Test: Volvo V60 Ocean Race

Medtem ko so nemški prestižni avtomobili tega razreda dobesedno izrinili vse neposredne evropske tekmece ter vse podobno velike avtomobile nižjega cenovnega razreda, ostaja Volvo kot osamelec v tem boju. In za zdaj je v tem boju videti še svež in v formi.

Prenesi PDF testa
Test: Volvo V60 Ocean Race (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
1. 9. 2012

 Jasno je, da izžareva nekaj švedskega šarma in duha, a je pri tem asociacija na prvo žogo nesmiselna – Ikea ne vzdrži primerjave. Vsaj ne povsem. Ker, veste, pri Volvu gre za počutje, in to v tolikšni meri, da zna in zmore samo s počutjem, ko sedete za volanski obroč, povsem prepričati. In V60 stoji natanko v osrčju njihove ponudbe, kar pomeni tudi, da je V60 verjetno danes najbolj tipičen Volvo.

Danes Volvo, tudi V60, ni več tako drugačen od avtomobilov drugih znamk, kot je bil nekoč, vsaj tehnično ne. Je pa še vedno tako prepoznavno drugačen, da bi ne mogel biti karkoli drugega. Ne zgleduje se ne po Audijih, ne po Beemvejih in ne po Benzih. In tako je prav.

Kaj bo prinesel jutri, ni mogoče vedeti, ampak ta hip velja, da (tudi) V60 ni spremenjen v igralno konzolo z baterijo elektronskih igrač, ki z avtomobilom nimajo neposredne zveze. Kar je za marsikoga brez dvoma vesela novica. S tega zornega kota je V60 zelo klasičen. V60, kot rečeno, prepričuje, in to zelo uspešno, z bivanjem v njem, uspeva pa mu prepričati vse ključne čute: vid, sluh in otip.

Oči v veliki večini pohvalijo že zunanjost, a je za bivanje edino pomembna notranjost. Tu je, ker seveda izberete Ocean race, barvna kombinacija drugačna kot v Audijih: črno so skoraj povsem izrinili, prevladuje svetla bež – predvsem kot čvrsto usnje, nekaj pa tudi kot tkanina in kot plastika. Monotonost te barve razbija temno rjava za armaturno ploščo, k sreči pa so, uporabnosti na ljubo, predel, kjer so noge, odeli v temno barvo.

Očem prijeten je tudi videz – z zdaj že značilno Volvovo tanko sprednjo konzolo (za katero se zdi, da ima preveč gumbov, a so dovolj logično postavljeni, da ne zmedejo, z njimi pa je upravljanje preprosto in intuitivno), z armaturno ploščo preprostih, a čednih potez in s sedeži, ki obljubljajo natanko tisto, kar ponujajo: odlično počutje. Volanski obroč je res nekoliko velik, a prijeten za sukanje in z dobro preglednostjo skozenj na velika in lična merilnika.

Primerjati je nemogoče, saj je zadeva bolj ali manj subjektivna, a zdi se, da je vselej odličen avdiosistem postavljen v najbolj akustično avtomobilsko okolje, ki ga ne moti zunanji trušč, pa tudi značilne blage vonjave (novega) V60 so tisto, zaradi česar se človek v V60 vsakič znova rad vrne.

Zato se zdi, da je o tehničnih straneh V60 manj smiselno govoriti, kot smo sicer vajeni. Pa vseeno. V60 je športni kombi, kar pomeni, da s prostornino prtljažnika ni rekorder, je pa kljub temu uporaben zaradi možnosti podaljšanja prtljažnika s pomočjo deljive zadnje klopi v razmerju 40 : 20 : 40 in zaradi povsem ravnega dna, pod katerim je še nekaj predalov. Tudi glede prostornosti in ergonomije v kokpitu v V60 ni opaznih zamer.

S stališča uporabnosti in umestitve v prestižno kočijo tudi k motorju nimamo pripomb. Dizel teče mirno in se tudi kaj rad zavrti, čeprav po tem ni nobene potrebe, saj navorsko razvaja v nižjih in srednjih vrtljajih, šest prestav samodejnega, popolnoma spodobno hitrega (kar še zlasti velja za speljevanje) menjalnika pa tudi poskrbi za dobro pokritje motornih krivulj. Če motorne zmogljivosti in živahnost mehanike v prvi tretjini položaja stopalke plina ne bi silile v bolj dinamično vožnjo, bi bil lahko takle V60 tudi zelo varčen. Potovalni računalnik je namreč kazal povprečno porabo pri 60 kilometrih na uro štiri, pri 100 pet, pri 130 7,2 in pri 160 8,7 litra dizelskega goriva na 100 kilometrov.

Navsezadnje so tudi zmogljivosti stvar počutja in te, zavite v celoto z imenom V60, zelo lepo zaokrožajo današnjo podobo srednje velikega Volva. V tem trenutku se zato V60 zelo samosvoje zlahka postavlja po robu trem nemškim tekmecem.

Vinko Kernc, foto: Saša Kapetanovič

Volvo V60 Ocean Race

Osnovni podatki

Prodaja: Volvo Car Austria
Cena osnovnega modela: 36.678 €
Cena testnega modela: 46.044 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 120kW (163 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,2 s
Največja hitrost: 215 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,8l/100km

Tehnični podatki

Motor: 5-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.984 cm2 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 2.900/min – največji navor 400 Nm pri 1.400–2.850/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 215/55 R 17 V (Continental ContiSportContact).
Zmogljivost: največja hitrost 215 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,2 s – poraba goriva (ECE) 7,1/4,8/5,7 l/100 km, izpust CO2 149 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.582 kg – dovoljena skupna masa 2.090 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.628 mm – širina 1.865 mm – višina 1.484 mm – medosna razdalja 2.776 mm – posoda za gorivo 68 l.
Prtljažnik: 430–1.240 l

Naše meritve

T = 13 °C / p = 1.090 mbar / rel. vl. = 39 % / stanje kilometrskega števca: 2.865 km
Pospešek 0-100km: 9,3s
402m z mesta: 15,6s ( 137km/h)
Največja hitrost: 215km/h (VI.)
poraba na testu: 9,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,2m
AM meja: 40m
Ocena
  • S stališča uporabe si je težko zamisliti, da kdo bi ne bil zadovoljen s takšnim Volvom. Tudi moč blagovne znamke je velika in se ponuja vsem, ki se nočejo uokvirjati z nemško trobojnico. Je pa seveda V60 vsem naštetim lastnostim primerno drag.

Hvalimo in grajamo
videz zunanjosti in notranjosti
osrednja konzola
merilnika
avdiosistem
oprema, materiali
počutje, okolje
parkirno pomagalo samo zadaj
skop potovalni računalnik
nima rež k zadnji klopi med sedežema
nima pametnega ključa

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri