Test: Seat Toledo 1.2 TSI (77 kW) Style Welcome Back

30. 1. 2014 | Tomaž Porekar
Deli

Če poznate Škodo Rapid, vam bo tudi Seat Toledo znan. Sta dve podobi enega avtomobila. Seat ga ponuja kot alternativo, predvsem tam, kjer Škodi ne gre dobro.

A pri nas je drugače. Naši kupci nimajo predsodkov ne pred španskim in ne pred češkim poreklom. Res jih sicer tu in tam še zasledimo, ko se nekateri zmrdujejo nad videzom, ki naj bi bil povsem 'češki'. Ali pa jim je vse 'španska' vas. A oboje se je v resničnosti že zdavnaj preselilo v staro šaro. Sploh glede avtomobilov in njihovega porekla. Kdo pa ve ali upošteva, da si ob nakupu Fordove Kuge ali Audijevega Q3 kupuje v Španiji narejen avtomobil? Ali drugače – kdo pa ve, da je tudi njun tekmec Hyundai ix35 narejen na Češkem?

Poreklo v sodobni Evropi pač ne pomeni veliko. Tudi zato prihaja Seatov Toledo iz češke izdelave, z istih tekočih trakov kot brat Rapid. Le da ima Toledo pestro zgodovino prejšnjih treh rodov, Rapidove predhodnike pa je treba iskati daleč nazaj. Toledo je bil leta 1991 prvi pravi Seatov model, zasnovan pod novim Volkswagnovim lastništvom. Privlačna, uporabna petvratna kombilimuzina, zelo podoben je bil sedanjemu Toledu. Vmes pa sta bila dva povsem drugačna primerka Seatovega iskanja novih tržnih priložnosti. Kdo se ne spomni drugega Seatovega rodu, prijetne limuzine, ki jo je za Seat ustvaril Giorgetto Giugiaro (Italdesign) in s katero so konec 90. let in s podaljškom še v novem tisočletju prepričali številne resnejše kupce?

Pa se je nato nekdo v Martorelu spomnil, da morajo še naprej delati tržne poskuse, in tako je nastal tretji rod Toleda – enoprostorec z nemogočim videzom zadka, ki se je uveljavil le pri taksistih v Barceloni, drugim kupcem pa se je takoj priskutil, ko so Španci (pod nemškim vodstvom) priznali napako in z nekaterimi lepotnimi dodatki iz Toleda naredili Alteo. Četrti Toledo se zdi nekakšen meč za levo roko. Volkswagen ga uporablja v kombinaciji z Rapidom. Slovenija je eden redkih trgov, kjer so se kupci spoprijateljili z obema znamkama, Seatom in Škodo. Drugače je v južnih evropskih državah, kjer Škoda nikakor ne more najti pravega stika s kupci. Tam torej pride v poštev Seat s Toledom, v srednji in vzhodni Evropi pa je edino orožje Škodin Rapid.

Zdaj ste sicer že skoraj vse izvedeli o Toledovi zgodovini, pa še nič o avtomobilu. Lahko bi vam tudi rekel, da si preberite test, ki smo ga o Rapidu pred dobim letom dni pri nas v Avto magazinu že objavili, a tisti je imel 1,6-litrski turbodizelski motor z zgolj 66 kilovati (90 'konji').

Ta naš Seat pa ima nekoliko močnejši, sicer 'le' 1,2-litrski turbobencinski motor. Med Toledovo bencinsko ponudbo je točno na sredini, s 105 'konji' pa je teoretično skromnejši, kot kaže vtis, ki ga dobimo med njegovo uporabo. Sodoben motor skupine Volkswagen se izkaže z zmogljivostmi in 1.300 kilogramov 'žive' teže brez težav prepričljivo hitro spravi iz startnega položaja, še bolj pa je voznik lahko zadovoljen zaradi dobre prožnosti. Turbopuhalo deluje že od razmeroma nizkih vrtljajev, siljenje v visoke sploh ni potrebno. Res je tudi, da Toledo (podobno kot Rapid) pri večjih hitrostih (nad 110 km/h) ne daje tako varnega občutka kot pri nižjih. Ko bolj pospešimo, se precej poveča tudi njegova žeja. Če smo ob pritiskanju na stopalko za plin dovolj nežni, je njegova poraba zmerna, če pa preveč pospešujemo in vozimo z veliko hitrostjo, se poraba v povprečju poveča za liter ali še več.

Ta primerek novega Seatovega Toleda tako lahko ocenimo s povprečno oceno. Če ste voznik, ki od avtomobila ne zahteva veliko, vam bo dobro služil. Zlasti ker je prostoren in večinoma tudi udoben (manj pri nas na vse bolj luknjastih cestah), ob zadržani vožnji pa tudi varčen. Če pa bi se radi z njim vozili bolj dinamično, zagotovo ni pravi za vas.

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 12.590 €
Cena testnega modela: 16.188 €
Moč: 77kW (105 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,5 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 1.197 cm³ – največja moč 77 kW (105 KM) pri 5.000/min – največji navor 175 Nm pri 1.550–4.100/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/45 R 16 H (Michelin Primacy Alpin).
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,3 – poraba goriva (ECE) 6,9/4,6/5,4 l/100 km, izpust CO2 125 g/km.
Voz in obese: limuzina – 4 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste – rajdni krog 10,9 m – posoda za gorivo 55 l.
Mase: prazno vozilo 1.175 kg – dovoljena skupna masa 1.635 kg.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l)
Naše meritve
T = 3 °C / p = 1.019 mbar /rel. vl. = 86 % / Stanje kilometrskega števca: 11.390 km
Pospešek 0-100km: 10,5s
402m z mesta: 17,5s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,0/15,1s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 14,6/18s (V./VI.)
Največja hitrost: 195km/h (VI.)
poraba na testu: 7,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 67dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 63dB
Trušč v prostem teku: 40dB
Ocena skupaj (None/420)
  • Toledo je nekakšen zasilni izhod za tiste, ki se jim zdi Škoda Rapid preveč ‘češka’, sicer pa je bolj ali manj enak avtomobil.

  • Zunanjost (10/15)

    Brezčasne oblike, uporaben, z ogromnimi prtljažnimi vrati na zadku.

  • Notranjost

    Solidno izdelana notranjost, primerni sedeži, prilagodljivost prtljažnika pohvalna, tudi velikost. Malo dolgočasen, a vseeno prepričljiv videz.

  • Motor, menjalnik

    Prepričljiv motor z dobrimi pospeški. Šeststopenjski menjalnik je pomemben dodatek. Poraba je odvisna od 'teže' voznikove noge. Dovolj okreten, neprepričljivo in trdo podvozje.

  • Vozne lastnosti

    Pravi povprečnež, namenjen zgolj prevažanju, ne pa uživanju pri vožnji.

  • Zmogljivost

    Dobri pospeški, prožnost je tudi zelo dobra. A pri siljenju v višje vrtljaje rad več popije.

  • Varnost

    Ima vse, kar je treba. Nič, kar bi bilo preveč za to ceno.

  • Gospodarnost

    Osnovna različica je cenovno ugodna, tudi dodatni 'konji' te motorne različice in več opreme za zmerno ceno.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo
poskočen motor
šeststopenjski menjalnik
dobra povezljivost in infozabava (glede na doplačilo)
prostornost kabine in prtljažnika ter uporabnost
solidna izdelava in odporni materiali
zmerna cena
občutljivost za spremembo smeri pri velikih hitrostih
glasno podvozje brez učinkovite izolacije prodora hrupa v notranjost
trdo vzmetenje in malo udobja na slabih cestah