Novi Golf predstavlja verjetno največji generacijski preskok. Oblikovno, še bolj pa z notranjostjo in predvsem s svojo digitalno vsebino. Torej je najboljši doslej? Kakor za koga!
Tako čez prst je seveda najboljši. Ponuja več kot katerikoli Golf doslej, ne glede na različico ali opremo. Je pa seveda res, da je vse to treba znati uporabljati. Pri Volkswagnu si želijo, da bi z novim Golfom prepričali tudi mlajše uporabnike. Ti pa so zahtevne stranke, kupci, ki zahtevajo nove avtomobilske smernice. Bolj kot moč motorja jih zanimajo povezljivost, digitalizacija in neposredno sodelovanje avtomobila z njihovim pametnim telefonom. Ne rečem, da je to slabo, saj tako voznik kot tudi preostali potniki v avtomobilu dobijo uporabnost avtomobila, kot je še niso imeli. Je pa seveda tudi res, da si mladih strank pri Volkswagnu šele želijo. To pomeni, da jih še nimajo in tudi s popolno digitalizacijo novega Golfa ni zagotovljeno, da jih bodo imeli.
Kaj pa drugi? Ne zgolj starejši kupci, ampak tudi vsi, ki smo po starosti nekje vmes? Bomo še vedno tako zelo kovali Golfa v zvezde? Bo za nas še vedno najboljši avto srednjega razreda?
Te odgovore bo seveda prinesel čas in tudi sam trenutno odgovora še nimam. Zame Golf nikoli ni bil najboljši avto zato, ker je množica tako kričala, ampak zato, ker je bil dokazano najboljši. Zato, ker če sem se še tako zelo trudil, pri njem nisem našel napak. Ne v notranjosti in ne v pogonu, motorjih ali menjalniku. Ampak tu je novi Golf tako ali tako še boljši! Malce dvoma, vsaj meni, prinaša notranjost. Morda tudi zato, ker nisem več najmlajši in me zato vsa digitalizacija ne mika tako zelo. Ne pravim, da me sploh ne, ampak nočem pa biti njen suženj. In to je nekako postal novi Golf. V tovarni so ga žrtvovali, da bi ugodili mladi populaciji. A pri tem so žrtvovali veliko več, kot se zdi na prvi pogled. Golf je bil zame najboljši avto tudi zato, ker je bil ergonomsko dovršen. Ko si sedel v njem, je roka samodejno potovala do najpomembnejših stikal in gumbov. Zdaj tega ni več.
Ergonomija
Intuicijo vsaj malo izboljšajo bližnjice do najpomembnejših vmesnikov.
Informativno-zabavni zaslon
Prst je potreben tudi za nastavljanje glasnosti in temperature.
Počutje v kabini
Notranjost je morda preveč znanstvenofantastična, je pa zato po drugi strani čista in elegantna.
Zunanja podoba
Pogonski sklop in občutek med vožnjo
Celotni test si že lahko preberete v aktualni številki Avto magazina, ki je izšla 9. aprila!
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena testnega modela: | 28.977 EUR € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 26.584 EUR € |
Cena testnega modela s popusti: | 28.977 EUR € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 8,5 s |
Največja hitrost: | 224 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,6l/100km |
Garancija: | 2 leti splošne garancije brez omejitve kilometrov, podaljšano jamstvo na 4 leta z omejitvijo na 200.000 km, neomejena mobilna garancija, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje. |
Servisni pregled na | 30.000 km / 24 mesecev |
Redni servisi, delo, material: | 1.099 € |
---|---|
Gorivo: | 5.659 € |
Gume (1) | 1.228 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 18.935 € |
Obvezno zavarovanje: | 3.480 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 5.545 € |
Skupaj | 35.946 € (strošek na km: 0,36 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 74,5 × 85,9 mm – gibna prostornina 1.498 cm3 – kompresija 10,5 : 1 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 5.000–6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 14,3 m/s – specifična moč 73,4 kW/l (99,9 KM/l) – največji navor 250 Nm pri 1.500–3.500/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik DSG – prestavna razmerja I. 3,500; II. 2,087; III. 1,343; IV. 0,933; V. 0,696; VI. 0,555; VII. 0,466 – diferencial 4,800 – platišča 7,5 J × 18 – gume 225/40 R 18 V, kotalni obseg 1,92 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 224 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,5 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,7 l/100 km, izpust CO2 108 g/km. |
Voz in obese: | kombilimuzina – 5 vrat – 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, zračne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, zračne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.340 kg – dovoljena skupna masa 1.840 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.500 kg, brez zavore: 670 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.284 mm – širina 1.789 mm, z ogledali 2.073 mm – višina 1.456 mm – medosna razdalja 2.636 mm – kolotek spredaj 1.549 – zadaj 1.520 – rajdni krog 10,9 m. |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj n.p. zadaj n.p. – širina spredaj 1.471 mm, zadaj 1.440 mm – višina nad glavo spredaj 996–1.018 mm, zadaj 968 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež n.p., zadnji sedež n.p. – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 45 l. |
Prtljažnik: | 380–1.237 l |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,5 l/100km |
---|---|
Napake med testom: | Občasno muhavo delovanje osrednjega zaslona oziroma informacijskega sistema |
-
Oblikovno in vozno odličen, z digitalizacijo in povezljivostjo pa morda celo korak pred časom.
-
Udobje (94 /115)
Žal je Golf izgubil notranjo ergonomijo, za kar je kriva (pretirana) digitalizacija.
-
Pogonski sklop (60 /80)
Preizkušen paket, ki ga sestavljajo motor, menjalnik in podvozje.
-
Vozne lastnosti (83 /100)
Odlična lega, čeprav morda daje vozniku premalo povratnih informacij.
-
Varnost (88/115)
Za doplačilo je na voljo veliko asistenčnih sistemov, testni Golf pa se z njimi ni ravno bahal.
-
Ekonomičnost in okolje (48 /80)
Četudi osnovna cena ni najnižja, pa se Golf vedno odkupi z ohranjanjem vrednosti.