Avensis je v svoji tretji izdaji pri nas že poldrugo leto, pa ne moremo zapisati, da se je odločno zapisal med uspešneže pri slovenskih kupcih.
Toyotin model, zasnovan posebej za evropske kupce, pa se ni posebno priljubil tudi drugim Evropejcem, kar je pravzaprav čudno, saj je na njem vse tako, kot mora biti, o čemer smo dovolj pisali tudi že v naših dosedanjih testnih poročilih.
To zlasti velja za karavansko različico. Z videzom sploh ne razočara. V primerjavi s prejšnjim je bil korak prav pri zunanjosti zelo velik, zdaj je veliko bolj moden. Morebiti pa večini dosedanjih lastnikov prav taka avantgardna oblika ne ustreza? Če naša hipoteza drži, pa to zelo dobro vedo pri Toyoti, saj imajo menda dovolj podatkov iz anket kupcev.
Kaj torej dobi kupec, če se odloči za preizkušeni primerek? Dvolitrski turbodizelski motor je vsekakor eden uporabnejših in zanimivejših v ponudbi v višjem srednjem razredu. Zmogljivosti so zgledne in ni težav. To velja tako za primerne pospeške kot za prožnost, dober odziv iz nižjih vrtljajev, največji navor je na voljo v dovolj širokem območju vrtljajev (skoraj v celotnem uporabnem območju).
To vpliva tudi na povprečno porabo, ki je lahko tudi ob povsem nepazljivi vožnji blizu našega doseženega testnega povprečja (5, 5 litra). Seveda je mogoče porabiti tudi več, kar dosežemo z vrtenjem motorja nad 4.000 vrtljajev ali ob polni obremenitvi dovolj velikega prtljažnika (dovoljeno je do 580 kilogramov dodatne teže). Ampak za to, da se ne podajamo v previsoke vrtljaje, poskrbi tudi hrup motorja, ki tedaj postane veliko bolj slišen.
Wagon je seveda kombi in Avensis v različici Wagon z opremo Business pomeni odlično odločitev, če si želimo veliko prostora, pa ne maramo videza enoprostorca. Oznaka opreme pomeni skoraj popolno izbiro najrazličnejših dodatkov, ki so že všteti v ceno, na primer zatemnjena vsa stekla za voznikovim in sovoznikovim sedežem, pa tudi kamero za pomoč pri vzvratni vožnji (ena boljših glede parkirne pomoči), navigacijsko napravo s 5, 8-palčnim zaslonom (nima popolnih podatkov o slovenskih cestah) ter priključke za dodatne predvajalne vire radia/CD (USB, Aux in i-pod).
Zelo pohvalna za morebitno kombinirano vožnjo potnikov in tovora je tudi zadnja klop. Razdeljena je v razmerju 60 : 40, njen širši del pa je na desni strani. Če jo delno zložimo, lahko tako, na primer, 'tovorimo' štiri osebe in še kakšne daljše predmete. Pohvalne so tudi zanke v dveh vzdolžnih tirnicah v dnu prtljažnika.
Omeniti velja tudi prijetno počutje voznika in potnikov na sedežih. Notranjost je sploh boljši del avtomobila. Predvsem kadar se podamo na daljšo pot, bomo cenili tisto, kar ponuja Avensis Wagon z opremo Business.
Avensis Wagon se je izkazal tudi kot dovolj udoben med vožnjo. Tudi večje luknje ali neravnine je podvozje dobro zgladilo, da jih potniki skoraj niso čutili. Nekaj k temu prispevajo tudi primerno velike gume, Business v kombinaciji z dvolitrskim dizlom namreč nima serijsko večjih, 17-palčnih kolesnih obročev in nizkopresečnih gum (ampak nekoliko udobnejše 16-palčne), kar prispeva k primernemu udobju (manj pa h 'kul' videzu).
Tomaž Porekar, foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Toyota Adria d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 26.800 € |
Cena testnega modela: | 28.680 € |
Moč: | 93kW (126 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,0 s |
Največja hitrost: | 200 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,2l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.998 cm? – največja moč 93 kW (126 KM) pri 3.600/min – največji navor 310 Nm pri 1.800–2.400/min. |
---|---|
Prenos moči: | Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/60 R 16 V (Bridgestone Turanza ER300). |
Zmogljivost: | največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,0 s – poraba goriva (ECE) 6,6/4,3/5,2 l/100 km, izpust CO2 136 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.520 kg – dovoljena skupna masa 2.100 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.795 mm – širina 1.810 mm – višina 1.480 mm – medosna razdalja 2.700 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 60 l. |
Prtljažnik: | 543–1.609 l |
T = 27 °C / p = 1.112 mbar / rel. vl. = 31 % / Stanje kilometrskega števca: 1.812 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,6s |
---|---|
402m z mesta: | 17,5s ( 128km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,9/15,6s |
Prožnost 80-120km/h: | 11,3/15,2s |
Največja hitrost: | 200km/h (VI.) |
poraba na testu: | 5,5 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,8m |
AM meja: | 40m |
-
Če odmislimo videz avtomobila, ki je lahko stvar okusa, ponuja Avensis zelo veliko. Zato je čudno, da ni uspešnejši v primerjavi z nekaterimi tekmeci.