Test: Škoda Octavia Combi 1.6 TDI CR DPF (77 kW) Greenline

12. 7. 2011 | Tomaž Porekar
Deli

Novi 1,6-litrski motor TDI koncerna Volkswagen je zares uporaben. A tudi varčen in tako tvori osnovo posebnega modela Greenline. Oznaka seveda pomeni, da gre za varčno in do okolja prijazno Škodino ponudbo.

Na našem preizkusu se je izkazalo, da je usmeritev prava in da za sorazmerno zadovoljivo ceno dobimo primerno ponudbo. Res pa je tudi, da so pri Škodi po uveljavitvi nove različice Greenline vanjo kasneje dodali tudi sistem start-stop, ki ga naš preizkušeni primerek še ni imel. Tako je vsaj delno vtis o varčnosti vožnje treba jemati z zadržkom.

Povprečna poraba in s tem tudi manjši izpust CO2 bi bila lahko pri preizkušenem primerku boljša, naša je na testu znašala okoli 6,5 litra. Ker je bil vmes vsaj dvotretjinski delež mestne in obmestne vožnje, je tu prav sistem start-stop po naših izkušnjah tisti, ki bi veliko prispeval k zmanjšanju povprečne porabe. Seveda pa bi lahko precej pripomogla tudi nežnejša noga na plinski stopalki, saj smo se v vmesnem poskusu zmerni porabi precej približali – na povprečje 4,8 litra na 100 kilometrov.

Sicer pa je Octavia Combi precej pogost avtomobil na slovenskih cestah in smo o njej marsikaj napisali že v Avtomagazinovih prejšnjih testih. Recimo to, da ima dovolj ugledno zunanjost, ki je od zadnje prenove sploh pohvalnega videza. Notranjost zadovolji tudi običajne družinske potrebe po prevozu, še posebno na prednjih sedežih, višjerasli pa so po daljši vožnji na zadnji klopi malo manj navdušeni kot tisti na obeh prednjih sedežih. Tudi prtljažnik pripomore k dobremu vtisu, enako velja za možnost primerne cene ob prodaji rabljenega avtomobila.

Škoda pa, podobno kot druge znamke iz koncerna VW, trpi pomanjkanje serijskih dodatkov, ki se zdijo danes že običajni, zlasti če gre za paketno ponudbo. Res je, da je v serijski opremi radio s predvajalnikom CD in MP3 ter celo s priključkom za iPod.

A pogrešamo serijski ali vsaj cenovno privlačen priključek za prostoročno telefoniranje, ki bi aktivno pripomogel k temu, da bi se po slovenskih cestah vozilo manj ljudi z mobilnikom v roki. Ja, no: res je, da namesto tega za lepši videz dobite kolesne obroče iz lahke litine …

Besedilo: Tomaž Porekar
Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 17.777 €
Cena testnega modela: 17.966 €
Moč: 77kW (105 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,4 s
Največja hitrost: 191 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 77 kW (105 KM) pri 4.400/min – največji navor 250 Nm pri 1.500–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/65 R 15 T (Bridgestone Blizzak LM25).
Zmogljivost: največja hitrost 191 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,4 s – poraba goriva (ECE) 5,1/3,6/4,2 l/100 km, izpust CO2 109 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.375 kg – dovoljena skupna masa 1.975 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.569 mm – širina 1.769 mm – višina 1.468 mm – medosna razdalja 2.578 mm – posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: 580–1.350 l
Naše meritve
T = 19 °C / p = 1.090 mbar / rel. vl. = 31 % / stanje kilometrskega števca: 7.114 km
Pospešek 0-100km: 11,3s
402m z mesta: 17,1s ( 122km/h)
Največja hitrost: 191km/h (V.)
poraba na testu: 6,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Pri paketu Greenline ne morete veliko izbirati glede dodatkov k bogati opremi, a za primerno ceno dobite veliko. Pa zunanjost ne more biti zelena.

Hvalimo in grajamo
dovolj zmogljiv in varčen motor
prostornost, predvsem prtljažnika
uporabnost
samo petstopenjski menjalnik
ni serijske povezave za prostoročno telefoniranje
še ni imel sistema start-stop