Test: Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-Play

1. 12. 2014 | Aljoša Mrak
Deli

Pri Toyoti so z malčkom hoteli zdramiti čustva (tudi) tistih, ki do zdaj niso povohali japonskih avtomobilov s trojnim ovalom na nosu. To jim je glede na prve odzive tudi uspelo.

Ljubezen do novega Ayga ni takšne vrste, kot jo doživimo z modelom GT86. Tam vzljubiš motor, menjalnik, podvozje in zadnji pogon, pri malčku pa so morali igrati na drugačne strune, ki se ji reče – oblika. Zato ne čudi, da je bolj pritegnil pozornost nežnejšega spola, predvsem brhkih deklet.

Naj mi bo oproščeno, ker nisem brhek, še manj dekle. Zato lahko kot tipičen kupec GT86 (sem že omenil zadnji pogon?) samo posredujem besede občudovanja prijateljic, znank in celo sorodnic. Tribarvna karoserija je bila očitno zadetek v polno, X na prednjem delu avtomobila tudi, dodatna zadnja vrata, ki se zažirata v C-stebriček, pa dodata ščepec uporabnosti. Lep je, je bila splošna ocena, ko pa sem pokazal še kamero za pomoč pri parkiranju, je nekaterim ušel še poželjiv 'vau'.

Toda radovednost žensk je neizmerna in zato smo prišli tudi do manj prijetnih lastnosti nove Toyote. Pri zapiranju vrat je zvok preveč kovinski, je ugotovila ena, spet druga se je zgrozila, da želi imeti normalno nadomestno kolo, saj da napihovalni napravi ne zaupa. Znanka, ki se ukvarja z oblikovanjem, je pohvalila splošen vtis pri armaturni plošči (dodatki bele plastike!), a z grozo ugotovila, da se jim je pri merilniku vrtljajev in nadzornih lučkah (levo in desno od velikega merilnika hitrosti, ki v sredini ponuja še podatke potovalnega računalnika) očitno mudilo.

Družno pa smo ugotovili, da sta prednja sedeža z naslonom in zglavnikom iz enega dela skoraj športna in da je za volanom kljub pomanjkanju vzdolžnega pomika prav prijetno. Nekaj smeha je požel tudi enojni brisalnik vetrobranskega stekla, ki prav prikupno spominja na tistega na avtobusih – pa še prav učinkovit je bil! Prav tako dvigujemo palec za dotik občutljiv zaslon, ki ponuja tudi povezljivost z vašim mobilnim telefonom.

V eni od prihodnjih številk bomo objavili še primerjalni test najnovejših malčkov, tokrat pa bomo razkrili le, da je bila Toyota med najmanjšimi, če ne celo najmanjša. Že na prednjih sedežih ponuja najmanj prostora, na zadnjih pa bodo potniki že precej utesnjeni. Prav tako prtljažnik s 168 litri ni med največjimi, je pa zato Aygo prav igrivo spreten v mestu. Če bi bil še preglednejši, mogoče sploh ne bi potrebovali kamere za vzvratno vožnjo ...

Očitno pa Toyotini načrtovalci menijo, da mestni avtomobili nikoli ne zaidejo na avtocesto, saj je imel Aygo zgolj omejevalnik hitrosti, ne pa tudi tempomata. Na primerjalnem testu je to dejstvo sprožilo tudi nekaj smeha, prav tako ugotovitev, da so sogovorniki pri prostoročnem telefoniranju spraševali, ali sem na kolesu. Krivec za to je bila klimatska naprava oziroma kroženje zraka, zato je treba pred klicem dati na prvo stopnjo, da te sogovorniki sploh normalno slišijo.

Litrski trivaljnik je pusti mešane občutke. Po eni strani je zelo varčen, saj smo pri zmerni vožnji po hitrostnih omejitvah na našem normnem krogu porabili zgolj 4,8 litra bencina, po drugi strani pa je sedem litrov povprečne porabe na testu odločno preveč. Mogoče se mu pozna, da ni ravno najbolj mišičast, zato se mora naprezati, če želi slediti dinamičnim tokovom slovenskega prometa. Zmotil nas je tudi hrup ob speljevanju oziroma polnem pospeševanju, saj takrat Aygo vsem potnikom na glas razlaga, da ima samo tri bate, ob zmerni vožnji pa ta hrup čudežno izgine. Dobra stran mehanike je, da je navora dovolj že pri nizkih vrtljajih, zato motorja ni treba priganjati v višje. Menjalniku razen tega, da ima samo pet stopenj, nimamo česa zameriti, saj je natančen in kakovosten.

Če je res, da bodo mladenke odprle svoje mošnjičke za (barvno) prilagoditev avtomobila svojim željam, potem se Toyoti ni treba bati, saj je z Aygom zadela v polno. Resda majhni avtomobili v Sloveniji niso najbolj prodajno uspešni, toda Toyota si skupaj z druščino podobnih (beri: dvojčka Citroën C1 in Peugeot 107) lahko obeta kar lep del pogače.

Koliko stane v eur

Dodatna oprema testnega vozila:

  • Paket Out Glow 260
  • Paket Inspire & Intense 230
  • 15-palčna aluminijasta platišča 520
  • Zunanjost ProTecht 220
  • Strešna nalepka 220
  • Navigacijski sistem 465

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 8.690 €
Cena testnega modela: 11.405 €
Moč: 51kW (69 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 14,8 s
Največja hitrost: 160 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,1l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 km splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 15.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.206 €
Gorivo: 10.129 €
Gume (1) 872 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 4.028 €
Obvezno zavarovanje: 1.860 €
Skupaj 21.550 € (strošek na km: 0,22 €)
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 71 × 84 mm – gibna prostornina 998 cm3 – kompresija 11,5 : 1 – največja moč 51 kW (69 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 16,8 m/s – specifična moč 51,1 kW/l (69,5 KM/l) – največji navor 95 Nm pri 4.300/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,545; II. 1,913; III. 1,310; IV. 1,027; V. 0,850 – diferencial 3,550 – platišča 5,5 J × 15 – gume 165/60 R 15, kotalni obseg 1,75 m.
Zmogljivost: največja hitrost 160 km/h – pospešek 0–100 km/h 14,2 s – poraba goriva (ECE) 5,0/3,6/4,1 l/100 km, izpust CO2 95 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 4 sedeži – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,5 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 855 kg – dovoljena skupna masa 1.240 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: Ni predvideno, brez zavore: Ni predvideno – dovoljena obremenitev strehe: Ni podatka.
Zunanje mere: dolžina 3.455 mm – širina 1.615 mm, z ogledali 1.920 mm – višina 1.460 mm – medosna razdalja 2.340 mm – kolotek spredaj 1.430 mm – zadaj 1.420 mm – rajdni krog 10,5 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 870–1.090 mm, zadaj 500–740 mm – širina spredaj 1.380 mm, zadaj 1.320 mm – višina nad glavo spredaj 950–1.020 mm, zadaj 900 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 450 mm – prtljažnik 168 l – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 35 l.
Prtljažnik: 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik.
Naše meritve
T = 17°C / p = 1.025 mbar / rel. vl. = 89 % / Gume: Continental ContiEcoContact 5 165/60/R 15 H / stanje kilometrskega števca: 1.911 km
Pospešek 0-100km: 14,8s
402m z mesta: 19,7s ( 114km/h)
Prožnost 50-90km/h: 17,7s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 32,6s (V.)
Največja hitrost: 160km/h (V.)
poraba na testu: 7,0 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,8 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 66,8m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč v prostem teku: 38dB
Ocena skupaj (302/420)
  • Pri najmanjši Toyoti je nekaj kompromisov glede prostornosti in motorja (poraba), zato pa prav nič pa ne boste prikrajšani pri kakovosti izdelave in mestni okretnosti. Pa še lep je, pravijo dekleta.

  • Zunanjost (14/15)

    Vsekakor drugačen od tekmecev, všeč pa bo verjetno bolj njej kot njemu.

  • Notranjost (78/140)

    Notranjost je prostorsko skromnejša, armaturna plošča všečna (če ne štejemo nedodelanih merilnikov), prtljažnik je med manjšimi, na natančnost izdelave nimamo pripomb.

  • Motor, menjalnik (51 /40)

    Motor je občasno preveč glasen, podvozje in menjalnik pa primerna namembnosti avtomobila.

  • Vozne lastnosti (55 /95)

    Lega na cesti spada v zlato sredino, občutek pri zaviranju je malce slabši, zato pa avtomobil skoraj ni občutljiv na bočni veter.

  • Zmogljivost (23/35)

    S pospeški in prožnostjo se ravno ne boste hvalili, največja hitrost je na ravni tekmecev.

  • Varnost (33/45)

    Na testu EuroNCAP je Aygo dobil 4 zvezdice, imel je omejevalnik hitrosti, pogrešali pa smo tempomat.

  • Gospodarnost (48/50)

    Poraba goriva lahko zelo niha, konkurenčna cena in primerljiva garancija.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
prikupnost, videz
pet vrat
kamera za vzvratno vožnjo
poraba na normnem krogu
poraba goriva na testu
glasen motor (pri polnem plinu)
nima tempomata
upravljanje potovalnega računalnika
zgolj ročna klimatska naprava
delovanje sistema prostoročnega telefoniranja