Da ne bo pomote: petvratni Avensis ni novost v Toyotini ponudbi. Na svet je prišel skupaj s preostalima dvema različicama. Z njegovim prihodom pa je zdaj tudi pri nas na voljo celotna Avensisova paleta.
Ob tem se verjetno postavlja vprašanje, zakaj je sploh potreben tretji Avenisis, če sta že na voljo dva. Tistim, ki prisegajo na klasične linije, se ponuja limuzina, vsem drugim, prostora željnim, pa kombi. Ta, odvisno od položaja zadnje klopi, v zadku ponudi od 520 pa vse do 1500 litrov prostora. Ampak ko sedete v Liftbacka (s tem imenom pri Toyoti označujejo petvratnega Avensisa) in se mu posvetite, ugotovite, da je njegova prisotnost na trgu vendarle smiselna. Zlasti če so vam oblikovno bolj pri srcu limuzine, hkrati pa ves čas sanjarite o prostoru, ki ga skriva kombi.
Kaj se skriva v zadku Liftbacka, si ne boste mogli predstavljati, dokler ne boste odprli zadnjih vrat. Ampak še preden storimo to, se za trenutek posvetimo zunanji obliki. Njene oblikovalce je treba pohvaliti. Pa ne zaradi drznosti, te pri Toyoti tako ali tako nismo vajeni, zato je tudi pri tem Avensisu ne iščite, ampak zaradi izjemne podobnosti s Sedanom (beri limuzino). Da pred vašimi očmi stoji pet- in ne štirivratni Avensis, boste prepoznali le po zajetnejšem C-stebričku in prtljažnih vratih, ki nadomeščajo pokrov.
Vse drugo je nespremenjeno, vključno z zunanjimi merami, kar pomeni, da je kupce tega avtomobila resnično treba iskati med tistimi, ki prisegajo na prostorne limuzine. Tisto, kar se skriva v zadku petvratnega Avensisa, namreč veliko bolj spominja na črno luknjo kot prtljažnik, ki smo ga vajeni v tem avtomobilskem razredu. V dokaz, da ne mlatimo prazne slame, morda še opozorilo: če ste nižje rasti, manjših predmetov nikar ne potiskajte k robu zadnje klopi, sicer se vam lahko zgodi, da jih ne boste dosegli. Davek, ki ga boste plačali pri tem, so najmanj umazane hlače ali krilo, lahko pa vam celo zgodi, da boste morali k stvari pristopiti z nasprotne strani. Iz notranjosti torej, kjer boste morali, če boste želeli doseči predmet, najprej podreti naslonjalo zadnje klopi. Ja, tako ogromen je prtljažnik v petvratnem Avensisu.
Kako eleganten je lahko ta avtomobil, pa so dokazali kar pri našem uvozniku. Oblekli so ga v opremo Elegant, kar pomeni, da so karoserijo krasili dodatki, poenoteni z osnovno barvo, kromirana maska in 16-palčna platišča, notranjost pa usnje, dekoracija v imitaciji aluminija in ogljikovih vlaken, izdatno nastavljiv voznikov sedež in volanski obroč ter bogata oprema, v kateri niso manjkali avdiosistem skupaj s CD-predvajalnikom, številni dodatki, ki jim ukazujemo z elektriko, elektrokromatsko notranje ogledalo (samodejna zatemnitev), tipalo za dež, PDC za pomoč pri parkiranju, gumbi za ukazovanje avdiosistemu na volanskem obroču in ne nazadnje potovalni računalnik. Tega omenjamo zato, ker ne sodi med tiste stvari, ki bi jih morali pohvaliti.
Glede na število podatkov, ki ki jih ponuja vozniku, zahteva odločno preveč prostora v avtu, predvsem pa so mu namenili preveč gumbov za ukazovanje. Če ste pristaš nizkega sedenja, ne boste zadovoljni tudi s sedežem, ki sicer navdušuje s svojim udobjem. In če uživate, medtem ko motor suvereno vleče iz nizkih vrtljajev, vas lahko zmoti še prožnost 1, 8-litrskega bencinskega agregata. Ta sicer ni podhranjen, ne nazadnje se lahko pohvali s povsem spodobnimi rezultati z naših meritev, vseeno pa v takšnih primerih postane hitro jasno, da sodi v spodnji del motorne palete.
Ampak če smo povsem odkriti, elegantno opremljeni notranjosti, pa čeprav v petvratnem Avensisiu, ki želi biti bolj dinamičen od limuzinskega, norenje po cestah ne pristoji in v teh primerih tudi osnovni motorji v paleti povsem spodobno opravljajo svoje delo.
Matevž Korošec
Foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Toyota Adria d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 24.657,82 € |
Cena testnega modela: | 25.463,19 € |
Moč: | 95kW (129 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,3 s |
Največja hitrost: | 195 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 9,4l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1794 cm3 - največja moč 95 kW (129 KM) pri 6000/min - največji navor 170 Nm pri 4200/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 V (Bridgestone Turanza ER30). |
Zmogljivost: | največja hitrost 195 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,3 s - poraba goriva (ECE) 9,4/5,8/7,2 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1340 kg - dovoljena skupna masa 1820 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4630 mm - širina 1760 mm - višina 1480 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 60 l. |
Prtljažnik: | 510-1320 l |
T=25 °C / p= 1000 mbar / rel. vl.: 50 % /Stanje km števca: 11009 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,8s |
---|---|
402m z mesta: | 31,6s ( 168km/h) |
1000m z mesta: | 17,4s ( 131km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 12,9s |
Prožnost 80-120km/h: | 18,9s |
Največja hitrost: | 195km/h (V.) |
poraba na testu: | 9,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,0m |
AM meja: | 40m |
-
Odgovor na vprašanje, zakaj je ob limuzini in kombiju potreben še petvratni Avensis, dobite v trenutku, ko odprete prtljažna vrata. Prostoru, ki se odpre pred vami, bi lahko rekli tudi črna luknja, najbolj presenetljivo pa je, da je Liftback prav tako velik kot limuzina in da ji je tudi neverjetno podoben.