Test: Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD Elegance

Ko je govor o pomladitvah avtomobilskih modelov, tako radi potegnemo vzporednice s predstavnicami nežnejšega spola. Češ, poglej, po posegu je zdaj lepša, privlačnejša, bolj 'zategnjena'.

Test: Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD Elegance (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
7. 10. 2015

A včasih je tako, da spomin na obdobje pred posegom prinaša prijetnejše občutke. Sam se spomnim, kako je oče sanjal o tem, da bo na staro Vitaro nataknil vitle, cevno zaščito, Helline halogenke, šnorkl in cel kup nalepk Camel Trophy ter s prstom pokazal na vrh nekega hriba ter se odpravil tja, ne vedoč, ali tja sploh vodi kakšna cesta. Avtomobilska industrija nas je s tako imenovanimi mehkimi terenci popolnoma razvadila. S stališča uporabnosti so idealni za vse, ki iščejo švicarski nož v obliki avta. Ja, s švicarskim nožem lahko režemo kruh ali zategnemo vijak na majajočem stolu, a vseeno to ni najboljše orodje za tovrstna opravila. Tako tudi mehki terenci ne blestijo niti na cesti niti na terenu, nas pa pripeljejo na cilj. Kako privabiti evropske kupce? Najprej z obliko. Suzuki se je s četrto generacijo Vitare resno lotil te naloge. Prednji konec oblikovno deluje precej sveže, pa tudi barvna paleta je polna živih barv, ki jih lahko kombiniramo z belo ali črno streho. Vsi v uredništvu smo menili, da je ravno ta na testnem avtomobilu še najmanj atraktivna in deluje, kot bi na osnovni premaz pozabili nanesti barvo. Lepe linije se nadaljujejo tudi po boku, za zadek pa težko rečemo, da se jim je posrečil. Ga ima, to pa je tudi vse. Pa pojdimo v notranjost. Mimogrede, Vitara je opremljena s pametnim ključem in je za odklepanje avta dovolj le pritisk na stikalo na vratih. Smo pa zaznali, da se vrata malce teže zapirajo oziroma se pogosto zgodi, da pri normalnem zamahu ostanejo priprta. Težko rečemo, da bodo nad notranjostjo navdušene umetniške duše, prej nekdo, ki daje prednost funkcionalnosti. Plastika na armaturni plošči je trda, le vmesni pas svetlejše barve nekoliko razbije monotonost, sedeži pa so bili zaradi višje ravni opreme obogateni z usnjem. Tudi za zadnjo klop bi težko našli kakšno pripombo na račun udobja, saj je prostora popolnoma dovolj, tudi ko sta prednja sedeža pomaknjena povsem nazaj. Mislili so tudi na muke staršev pri nameščanju otroških sedežev, saj so ISOFIX-ležišča lahko dostopna. Suzukija že dolgo nismo imeli v uredništvu, zato smo malce 'prespali' njihov napredek pri vgrajevanju elektronskih pomagal v avtomobile. No, pravzaprav je nova Vitara pionir med hišnimi modeli, ko gre za sodobne tehnološke rešitve v avtih. Tako smo, denimo, lahko preizkusili aktivni tempomat, ki deluje dokaj dobro, čeprav sodeluje z ročnim menjalnikom. Zgodi se, da pospeševanje ni najboljše, saj avtomobil včasih zavira do neke hitrosti, ki ni več v dometu višje prestave. Zgodilo pa se nam je tudi, da ga je presenetil kakšen nepotreben dejavnik (previs na cesti ali stoječi avti na sosednjem pasu). Omeniti velja še dobro vzvratno kamero, navkljub kateri niso pozabili vgraditi parkirnih tipal (pohvalno!). Čeprav je sredinski del armaturne plošče očiščen množice stikal, še ne pomeni, da na račun tega trpi funkcionalnost. Sedempalčni zaslon, občutljiv za dotik, namreč vsebuje zelo preprost ter pregleden vmesnik, ki omogoča hitro premikanje po vsebinah, pa naj bo to navigacijski sistem, radio ali povezava za pametni telefon. Malce drugače je pri upravljanju potovalnega računalnika, katerega zaslon najdemo med merilniki. Ta je bolj skope sorte, s slabo grafiko, ukaze pa mu posredujemo prek staromodne palčke, zapičene v merilnike. Testno Vitaro je poganjal 1,6-litrski turbodizel, ki je plod Suzukijevega sodelovanja s Fiatom. Kljub malce več hrušča nas je prijetno presenetil: 88 kilovatov in kar 320 njutonmetrov navora je še kako prepričljivih v vseh segmentih vožnje ter tudi pri porabi. Na avtocestni bo tempomat tudi v klanec zlahka držal nastavljeno hitrost, na terenu pa bo navor prišel še kako prav. Seveda velja omeniti, da je testni primerek moč prenašal na vsa štiri kolesa. Sicer ne vedno, saj takrat, ko ni treba, Vitara vozi zgolj s prednjim pogonom. Prek vrtljivega stikala na sredinskem grebenu lahko tudi nastavimo vozne programe, kot so vožnja po snegu ali blatu, športni način, lahko pa preprosto pustimo v samodejnem načinu, in ko elektronika prek tipal zazna zdrs koles, z vklopom sklopke Haldex prenese navor k zadnjemu paru koles. S pomočjo načina Lock lahko tudi izkoristimo zaporo sredinskega diferenciala in tako razporedimo navor med osema v razmerju 50 proti 50. Velja omeniti, da ta način deluje le do hitrosti 60 kilometrov na uro. Težko bi izpostavili eno lastnost, ki vas bo v hipu prepričala za nakup nove Vitare. Pogonska tehnika je zagotovo močan atribut, v primerjavi s konkurenco pa je veliko bolj prepričljiva na terenu. Bencinsko Vitaro boste dobili že za 14.500 evrov, če pa si ob tem zaželite še štirikolesni pogon, boste doplačali 2.300 evrov. Tovrstne kombinacije konkurenca nima. Pri dizelskem motorju je tako, da je nakup tega možen le od tretje stopnje oprem­ljenosti dalje. Beri: 20.600 evrov za navadno oziroma 22.900 evrov za štirikolesno gnano različico.

bese­di­lo: Saša Kapetanovič

Vitara 1.6 DDiS 4WD Elegance (2015)

Osnovni podatki

Prodaja: Magyar Suzuki Corporation ltd. Slovenia
Cena osnovnega modela: 14.500 €
Cena testnega modela: 24.386 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,4 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,2l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 km splošne garancije, 3 leta mobilne garancije, 12 let garancije za prerjavenje.
Menjava olja vsakih 20.000 ali 1 leto km
Sistematični pregled na 20.000 km

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 1.280 €
Gorivo: 7.595 €
Gume (1) 997 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 12.242 €
Obvezno zavarovanje: 2.506 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 6.619 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 31.239 € (strošek na km: 0,31 €)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 79,5 × 80,5 mm – gibna prostornina 1.598 cm3 – kompresija 16,5 : 1 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.750/min – srednja hitrost bata pri največji moči 10,1 m/s – specifična moč 55,1 kW/l (74,9 KM/l) – največji navor 320 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,538; II. 2,052; III. 1,225; IV. 0,878; V. 0,702; VI. 0,588 – diferencial 3,611 – platišča 7 J × 17 – gume 215/55 R 17, kotalni obseg 2,02 m.
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,4 s – poraba goriva (ECE) 4,7/4,0/4,2 l/100 km, izpust CO2 111 g/km.
Voz in obese: terenska kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.295 kg – dovoljena skupna masa 1.870 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: Ni podatka, brez zavore: Ni podatka – dovoljena obremenitev strehe: Ni podatka.
Zunanje mere: dolžina 4.175 mm – širina 1.775 mm, z ogledali 2.000 mm – višina 1.610 mm – medosna razdalja 2.500 mm – kolotek spredaj 1.535 mm – zadaj 1.505 mm – rajdni krog 10,4 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 860–1.070 mm, zadaj 640–860 mm – širina spredaj 1.460 mm, zadaj 1.420 mm – višina nad glavo spredaj 960–1.020 mm, zadaj 960 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 500 mm – prtljažnik 375–1.120 l – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 47 l.
Prtljažnik: 1 × letalski kovček (36 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – po višini nastavljiv voznikov sedež – gretje sprednjih sedežev –deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat.

Naše meritve

T = 15°C / p = 1.012 mbar / rel. vl. = 88 % / Gume: Kumho I’Zen KW27 215/55/R 17 V / stanje kilometrskega števca: 4.303 km
Pospešek 0-100km: 11,5s
402m z mesta: 17,8s ( 127km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,0/15,2 s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,0/14,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 180km/h (VI.)
poraba na testu: 6,1 l/100km
Poraba na normnem krogu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 75.7m
Zavorna pot pri 100km/h: 44,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Ocena skupaj (323/420)
  • Pogonski sklop je najbolj prepričljiv atribut Vitare. S sodobnejšo notranjostjo in boljšimi materiali bi jo z lahkoto postavili pred vse tekmece.

  • Zunanjost (11/15)

    Škoda, da jim je za zadek zmanjkalo idej.

  • Notranjost (89/140)

    Notranjost je prostorna a suhoparna na pogled. Tudi materiali niso ravno najplemenitejši.

  • Motor, menjalnik (54 /40)

    Odličen motor, pa tudi druga pogonska tehnika deluje dobro.

  • Vozne lastnosti (55 /95)

    Solidna lega na cesti kljub zimskim gumam.

  • Zmogljivost (30/35)

    Dobri rezultati pri prožnosti, odlično izračunan šeststopenjski ročni menjalnik.

  • Varnost (37/45)

    Dobra pasivna varnost (tudi kolenska varnostna blazina), radarski tempomat in sistem za preprečevanje naleta pa dodata točke pri aktivni varnosti.

  • Gospodarnost (47/50)

    Dobra cena glede na opremljenost.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 2/5
Hvalimo in grajamo
dostopnost ISOFIX-pritrdišč
osrednji večprestavnostni sistem
učinkovit štirikolesni pogon
motor (poskočnost, navor, poraba)
nepotrebno delovanje sistema za preprečevanje naleta
slabo zapiranje vrat
plastika v notranjosti
upravljanje potovalnega računalnika
slabša zvočna izolacija

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri