Test: Volkswagen Polo Beats 1.0 TSI DSG

Letošnja bera v razredu majhnih družinskih avtomobilov je z novim Polom popolna. Kaj torej ponuja kandidat, ki je že do zdaj uspešno tekmoval z najpriljubljenejšim avtom med Slovenci, s Cliom?

Test: Volkswagen Polo Beats 1.0 TSI DSG (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
8. 3. 2018

Če avtomobil zraste kar za osem centimetrov, seveda to pomeni marsikaj, spretni inženirji pa so dolžinski prirastek izkoristili za to, da je Polo veliko bolj prostoren, kot je bil dosedanji. Zdi se, kot da je preskočil v višji razred. V Golfovega? Seveda ne, a Polo bo zdaj vsekakor že zaradi velikosti privabil tudi tiste, ki so trdili, da ni dovolj prostoren. Ali to, da zrasteš, pomeni tudi, da odrasteš? Zdi se, da so se pri VW potrudili in novi Polo se res zdi precej bolj odrasel kot do zdaj. Za to poskrbijo številni sodobni dodatki, ki še pred kratkim za avtomobile Polovega razreda niso bili na voljo. Polo (s tem imenom Volkswagen svoje avtomobile nižjega srednjega razreda ponuja že od leta 1975) zdaj ponuja veliko, čeprav seveda v marsičem nadaljuje tradicijo večine izdelovalcev: več opreme lahko pač dobiš za več denarja. Naš preizkusni Polo je prispel z opremo Beats, ki je nekakšna dodatna opremska različica ob začetku prodaje šestega rodu. Beats je oprema na podobni ravni kot Comfortline, torej druga v dosedanji ponudbi. Prav ta naj bi ponujala številne dodatke, ki delujejo bolj sveže. Vzdolžna tanka črta prek motornega pokrova in strehe je zunanji razpoznavni znak, notranjost pa je 'osvežena' z oranžno barvo določenih delov armaturne plošče. Nekaterim je ta všeč in celo trdijo, da so s tem dodali tudi privlačnost za ženski okus.

Oblikovno novi Polo lepo ohranja vse pridevke oblikovalskega pristopa Volkswagna. S preprostimi potezami so ustvarili novo Polovo podobo. V marsičem spominja na njihovega večjega, Golfa, a svojega 'sorodstva' tudi s še večjimi ne more zanikati. Jasno, saj je bil namen takšen, da že videz takoj sporoči: to je Volkswagen.

Podobno lahko ugotovimo o notranjosti. Vsekakor na armaturni plošči najbolj izstopa nov, velik zaslon na dotik. Ta je v primerni višini, na ravni merilnikov. Ti so pri Polu sicer zdaj lahko že tudi digitalni (to bi ga podražilo za dodatnih 341 evrov), a v preizkušenem ostajajo 'klasični'. Pravzaprav bi 'bolj sodobni' poskrbeli le za bolj sodoben videz, kajti kar zadeva sporočilne lastnosti, ti v preizkušenem Polu niso nič zaostajali. Tudi zaslonček na sredini lahko sporoči dovolj podrobnosti, sprehajanje po informacijah pa omogočajo gumbi na volanskem obroču. Prav tu so tudi preostali gumbi za upravljanje funkcij, kajti za upravljanje skoraj vsega drugega zdaj skrbijo meniji na dotik na sredinskem zaslonu. Pravzaprav ne čisto vsega. Volkswagen namreč tudi na njem ohranja dva vrtljiva gumba na vsaki strani zaslona. V 'analogni tehniki' je prav tako še ves upravljavski del gretja, prezračevanja in klimatske naprave (pod nekoliko nizko postavljenima sredinskima zračnikoma), tudi ob prestavni ročici je še nekaj gumbov, za izbiro voznega profila ali vklapljanje samodejnega načina parkiranja (ki deluje precej preprosto).

Beats pomeni še dvoje – športno komfortna sedeža in zvočni sistem Beats. Zadnji sicer kot dodatek pri drugih ravneh opreme stane 432 evrov, a za dobro delovanje naprave je bilo menda treba dodati opcijski radio Composition Media (plus 235 evrov), za učinkovito delovanje pametnega telefona pa še dodatek za prostoročno telefoniranje in povezavo App-Connect (dodatnih nekaj manj kot 280 evrov). Elektronskih pripomočkov je bilo še več – najbolj pa je k udobju prispeval aktivni tempomat s samodejnim uravnavanjem razdalje do vozila pred vami. Ker smo lahko uživali tudi v uporabi samodejnega (dvosklopčnega) menjalnika, je bil Polo zares prijeten prevoznik, v katerem lahko voznik nekatere funkcije vsaj začasno prepusti avtomobilu.

Omenimo naj tudi udobje športno komfortnih sedežev, ki so malenkostno omilili sicer precej trdo podvozje (v Beatsu z večjimi kolesi), pod prtljažnim dnom pa v primeru te izbire zeva kar precej neizrabljenega prostora, ker vanj ne moremo vložiti koles večje velikosti (če prav razumemo nemožnost izbire takega nadomestnega kolesa med postavkami cenika).

Polo je bil, če govorimo o voznem udobju in zmogljivosti, že do zdaj pohvalno zanesljiv in udoben avtomobil. Lega na cesti je zanesljiva, enako velja za stabilnost pri vožnji v vseh razmerah, malo pa razočara zavorna pot avtomobila. Pravzaprav je podobno z zmogljivostmi in varčnostjo motorja. Medtem ko se zdi, da Polo ponuja zadovoljiv občutek pri vožnji v skorajda vseh razmerah – s sicer precej majhnim (a zmogljivim) trivaljnikom ter hitro delujočim samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom (in dodatnimi vzvodi za ročno prestavljanje pod volanskim obročem), pa je bil obračun porabljenega goriva kar presenetljivo visok. Že res, da smo dobili skorajda povsem nov avtomobil (morebiti s še neutečenim motorjem), a smo si tudi na normnem krogu, torej ob zelo zmerni vožnji, vendarle privoščili več, kot bi pričakovali (in več, kot je porabila Ibiza z identičnim motorjem, a ročnim šeststopenjskim menjalnikom).

Kaj novega prinaša Polo v primerjavi s 'sestro', Seatovo Ibizo? Sorodstvo je zdaj pravzaprav še bolj očitno, kot je bilo pri prejšnjem rodu, deloma v potniški kabini, najbolj pa seveda pri motorni opremi. A po videzu sta kar precej različna, enako pa lahko rečemo za celoten vtis tistega, kar ponuja. Seveda lahko prav tako pričakujemo, da bo Polo bolj ohranjal vrednost pri rabljeni ceni, za kar je znamka seveda pomemben razlog. Če cene primerjamo z Ibizo, so slovenski kupci pri Polu precej na boljšem od tistih, ki kupujejo na katerem drugem trgu. Razlike so pravzaprav malenkostne, sploh če primerjamo avtomobile z bogatejšo in dodatno opremo (marsikje drugje je Polo tudi cenovno nad Ibizo).

Po tistem, kar ponuja, bo brez težav nadaljeval dosedanji razmeroma dober prodajni uspeh (do zdaj v Sloveniji prodanih več kot 28.000), čeprav je res, da se vsaj podpisanemu zdi, da tudi z novim rodom Polo široke ženske množice (kot si obetajo pri wolfsburški znamki) še ne bo najbolj prepričal. Vsaj kar zadeva zunanjost, mu manjka primerna 'seksi' oblika. Ta ostaja precej umirjena in je prvi glasnik, da je Polo še naprej navdihnjen z nemško racionalnostjo.

Volkswagen Polo Beats 1.0 DSG

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 17.896 €
Cena testnega modela: 20.294 €
Moč: 85kW (115 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,1 s
Največja hitrost: 200 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,6l/100km
Garancija: 2 leti splošnega jamstva brez omejitve kilometrov, podaljšano jamstvo do 6 let z omejitvijo na 200.000 km, neomejeno mobilno jamstvo, 3 leta jamstva na lak, 12 let jamstva za prerjavenje, 2 leti jamstva na originalne dele in dopolnilno opremo VW, 2 leti jamstva za storitve na pooblaščenih servisih VW.
Sistematični pregled na Servisni interval na 15.000 km ali eno leto km

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 1.139 €
Gorivo: 7.056 €
Gume (1) 1.245 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 7.245 €
Obvezno zavarovanje: 2.675 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4.185 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 23.545 € (strošek na km: 0,24 €)

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 74,5 × 76,4 mm – gibna prostornina 999 cm3 – kompresija 10,5 : 1 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 5.000 – 5.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 9,5 m/s – specifična moč 55,9 kW/l (76,0 KM/l) – največji navor 200 Nm pri 2.000–3.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – neposredni vbrizg goriva – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik DSG – prestavna razmerja I. 3,765; II. 2,273; III. 1,531; IV. 1,176; V. 1,122; VI. 0,951; VII. 0,795 – diferencial 4,438 – platišča 7 J × 16 – gume 195/55 R 16 V, kotalni obseg 1,87 m
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,5 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,8 l/100 km, izpust CO2 109 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat – 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.190 kg – dovoljena skupna masa 1.660 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.100 kg, brez zavore: 590 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.053 mm – širina 1.751 mm, z ogledali 1.946 mm – višina 1.461 mm – medosna razdalja 2.548 mm – kolotek spredaj 1.525 – zadaj 1.505 – rajdni krog 10,6 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 880–1.110 mm, zadaj 610–840 mm – širina spredaj 1.480 mm, zadaj 1.440 mm – višina nad glavo spredaj 910–1.000 mm, zadaj 950 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 470 mm – prtljažnik 351–1.125 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 40 l

Naše meritve

T = 20°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Michelin Energy Saver 195/55 R 16 V / stanje kilometrskega števca: 1.804 km
Pospešek 0-100km: 11,1s
402m z mesta: 18,0s ( 130km/h)
poraba na testu: 7,3 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,6 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 65,1m
Zavorna pot pri 100km/h: 42,9m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Ocena skupaj (348/420)
  • Polo je zrasel in je zdaj že zares pravi Golf izpred dveh desetletij. To ga seveda povzdigne v primeren avtomobil za družinsko rabo.

  • Zunanjost (13/15)

    Značilna volkswagnovska 'neoblika'.

  • Notranjost (105/140)

    Sodobni in prijetni materiali, dobra prostornost na vseh sedežih, odlična ergonomija, solidni infozabavni sistem.

  • Motor, menjalnik (53 /40)

    Dovolj zmogljiv dvosklopčni samodejni menjalnik precej bolje deluje kot pri prejšnjih generacijah, dovolj precizen volanski mehanizem.

  • Vozne lastnosti (60 /95)

    Zadovoljiva lega na cesti, nekoliko trdo ('športno') vzmetenje, dobra vodljivost, zavorne zmogljivosti in stabilnost.

  • Zmogljivost (29/35)

    Motor primerno poskočen, zaradi majhne mase odlične zmogljivosti.

  • Varnost (40/45)

    Zgledna varnost, serijsko tudi zavora v primeru nevarnosti trka, številni asistenčni sistemi.

  • Gospodarnost (48/50)

    Nekoliko visoka poraba goriva, cena osnovnega modela solidna, s številnimi dodatki pa jo hitro 'popravimo'. Zagotovo eden od najboljših, kar zadeva ohranjanje vrednosti.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 4/5
Hvalimo in grajamo
velik sredinski zaslon na dotik, manj upravljavskih gumbov
lega na cesti
samodejni menjalnik
prostornost za potnike in prtljago
kakovost materialov v kabini
dobra povezljivost (kot opcija)
serijsko samodejna zavora za primer trka
cena
razmeroma visoka poraba
vozno udobje
neizrabljen prostor pod dnom prtljažnika