Škoda z Rapidom začenja obdobje novih ali povsem prenovljenih modelov, s katerimi želijo prodajo v prihodnjih petih letih kar podvojiti in leta 2018 prodati vsaj 1,5 milijona vozil. Ključen pri zastavljenem cilju bi lahko bil že Rapid.
Pri Škodi namreč ne skrivajo tesne povezanosti in sodelovanja s koncernom Volkswagen ter si tako ne pripisujejo vseh zaslug in tudi ne modelov. Odkrito priznajo, da je malček Citigo sicer pomembna novost v Škodini ponudbi, a da je avtomobil v osnovi vendarle Volkswagnov. Z Rapidom je drugače. Sposodili so si povsem novo podvozje, nekatere malce starejše sestavne dele in že uveljavljene motorje, a oblika, zasnova in izdelava je povsem njihova. S prihodom Jožefa Kabana in ustanovitvijo nove oblikovalske ekipe, ki jo sestavljajo številni oblikovalci iz vse Evrope, je v Mladi Boleslavi zavel nov oblikovalski veter. Ustvarili so pozitivno vzdušje, dobro kemijo in predvsem krepko zavihali rokave. Dela in izzivov se ne bojijo, a zakaj bi se ga, saj ima Škoda vendarle pomembno zgodovino in tradicijo, navsezadnje pa še varno ždi v Volkswagnovem naročju.
Prvi izdelek novega oblikovalskega moštva je Rapid. Novo oblikovanje so poimenovali brezčasen dizajn. V prevodu bi to pomenilo, da se Rapid postavlja z obliko, ki bo brezčasna, predvsem brez časovnih omejitev, in bo dolgo trajala. Oblika je sveža, a obenem v hipu prepoznavna. Želeli so narediti avtomobil, ki ne bi bil prevelik zunaj in hkrati ne premajhen znotraj. Avtomobil zaznamujejo enostavne, a izrazite linije, ni eksperimentiranja in odvečnega zapletanja.
Nos avtomobila je preprost, odvisno od opreme lahko deluje zelo elegantno. Zadek zelo dobro skriva svoje poslanstvo. Na prvi pogled deluje (pre)ozko, majhno, a ko človek odpre vrata prtljažnika (ja, Rapid ima petero vrat), zazeva ogromna praznina. Že v osnovi namreč Rapid ponudi 550 litrov prtljažne prostornine, z zlaganjem naslonjal zadnje klopi pa kar 1.490 litrov. In ja, ni vam treba brskati po internetu – govorimo o enem izmed največjih prtljažnikov v tem avtomobilskem razredu.
Pri opisovanju notranjosti ne moremo govoriti o čustvih in oblikovalskih presežkih. A kdo si v teh časih romantiko in lepoto še lahko privošči oziroma jo sploh hoče? Ne, notranjost Rapida še zdaleč ni slaba, a se tudi ne igra s čustvi. Jo bodo pa takoj vzljubili ljubitelji preprostih in skrbnih linij ter dobre ergonomije. In nadpovprečne kakovosti. Saj veste, Volkswagen pa to!
Morda se bodo nekateri zmrdovali nad pretrdo umetno maso, iz katere je izdelana armaturna plošča. A če sem popolnoma iskren, še nisem videl človeka, ki bi se med vožnjo naslanjal na armaturno ploščo in pritoževal nad trdoto plastike. Je pa omenjeni kos plastike lično in kakovostno izdelan, brez neprijetnih (pre)širokih rež, v avtomobilu ni 'čričkov' in drugega nezaželenega ropotanja, ponuja dovolj odlagalnih prostorov in predalov. Skratka, Rapid je izdelan nemško natančno. Morda zmoti le zgornji rob notranje obloge vrat, ki je izdelan iz enako trde mase in z malenkostno preostrim robom, ravno toliko, da žuli v roko in komolec, ko počivata naslonjena na vrata.
Paket opreme Elegance je poskrbel, da je bil testni Rapid v notranjosti opremljen z dvobarvno armaturno ploščo ter odet v bež oblazinjenje. Slednje je sicer zelo všečno, a nič kaj hvaležno, saj že kavbojke brez težav pustijo moder odtis. Več pohvale si zasluži večopravilni volan, sicer z le nekaj gumbi, ki pa so povsem dovolj za preprosto upravljanje radia in tudi telefona. Rapid je bil namreč (sicer doplačilno) opremljen tudi z navigacijskim sistemom ter posledično z boljšim radiem in povezavo bluetooth. Z upravljanjem in telefoniranjem v Rapidu tako ni bilo težav, čeprav tovrstnih opravil v avtomobilu (kljub povezavi bluetooth) ne podpiramo. Saj veste, nekateri vozniki imajo že s samo vožnjo avtomobila dovolj težav!
Kaj povedati o motorju? Je stari znanec, ki se uspešno 'vrti' tudi v Audijih, Volkswagnih in Seatih. 1,6-litrski turbodizelski motor se pohvali z neposrednim vbrizgom goriva skozi skupni vod, 105 'konji' in 250 Nm.
Za umirjeno, družinsko vožnjo je moči dovolj. Upoštevati pa je treba, da Rapid ob lastni teži 1.265 kilogramov dovoljuje še dodatnih 535 kilogramov v obliki potnikov in njihove prtljage. Skupaj ob polni zasedenosti to znese natanko 1.800 kilogramov, za premik tako velike mase pa je motorna zmogljivost na hudi preizkušnji. Predvsem na avtocesti, ko v peti prestavi pritisk na stopalko za plin ne ponudi želenih sprememb in je pospeševanje bolj ali manj na plečih motornega navora.
Drugače je pri manjših hitrostih in mestni vožnji, kjer težav z vožnjo oziroma z motorjem ni. Se pa 1,6-litrski motor, kljub dejstvu, da sodeluje z le petstopenjskim ročnim menjalnikom, odkupi z majhno porabo goriva. Povprečna poraba goriva v testnem obdobju je bila dobrih šest litrov in pol za 100 prevoženih kilometrov, če pa zavestno vozimo tekoče, brez nepotrebnih pospeševanj in podiranj hitrostnih rekordov, je za 100 prevoženih kilometrov dovolj že 4,5 litra dizelskega goriva. To pa je za marsikoga številka, zaradi katere se je pripravljen odreči večjim hitrostim na avtocesti, navsezadnje pa zaradi vse večjega prometa in zasoljenih kazni za prekoračitev hitrosti niti ni več tako zaželena.
Pa še nekaj besed o ceni. Za osnovno različico Rapida, to je z 1,2-litrskim bencinskim motorjem, je treba odšteti manj kot 12.000 evrov. Že samo turbodizelski motor zahteva dodatne štiri evrske tisočake, pri testnem avtomobilu pa je za razliko v ceni poskrbelo še precej dodatne opreme, vključno z navigacijsko napravo. Zato je bežen pogled na ceno testnega avtomobila krivičen, res pa je, da ni ugodna. A če vemo, pod katero okrilje Škoda spada in da je večina sestavnih delov, vključno z motorjem, Volkswagnovih, potem jo je (ceno namreč) že lažje razumeti. Kakovost pač ni poceni, tudi če je pod njo podpisana Škoda.
Besedilo: Sebastjan Plevnjak
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 18.750 € |
Cena testnega modela: | 20.642 € |
Moč: | 77kW (105 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,5 s |
Največja hitrost: | 190 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,7l/100km |
Garancija: | 2 leti splošne in mobilne garancije (podaljšano jamstvo za 3. in 4. leto), 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje. |
Servisni pregled na | 20.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 624 € |
---|---|
Gorivo: | 11.013 € |
Gume (1) | 933 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 8.168 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.190 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 4.670 € |
Skupaj | 27.598 € (strošek na km: 0,28 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 79,5 × 80,5 mm – gibna prostornina 1.598 cm³ – kompresija 16,5 : 1 – največja moč 77 kW (105 KM) pri 4.400/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,8 m/s – specifična moč 48,2 kW/l (65,5 KM/l) – največji navor 250 Nm pri 1.500–2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,78; II. 2,12; III. 1,27; IV. 0,86; V. 0,66; – diferencial 3,158 – platišča 7 J × 17 – gume 215/40 R 17, kotalni obseg 1,82 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,6 s – poraba goriva (ECE) 5,6/3,7/4,4 l/100 km, izpust CO2 114 g/km. |
Voz in obese: | kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,8 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.254 kg – dovoljena skupna masa 1.714 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.200 kg, brez zavore: 620 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg. |
Zunanje mere: | širina vozila 1.706 mm – kolotek spredaj 1.457 mm – zadaj 1.494 mm – rajdni krog 10,2 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1.430 mm, zadaj 1.410 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 460 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 55 l. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika, izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l). |
Serijska oprema: | voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – klimatska naprava – električni pomik šip spredaj – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop. |
T = 2 °C / p = 1.012 mbar / rel. vl. = 79 % / Gume: Bridgestone Blizzak LM-32 215/40/R 17 V / stanje kilometrskega števca: 2.342 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,5s |
---|---|
402m z mesta: | 17,5s ( 129km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,2s (IV.) |
Prožnost 80-120km/h: | 15,4s (V.) |
Največja hitrost: | 190km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 4,5l/100km |
Najvišja poraba: | 7,9l/100km |
poraba na testu: | 6,7 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 76,2m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,1m |
AM meja: | 41m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 60dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi | 55dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 60dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 59dB |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi | 64dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 61dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 60dB |
Trušč v prostem teku: | 40dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Rapid je zanimiva popestritev Škodine ponudbe. S prostornostjo, kakovostno izdelavo in preizkušenimi koncernskimi motorji pa bo verjetno prepričal tudi marsikaterega kupca, ki prej o znamki Škoda niti razmišljal ni.
-
Zunanjost (10/15)
Rapid je ravno dovolj velik avtomobil za tiste uporabnike, ki ne marajo (pre)majhnih.
-
Notranjost (92/140)
V notranjosti ni nepotrebnih eksperimentov, izdelava je dobra tako kot prtljažnik oziroma njegov dostop.
-
Motor, menjalnik (51 /40)
Motor ni športnik, je pa varčnež. Menjalniku ne bi zamerili dodatne prestave, podvozje pa vsemu omenjenemu z lahkoto streže.
-
Vozne lastnosti (52 /95)
Z voznostjo Rapid ne razočara, ni pa ljubitelj manevrov in zaviranj pri velikih hitrostih.
-
Zmogljivost (22/35)
Pri pospeševanju včasih pogrešamo 'konje' in je treba počakati, da svoje naredi še navor motorja.
-
Varnost (30/45)
Z varnostnimi komponentami ne sili v ospredje, a mu po drugi strani premajhne varnosti ne moremo očitati.
-
Gospodarnost (48/50)
Cenovno ugoden je le v osnovni različici, je pa z dizelskim motorjem zelo gospodaren in varčen avtomobil.