Test: Škoda Kamiq Monte Carlo 1.5 TSI DSG – (Ne)racionalna izbira

16. 10. 2024 | Gregor Žvab
Deli

Škodin najmanjši športni terenec je, brez dvoma, prodajna uspešnica. Za to obstaja kar precej razlogov, eden najbolj pomembnih pa je njegova praktičnost. Ja, ne glede na to, da dimenzijsko navzven ne istopa, pa je v notranjosti zgodba drugačne. Aja, pa ne pozabimo na »Simply clever« ...

Ampak za začetek sem dolžan obrazložitev naslova: Kamiq zagotovo je racionalna izbira, brez dvoma, drugače prodajne številke ne bi bile take, kot so. Neracionalna izbira pa se zdi, ko pogled zaide na končno ceno testnega avtomobila. Kombinacija najmočnejšega motorja s samodejnim menjalnikom in paketa opreme Monte Carlo terja svoj cenovni davek. Ja, oboje skupaj naredi avto še boljši, a za povprečnega uporabnika in kupca Kamiqa je to najbrž malo preveč. Kljub temu se tudi skozi ta dodaten »blišč« vidi uporabna realnost.

test, škoda, kamiq, monte carlo
Gregor Žvab

Sicer pa je Kamiq z letošnjim modelnim letom dobil tudi osvežitev. Ne sicer izrazito, a vseeno zelo pomembno, kot sem ugotovil že ob prvem, pomladanskem stiku s prenovljenim »malčkom«.

Največ kar lahko ...

Testni Kamiq predstavlja vrh Škodine ponudbe pri tem modelu. Močneje ne gre, z več opreme pa tudi že težko. 1.5 litrski turbo bencinski motor (110 kilovatov/150 KM), povezan s sedem stopenjskim samodejnim menjalnikom, nudi več kot dovolj moči, da slabih 1,2 tone težak avto do »stotice« požene v 8,2 sekundah. Tudi poraba s slabimi sedmimi litri bencina na 100 prevoženih kilometrov ni pretirana.

test, škoda, kamiq, monte carlo
Gregor Žvab

Ampak vseeno to niso podatki zaradi katerih bi se kupci odločali za Kamiqa, je pa dobro vedeti, česa vsega je zmožen. Davek estetike plačuje udobje, saj je, ob sicer zelo dobro uglašenem podvozju, prenos udarcev v kabino nekoliko preveč izrazit. Elegantna 18 palčna kolesa z nizko presečnimi pnevmatikami so za blažilce nekoliko prevelik zalogaj.

Predvsem pa Kamiq je zmožen udobno peljati štiri odrasle osebe. Glede na to, da je naša družina štiri članska, sem pričakoval kar nekaj uporabnostnih izzivov, a je Kamiq s prostornostjo prijetno presenetil. Prtljažni prostor s svojimi 400 litri ni sicer ekstremno prostoren, a je pravilnih oblik, z odlagalnimi prostori ob straneh, tako da je na ta način izpolnil vse družinske »zahteve«. Preseneča prostor za kolena na zadnji klopi, ki je precej radodarno odmerjen, tudi, ko je bil voznikov sedež nastavljen na mojih (sicer zmernih) 178 centimetrov.

test, škoda, kamiq, monte carlo
Gregor Žvab

Paket Monte Carlo prinaša tudi športna sprednja sedeža, ki pa sta presenetljivo udobna. Od same oblike tega ne bi pričakoval. Tako so tudi daljše relacije neutrudljive. Športen volanski obroč je ergonomsko oblikovan, z utori nad prečkami, a je za moj okus na teh mestih za odtenek pretanek. So pa gumbi na njem prijetno analogni in logično razporejeni, prav tako pa sta dobro dosegljivi ročici menjalnika za volanskim obročem.

S prenovo je prišla tudi posodobitev delovnega okolja. Merilniki so digitalni, zaslon infozabavnega sistema pa sedaj meri po diagonali dobrih 23 centimetrov. Podatki na njem so pregledno in logično razporejeni, sam sistem pa je dobro poznan tudi iz preostalih Škodinih modelov. Prisotna je vsa »obvezna« povezljivost, lepo pa je še vedno videti običajne gumbe klimatske naprave pod obema zračnikoma.

test, škoda, kamiq, monte carlo
Gregor Žvab

Simply Clever

Besedna zveza, ki je postala sinonim za Škodino uporabnost. Tudi Kamiq ima tako v vratih dežnik, v pokrovu rezervoarja za gorivo strgalo za led, v kabini koš za smeti ter v prtljažniku kup kljukic za obešanje vrečk in podobnega. Dve snemljivi sta mesto našli celo na sidriščih za otroške sedeže, nameščenih na hrbtu zadnje klopi in lepo ter uporabno prekrijeta tisti dve luknji. Take malenkost dejansko delajo razliko.

test, škoda, kamiq, monte carlo
Gregor Žvab

Po nekoliko daljšem druženju človeku hitro postane jasno, zakaj je Kamiq tako priljubljen. Z ničemer ne izstopa in hkrati z ničemer res ne razočara. Morda le s ceno najbolj opremljene različice, ki presega 32 tisočakov. A za tiste bolj racionalne ima Škoda na srečo tudi temu primerno ponudbo. 1.0 litrski TSI motor in pa kakšna od nižjih različic paketov opreme bosta več kot zadovoljili večino, najzahtevnejši pa imajo tako lahko tudi svojo izbiro.

Je pa res, da je Kamiq z žametno rdečo barvo in 18 palčnimi platišči tudi nekaj, kar človek z veseljem pogleda na domačem dvorišču. A to ima svojo ceno, četudi je ta skoraj dvakrat višja od (trenutno) najcenejšega Kamiqa (paket Easy - 16.990 evrov).

test, škoda, kamiq, monte carlo
Gregor Žvab
Test: Lynk & Co 01 – Švedska jed s kitajskimi začimbami
Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 28.610 €
Cena testnega modela: 32.456 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni vrstni – bencinski – prostornina 1.498 cm3 – moč 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrt./min – največji navor 250 Nm pri 1.500 vrt./min.
Prenos moči: samodejni sedem stopenjski menjalnik z dvojno sklopko - poganja prednji kolesi
Zmogljivost: največja hitrost 218 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,2 s – poraba goriva (WLTP) 5,0 l/100 km, izpust CO2 136 g/km.
Mase: Mase: prazno vozilo 1.177 kg – dovoljena skupna masa 1.763 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.241 mm – širina 1.793 mm – višina 1.553 mm.
Prtljažnik: 400 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 6,9 l/100km
Ocena
  • Škoda je z vstopnim športnim terencem jasno pokazala, da ji je jasno, kaj si kupci želijo. Prostornost, kvalitetno izdelavo in pravi nabor motorjev. Simply Clever je še dodaten plus, medtem ko je testni avto enostavno smetana na torti. Ne bo med najbolj prodajanimi, a se mi zdi, da se zna marsikdo na koncu koncev odločiti prav za takega. Če cena ni problem, zakaj pa ne.

Hvalimo in grajamo
Prostornost
"Simply Clever"
Vozne lastnosti
Hrup izpod koles pri neravninah
Izgled osrednjega zaslona (z gumboma ob strani)
Visoka končna cena testnega avtomobila