Novi Peugeot 208 prinaša številne novosti. Na eni strani v primerjavi s predhodnikom povsem spremenjeno obliko, na drugi električni pogon. Pa je pravi čas za to?
Pri Peugeotu sicer pravijo, da zgodovina modela z oznako 200 sega že v leto 1929, ko je na ceste pripeljal Peugeot z oznako 201, a času veliko bolj primerno (pa tudi obliki) je leto 1998, ko je na ceste zapeljal veliko bolj poznani Peugeot 206. Že res, da je zamenjal priljubljeni model 205, a vpogled v prodajne številke razkrije pravo vrednost avtomobila; za Peugeota 205 se je v 16 letih odločilo 5,3 milijona kupcev, za model 206 pa v zgolj osmih letih kar 8,2 milijona. Tako kot predhodniki tudi nasledniki modela 206 niso prišli niti blizu prodajnemu uspehu modela 206, zato zdaj popolnoma prenovljeni 208 čaka izjemno težka naloga.
S prenovo so pri Peugeotu čakali osem let, kar je sicer kar dolgo, a še v okviru razumnega časa, ko se mora zgoditi prenova. Dvome bi lahko povzročala zgolj oblika. Gledano s stališča modela 208, je ta jasno povsem nova, gledano s stališča Peugeota, pa je že nekaj povsem običajnega. Naj spomnimo – ledino je zaoral novi 3008, ki mu je s skoraj identično obliko sledil večji 5008. Potem je na vrsto prišel limuzinski 508, ki je za marsikoga še lepši v karavanski različici. Zdaj je torej čas za novi 208, a oblikovne poteze so že znane. Vprašanje, ki sledi, je namenjeno okusu: lahko oblika, ki jo prinaša novi 208 in jo povzema po omenjenih modelih, še navduši? Denimo tako zelo, kot je z njo navdušil 3008?
Pri Peugeotu so za vsak primer z modelom 208 (p)odprli dodatno, novo poglavje. Elektriko. Saj ne, da je prej ne bi imeli v ponudbi, a 208 je prvi Peugeotov serijski avtomobil, ki bo ob nespremenjeni obliki na voljo z bencinskim, dizelskim in elektromotorjem. Sliši se sanjsko, a realnost se 'sfiži' v ceni – je svet že pripravljen plačati dvojno ceno za avto, ki sicer kupcu prinaša ugodnosti, v veliki meri pa najbolj koristi predvsem Peugeotu v boju za zmanjšanje povprečnega izpusta škodljivih emisij celotne flote vozil?
Že zgolj pogled na cenik bo marsikoga prepričal, da ni nujno v garažo namestiti električne polnilnice, saj najcenejši 208 stane nekaj več kot 13.000 evrov, najcenejši električni 208 pa kar 31.200 evrov, kar je pravzaprav več kot dvojna cena, četudi že odbijemo subvencijo, za katero niti ni več jasno, koliko bo v prihodnosti pri nas sploh znašala. In potem so tu še vsi tisti kupci, ki si električnega avtomobila preprosto ne morejo privoščiti, ker pač stanujejo v bloku in ga čez noč doma ne morejo polniti ... Zato se zdi, da bo odgovor na vprašanje v naslovu prinesel čas oziroma bo prihodnost pokazala, ali je (bilo) za obliko prepozno ali za elektriko prezgodaj.
In avto? Če pri nakupu novega avtomobila vsaj malo upoštevamo tudi čustva, novega Peugeota 208 ne bi smeli spregledati. Drugače je z razumom in ceno. Za 208 bi težko rekli, da je ugoden, sploh ker mu v zelje s precej nižjo ceno skače drugi Francoz. In če za zadnjega vemo, da povrhu prihaja še iz domače tovarne, bo boj za prodajne številke hud in nepredvidljiv.
A oblika je vseeno na strani 208, razen če v garaži že nimate kakšnega Peugeota in bi si morda zaželeli kaj novega, hkrati pa ne stavite na prostorninske centimetre. Saj ne, da bi bil novi 208 manjši od predhodnika, nasprotno, je večji, a notranjost ni podrejena prostornosti, temveč udobju in ugodju. Zajetni sprednji del in sredinska konzola kradeta centimetre potnikoma spredaj, debelo oblazinjenje pa potnikom zadaj. A smešni bi bili, če bi od takšnega avtomobila pričakovali prostornost za štiri ali pet potnikov. Ne nazadnje si želi Peugeot z novim 208 nagovarjati (tudi) mlajše kupce, ti pa po navadi nastopajo solo, v paru ali zgolj z enim otrokom. Za vse tri bo vsaj do najstniških let v novem 208 prostora več kot dovolj.
Testni avto se je izkazal z zajetnimi sedeži, v katerih se je telo počutilo dobro, in sicer tudi pri hitrejši vožnji po ovinkasti cesti. Malce zamere si je prislužil na račun žarometov, v katerih so z diodno tehniko svetile zgolj dnevne luči, za vse preostale funkcije žarometa pa so poskrbele halogenske žarnice. Zato polagam na srce – investirajte v polne LED-žaromete, za katere bo potrebnih manj kot tisoč evrov, pogled na cesto pa bo tisočkrat svetlejši in boljši.
Novi 208 je sicer na voljo samo z enim bencinskim motorjem, a lahko kupci izbirajo med močmi. Testni je bil opremljen s srednjo močjo, kar pomeni okroglih 100 'konjev'. Z njimi je 208 dovolj suveren, ko je voznik umirjen in previden, dinamični voznik, sploh če je v avtomobilu več oseb, pa bo pogrešal več moči. Tudi sicer priganjanje 1,2-litrskemu trivaljniku ne godi, a je ob zmerni vožnji motor pohvalno relativno varčen.
A testni avto skoraj zagotovo ne bi bil prva izbira mladega in dinamičnega voznika. Medtem ko bi se z močjo motorja kdo na račun finančnega pribitka (za dodatnih 30 'konjev' je potrebnih dobrih 1.200 evrov ob enaki opremi) še sprijaznil, pa se verjetno ne bi z barvo testnega avtomobila. Morda sem glede tega pristranski, saj zagovarjam, da se običajna rdeča barva poda zgolj enemu (in precej dražjemu) avtomobilu, takšna, v katero je bil odet testni avto, pa je dokazano priljubljena pri starejših kupcih. In takšen je bil tudi odziv znancev, ki so se prav vsi začudili ob pogledu na avto in isti hip vprašali, zakaj novi 208 ni odet v metalno modro ali rumeno barvo, ki so si jo zapomnili z reklamnih oglasov? A barvo si bo kupec izbral sam.
Po drugi strani pa je res, da smo ljudje nepredvidljive narave. Včasih nam je všeč nekaj, pa je potreben zgolj en majhen klik, da se vse podre. Potem si srce želi eno, glava hoče drugo. Peugeot 208 bo vsekakor trn v peti konkurenci, a mu zagotovo ne dela usluge dejstvo, da cenovno ni najugodnejši (to, da je opremljen s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi, sicer pride prav, a so z njimi opremljeni tudi konkurenti!), po drugi strani pa verjamem, da se bo našlo tudi dovolj takšnih kupcev, ki bodo stavili na obliko. Konec koncev je nekaterim 3008 tako zelo všeč, da bi ga imeli v rdeči, modri ali beli barvi. In če že ni 3008, potem je lahko vsaj 208?
Prodaja: | P Automobil Import |
---|---|
Cena testnega modela: | 18.195 € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 16.625 € |
Cena testnega modela s popusti: | 16.217 € |
Moč: | 75kW (100 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,9 s |
Največja hitrost: | 188 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,2l/100km |
Garancija: | 2 leti splošne garancije, 3 leta jamstva na lak, 12 let jamstva na prerjavenje, mobilna garancija. |
Servisni pregled na | 15.000 km / 12 |
Redni servisi, delo, material: | 661 € |
---|---|
Gorivo: | 6.435 € |
Gume (1) | 1.131 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 9.730 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.675 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 5.150 € |
Skupaj | 25.782 € (strošek na km: 0,26 €) |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 75 × 90,5 mm – gibna prostornina 1.199 cm3 – kompresija 10,5 : 1 – največja moč 75 kW (100 KM) pri 5.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 16,6 m/s – specifična moč 61,7 kW/l (83,9 KM/l) – največji navor 205 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 2 ventila na valj – neposredni vbrizg goriva. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,445; II. 2,.048; III. 1,290; IV. 0,975; V. 0,745; VI. 0,574 – diferencial 3,947 – platišča 7,0 J × 14 – gume 195/55 R 14 H, kotalni obseg 1,95 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,9 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,2 l/100 km, izpust CO2 97 g/km. |
Voz in obese: | kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, ročna zavora na zadnji kolesi– volan z zobato letvijo, električni servo, 2,8 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.102 kg – dovoljena skupna masa 1.595 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.200 kg, brez zavore: 500 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p. |
Zunanje mere: | dolžina 4.055 mm – širina 1.745 mm, z ogledali 1.960 mm – višina 1.430 mm – medosna razdalja 2.540 mm – kolotek spredaj 1.490 mm – zadaj 1.500 mm – rajdni krog 10,5 m. |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj 905–1.060 mm, zadaj 580–770 mm – širina spredaj 1.360 mm, zadaj 1.320 mm – višina nad glavo spredaj 915–1.000 mm, zadaj 920 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 560 mm, zadnji sedež 460 mm – premer volanskega obroča 360 mm – posoda za gorivo 44 l. |
Prtljažnik: | 309–1.004 l |
T = 7°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 57 % / Gume: Continental Winter Contact TS800 195/55 R14 H / stanje kilometrskega števca: 3.256 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,7s |
---|---|
402m z mesta: | 16,2s ( 126km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,9/10,4s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 11,7/17,7s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 188km/h (VI.) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,0 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 69,9m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,8m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 59 dbdB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 63 dbdB |
-
Zadnji Peugeotovi modeli so živahnejši, tehnološko naprednejši in všečni. 208 v ničemer ne zaostaja.
-
Kabina in prtljažnik (69/110)
Zunaj večji, znotraj manjši, morda pa komu ravno pravšnji.
-
Udobje (83 /115)
Že res, da so sedeži precej debeli, se pa zato na njih sedi dobro.
-
Pogonski sklop (45 /80)
Za nezahtevnega voznika je motor pravšnji, ročni menjalnik pa v 208 nikoli ni bil najboljša stvar.
-
Vozne lastnosti (72 /100)
208 bo brez težav prepričal predstavnice nežnejšega spola.
-
Varnost (78/115)
Z asistenčnimi sistemi testni 208 ni skoparil.
-
Ekonomičnost in okolje (47 /80)
Poraba goriva je premo sorazmerna teži voznikove noge. Da, lahko je tudi majhna!