ozvočenja Denon    457

Panoramska streha    711

Gretje prednjih sedežev    203

Alarmna naprava    193

Navigacijski sistem    589

17-palčna platišča    254

tabela

Besedilo: Aljoša Mrak

Peugeot 2008 1.6 e-Hdi (84 kW) Allure

Osnovni podatki

Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 20.221 €
Cena testnega modela: 22.933 €
Moč: 84kW (115 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,1 s
Največja hitrost: 188 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,6l/100km
Garancija: 2 leti splošne in mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Sistematični pregled na 20.000 km

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 1.099 €
Gorivo: 9.016 €
Gume (1) 752 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 10.523 €
Obvezno zavarovanje: 2.505 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.905 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 29.800 € (strošek na km: 0,30 €)

Tehnični podatki

Motor: 4–valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 75 × 88,3 mm – gibna prostornina 1.560 cm³ – kompresija 18,1 : 1 – največja moč 84 kW (115 KM) pri 3.600/min – srednja hitrost bata pri največji moči 10,6 m/s – specifična moč 53,8 kW/l (73,7 KM/l) – največji navor 270–285 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,54; II. 1,92; III. 1,28; IV. 0,98; V. 0,76; VI. 0,65 – diferencial 3,61 – platišča 7 J × 17 – gume 205/50 R 17, kotalni obseg 1,92 m.
Zmogljivost: največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,4 s – poraba goriva (ECE) 4,7/3,6/4,0 l/100 km, izpust CO2 105 g/km.
Voz in obese: terenska kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,7 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.180 kg – dovoljena skupna masa 2.430 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: ni podatka, brez zavore: ni podatka – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka.
Zunanje mere: dolžina 4.159 mm – širina 1.739 mm, z ogledali 2.004 mm – višina 1.556 mm – medosna razdalja 2.538 mm – kolotek spredaj 1.477 mm – zadaj 1.488 mm – rajdni krog 11,4 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 840–1.060 mm, zadaj 610–840 mm – širina spredaj 1.390 mm, zadaj 1.390 mm – višina nad glavo spredaj 900–970 mm, zadaj 890 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 470 mm – prtljažnik 360 l – premer volanskega obroča 350 mm – posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan –klimatska naprava – električni pomik šip spredaj – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat.

Naše meritve

T = 20°C / p = 998 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Goodyear Vector 4Seasons 205/50 R17 V / stanje kilometrskega števca: 1.237 km
Pospešek 0-100km: 11,1s
402m z mesta: 17,9s ( 126km/h)
Prožnost 50-90km/h: IV./V.s (7,8/16,3)
Prožnost 80-120km/h: V./VI.s (10,6/14,0)
Največja hitrost: 188km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 5,1l/100km
Najvišja poraba: 7,0l/100km
poraba na testu: 6,6 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 70,4m
Zavorna pot pri 100km/h: 42,0m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč v prostem teku: 40dB
Ocena skupaj (322/420)
  • Peugeot 2008 ne prepriča le z elegantno pojavo: takole opremljen in s turbodizelskim motorjem vsekakor izpolnjuje velika pričakovanja tistih, ki jim je 208 premajhen (ali prenizek).

  • Zunanjost (12/15)

    Eleganten in skladnih oblik, le glede nalepk nismo preveč prepričani.

  • Notranjost (89/140)

    Po merah med povprečnimi, pri ergonomiji le vprašanje postavitve volanskega obroča, dobri materiali in razmeroma veliko opreme.

  • Motor, menjalnik (52 /40)

    Motor in menjalnik se odlično razumeta, pri pogonu je treba upoštevati vseletne gume, dovolj udoben kljub 17-palčnim gumam.

  • Vozne lastnosti (56 /95)

    Lego na cesti in občutek pri zaviranju poslabšajo gume, pri smerni stabilnosti ni težav.

  • Zmogljivost (30/35)

    Presenetljivo prožen, nadpovprečni pospeški in največja hitrost.

  • Varnost (37/45)

    Štiri varnostne blazine in varnostne zavese, pričakovanih pet zvezdic pri EuroNCAP-u, serijski ESP ...

  • Gospodarnost (46/50)

    Pričakovano zmerna poraba goriva, podpovprečna garancija, malce večja pričakovana izguba vrednosti kot pri nemškem tekmecu.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 3/5
Hvalimo in grajamo
delovanje navigacije (karte!)
majhen volanski obroč
sistem Grip Control
opremljenost
pojava
motor (poraba, zmogljivosti)
nima možnosti štirikolesnega pogona
nima pomične zadnje klopi
majhen volanski obroč
'vseletne' gume za vse podlage
dolivanje goriva s ključem
povprečni prtljažnik
cena (testnega modela)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri