Najprej preberite test Volkswagnovega Sharana, ki smo ga izdali drugega decembra v 25. številki, šele nato nadaljujte branje tega prispevka. Tam se naš članek namreč začenja.
Alhambra in Sharan sta si namreč tako podobna, da bi lahko prepisal članek mojega šefa, pa bi držalo tudi za španskega velikana. Pravzaprav sta razliki le v maski in volanu, če seveda ne štejemo zapisa imena avtomobila na zadku. Še dobro, da je bila Alhambra bistveno bolje založena, da lahko nekaj novega napišemo vsaj o opremi.
Zgodovina trojčkov oziroma dvojčkov je znana: najprej so bili v igri trije, nato je Ford izstopil, saj sodelovanje in s tem nižanje stroškov še ne pomeni nujno tudi dolgoročnega uspeha. Tako sta ostala samo Volkswagen in Seat, ki pa je tako in tako v lasti Nemcev. Zato je španskega v tem avtomobilu tako malo. Premalo.
Lahko začnemo kar pri motorju. Pri Sharanu smo med minuse zapisali, da so 103 kilovati skoraj premalo za avtomobil, ki namesto enega parkirnega prostora zasede dva. Pokukajte k podatkom o velikosti: 4,8 metra dolžine, 1,9 metra širine in 1,7 metra višine. Ogromno prostora v notranjosti je pravi balzam za vsakodnevno selitev družin, po drugi strani pa zahteva tudi precej pazljivosti pri mestni vožnji.
In da bi bila mera še bolj polna, so pri Seatu pozabili namestiti parkirna tipala, da o kameri za pomoč pri vzvratni vožnji sploh ne govorimo. Uff, tega nikar ne pozabite obkljukati pri dodatni (?!?) opremi, saj hočejo pri opremi Reference za prednja in zadnja tipala zgolj 473 evrov, pri opremi Style pa za 'parkirno asistenco s parkirno avtomatiko' le skromnih 368 evrov. Kaj smo že hoteli povedati? Aha, motor. Namesto s 103 kilovati smo se lahko vozili s 125 in verjetno ne bo novica, če povemo, da nekaj dodatne moči godi.
Ob tem ga ni treba tako priganjati, zato razveseljuje tudi poraba goriva. Ker smo se veliko vozili po avtocestah, je močnejši od TDI-jev za svojo tlako zahteval le od šest do sedem litrov plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov. Bravo! Sodelovanje z dvosklopčnim menjalnikom DSG je navdušujoče, saj sta moč in navor na voljo v vsakem trenutku. Edina šibka točke te (verjetno najidealnejše) kombinacije je zasnežena mestna cesta, kjer pridejo do izraza motorni navor, še vedno malce muhast DSG in široke zimske gume.
DSG ima ob vseh odlikah tudi eno slabost: pri polžji vožnji deluje sunkovito. To utegne biti težava predvsem na prepolnih parkiriščih, vsekakor pa tudi na zasneženih in spolzkih cestah. Že pri nežnem dodajanju plina boste kljub pomoči različnih elektronskih pomagal le stežka ostali na želeni tirnici, saj bodo široka kolesa zaradi velikega navora in ne najbolj uglajenega DSG-ja hotela po svoje. Toda če računamo, da je v povprečju le nekaj takih snežnih dni, potem je pozitivnih lastnosti vsekakor precej več kot negativnih.
Naš Dušan Lukič se je zmrdoval nad ne najbolj priročnim odpiranjem zadnjih drsnih vrat, toda pri Alhambri teh težav nismo imeli. S tremi gumbi (na ključu, sredinski konzoli in obeh B-stebričkih) zlahka upravljamo električno krmiljena vrata, in največja zamera pri otrocih je bila, če sem jim odpiranje in zapiranje preprečil z gumbom, ki za večjo varnost otrok zablokira delovanje vrat.
Vsekakor priporočamo – tudi zaradi otroškega veselja, ko so želeli na parkirišču ključ samo zato, da so sami odprli zadnja vrata. Za biksenonska žarometa s funkcijo AFS boste morali odšteti več kot tisočaka, a smerni žarometi vsekakor dodajo nekaj točk aktivni varnosti tega avtomobila. Res pa je, da Alhambra z dodajanjem opreme ni več prav poceni.
Ko za pisalno mizo premišljujem o tem avtomobilu, se ne morem znebiti vtisa, da je v vsakem primeru dober izbor, a da bo vedno capljal za Volkswagnovim šefom. Nemci so naredili premalo, da bi bila Alhambra bolj podobna drugim Seatom, zato vsekakor trpi prepoznavnost znamke.
Mitja Reven, Aleš Pavletič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 31.316 € |
Cena testnega modela: | 36.105 € |
Moč: | 125kW (170 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,3 s |
Največja hitrost: | 204 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,9l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 1.968 cm³ – največja moč 125 kW (170 KM) pri 4.200/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – gume 225/50/R17 H (Dunlop SP Winter Sport M3). |
Zmogljivost: | največja hitrost 204 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,8 – poraba goriva (ECE) 6,7/5,4/5,9 l/100 km, izpust CO2 154 g/km. |
Voz in obese: | kombilimuzina – 5 vrat, 7 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, dvojni prečni vodili, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne – rajdni krog 11,9 m – posoda za gorivo 70 l. |
Mase: | prazno vozilo 1.776 kg – dovoljena skupna masa 2.540 kg. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika, izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l)7 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 x kovček (68,5 l) |
T = 2 °C / p = 1.031 mbar /rel. vl. = 42 % / Stanje kilometrskega števca: 3.612 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,3s |
---|---|
402m z mesta: | 17,4s ( 131km/h) |
Največja hitrost: | 204km/h (VI.) |
Najmanjša poraba: | 6,0l/100km |
Najvišja poraba: | 8,1l/100km |
poraba na testu: | 6,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,3m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 54dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 53dB |
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi | 53dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 63dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 60dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 59dB |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 59dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 64dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 63dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 52dB |
Trušč v prostem teku: | 40dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Če omahujete med Sharanom in Alhambro, naj vam namignemo, da pri Seatu ne boste prav za nič prikrajšani.
-
Zunanjost (11/15)
Če lahko za Sharana rečemo, da je oblikovno manj opazen, potem je Alhambra neizvirna.
-
Notranjost (109/140)
Zelo prostorna in prilagodljiva notranjost - tudi z veliko opreme. Električno pomična drsna vrata navdušijo!
-
Motor, menjalnik (55 /40)
Poskočen in varčen motor ter dvosklopčni menjalnik DSG, ki mu ima le nekaj manjših slabosti.
-
Vozne lastnosti (52 /95)
Skoraj pet metrov je za mesto veliko, na avtocesti boste kralj. Alhambra ne mara zasnežene ceste.
-
Zmogljivost (28/35)
Zelo zaželena kombinacija motorja in menjalnika – in to upravičeno!
-
Varnost (36/45)
Od osnovnih pomagal smo najbolj pogrešali parkirna tipala, da o parkirni kameri ne govorimo.
-
Gospodarnost (52/50)
Najzmogljivejši turbodizel z menjalnikom DSG ni poceni, odlična poraba goriva.