Test: Toyota Verso S 1.33 Dual VVT-i (73 kW) Sol

28. 3. 2012
Deli

Po testu Subaruja Trezie, ki smo ga objavili že lani poleti, smo pogrešali original.

Toyota in Subaru

Sodelovanje Toyote in Subaruja ima že dolgo brado, saj sta skupni izdelek tako Verso S in Trezia kot GT 86 in BRZ. V prvem primeru je osnova Toyotina, v drugem Subarujeva. Pametna razdelitev, kaj pravite, saj ima ogromna Toyota neprimerno več izkušenj z mestnimi avtomobili, žepni specialist Subaru pa s športnimi.

Toda medtem ko smo lahko Subarujevo Trezio preizkusili že v lanski 14. številki, smo Toyotinega Versa S nekako pogrešali. Kot bi se izgubil. Verso S je pravzaprav nadaljevanje zgodbe, ki jo je spisal Yaris Verso, vendar so se odločili, da njegove povezave z manjšim bratom ne bodo več tako izpostavljali. Čeprav to omenjajo v imenu ali ne, je osnova še vedno Yaris, pravzaprav uporabnejši Yaris.

Uporaben 'Nadyaris'

Karoserija Nadyarisa je sodobno oblikovana, vendar zaradi mestne tlake tudi pravokotna, da z ravnimi stranicami olajša milimetrska parkiranja. Zgolj en brisalnik za vetrobransko steklo lahko pohvalimo, zadnji pa je pobrisal le majhen del šipe, zato je v zimskem obdobju dobro imeti s seboj še krpo. Moramo pa izpostaviti panoramsko streho, ki spada v serijsko opremo pri opremi Sol; prostora pod stropom je že tako veliko, z več svetlobe pa imaš občutek, da ga je res ogromno. Pametni ključ, ki za odklepanje in zaklepanje avtomobila zahteva zgolj dotik kljuke in za zagon pritisk na gumb, je zlata vreden, prav tako ravno dno prtljažnika, ko preklopimo naslone zadnjih sedežev. Škoda, da je zadnja klop trdo vpeta, saj bi z vzdolžnim pomikom te zagotovili še več prilagodljivosti.

Zabavna elektronika in varnost

Prvi vtis ob vstopu v avtomobil je prijeten, saj je položaj za volanom dober, prav tako so pregledni vsi instrumenti. Velik 6,1-palčni zaslon, občutljiv za dotik, na sredini sredinske konzole je v duhu intenzivnejše komunikacije voznika in vozila, na katero v zadnjem času zelo stavijo pri Toyoti. Na žalost navigacije ni bilo, je pa zato pregledno prikazoval porabo goriva, dogajanje za vozilom (kamera!) in stanje zabavne elektronike.

No, ko smo že pri zabavi: priključkov za USB in AUX niso namestili najbolj posrečeno, saj se ob uporabi teh vmesnikov zgornji predalnik pred sovoznikom ne more več zapreti. Velik minus ne samo zaradi estetike, ampak bi lahko rekli tudi kakšno o varnosti! No, ko že omenjamo varnost, pa ne moremo mimo sedmih varnostnih blazin in serijskega stabilnostnega sistema VSC (beri: ESP-ja), ki je serijski pri vseh različicah Versa S. Pohvalno.

1,33 litra in šest stopenj v menjalniku: Zabavno v mestu, hrupno na avtocesti

Motor z zanimivo prostornino (1.33) smo že večkrat pohvalili in vsakič znova ugotovili, da upravičeno. Skupaj s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki ima 'zelo kratka' prestavna razmerja, je prav užitek loviti prometne tokove, saj pogonu nikoli ne poide sapa. Zaradi kratkosti prestavnih razmerij postane zoprno le na avtocesti, ko se v šesti prestavi pri 130 km/h vozite s kar 3.600 vrtljaji, kar ni najbolj prijetno za ušesa.

Drugače pa se zgodi, da od križišča do križišča pretikate že v šesto prestavo, da ovinke namesto z drugo odpeljete kar s tretjo prestavo in da se pri tem nikoli ne sprašujete, zakaj je tako, čeprav pri Toyoti ponujajo tudi samodejni menjalnik. Če menjalnik kratko in natančno pretika, število prestav oziroma delo desnice ni nikoli težavno, kajne?

Toyota Verso S ima vse dobre lastnosti Yarisa, le da so te še oplemenitene z več prostornosti. Mestni avtomobilček, saj ga v dolžino ni več kot štiri metre, je izza volana vsekakor prijeten, celo igriv, čeprav izkušnje pravijo, da jih na cesti ne bo veliko. Koliko Urban Cruiserjev, ki zaradi podobnosti (bolj namena kot pojave) stika vzvratni ogledali z Versom S v prodajnih salonih, pa ste že videli na cesti?

Bese­di­lo: Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.600 €
Cena testnega modela: 20.640 €
Moč: 73kW (99 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,9 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 1.329 cm³ – največja moč 73 kW (99 KM) pri 6.000/min – največji navor 125 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/60/R 16 H (Falken Eurowinter M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0-100 km/h 13,1 – poraba goriva (ECE) 6,8/4,8/5,5 l/100 km, izpust CO2 127 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, dvojni prečni vodili, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne – rajdni krog 10,8 m – posoda za gorivo 42 l.
Mase: prazno vozilo 1.145 kg – dovoljena skupna masa 1.535 kg.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 x kovček (68,5 l)
Naše meritve
T = 9°C / p = 1.104 mbar /rel. vl. = 42 % / Stanje kilometrskega števca: 2.171 km
Pospešek 0-100km: 11,9s
402m z mesta: 18,1s ( 123km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,8/15,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 17,1/21,8s (V./VI.)
Največja hitrost: 170km/h (V./VI.)
Najmanjša poraba: 7,0l/100km
Najvišja poraba: 7,9l/100km
poraba na testu: 7,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,7m
AM meja: 42m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 53dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 52dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 65dB
Trušč v prostem teku: 38dB
Ocena skupaj (290/420)
  • Glede na to, da je Toyota Verso S isti avtomobil kot Subaru Trezia (oziroma Trezia kot Verso S), je podobna količina točk pričakovana. V bistvu smo večino točk kar prepisali …

  • Zunanjost (12/15)

    Dovolj privlačen mestni avtomobilček, izvrstna kakovost izdelave.

  • Notranjost (85/140)

    Veliko opreme, prijetno notranje okolje, velik prtljažnik, natančnost izdelave. Ko bi le imel še pomično zadnjo klop!

  • Motor, menjalnik (41 /40)

    Povsem enako točk kot Subaru Trezia. Aja, saj sta isti avtomobil …

  • Vozne lastnosti (53 /95)

    Povsem primerna lega na cesti, zaradi višine malce slabši občutek pri zaviranju, priročna postavitev ročice menjalnika.

  • Zmogljivost (25/35)

    Presenetljivo poskočen za 1,33-litrski motor, manj prožnosti nadoknadi šeststopenjski menjalnik.

  • Varnost (35/45)

    Dobro založen predvsem z varnostnimi dodatki, nekaj tudi aktivne varnosti.

  • Gospodarnost (39/50)

    Veliko opreme pomeni tudi višjo ceno, garancija z omejitvijo kilometrov, razmeroma majhna izguba vrednosti.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
motor
šeststopenjski menjalnik
pametni ključ
prtljažnik (ob preklopljeni zadnji klopi ravno dno)
odlagalna mesta za drobnarije
panoramska streha
nima dnevnih luči
prekratka šesta prestava
postavitev izhodov za USB in AUX
zadnji brisalnik pobriše samo manjši del šipe
neosvetljena stikala na volanskem obroču