Test: Volkswagen Golf 2.0 TDI BlueMotion Technology (110 kW) DSG

23. 1. 2013 | Aljoša Mrak
Deli

Novi Golf noče biti več zgolj merilo v spodnjem srednjem razredu, ampak so ambicije precej večje. Pri slovenskem zastopniku namreč želijo, bolje rečeno, si prizadevajo, da na lestvici najbolje prodajanih avtomobilov pri nas Golf spodrine Clia s prvega mesta.

Obeti so dobri, upoštevajoč nove tehnologije, (tradicionalno) družinsko obliko in dejstvo, da je predhodnik najbolje prodajani model v Evropi. Če k temu dodamo še ceno, ki je za dva tisočaka nižja kot pri primerljivem novem modelu šeste generacije, potem to niso več samo ambicije, ampak realna pričakovanja. Krizi navkljub.

Pri zunanjosti (tukaj lahko mirno rečemo pričakovano) ni revolucij, čeprav je novi Golf na cesti veliko prikupnejši kot na fotografijah. Pri testnem smo občudovali črno-biserno belo kombinacijo zunanjosti (svetlejša karoserija in temnejše zadnje šipe, črna seksi majhna plavut morskega psa za anteno in električno pomično panoramsko strešno okno), za nekaj živahnosti pa so poskrbela svetila v LED-tehnologiji.

Spredaj sta sledljiva biksenonska žarometa, ki v dnevni različici svetita v obliki črke U, zadaj pa so oblikovalci na čelu z legendarnim šefom oblikovalcev pri Skupini Volkswagen Walterjem de Silvo stavili na dvojna L-žarometa s pritaknjenima pikama. Zanimivo pa je, da je vodja oblikovalcev pri Volkswagnu Klaus Bischoff poudaril, da so se trudili ohraniti izdatni C-stebriček, čeprav je zaradi tega pogled nazaj nekoliko omejen. Zato bi kljub sistemu Park Pilot, ki smo ga imeli v testnem avtomobilu kot dodatno opremo, raje imeli še kamero za vzvratno vožnjo, za katero je treba doplačati skromnih 210 evrov. Tipala spredaj in zadaj ter optični prikaz pogosto niso dovolj, in če smo odkriti, korejski tekmeci v najboljšem paketu opreme kamero ponujajo že na serijskem seznamu.

Testni Golf pa je imel tisto, kar se od njega pričakuje: izvrstno mehaniko. Tako dvolitrski motor TDI kot dvosklopčni menjalnik DSG že poznamo, saj sta zaščiteni znamki Volkswagna, zato o njiju le na kratko. Turbodizel s 150 'konji' je trenutno najmočnejši motor v ponudbi, saj poskočni GTD (2.0 TDI, 184 'konjev') prihaja šele aprila 2013, istega meseca pa bo na ceste zapeljal še GTI (2.0 TSI, 220 'konjev'), na najposkočnejšo različico R (2.0 TSI, 290 'konjev') pa boste morali počakati kar do novembra prihodnjega leta. Pri motorju so inženirji zmanjšali upore premikajočih se delov, hkrati pa še ločili hlajenje glave in bloka motorja.

Zelo všečna posledica teh dveh novosti je, da je motor varčnejši, predvsem pa se v mrzlih jesenskih ali zimskih jutrih prej ogreje, z njim pa tudi notranjost potniške kabine. Dvosklopčni menjalnik DSG lahko dobite v dveh različicah: sedemstopenjski ima suhi sklopki, šeststopenjski pa ima sklopki v oljni kopeli. Ker je šeststopenjski prilagojen močnejšim motorjem, smo imeli na testu tega. Kombinaciji motorja in menjalnika ne moremo nič očitati, saj delujeta hitro, usklajeno in predvsem dovolj tiho.

golf

Vsak novi Golf, ki ga kupite, ima že serijsko sistem Start/Stop, ki dobro deluje, čeprav se pri vsakokratnem zagonu avtomobil rahlo strese in sicer zelo tihi turbodizelček s hrupom opozori nase. Hja, čudežev pa tehniki še ne znajo delati, zato je sistem ugašanja in zagona motorja pri kratkih postankih zaradi tehničnih omejitev bolj pisan na kožo bencinskim motorjem, ki ob zagonu ne zbudijo soseske.

Zaradi nove platforme, ki so jo zaradi prilagodljivosti poimenovali MQB, je Golf prvi od Volkswagnovih modelov, ki je lahko tudi drugače oblikovan. Prednja kolesa so postavljena bolj naprej, kar pomeni manj previsa čez pogonski kolesi in več prostornosti v notranjosti. Statistika pravi, da je novi Golf daljši od predhodnika za 5,6 centimetra, nižji za 2,8 centimetra in širši za 1,3 centimetra. Ob tem je zanimivo, da je medosna razdalja daljša za skoraj šest centimetrov, kar pomeni več prostora v potniški kabini (predvsem na zadnji klopi, kjer je novi Golf zdaj radodarnejši s prostorom za kolena zadnjih potnikov, kar je bila pogosta zamera predhodniku) pa tudi za 30 litrov več prtljažnika.

S 380 litri je Volkswagen ulovil povprečje novih tekmecev, saj je Honda Civic s 475 litri daleč pred drugimi, vendar pa Golfu štejemo v dobro, da ima pod prtljažnikom (dno prtljažnika se višinsko prilagodi, saj lahko polico namestite na najnižji položaj ali 10 centimetrov višje) klasično nadomestno gumo. Če ste kdaj uporabili kit za popravilo, veste, o čem govorimo. O sedežih pa, če ne štejemo pomanjkanja električne pomoči pri nastavitvi prednjih, le najboljše. So trši, da hrbet po večstokilometrski vožnji ne boli, z bočnimi oporami (hmm, tudi za obilnejše) in zadnji s pritrdišči Isofix, ki bi jih morali zaradi enostavnosti dostopa kar uzakoniti tudi pri drugih avtomobilskih znamkah. Položaj za volanom je dober, saj pri DSG-ju ni težav z dolgim gibom stopalke za sklopko, prav tako niso moteči spodaj porezan volanski obroč, majhne obvolanske ročice za upravljanje menjalnika (ki jih premikamo le s konicami prstov) niti velik zaslon na sredini armaturne plošče.

Prav nasprotno; kolega je malce v smehu dejal, da se za dotik občutljiv zaslon lahko mirno kosa z velikostjo televizorja v njegovi sobi. Z 20-centimetrsko diagonalo Discover Pro (najboljši od petih možnosti, saj je osnovni 13-centimetrski in črno-bel) se lahko pohvali s tipalom, ki zazna približevanje prsta, visokoločljivostno vsebino pa lahko upravljamo podobno kot s pametnim telefonom. To pomeni, da omogoča tudi dvoprstne geste, kot so približevanje ali oddaljevanje na zemljevidu navigacije, hkrati pa tudi drsenje prsta za pomikanje levo-desno ali gor-dol. Ni treba biti ravno tehnofil, da te zadeva navduši!

Dobra stvar z nekaj zadržki je tudi sistem Driving Profile Selector, s katerim avtomobilu namignemo, kakšen voznik smo ali kakšne volje smo tisti dan. Skupaj z doplačljivim elektronsko nadzorovanim blaženjem DCC (ki deluje tudi na nastavitve motorja in servopomoč pri volanu) lahko izbiramo med programi Normal, Comfort, Sport, ECO in Individual. Ker so Comfort, Sport in ECO najbolj skrajne možnosti, saj sta Normal in Individual (ko si sam nastaviš različne parametre delovanja menjalnika, volana, klimatske naprave, motorja, osvetlitve itd.) zgolj zmes prej naštetih, se jim bomo malce bolj posvetili.

Pri programu Comfort blaženje deluje precej mehkeje, kar najbolj opazite pri vožnji čez daljše neravnine, ko avtomobil 'po francosko' (čeprav to ne drži več!) prijetno zaplava. Omejitve so pri kratkih grbinah, saj 18-palčna platišča (trenutno največ, kar si lahko zaželiš!) skupaj z nizkopresečnimi gumami prenesejo udarce tudi v notranjost potniške kabine. Pri programu ECO je najbolj očitno spremenjeno delovanje DSG-ja, ko pri mestni vožnji pri 60 km/h že takoj prestavi v šesto prestavo. Merilnik vrtljajev z nežno desno nogo voznika redko zaide nad številko 1.500, zato je tudi pospeševanje zeloooo zmerno.

Načelno s tem ni nič narobe, dokler vas to ne preseneti na avtocesti, ko vas aktivni tempomat ACC (ki  s sistemom Front Assist tudi opozarja na možnost naleta in ustavi avtomobil pod 30 km/h) recimo upočasni za tovornjakom na desnem pasu, ko pa zavijete na prehitevalni pas, kar traja, da nabere tistih 130 km/h. Vse za varčevanje, skratka, čeprav pod 6,4 litra na 100 prevoženih kilometrov z dvolitrskim motorjem in širokimi zimskimi gumami nismo prišli. Pri programu Sport pa menjalnik dolgo vztraja v najidealnejši prestavi, ki omogoča kar največji sunek v hrbet. In odkrito rečeno, če pogledate v tehnične podatke, ne boste razočarani ne nad pospeškom ne nad največjo hitrostjo.

Prav stran s tehničnimi podatki pa razkrije, da boste za takole opremljenega Golfa morali odšteti kar dobrih 32 tisočakov. Glede na to, da bodo največ prodali 1,6-litrskih TDI-jev s srednjim paketom opreme Comfortline za slabih 19 tisočakov, je številka čez 30 tisoč evrov kar v nebo vpijoča. A zastopniku bomo stopili v bran, saj so nam ponudili zelo dobro opremljenega, da se prepričamo o vseh tehničnih poslasticah, seveda pa si želimo nekoč sesti tudi v tistega res ljudskega. Mogoče supertest?

Če predpostavljamo, da je novi Golf od primerljivega predhodnika v povprečju lažji za okroglih 100 kilogramov (do šest kilogramov pri elektriki, do 40 kilogramov pri motorjih, do 26 kilogramov pri prenosu moči in podvozju, do 37 kilogramov pri karoseriji), potem mu v kombinaciji s trenutno najzmogljivejšim turbodizlom in menjalnikom DSG pripišemo tudi nekaj športnosti. Škoda je le, da so načrtovalci ubili nekaj vozniškega veselja z neizklopljivim ESP-jem (izklopi se lahko le sistem proti zdrsavanju ASR) ter si pri prejšnjem Golfu GTI sposodili elektronsko delno zaporo diferenciala XDS, ki je za prave dinamične voznike tako rekoč neuporabna. Izklopljiv ESP in klasično delno zaporo, prosim!

Da lahko o Golfu kljub skromnim zameram govorimo le s spoštovanjem, priča 29 milijonov prodanih avtomobilov in šest preteklih generacij. Težko priznam, da sem samo leto starejši od Pragolfa in da je po 38 letih videti veliko bolj v formi kot jaz.


Koliko stane v Eur

Zatemnjena stekla zadaj   277

Električno poklopni vzvratni ogledali   158

Parkirni sistem Park Pilot   538

Biserna barva   960

Večopravilni prikazovalnik Premium   114

Aluminijasta platišča Durban   999

Uravnavanje podvozja in izbira voznega programa   981

Navigacijski sistem Discover Pro   2.077

Paket Luči in vidljivost   200

Panoramsko strešno okno   983

Biksenonska žarometa z dnevnimi lučmi LED   1.053

 

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 23.581 €
Cena testnega modela: 32.018 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,4 s
Največja hitrost: 212 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,8l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje, neomejena mobilna garancija ob rednem servisiranju pri pooblaščenih serviserjih.
Servisni pregled na 20.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.006 €
Gorivo: 9.472 €
Gume (1) 1.718 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 14.993 €
Obvezno zavarovanje: 3.155 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 6.150 €
Skupaj 36.494 € (strošek na km: 0,37 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 81 × 95,5 mm – gibna prostornina 1.968 cm³ – kompresija 16,2 : 1 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500–4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,7 m/s – specifična moč 55,9 kW/l (76,0 KM/l) – največji navor 320 Nm pri 1.750–3.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – prestavna razmerja I. 3,462; II. 2,045; III. 1,290; IV. 0,902; V. 0,914; VI. 0,756 – diferencial 4,118 (1.,2.,3.,4. prestava); 3,043 (5., 6., vzvratna prestava) – platišča 7,5 J × 18 – gume 225/40 R 18, kotalni obseg 1,92 m.
Zmogljivost: največja hitrost 212 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,6 s – poraba goriva (ECE) 5,2/4,0/4,4 l/100 km, izpust CO2 117 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.375 kg – dovoljena skupna masa 1.880 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.600 kg, brez zavore: 680 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1.790 mm – kolotek spredaj 1.549 mm – zadaj 1.520 mm – rajdni krog 10,9 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.510 mm, zadaj 1.440 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 500 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – klimatska naprava – električni pomik šip spredaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež –deljiva zadnja klop – potovalni računalnik.
Naše meritve
T = 7 °C / p = 992 mbar / rel. vl. = 75 % / Gume: Semperit Speedgrip2 225/40/R 18 V / stanje kilometrskega števca: 953 km
Pospešek 0-100km: 9,4s
402m z mesta: 16,7s ( 137km/h)
Največja hitrost: 212km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 6,4l/100km
Najvišja poraba: 8,4l/100km
poraba na testu: 6,8 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 72,1m
Zavorna pot pri 100km/h: 42,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč v prostem teku: 38dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (349/420)
  • Tehnično novi Golf spet narekuje tempo v razredu, čustveno pa (spet) zaostaja za tekmeci, saj oblikovanja res ne moremo označiti za revolucionarnega. Pri VW so skratka spet naredili dober stroj, ki bo prav gotovo romal na vrh lestvice najboljših. Se še spomnite naših primerjalnih testov, na katerih so Volkswagnovi avtomobili vedno v ospredju?

  • Zunanjost (12/15)

    Resda je v živo lepši kot na fotografijah, vendar še vedno ni izstopajoč lepotec.

  • Notranjost (106/140)

    Bogata opremljenost (čeprav manjka nekaj pomagal), odlični merilniki, povprečen prtljažnik in zadovoljivo udobje.

  • Motor, menjalnik (54 /40)

    Dvosklopčni menjalnik je hiter, motor dovolj poskočen in tudi varčen, če voznik prilagodi način vožnje. Kljub nastavljivemu podvozju ne pričakujte čudežev pri udobju.

  • Vozne lastnosti (60 /95)

    Lega na cesti je dobra, vendar ne izstopa, s smerno stabilnostjo ni težav, občutek pri zaviranju je dober.

  • Zmogljivost (28/35)

    V nobeni od omenjenih rubrik (pospeški, prožnost, največja hitrost) ne boste razočarani.

  • Varnost (40/45)

    Seznam (tudi doplačljive) varnostne opreme v testnem avtomobilu je res dolg, ni pa popoln.

  • Gospodarnost (49/50)

    Pričakovana poraba, povprečna garancija, zelo malo izgube vrednosti pri prodaji rabljenega.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
motor (poraba, zmogljivosti)
dvosklopčni menjalnik DSG
sistem Driving Profile Selector
aktivni tempomat
sledljivi žaromet
za dotik občutljiv (velik) zaslon
lahko dostopna pritrdišča Isofix
premajhen izpis prestave pri ročnem načinu
cena testnega avtomobila
manjša uglajenost pri večkratnem zagonu motorja ob kratkotrajnih ustavljanjih
elektronska delna zapora diferenciala
nima električnega pomika sedežev, kamere za vzvratno vožnjo in pametnega ključa