Test: Škoda Fabia 1.2 TSI (81 kW) Ambition

20. 2. 2015
Deli

Sedem je, pravijo, magična številka. Saj veste, sedem palčkov, čez sedem let vse prav pride, sedma nebesa ...

Sedem let je tudi doba, ki jo je na trgu preživela prejšnja Škoda Fabia – in podobno velja za prvo generacijo. Za Fabio se s prihodom novega modela torej začenja tretje sedemletje. Doslej je imela Fabia nekaj smole, ko govorimo o obliki. Tako prva kot druga generacija sta bili nekako nerodni, malce starinski in dajali sta vtis (predvsem druga generacija), da je avto visok in ozek.

Zdaj so se stvari spremenile. Nova Fabia je na pogled, sploh v takšni barvni kombinaciji kot testna, športna, vsekakor pa sodobna in dinamična. Precej ostrih potez oziroma robov je pravo nasprotje zaobljenih, včasih nedefiniranih oblik prejšnje Fabie. Tokrat se Škodinim prodajalcem ni treba bati, da bo videz kupce odvračal. Prej nasprotno, sploh če si omislite dnevne LED-luči ob projektorskih žarometih in dvobarvno zunanjost, kakršne je imela testna Fabia. In ja, izbira barv je ne le velika, ampak zelo raznovrstna. Zgodba sodobno in dinamično oblikovane zunanjosti se v notranjosti nadaljuje v manjši meri.

Oznaka opreme Ambition pomeni mat kovinski videz dela armaturne plošče, kar notranjost vsekakor popestri, ostanek pa jasno kaže, v kateri avtomobilski koncern sodi Škoda. Merilniki so sicer pregledni, a ima merilnik hitrosti skoraj linearno skalo, kar otežuje preglednost v mestu. Na srečo je med njimi serijski grafični zaslon potovalnega računalnika, ki zna hitrost prikazati tudi numerično, zato pri ocenjevanju pri merilnikih Fabii nismo odštevali točk. Velik 13-centimetrski barvni in na dotik občut­ljivi LCD-zaslon sredi armaturne plošče močno olajša ne le upravljanje avdio si­stema (s predvajanjem glasbe z mobilnika prek povezave bluetooth), ampak tudi nastavljanje drugih funkcij avtomobila.

Minus si Fabia prisluži (kot še marsikateri avto iz Volkswagnovega koncerna) zato, ker je nastavljanje osvetlitve merilnikov zapleten postopek, ki vključuje veliko tipkanja pa tem LCD-zaslonu in gumbih okoli njega. Za volanom se bo voznik, če ni res izrazit dolgin, počutil dobro. Tam nekje do višine 190 centimetrov (če sta vajeni sedeti z nekoliko bolj iztegnjenimi nogami, tudi kak centimeter manj) bo vzdolžnega pomika sedeža dovolj, potem ga zmanjka, čeprav za njim tudi v najbolj nazaj nastavljenem položaju ostane nekaj centimetrov prostora. Škoda. Športni sedeži so športni že na videz, s prešitim blagom na njih in integriranim nenastavljivim vzglavnikom. Ta je še dovolj visok, je pa res, da bi od sedežev z oznako športni pričakovali nekaj več bočnega oprijema. Zadaj je prostora dovolj, če le prednji sedeži niso potisnjeni povsem nazaj.

Za povprečno raslim voznikom (ali sovoznikom) bo zlahka sedel napol odrasel otrok, štirje odrasli pa se bodo, to je v tem avtomobilskem razredu seveda povsem normalno, morali malce stiskati. Zadaj ima Fabia sicer tri vzglavnike in varnostne pasove, a spet: v tako velikih avtomobilih je sredinski sedež zadaj pač izrazito zasilne sorte, je pa pri Fabii vsaj njegov sedežni del dovolj udoben. Prtljažnik ima v osnovi za 330 litrov prostornine, kar je v razredu, v katerega Fabia spada, izjemno dobra številka – marsikateri tekmec namreč ne preseže niti številke 300. Zadnja klop je seveda zložljiva (pohvalno je, da je večji dvotretjinski del na desni), minus pa je, da ob zloženi zadnji klopi dno prtljažnika ni ravno, ampak ima opazno stopnico. Dno je namreč nameščeno globoko (od tod tudi ugodna prostornina), a ker se ga na da premikati (oziroma ker ni dvojnega dna), je tudi rob, čez katerega je treba dvigati prtljago, kar visok.

Tako kot pri prtljažniku je treba na nekaj kompromisov pristati tudi pri podvozju – vsaj pri testni Fabii. Ta je imela namreč doplačilno športno podvozje (ki stane dobrih 100 evrov), kar pomeni precej sunkov, ki se z neravne ceste prebijejo v notranjost vozila. Vsekakor več, kot bi si želeli za normalno družinsko uporabo. Pa drugi strani to podvozje seveda pomeni manj nagibanja v ovinkih pri športnejši vožnji, a ker so bile na kolesih zimske gume, njegove prednosti niso prišle do izraza. Vsekakor velja: za čisto vsakdanjo uporabo je navadno podvozje boljša izbira. V testni Fabii je bil 1,2-litrski štirivaljni turbobencinec, ki je bil močnejši izmed dveh, ki sta na voljo. To pomeni 81 kilovatov oziroma 110 'konjev' moči, kar tako Fabio spremeni v zelo živahen avtomobil.

Devetsekundni pospešek do sto kilometrov na uro, pa tudi prožnost motorja, ki brez tresljajev in drugih znamenj, da se muči, potegne že od kakih 1.200 vrtljajev dalje, poskrbita za hitro napredovanje, tudi če je voznik s prestavljanjem bolj skop. Šeststopenjski ročni menjalnik je dobro izračunan – šesta prestava je tako dovolj varčevalno dolga pri avtocestnih hitrostih, hkrati pa se da z njo voziti že od dobrih 50 kilometrov na uro. Zvočna izolacija bi lahko bila nekoliko boljša, a ker imajo v koncernu v razredu, v katerega sodi Fabia, še nekaj dražjih modelov, je ta lastnost seveda pričakovana. Toda pri mestnih hitrostih je vsaj pri enakomerni vožnji motor skoraj neslišen. Poraba? Bencinski motorji seveda ne dosegajo številk, ki jih ponujajo dizelski, zato tale Fabia ni postavljala rekordov na našem normnem krogu, je pa s 5,2 litra številka še vedno dovolj ugodna.

Če odštejemo mestne malčke s pol šibkejšimi motorji, je Fabijina poraba povsem na ravni najvarčnejših bencincev z našega normnega kroga. Za varnost so pri Škodi dokaj dobro poskrbeli. Zakaj dokaj? Ker ima takšna Fabia sicer dnevne LED-luči, a nima tipala, ki bi samodejno prižgal glavne žaromete, ko to vozne razmere zahtevajo. In ker ob dnevnih LED-lučeh zadnje niso prižgane, lahko to vodi do neosvetljenost zadka avtomobila v dežnem pršcu na avtocesti. Rešitev je sicer preprosta: stikalo za luči lahko premaknete v položaj prižgano in ga tam tudi pustite, a vseeno: tudi Fabia je dokaz, da predpisi ne sledijo dogajanju na trgu.

Dnevne luči brez osvetlitve zadaj bi morale biti dovoljene le, če so kombinirane s tipalom za samodejno prižiganje žarometov. Za omenjeno se Fabia oddolži z dejstvom, da zna voznika opozoriti na utrujenost (s pomočjo tipal volanskega sistema) in da ima serijsko (pri tej in višjih ravneh opreme) vgrajen sistem za samodejno zaviranje v sili, ki voznika najprej s piskom opozori, da je prezrl nevarnost (ki jo avto zazna s pomočjo radarja spredaj), nato pa tudi zavira. Če k temu dodamo še omejevalnik hitrosti, je seznam za ta avtomobilski razred dovolj dolg (ne pa tudi popoln, seveda). Oprema Ambition poleg vsega omenjenega pomeni tudi doplačilo za samodejno klimatizacijo (le enoobmočno), na seznam doplačilne opreme pa s tistega, kar vidite na fotografijah, sodi tudi športni večfunkcijski volan.

In čisto mimogrede: če si želite Fabie s takšno opremo, kot jo je imela testna, si raje omislite različico Style. Potem bo doplačil manj, dobili boste tudi stvari, ki se jih pri izbiri Ambition ne da doplačati (na primer tipalo za dež oziroma samodejno prižiganje luči), pa še plačali boste nekaj stotakov manj ... In cena? Če ne veste, da Škode niso več poceni in revno opremljeni (in narejeni) sorodniki znotraj Volkswagnovega koncerna, bi vas znala presenetiti. Škode so se po lestvici kakovosti in opreme pač močno povzpele in temu primerna je tudi cena – kar hkrati pomeni, da pogled v cenike razkrije, da sodi nekje v razredno povprečje.

bese­di­lo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 10.782 €
Cena testnega modela: 16.826 €
Moč: 81kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,4 s
Največja hitrost: 196 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,8l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Menjava olja vsakih 15.000 km
Servisni pregled na 15.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.100 €
Gorivo: 8.853 €
Gume (1) 1.058 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 6.136 €
Obvezno zavarovanje: 2.506 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4.733 €
Skupaj 24.386 € (strošek na km: 0,24 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 71 × 75,6 mm – gibna prostornina 1.197 cm3 – kompresija 10,5 : 1 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.600–5.600/min – srednja hitrost bata pri največji moči 14,1 m/s – specifična moč 67,7 kW/l (92,0 KM/l) – največji navor 175 Nm pri 1.400–4.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,62; II. 1,95; III. 1,28; IV. 0,93; V. 0,74; VI. 0,61 – diferencial 3,933 – platišča 6 J × 16 – gume 215/45 R 16, kotalni obseg 1,81 m.
Zmogljivost: največja hitrost 196 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – poraba goriva (ECE) 6,1/4,0/4,8 l/100 km, izpust CO2 110 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.129 kg – dovoljena skupna masa 1.584 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.100 kg, brez zavore: 560 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.992 mm – širina 1.732 mm, z ogledali 1.958 mm – višina 1.467 mm – medosna razdalja 2.470 mm – kolotek spredaj 1.463 mm – zadaj 1.457 mm – rajdni krog 10,4 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 860–1.080 mm, zadaj 600–800 mm – širina spredaj 1.420 mm, zadaj 1.380 mm – višina nad glavo spredaj 940–1.000 mm, zadaj 950 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 440 mm – prtljažnik 330–1.150 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – po višini nastavljiv voznikov sedež – gretje sprednjih sedežev –deljiva zadnja klop – potovalni računalnik.
Naše meritve
T = 11°C / p = 1.020 mbar / rel. vl. = 68 % / Gume: Hankook Winter icept evo 215/45/R 16 H / stanje kilometrskega števca: 1.653 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,4s ( 131km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,4/13,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 14,2/17,4s (V./VI.)
Največja hitrost: 196km/h (VI.)
poraba na testu: 6,5 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 72,3m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Ocena skupaj (324/420)
  • Dovolj prostora, velik (a premalo prilagodljiv) prtljažnik, sodobna tehnika, dobra varčnost in garancija. Fabia je z novo generacijo resnično naredila velik korak naprej.

  • Zunanjost (13/15)

    Tokrat so se pri Škodi odločili, da si Fabia zasluži bolj vpadljivo in športno obliko. Strinjamo se z njimi.

  • Notranjost (94/140)

    Merilniki v velikim zaslonom potovalnega računalnika so pregledni, moti le zapleteno nastav­ljanje osvetlitve. Prtljažnik je velik.

  • Motor, menjalnik (51 /40)

    Motor je prožen in se rad vrti, 110 'konjev' pa je za tako velik avto več kot zadovoljiva številka.

  • Vozne lastnosti (60 /95)

    Lego na cesti so športnemu (in zato trdemu, kar je na naših cestah zelo opazno) podvozju navkljub kazile zimske gume.

  • Zmogljivost (25/35)

    S tako Fabio boste zlahka med hitrejšimi v prometu, ne ustraši pa se niti daljših in hitrejših avtocestnih poti.

  • Varnost (37/45)

    5 NCAP-zvezdic je Fabia Ambition dobila tudi zato, ker ima sistem za samodejno zaviranje serijsko.

  • Gospodarnost (44/50)

    Na normnem krogu se je Fabia izkazala z ugodno nizko porabo za tako zmogljiv benciski motor.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo
videz
varnostna oprema
prostornina prtljažnika
neravno dno prtljažnika ob zloženih sedežih
ni samodejnega prižiganja luči v temi
pretrdo podvozje za vsakdanjo uporabo