Ste že kdaj opazili, da se skoraj vsak avtomobil prej ali slej izgubi v vedno večjem kupu pločevine, ki se vozi po cestah? Težava tiči v njegovi podobi oziroma obliki. Preprosto se premalo razlikuje od drugih, da bi njegovo prisotnost na cesti vsakokrat opazili in se obrnili za njim, ko se pelje mimo vas.
Ob pogledu na Corollo ugotovite, da je tudi Toyotina najnovejša stvaritev le še en avtomobil na cesti. Njena pojava je vse drugo kot opazna. Poteze so umirjene in premalo mikavne, da bi pritegovale poglede. Za povrh vsega je bil testni avtomobil še srebrne barve, ki je danes skoraj že na vsakem drugem avtomobilu. Torej je mešanje s sivim povprečjem še izdatnejše.
Pa vendar Corolla kljub neizraziti pojavi na cesti bolj prepriča na drugih področjih. Tako je recimo s podvozjem, ki je sicer čvrsto vzmeteno, a kljub temu še vedno dovolj udobno, da vožnja ni preveč utrujajoča. Izjema so le stare in razdrapane povojne magistralke, katerih luknje se zaradi že omenjene čvrstosti vzmetenja preveč učinkovito prenašajo skozi konstrukcijo do zadnjic potnikov. Nekaj izboljšav bi bilo treba nameniti tudi prednji premi, saj je stik prednjih koles s podlago v hitreje odpeljanih ovinkih preslab. Zdrs notranjega pogonskega kolesa je namreč tudi v primeru najšibkejšega agregata prisoten.
Ko smo že pri pogonskem stroju, naj omenimo, da iz 1, 4 litra prostornine razvije ne ravno divjih 71 kilovatov oziroma 97 konjev in tudi 130 njutonmetrov ni ravno pretirano rezgetajočih. Od zapisanih številk je nekako utopično pričakovati vratolomne pospeške in prožnost, vendar je slednja v mestu več kot zadostna. Težavo predstavlja le vožnja nad 100 kilometrov na uro, kjer iz 1, 4 litra prostornine pač ne gre pričakovati zmogljivosti superšportnika. Na žalost pa že omenjeno zadostno prožnost pospremi ne ravno najugodnejša poraba goriva. Ta se je na testu gibala okoli 10, 8 litrov na 100 prevoženih kilometrov, v najslabšem primeru narasla na bogatih 12, 4 litrov, v najboljšem primeru padla na še vedno ne ravno najugodnejših 9, 2 l/100 km. Če bi se pod prednjim pokrovom vrtel kakšen drugačen (beri: večji oziroma poskočnejši) agregat, bi bile številke sprejemljivejše, tako pa . .
Boljše so zavore. Štirikrat kolutne, podkrepljene s sistemom ABS in elektronsko razporeditvijo zavorne sile (EBD) Corollico učinkovito ustavljajo, kar še enkrat potrdi tudi dovolj ugodna zavorna pot, ki je pri zaviranju s 100 kilometrov na uro znašala manj kot 40 metrov.
V kabini obdaja voznika dokaj dobra ergonomija, pri čemer nekoliko razočara le izključno po višini nastavljiv volan, ki je hkrati tudi rahlo preveč položen. Zato pa splošen vtis nekoliko popravi po višini nastavljiv voznikov sedež. Sicer pa se v kabini srečamo s povprečno (japonsko) kakovostjo materialov in rahlo podpovprečno kakovostjo (tudi za Japonce) izdelave. Omembe vredni so tudi merilniki. Ti se pohvalijo s tehniko Optitron, kot so jo poimenovali pri Toyoti. Pod omenjeno oznako se skriva posebna svetleča osvetlitev kazalcev in podlage merilnikov, ki je tudi v močnem soncu dobro vidna.
Svetilnost merilnikov je tako močna, da pri nočni vožnji moti in zato voznika prisili, da ponoči osvetlitev zmanjša z nerodnim sistemom uravnavanja svetilnosti. Do tu vse lepo in prav. Zatakne se, ko naslednji dan sedete za volan in ugotovite, da je števec kilometrov skoraj neviden. Ta je za razliko od preostalih merilnikov osvetljen na »običajen« način, ki pa je v dnevni svetlobi zelo slabo viden. Torej morate merilnike ponovno razsvetliti. Nekoliko tolažilna je le obljuba zastopnika, da bodo prihajajoči modeli Coroll opremljeni z dnevnim stikalom luči, ki bo težavo z nenehnim prilagajanjem svetilnosti merilnikov odpravil.
V kabini pogrešamo tudi nekaj več odlagalnih prostorov. Tako se nahaja en uporaben pokrit predal pod stikali prezračevalne naprave in majhen predal levo ob volanskem obroču. Ravno tako sta (samo) v prednjih vratih dva sicer uporabno velika žepa, med prednjima sedežema pa se nahaja še opora za roke prednjih potnikov, ki to ni. Težava nastopi, ko se želita voznik ali sovoznik opreti na grbino, a je ta nameščena prenizko in kot taka ne nudi obljubljene opore. Se pa zato v njej nahaja globok in nadvse uporaben predal.
Z uporabnostjo Toyota tudi v prtljažniku ni pretiravala. Zato tam, na prvi pogled, brez uspeha iščete pritrdilna mesta in razne odlagalne predalčke. Pozor, rekli smo na prvi pogled, saj je Toyota pod dno prtljažnika, okoli pravega rezervnega kolesa, skrila uporabne predalčke. Ti sprejmejo razne krpice in podoben pribor, ki utegne na cesti priti zelo prav. Koristna je tudi prilagodljivost sicer majhnega prtljažnika. S podrtjem zadnjega naslona povečate majhen prtljažnik (289 litrov) in hkrati dobite povsem ravno površino dolžine 1400 milimetrov in 890 milimetrov širine.
Pri Toyotinih prodajalcih bodo za najšibkeje motorizirano in opremljeno Corollo s petimi vrati od vas zahtevali natančno 2.975.970 tolarjev.
Ali si lahko privoščite Toyotino novinko, je v prvi vrsti še vedno najbolj odvisno od globine vašega žepa. Če vam je všeč, je ravno tako odvisno od vas. Nekaj pa je gotovo. Četudi se najdejo posamezniki, ki jim je Corolla všeč, je njena pojava na cesti, še posebej če je srebrne barve, neopazna. Če torej želite vzbujati pozornost na cesti in obenem imeti tudi novo Corollo v vaši garaži, potem morate izbrati vsaj bolj živo barvo. Corolla je sicer s tehničnega vidika dober avtomobil, a kljub temu je zaradi svoje neizstopajoče podobe še vedno le eden izmed mnogih.
Peter Humar
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Toyota Adria d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 12.418,50 € |
Cena testnega modela: | 12.714,12 € |
Moč: | 71kW (97 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,0 s |
Največja hitrost: | 185 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,7l/100km |
Garancija: | 3 leta ali 100.000 kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje |
Obvezno zavarovanje: | 292,56 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 252,57 € |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,0 × 71,3 mm - gibna prostornina 1398 cm3 - kompresija 10,5 : 1 - največja moč 71 kW (97 KM) pri 6000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 14,3 m/s - specifična moč 50,8 kW/l (69,1 KM/l) - največji navor 130 Nm pri 4400/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,5 l - motorno olje 3,7 l - akumulator 12V, 40 Ah - alternator 80 A - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,545; II. 1,904; III. 1,310; IV. 0,969; V. 0,815; vzvratna 3,250 - prestava v diferencialu 4,312 - platišča 6J × 15 - gume 195/60 R 15 V, kotalni obseg 1,85 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 31,7 km/h |
Zmogljivost: | največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,0 s - poraba goriva (ECE) 8,4/5,7/6,7 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx=0,29 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vzmetne noge, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnja (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,5 zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 1125 kg - dovoljena skupna masa 1655 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1000 kg, brez zavore 450 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4180 mm - širina 1710 mm - višina 1475 mm - medosna razdalja 2600 mm - kolotek spredaj 1490 mm - zadaj 1480 mm - najmanjša razdalja od tal 140 mm - rajdni krog 10,2 m |
Notranje mere: | dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1700 mm - širina (komolci) spredaj 1430 mm, zadaj 1450 mm - višina nad sedežem spredaj 930-980 mm, zadaj 930 mm - vzdolžnica prednji sedež 870-1100 mm, zadnja klop 890-640 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, zadnja klop 480 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 55 l |
Prtljažnik: | (normno) 289 l |
T = 17 °C, p = 1018 mbar, rel. vl. = 90 %, Stanje kilometrskega števca: 3396 km, Gume: Bridgestone B 390 | |
Pospešek 0-100km: | 11,9s |
---|---|
1000m z mesta: | 33,8s ( 152km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 14,3 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 19,8 (V.)s |
Največja hitrost: | 183km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 9,2l/100km |
Najvišja poraba: | 12,4l/100km |
poraba na testu: | 10,8 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 66,2m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,0m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 57dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 57dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 61dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 68dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 67dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Toyota Corolla je prav dober avtomobil, ki premore nekaj dobrih rešitev, toda na žalost tudi ni brez napak. Še največjo zamero zasluži njegova oblika. Ta je preveč zadržala in hladna. Zaradi tega se bo zagotovo prehitro izgubil v sivem (srebrnem) morju povprečja.
-
Zunanjost (12/15)
Zadržana Corollina podoba ne privlači pogledov. Natančnost izdelave je dovolj dobra.
-
Notranjost (114/140)
Dobra ergonomija, majhen osnoven prtljažnik, a z možnostjo povečevanja (ravno dno pri podrtem zadnjem naslonu). Preveč položen volan.
-
Motor, menjalnik (36 /40)
Tehnično dober motor (VVT-i). Njegova prožnost je pri mestni uporabi zadovoljiva. Menjalnik je prijazen do voznika in tudi prestavna razmerja so dobro izbrana.
-
Vozne lastnosti (78 /95)
Lega in vodljivost sicer nista v razrednem vrhu, a je kljub temu dovolj dobra. Prisotna je občutljivost na bočni veter. Prestavna ročica ima natančne in prijetno kratke gibe.
-
Zmogljivost (18/35)
Najšibkejša Corolla ni ravno športnik. Navora je premalo za odločnejše pospeške in tudi prožnost je namenjena bolj mestnim hitrostnim povprečjem.
-
Varnost (36/45)
Zavorna pot je ugodno kratka, na zadnji klopi so trije vzglavniki in tudi srednji varnostni pas na zadnji klopi je tritočkovni. Spredaj sta le dve čelni varnostni blazini (ni bočnih).
-
Gospodarnost
Poraba goriva ni ravno obetajoča. Cena osnovnega modela je v razrednem povprečju in kot taka ugodnejša od cene njene predhodnice. Garancija je zelo spodbudna.