Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS Allgrip Elegance+

3. 1. 2014 | Aljoša Mrak
Deli

Če bi v avtomobilu združili japonsko in italijansko, bi zagotovo dejali, da so na Daljnem vzhodu poskrbeli za tehniko, pri naših zahodnih sosedih pa za obliko. Pa ni tako, vsaj pri Suzukiju SX4 S-Crossu ne.

Komentarji kot na glavo postavljeni svet ali kaj podobnega so mogoče pretiravanje, vendar se moramo najprej pošteno vprašati: ali vi ne bi pričakovali, da bodo Italijani poskrbeli za obliko, saj so vendar guruji oblikovanja tako pri oblekah kot pri industrijskem oblikovanju (pa naj bo avtomobilska industrija uvrščena tukaj, čeprav si pri avtomobilskih revijah pogosto domišljamo, da je to popolnoma samostojna veja), medtem ko bi poševnooki zagotovili tehnično brezhibnost? Bi? Mi tudi.

Vendar so pri Suzukiju novega SX4 S-Crossa raje sami zrisali (že pod obliko koncepta se je podpisal vodja oblikovanja Takehito Arai, ki ima na vesti že Grand Vitaro), turbodizelski motor pa so zagotovili pri Fiatu. Svet pa se zelo hitro postavi na noge, če poznamo zgodovino. Prejšnji SX4 je bil narejen v sodelovanju z Italijani, saj si lahko dobil podoben avtomobil z imenom Sedici tudi v Fiatovih prodajalnah. In da so sodelovanje, čeprav v manjšem obsegu, nadaljevali, jim nikakor ne štejemo kot slabost, saj mu omenjeni motor zelo pristaja. Zato bi ga lahko mirno poimenovali tudi SX4 S-Cross 1.6 Multijet namesto 'težkogrezjezika' 1.6 DDiS.

Da popkovine s Fiatom in predhodno generacijo niso hoteli povsem prerezati, dokazuje tudi ime. Oznaki SX4 so le dodali napis S-Cross, da ločite starega od novega, in v novi podobi nadaljevali uspešno zgodbo. Vendar je kljub povezavam s starim S-Cross povsem nov avtomobil, ki bo verjetno bolj pritegnil starejše kupce (ti imajo denar, obožujejo višji položaj za volanom in so bili s starimi Suzukiji več kot zadovoljni) kot pa mlajše. Razlog?

Mogoče zunanjost novinca ni ravno najbolj posrečena, čeprav bi težko dobili koga, ki bo trdil, da mu sploh ni všeč. Testni primerek se je pohvalil s 17-palčnimi temnimi platišči, dnevnimi lučmi v LED-tehnologiji, parkirnimi tipali spredaj in zadaj ter temnejšimi zadnjimi stekli. Zagonski ključ morate sicer imeti v žepu, vendar lahko tako odklenete kot zaženete avtomobil zgolj s pritiskanjem gumbov. Se strinjamo, črne pike na vratih niso najlepše, so pa učinkovite. Panoramsko strešno okno doda notranjosti tisti ščepec svežine, ki jo sivo usnje z belimi šivi ubije.

Očitno so se oblikovalci zelo potrudili pri armaturni plošči, saj vsaj z najprestižnejšo opremo Elegance+ povsem zadovolji tudi zahtevnejše uporabnike, čeprav lahko na  zaslon, občutljiv za dotik, kar pozabite. Tipke so pospravljene in prijetne za dotik, njihova razporeditev pa logično postavljena. Pravzaprav imamo občutek, da sta bili na delu dve skupini: ena je odlično opravila svoje delo, druga (zadolžena za gumbe sistema prostoročnega telefoniranja in tipk levo spodaj od volanskega obroča) pa ne.

Taka oblika je odšla na odpad zgodovine že pred kakšnim desetletjem, če ne celo več. Upravljanje štirikolesnega pogona AllGrip so prepustili vrtečemu stikalu med prednjima sedežema. Od štirih programov (Auto, Sport, Snow in Lock) smo največkrat uporabljali samodejnega, ki poskrbi tudi za manjšo porabo goriva, saj v osnovi poganja le prednji kolesi. Šele ko ti zdrsneta, elektronika prek osrednjega diferenciala prenese del navora še na zadnji kolesi, v skrajnih primerih in do hitrosti 60 km/h pa lahko tak prenos tudi uzakonimo s tipko Lock.

Tipki za večjo športnost in bolj spolzek teren delujeta tudi na odzivnost stopalke za plin oziroma delovanje motorja. Če boste pri terenski vožnji uporabljali zdravo pamet, da so v blatu in na snegu najšibkejši člen gume, boste brez posebnih težav prebrodili kakšno lužo ali makadamsko vzpetinico, nikakor pa ne izzivajte Defenderjev ali starejših Samurajev s pravimi gumami. Pogon je zelo očitno podrejen tlaki na terenu (in varnosti manj veščih voznikov), zato tudi ni uživaški, saj je premalo navora speljanega na zadnji kolesni par, da bi na snegu ali odpadlem listju na asfaltu zadek pomagal v smer ovinka.

Škoda, saj je 1,6-litrski motor s tehnologijo skupnega voda zmožen več, prav tako šeststopenjski ročni menjalnik. Po nekaj dneh vožnje dobiš občutek, ki vsaj glede na izkušnje pri starejših Suzukijih ne vara: da bo tehnika zlahka preživela vsa možna trpinčenja med življenjsko dobo. Čeprav ... Druga prestava vsaj v mrzlih jutrih ni več poskrbela za mehak objem zobnikov in polica nad prtljažnim prostorom se je na cestnih neravninah kdaj oglasila ...

Oprema Elegance+ poskrbi tudi za nekaj prestiža: za osvetlitev cestišča poskrbijo ksenonski žarometi, v notranjosti se bohoti usnjena prevleka, za udobje zadnjic prednjih potnikov poskrbi dodatno gretje, za nemoten pogled v deževnih dneh pa še tipalo za dež.

Usnje pa ima še dodatno prednost, ki jo pogosto spregledamo: preprosto čiščenje. Kdor ima otroke in je navajen odtisov stopal na naslonih prednjih sedežev, bo takoj razumel. Pri prtljažniku ne boste razočarani: dvodelni prostor (vmes je polica, ki loči osnovni prtljažnik od prostora za drobnarije) postreže s kar 440 litri, s preklopljivo zadnjo klopjo v razmerju tretjina : dve tretjini pa dobimo skoraj ravno (čeravno višje) dno. Škoda, da zadnja klop ni še vzdolžno pomična.

Pri vsakodnevni vožnji se SX4 S-Cross izkaže kot prijetno vozilo, ki ga verjetno vzljubiš sčasoma, s prevoženimi kilometri in nezahtevno uporabo. Zaradi silne želje po vožnji ne boste slabše spali, čeprav je treba odkrito povedati, da je Suzukijev mehki terenec že prehitel nekatere (na papirju prestižnejše) tekmece. Tudi s ceno.

Koliko stane v EUR

Kovinska barva   350

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Magyar Suzuki Corporation ltd. Slovenia
Cena osnovnega modela: 15.990 €
Cena testnega modela: 26.350 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,6 s
Največja hitrost: 175 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,1l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 km splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 20.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Gorivo: 8.326 €
Gume (1) 1.435 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 16.776 €
Obvezno zavarovanje: 2.506 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.643 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 79,5 × 80,5 mm – gibna prostornina 1.598 cm³ – kompresija 16,5 : 1 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.750/min – srednja hitrost bata pri največji moči 10,1 m/s – specifična moč 55,1 kW/l (74,9 KM/l) – največji navor 320 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,538; II. 2,052; III. 1,225; IV. 0,878; V. 0,702; VI. 0,588 – diferencial 3,611 – platišča 7 J × 17 – gume 205/50 R 17, kotalni obseg 1,92 m.
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,0 s – poraba goriva (ECE) 5,2/3,9/4,4 l/100 km, izpust CO2 114 g/km.
Voz in obese: terenska kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.370 kg – dovoljena skupna masa 1.870 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: ni podatka, brez zavore: ni podatka – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka.
Zunanje mere: dolžina 4.300 mm – širina 1.765 mm, z ogledali 2.020 mm – višina 1.575 mm – medosna razdalja 2.600 mm – kolotek spredaj 1.535 mm – zadaj 1.505 mm – rajdni krog 5,2 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 860–1.060 mm, zadaj 690–900 mm – širina spredaj 1.460 mm, zadaj 1.420 mm – višina nad glavo spredaj 900–960 mm, zadaj 880 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 500 mm – prtljažnik 430–875 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 47 l.
Prtljažnik: 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – po višini nastavljiv voznikov sedež – gretje sprednjih sedežev –deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat parkirna.
Naše meritve
T = 9°C / p = 1017 mbar / rel. vl. = 93 % / Gume: Continental ContiEcoContact 205/50/R 17 V / stanje kilometrskega števca: 3.222 km
Pospešek 0-100km: 11,6s
402m z mesta: 17,9s ( 127km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,8/12,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,3/14,7s (V./VI.)
Največja hitrost: 175km/h (V./VI.)
poraba na testu: 6,1 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 64,6m
Zavorna pot pri 100km/h: 38,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 61dB
Trušč v prostem teku: 41dB
Ocena skupaj (318/420)
  • Italijanski motor in japonska oblika ter druga tehnika so očitno dobra kombinacija, čeprav se novi SX4 S-Cross ne more pohvaliti niti z nizko ceno, niti z najsodobnejšimi asistenčnimi sistemi, prav tako ne z najugodnejšo garancijo.

  • Zunanjost (11/15)

    Sodobna zunanjost, ki pa ni vsem všeč.

  • Notranjost (90/140)

    Prostorna notranjost, velik prtljažnik, kar nekaj opreme in dobra ergonomija.

  • Motor, menjalnik (53 /40)

    Konkurenčen motor, zanesljiv pogon in udobno podvozje.

  • Vozne lastnosti (58 /95)

    Solidna lega na cesti, dober občutek pri zaviranju, slabša smerna stabilnost. Pri stopalkah in prestavni ročici brez pripomb.

  • Zmogljivost (29/35)

    V primerjavi z nekaterimi tekmeci malce slabši pospešek in manjša največja hitrost, solidna prožnost motorja v četrti, peti in šesti prestavi.

  • Varnost (31/45)

    Zelo dober pri pasivni varnosti (kolenska varnostna blazina za voznika!), pri aktivni varnosti le ESP, ksenonski žarometi in tipala za dež.

  • Gospodarnost (46/50)

    Med varčnejšimi, nima pa mobilne garancije (tudi sicer povprečje) in cena ni več tako majhna.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
motor
uporabnost
višji položaj za volanom
opremljenost pri paketu Elegance+
štirikolesni pogon
ožja nadomestna guma (nima 'kita' za popravilo)
volanske tipke za upravljanje sistema prostoročnega telefoniranja
nima vzdolžno pomične zadnje klopi
cena
padec vrednosti pri rabljenem
nima mobilne garancije
upravljanje s potovalnim računalnikom prek gumba na instrumentni plošči