Test: Peugeot 301 1.6 HDi (68kW) Allure

20. 2. 2013
Deli

Peugeot 301 je nekoč že obstajal. Vmes so prilezli do številke 308. Od kje hudiča spet 301?

Roko na srce, dvomimo, da tudi pri Peugeotu še najdemo koga, ki vam ne bi priznal, da so se s poimenovanjem modelov dobro ušteli. Zdaj so pojasnili, da enka na koncu izraža posebne modele za globalni trg. Dobro, recimo, da tokrat 'kupimo' to razlago. Se pa že veselimo rešitve, ko bo 301 dobil naslednika.

Kaj imajo skupnega Ryanair, Hofer, Lidl, H&M in Dacia? Vsi dokazujejo, da se da spodobno leteti, jesti, obleči in voziti za razmeroma majhen denar. Nizkocenovneži so pretresli globalni trgi in marsikateremu 'požrešnežu' med znamkami prilepili klofuto. Nekateri med njimi se zdaj tepejo po glavi, saj so imeli odlično možnost tudi sami uporabiti podobno taktiko. A očitno še ni prepozno; vsaj tako razmišljajo pri Peugeotu. Dacia je zgodba o uspehu, ki je predramila tudi druge proizvajalce, da so začeli izdelovati avtomobile, ki imajo vse, kar človek potrebuje (ali še malce več) za dostojen denar. Logično, Peugeot se v promocijskih materialih skrbno izogiba tem poimenovanjem, ampak malce podrobnejši pogled na avtomobil, cenik in reklamno kampanjo nam da vedeti, kam pes moli taco.

Peugeot 301 je nastal na podaljšani platformi modela 208, ampak je mersko bolj podoben Tristoosmici. Izdelava je prilagojena slabim cestnim podlagam, saj je poudarek na mehkem blaženju, robustni izdelavi in dodatni zaščiti podvozja. Videz je klasičen limuzinski, še zdaleč pa ne neopazen. Pravzaprav ga je bilo prav težko spregledati na velikih plakatih ob nedavni Peugeotovi reklamni akciji. Dokaz za to je tudi nič kaj majhno število ljudi, ki so se zanimali za ta avtomobil, medtem ko smo ga imeli na testu. Lahko rečemo, da smo v Peugeotove salone poslali vsaj tri morebitne kupce na preizkusno vožnjo.

Dolžina avtomobila, ki znaša skoraj štiri metre in pol, nam zagotavlja dovolj prostora v notranjosti. Le nad glavo ga malce primanjkuje, saj 990 milimetrov od sedalnega dela do stropa ne zadostuje za visokorasle. Deljive zadnje klopi bomo deležni le od druge stopnje opremljenosti, torej bomo pri vstopni opremi Access poleg deljive klopi prikrajšani še za klimatsko napravo, radio s CD-predvajalnikom ter električno nastavljivi zunanji ogledali. Vse skupaj je zagotovo vredno tistih 900 evrov, kolikor morate doplačati za opremo Active, ki vse te stvari že ima.

Pogled na armaturno ploščo nam jasno razkriva, da je bilo njihovo vodilo enostavna uporabnost. Materiali so grobi in odporni, plastika pa na otip trda. Tudi nekateri spoji so precej na grobo odmerjeni. Položaj za volanom je bolj pisan na kožo tistim, ki jim ni treba pomikati sedeža precej nazaj, saj volan po globini ni nastavljiv in je precej približan armaturni plošči. Stikala za odpiranje stekel so nameščena na sredinskem grebenu, odpiranje in zapiranje pa ni samodejno.

Odlagalna mesta so bolj skopo odmerjena, precej velik predal pa najdemo le v prednjih vratih. Toda tja ni primerno odlagati ključev in telefona, saj zaradi trde plastike med vožnjo poslušamo, kako se vse te stvari vozijo gor in dol. Držalo za pločevinke je postavljeno nad ročico od menjalnika in dobro služi namenu, vse dokler tja odlagamo – pločevinke. Če pa tja namestimo pollitrsko plastenko, bomo ob vsakem prestavljanju v 'zgornje' prestave z roko zadeli ob njo. Merilniki so preprosti in pregledni. Le tisti za količino goriva je malce nenatančen, saj je narejen na osnovi osemstopenjske digitalne lestvice. Ker bo tak avtomobil zagotovo vozil nekdo, ki pozorno spremlja porabo, mu tak števec le otežuje delo.

Kot prednost mu štejemo, da je serijsko opremljen s potovalnim računalnikom. Žal pa tega skozi izbirnike lahko upravljamo le enosmerno, pa tudi števec dnevnih kilometrov nima decimalnih številk. Na seznamu graj so se znašli še brisalniki, ki svoje poslanstvo opravljajo slabo – glasno in z zatikanjem.

Prtljažnik je precej bogato odmerjen. Konkretnih 506 litrov nas je s prostornostjo zadovoljilo, malce manj pa smo bili zadovoljni s končno izdelavo. Nekateri robovi so ostri in nedodelani, mehanizmu pri odpiranju in zapiranju pa ne pomaga hidravlika, zato se pokrov prtljažnika velikokrat sam zapira nazaj. To v kombinaciji z nerodnostjo lahko pripelje do konkretne ureznine na glavi, kot se je pripetilo avtorju tega zapisa. Odpiranje je možno le z gumbom v notranjosti ali s ključem. Nekaterim je ta rešitev po godu, drugim spet ne, zagotovo pa pripomore k varnosti prtljage, saj vam recimo med stanjem na semaforju nihče ne more odpreti prtljažnika. Vemo, to se pri nas skoraj ne dogaja, je pa to dokaj priljubljen 'šport' na nekaterih trgih, kjer se bo Peugeot 301 prodajal.

Testno Tristoenko je poganjal znan in precej priljubljen motor v PSA-jevi paleti, 1,6-litrski turbodizel z 68 kilovati. Pospeševanje, prožnost in največja hitrost so na ravni praktične uporabnosti, tako da glede tega motorju težko karkoli očitamo. Zbudi se pri približno 1.800 vrtljajih (pod tem je skoraj neodziven), zavrti se vse do 4.800 vrtljajev v minuti in celo v četrti prestavi se približa rdečemu polju merilnika vrtljajev. Še na kratko o porabi. Če je verjeti potovalnemu računalniku, motor pri 100 kilometrih na uro v peti prestavi (1.950 vrtljajev v minuti) zahteva 4,5 litra, za 130 (2.650) 6,2 in pri največji hitrosti 180 (3.700) 8,9 litra goriva za 100 kilometrov. Omeniti velja, da pri večjih hitrostih zvočna kulisa postane precej neprijetna, saj slabotna izolacija ni zmožna zadržati hrupa.

Peugeot 301 nam ponuja precej jasen pogled na smernice, ki so trenutno najbolj aktualne v avtomobilski branži. To ni visoka tehnologija, to ni ekologija, to niso zmogljivosti – to je gospodarnost. Za pošten denar ponuditi skupek zadostne kakovosti in izdelek, ki bo uspešno kljuboval času in prevoženim kilometrom

 Koliko stane v eur

Ogrevani prednji sedeži in spodnji del vetrobranskega stekla     300

Parkirna tipala zadaj     300

Tempomat in omejevalnik hitrosti     190

Platišča iz lahke litine     200

 

 

Besedilo in foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.700 €
Cena testnega modela: 14.690 €
Moč: 68kW (92 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,4 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,1l/100km
Garancija: 2 leti splošne in mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 20.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 875 €
Gorivo: 7.109 €
Gume (1) 788 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 7.484 €
Obvezno zavarovanje: 2.040 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 3.945 €
Skupaj 22.241 € (strošek na km: 0,22 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 75 × 88,3 mm – gibna prostornina 1.560 cm³ – kompresija 16,1 : 1 – največja moč 68 kW (92 KM) pri 3.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,8 m/s – specifična moč 43,6 kW/l (59,3 KM/l) – največji navor 230 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesa – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,45; II. 1,87; III. 1,16; IV. 0,82; V. 0,66; – diferencial 3,47 – platišča 6 J × 16 – gume 195/55 R 16, kotalni obseg 1,87 m.
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,2 s – poraba goriva (ECE) 4,9/3,9/4,3 l/100 km, izpust CO2 112 g/km.
Voz in obese: limuzina – 4 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.090 kg – dovoljena skupna masa 1.548 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.200 kg, brez zavore: 720 kg – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka.
Zunanje mere: širina vozila 1.748 mm – širina vozila z ogledali 1.953 mm – kolotek spredaj 1.501 mm – zadaj 1.478 mm – rajdni krog 10,9 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.410 mm, zadaj 1.410 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 480 mm – premer volanskega obroča 380 mm – posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – električni pomik šip spredaj – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – potovalni računalnik.
Naše meritve
T = 8°C / p = 998 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Dunlop Grandtrek 235/60/R 18 H / stanje kilometrskega števca: 6.719 km
Pospešek 0-100km: 11,4s
402m z mesta: 18,0s ( 124km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 14,8s (V.)
Največja hitrost: 180km/h (V.)
Najmanjša poraba: 4,8l/100km
Najvišja poraba: 5,6l/100km
poraba na testu: 5,1 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 79,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 45,1m
AM meja: 41m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč v prostem teku: 40dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (279/420)
  • Tehnična osnova res ne temelji na raketoplanu, ampak za pošteno ceno je vsega dovolj. K avtomobilu je treba prišteti še preprosto vzdrževanje, daljše servisne intervale in trajnost pri intenzivni uporabi.

  • Zunanjost (10/15)

    Čeprav so tovrstne limuzine videti precej suhoparne, je 301 dokaj svežega videza.

  • Notranjost (81/140)

    Ocena za prostornost bi bila boljša, če bi bilo več prostora za glave potnikov. Prtljažnik je velik, vendar je končna obdelava slabša.

  • Motor, menjalnik (49 /40)

    Poskočen in varčen motor. Podvozje naravnano na udobnejšo vožnjo.

  • Vozne lastnosti (50 /95)

    Povprečna, a predvidljiva lega na cesti. Nenatančni gibi ročice menjalnika.

  • Zmogljivost (23/35)

    Dovolj poskočen za mestne tokove in prožen kljub petstopenjskemu menjalniku.

  • Varnost (23/45)

    Le štiri varnostne blazine in nekoliko daljša zavorna pot so razlogi za slabšo oceno.

  • Gospodarnost (43/50)

    Cena je najmočnejši adut tega avtomobila. Z zmerno desno nogo tudi poraba goriva ni pretirana.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo
cena
motor
odpornost materialov
prostornost
prostornina prtljažnika
volan nastavljiv le po globini
zvočna izolacija
enosmerni potovalni računalnik
višina nad glavo
premalo odlagalnih površin
glasni in poskakujoči brisalniki
odpiranje šip ni samodejno
prtljažna vrata se sama zapirajo