Toyota Corolla 2.0 D-4D Sol

14. 9. 2007 | Aljoša Mrak
Deli

Toyoto Corollo so prodali v tolikšni količini, da še sami ne vedo točne številke. Ker naj bi se ta gibala okoli 30 milijonov, si lahko novi Sedan šteje v čast, da je bil izbran za tistega, ki se bo lahko ponašal z imenom rekorderja.

Najprej opazimo, da je (štirivratna) Corolla Sedan oblikovno zadržan avtomobil, kar je po svoje logično, saj naj bi bil manjši (tri- ali petvratni) Auris tisti, ki naj bi blestel s svojo oblikovno svežino. Z izbuljenimi prednjimi in zadnjimi lučmi sicer izstopa, a naj vsak pri sebi presodi, ali mu je ta modni dodatek všeč ali ne.

Lahko pa mirne vesti trdimo, da je v primerjavi z Aurisom (z njim si deli večino delov v notranjosti, največja razlika je sredinska konzola, ki je pri Sedanu bolj klasična, brez ‘letalske’ ročne zavore) precej uporabnejši, seveda predvsem zaradi večjega prtljažnika. Ta ima sicer slabost, ki je skupna vsem Sedanom - to je majhna luknja.

Lahko pa osnovnih 450 litrov zlahka povečamo s po tretjini deljivim naslonom zadnjih sedežev. Pikolovce bosta mogoče zmotili še dve pomanjkljivosti; rogovili vrat se namreč pogrezneta v prtljažni prostor, zvočnika na zadnji polički pa sta s spodnje strani precej izpostavljena. Prtljažnika torej ni najbolj priporočljivo natlačiti do vrha, saj je velika verjetnost, da zaradi tega ne boste mogli zapreti vrat, pa še zvočnika verjetno ne bosta najbolj navdušena nad novimi sosedi.

Čeprav so štirivratne limuzine bolj priljubljene v južnih in vzhodnih državah, dobijo nekaj lastnikov tudi na sončni strani Alp. Niso niti razvajajoče kombijevske različice niti kombilimuzine, ki z manjšim prtljažnikom ne dohajajo potreb večjih družin. Če imamo v mislih družino, bodo s Corollo Sedan zadovoljni vsi: otroci na zadnji klopi (prostora je dovolj tudi za noge in glave odraslih) in starši (sidrišča Isofix so serijska pri vseh Corollah Sedan).

Zadovoljne bodo še zavarovalnice (testni primerek je bil oborožen s štirimi varnostnimi blazinami in dvema varnostnima zavesama), zaradi majhne porabe tudi družinski proračun itd. Preskusili smo najmočnejši turbodizel, ki s 16 ventili in neposrednim vbrizgom prek skupnega voda z elektromagnetnim ventilom v šobi za vbrizgavanje zagotavlja zdravih 93 kilovatov oziroma 126 ‘konjev’. K nizki porabi veliko pripomore tudi šeststopenjski ročni menjalnik, ki ga dobite le v kombinaciji z najmočnejšim dvolitrskim turbodizlom. Mehaniko lahko tako le pohvalimo.

Mogoče je mrzel motor malce glasen in mogoče bi si pri prehitevanju s polno naloženim avtomobilom zaželeli kakšnih 20 ‘konjev’ več, a lahko nam verjamete, da boste s to kombinacijo več kot zadovoljni. Ne boste pa najbolj zadovoljni s klimatsko napravo, saj pri samodejnem načinu ne glede na zunanjo temperaturo vedno nadležno piha iz zgornjih zračnikov (kar je zmotilo vsaj tri različne voznike v uredništvu), še manj boste zadovoljni s težko dostopnim potovalnim računalnikom (gumb na instrumentni plošči) ali samodejnim zaklepanjem, ki ne spusti sovoznika iz avtomobila. Vas bodo pa navdušili kakovost izdelave, ‘pameten’ ključ, tempomat, radio s CD-predvajalnikom (volanske komande), gretje sedežev . .

Corolla Sedan je eden tistih avtomobilov, ki je pisan na kožo družinam. Če imate raz­igrane otroke, zoprno taščo in klepetavo ženo, je z vidika voznikovega delovnega okolja v bistvu čisto vseeno, kako je avtomobil videti, važno je le, da vas ne pusti na cesti, da lahko spravite v prtljažnik polovico stvari iz stanovanja, da je varen ter da omogoča veliko kilometrov brez postanka. Skratka, da pot čim prej mine. Lahko bi rekli: manj kot mislite nanj, raje ga imate. In Toyota Corolla v tem prav blesti!

Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 21.690 €
Cena testnega modela: 23.150 €
Moč: 93kW (126 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,3 s
Največja hitrost: 200 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 93 kW (126 KM) pri 3.600/min – največji navor 300 Nm pri 2.000–2.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 V (Yokohama Advan A-460).
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,3 s – poraba goriva (ECE) 7,0/4,4/5,3 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.425 kg – dovoljena skupna masa 1.880 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.540 mm – širina 1.760 mm – višina 1.470 mm – posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: 450 l
Naše meritve
T=22 °C / p= 1.060 mbar / rel. vl.: 39 % /Stanje števca: 3.817 km)
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,4s ( 128km/h)
1000m z mesta: 31,9s ( 163km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,0/14,0s
Prožnost 80-120km/h: 10,4/16,7s
Največja hitrost: 200km/h (VI.)
poraba na testu: 6,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,0m
AM meja: 40m
Ocena
  • Toyota Corolla Sedan ni najlepši avtomobil, še manj je oblikovno revolucionaren. Je le oblikovno zadržan in sodoben primerek avtomobila, ki razvaja s kakovostjo in nizko porabo goriva. Torej - razvaja s tistim, kar postaja čedalje pomembnejše!

Hvalimo in grajamo
velik prtljažnik
zanesljivost
varnost
poraba goriva
šeststopenjski menjalnik
delovanje klimatske naprave pri samodejnem načinu
težko dostopen potovalni računalnik
slabši dostop do prtljažnika
samodejno zaklepanje