Škoda je s svojim tretjim križancem skorajda povsem dopolnila ponudbo tudi pri zdaj zelo priljubljeni vrsti avtomobilov. Tudi najmanjši, ki je 'opremljen' z začetnim K in končnim Q, je v vsem pravi predstavnik znamke, ki se vzpenja vse više.
To pripombo glede vzpenjanja moramo razumeti v različnih pogledih. Škoda po vsem svetu izboljšuje rezultate prodaje, tako je tudi pri nas. Zdaj je že na tretjem mestu prodajne lestvice znamk pri nas, in sicer z zavidljivim tržnim deležem. Pa ga niso dosegli zgolj z ugodnimi in 'akcijskimi' cenami. To dokazuje tudi naš preizkušeni Kamiq. Da se vzpenja vse više, pa dokazuje še drugače: cenovno je Kamiq tudi presenečenje. Ponuja veliko, a temu primerna je seveda tudi cena.
Ampak pojdimo lepo po vrsti. Oblikovno Kamiq ni kakšno veliko presenečenje, saj se pri Škodi osredotočajo na vse drugo kot na revolucionarno obliko. Jim je pa uspelo nekoliko predrugačiti njegov sprednji del, kjer ga takoj spoznamo zaradi tankih dnevnih luči (v tehniki LED) na zgornjem robu maske, žarometi pa so nameščeni nekoliko nižje. Sicer precej škatlasta oblika ima vendarle tudi nekaj dinamičnih potez, zaradi daljše medosne razdalje pa Kamiq deluje dokaj elegantno, po videzu vsekakor večji kot njegov 'bratranec' iz družine Volkswagen – T-Cross.
Prav podaljšana medosna razdalja je tudi njegova prednost, ko sedemo vanj. Spredaj je sicer občutek povsem običajen, a sedimo nekoliko nižje kot v drugih križancih tega razreda. Zadnja klop zagotavlja zares veliko prostora, predvsem za noge potnikov, in tako lahko tam sedijo tudi dolgini. Bolj ali manj običajna se zdi velikost prtljažnika, a je pravzaprav dovolj velik za vso družinsko prtljago.
Nekateri bodo pri Kamiqu navdušeni nad dejstvom, ki ga pri Škodi radi poudarjajo – Kamiq je prvi z digitaliziranimi merilniki. Manj bo prepričal druge, ki bi si zaželeli enostavnejši dostop do nekaj najbolj uporabnih funkcij, kajti vse upravljanje poteka prek menijev v sredinskem zaslonu na dotik (tudi v osnovni različici, kjer je 6,5-palčni, naš je bil večji). Seveda je nekaj dodatnih gumbov združenih v nekaj upravljavskih gumbih na volanskem obroču. Res pa je tudi, da do pomembnega dodatka, ki ga ponuja Kamiq, prilagodljivih blažilnikov, dostopamo prek gumba na sredinski konzoli. No, res je tudi to, da se nastavitev voznih profilov ob vsakem ponovnem zagonu povrne v izhodiščni 'normalni' profil. A vseeno, zapišem lahko, da se boste v Kamiqu počutili domače že zaradi tega, ker se zdi, da je vse na svojem mestu in uporabno.
Naš Kamiq je bil opremljen z 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem, kar je za opremo testnih avtomobilov v zadnjem času bolj nenavadno kot običajno. A z njim se v kombinaciji z zelo tekoče delujočim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom dobro izkaže. Opaziti je bilo zelo prijetno delovanje te kombinacije, kar se razlikuje od naših običajnih izkušenj. Tudi delovanje pri počasnem polzenju ob parkiranju je Kamiq odlično obvladal in ga dviguje na višjo raven pri tej vrsti menjalnikov. Upajmo, da je tako pri vseh novih primerkih! Glede motorne opreme je treba dodati še to, da je prepričala z odzivnostjo in razmeroma skromno porabo goriva. Težje bi to lahko rekli za porabo tekočine Ad Blue (oziroma sečnine), saj nas je že od začetka preizkusa avtomobil pozival, naj jo dopolnimo. Ker je imel Kamiq prevoženih zgolj okoli šest tisoč kilometrov, kaže, da ne varčuje s porabo tega sredstva za zagotavljanje čistega izpuha.
Kamiqu so Škodini inženirji namenili veliko sodobnih tehnoloških dodatkov. Že serijsko jih ima kar nekaj, tudi sistem za samodejno zaviranje v sili ter pomoč za ohranjanje vozila na voznem pasu. Ne smemo pozabiti niti klimatske naprave ter zelo izdatne pasivne zaščite potnikov. Z opremo Style je teh uporabnih dodatkov še več. Za varno nočno vožnjo so tu žarometi LED s samodejnim senčenjem, osempalčni zaslon na dotik z boljšim radiem (seveda je treba DAB doplačati), zelo učinkovito povezavo s pametnimi telefoni pa tudi Škodin Smartlink. Prepričljiv se zdi tudi dostop v avtomobil s ključem v žepu.
Manj potrebna (a le avtorju teh vrstic) se zdita 'elektrifikacija' uravnavanja voznikovega sedeža in odpiranje prtljažnih vrat. Kamiq je sicer imel funkcijo zadrževanja avtomobila na voznem pasu, a se zdi ta povsem brez koristi, če ni zraven tudi aktivnega tempomata (za manj naporno vožnjo v zastojih, na primer). Ob temeljitem študiju spiska možne opreme sem v testni Škodi pogrešal še dvostransko prtljažno oblogo (za odlaganje umazanih pohodnih čevljev, na primer) ali vzvratno kamero. Ta bi prišla prav pri vzvratni vožnji, pa čeprav se zdi Kamiq dovolj pregleden v vse smeri. Pri Škodi sicer za Kamiq ponujajo tudi ogrevano sprednje steklo, v teh zimskih časih izredno uporabno, če nimate garaže.
Vse omenjeno, kar sem pogrešal, navajam zato, ker se mi zdi, da bi takšna oprema spadala v avtomobil s ceno, kot jo je imel naš testni Kamiq, namreč skoraj 30 tisočakov. Ne, ne zdi se mi, da bi bil Kamiq predrag, kot bi morda sklepali na hitrico. Ker zdaj pri Škodi ponujajo veliko več, pravzaprav zelo širok nabor avtomobilske tehnologije, ki jo imajo na izbiro v koncernu Volkswagen, pa se zdi, da so se navzeli tudi navad svojih tekmecev, če že ne kar premijskih znamk: ponujajo veliko. Od kupca pa je seveda odvisno, ali bo vse z dodatnega spiska vsega tistega, kar je možno, tudi izbral.
Zato bi za konec dodal še drugi pogled na to, kam se Škoda vzpenja: Povsem so že osvojili način, kako tudi cenovno ponudbo prilagoditi tako, da so kupci za njihove avtomobile pripravljeni dati več.
Kamiq je prijetno enostaven avtomobil, kjer ima opazovalec občutek, da je vse na pravem mestu in uporabno. Malo manj prepričljiv je glede tega, da je vse to, kar odobravaš in ceniš, vredno več, kot pričakuješ, Škoda pač ni več znamka, ki bi bila cenovno na spodnjem repu tekmecev.
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena testnega modela: | 29.463 EUR € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 23.759 EUR € |
Cena testnega modela s popusti: | 29.463 EUR € |
Moč: | 85kW (115 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,8 s |
Največja hitrost: | 192 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,0l/100km |
Garancija: | 2 leti splošne garancije brez omejitve kilometrov, podaljšano jamstvo na 4 leta z omejitvijo na 160.000 km, neomejena mobilna garancija, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje. |
Servisni pregled na | 30.000 km / 12 |
Redni servisi, delo, material: | 891 € |
---|---|
Gorivo: | 6.430 € |
Gume (1) | 1.228 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 17.750 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.360 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 4.965 € |
Skupaj | 33.624 € (strošek na km: 0,34 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 79,5 × 80,5 mm – gibna prostornina 1.598 cm3 – kompresija 16,2 : 1 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 3.250–4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 8,7 m/s – specifična moč 53,2 kW/l (72,3 KM/l) – največji navor 250 Nm pri 1.500–3.250/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik DSG – prestavna razmerja I. 3,500; II. 2,090; III. 1,340; IV. 0,970; V. 0,930; VI. 0,780; VII. 0,650 – diferencial 4,800 – platišča 7 J × 18 – gume 215/45 R 18 W, kotalni obseg 1,96 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 192 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,4 s – povprečna poraba goriva (WLTP) 5,0–5,8 l/100 km, izpust CO2 132–153 g/km. |
Voz in obese: | križanec – 5 vrat – 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, zračne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | Mase: prazno vozilo 1.346 kg – dovoljena skupna masa 1.825 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.250 kg, brez zavore: 680 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.241 mm – širina 1.793 mm, z ogledali 1.988 mm – višina 1.553 mm – medosna razdalja 2.651 mm – kolotek spredaj 1.531 – zadaj 1.516 – rajdni krog 10,9 m. |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj 880–1.110 mm, zadaj 640–880 mm – širina spredaj 1.450 mm, zadaj 1.430 mm – višina nad glavo spredaj 940–1.040 mm, zadaj 940 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 540 mm, zadnji sedež 490 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 50 l. |
Prtljažnik: | 400–1.395 l |
T = 12°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Bridgestone Blizzak LM003 215/45 R 18 W / stanje kilometrskega števca: 1.874 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,8s |
---|---|
402m z mesta: | 17,9s ( 130km/h) |
Največja hitrost: | 192km/h (D) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,0 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 67,0m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,6m |
AM meja: | 40,0m |
Trušč pri 90km/h | 58dB |
Trušč pri 130km/h | 63dB |
-
Škodin najmanjši križanec je vreden svojih družinskih nastavkov, a cenovno nič ne odstopa od številnih tekmecev.
-
Kabina in prtljažnik (80/110)
Daje prijeten občutek, veliko prostora, dovolj velik prtljažnik.
-
Udobje (72 /115)
Po občutku udobna in uporabna kabina. Dobra povezljivost, upravljanje skoraj vseh funkcij le prek volanskih gumbov ali sredinskega zaslona na dotik.
-
Pogonski sklop (54 /80)
Prepričljiv motor se odlično sklada s samodejnim menjalnikom. Za zdaj tudi ta Kamiq potrjuje, da je le z dizelskim motorjem mogoče doseči primerno nizko porabo.
-
Vozne lastnosti (64 /100)
Vozno udobje je malo slabše na luknjastih cestah, kjer marsikateri udarec pride do potnikov, ne pomaga niti prilagodljivo blaženje. A na splošno tudi tu pusti Kamiq dober vtis.
-
Varnost (86/115)
Nabor pomočnikov pri testnem avtu ni bil popoln, a je za doplačilo mogoče dobiti aktivni tempomat, ki bi omogočil tudi lahkotno premikanje v zastojih. Kljub škatlasti karoseriji bi preglednost izboljšala vzvratna kamera.
-
Ekonomičnost in okolje (62 /80)
Zelo solidna poraba goriva na našem normnem krogu, cena na ravni tekmecev.