Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i Sol (7 sedežev)

19. 8. 2004 | Aljoša Mrak
Deli

Včasih se zgodi, da ti avtomobil sploh ne pade v oči, zato ne pride v ožji izbor pri nakupu. Dokler ga ne preizkusiš in ga z vsakim kilometrom bolj obožuješ. In nato kupiš!

Pri Corolli se mi je prav to zgodilo. Z vsakim prevoženim kilometrom sem jo imel raje. Razlogov je več, od uporabnosti do voznosti in kakovosti. Recimo položaj za volanom: tako dobro že dolgo nisem sedel v kakšnem limuzinskem kombiju.

Toyota Corolla Verso ne omogoča le udobnega sedenja zaradi izdatnega sedalnega dela, pač pa lahko voznikov sedež pomaknemo tako nizko, da se bodo zaradi športnejše drže (in radodarnih bočnih opor) vsi cestni dirkači počutili kot ribe v vodi. Celo mi, malce starejši in vedno bolj nagnjeni k udobju, smo po dolgem potovanju prišli iz avtomobila kot prerojeni.

Prestavna ročica je tako blizu desnice, volanski mehanizem natančen, podvozje (spredaj izboljšani McPhersonovi vzmetni nogi, zadaj dodatno okrepljena poltoga prema) pa učinkovito, tako da bo voznik kmalu pozabil, da vozi za seboj še pet družinskih članov. Da, prav ste prebrali, pet plus sovoznik in voznik!

Z najboljšo opremo Sol si lahko omislite dva motorja, in sicer 1, 8-litrskega bencinskega s spremenljivim krmiljenjem ventilov (VVT-i) in dvolitrskega turbodizelskega s tehnologijo skupnega voda (D4-D), vedno pa dobite zraven še sedem sedežev. Petsedežnik z najboljšo opremo v Sloveniji ni naprodaj, zato skupaj s klimatsko napravo hočeš-nočeš voziš naokoli še dva dodatna sedeža, ki se sicer hitro zložita v prtljažnik in sploh nič ne odžirata prostora prtljažniku.

Le-ta z osnovno velikostjo (petimi sedeži) ni med največjimi, saj ima Verso 415 litrov, medtem ko ima Renault Scénic 430 litrov, recimo Ford Focus C-Max pa 460. A edina res šibka točka bencinskega motorja je hrupnost pri višjih hitrostih, saj recimo že pri 130 km/h v peti prestavi motor rohni s štiri tisoč vrtljaji, kar sčasoma preglasi radio in prekine pogovor potnikov.

Zato toplo priporočamo dvolitrski turbodizelski motor, ki je - to vam povem iz lastnih izkušenj - zaradi navora veliko primernejši za ta avtomobil. Bencinski je tipičen predstavnik novodobnih agregatov, ko računalnik prek hidravlike uravnava zasuk odmične gredi in s tem premik ventilov: motorju nikoli ne zmanjka sape, se pa 130 KM vseeno zbudi pri višjih vrtljajih. Gospod Navor je še vedno doma pri dizlih, zato tudi maso - slabe 1, 4 tone - lažje premika po zemeljski obli, a tudi bencinski brat ne razočara!

Veste, vrhunska kakovost izdelave in pet zvezdic na preskusnih trkih Euro NCAP sta tehtnico prevesila, da se je Corolla kar naenkrat znašla med (mojimi) najljubšimi limuzinskimi kombiji! Vašimi še ne? Preizkusite jo, boste potem povedali …

Aljoša Mrak

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 21.661,66 €
Cena testnega modela: 21.978,80 €
Moč: 95kW (129 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,8 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1794 cm3 - največja moč 95 kW (129 KM) pri 6000/min - največji navor 1700 Nm pri 4200/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 V (Dunlop SP Sport 3000).
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,8 s - poraba goriva (ECE) 9,9/6,5/7,7 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1355 kg - dovoljena skupna masa 2035 kg.
Zunanje mere: dolžina 4360 mm - širina 1770 mm - višina 1660 mm - prtljažnik 63-1563 l - posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 24 °C / p = 1030 mbar / rel. vl. = 39 % / Stanje kilometrskega števca: 10821 km
Pospešek 0-100km: 11,1s
402m z mesta: 17,7s ( 128km/h)
1000m z mesta: 32,3s ( 162km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,0 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 17,9 (V.)s
Največja hitrost: 192km/h (V.)
poraba na testu: 10,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,8m
AM meja: 42m
Hvalimo in grajamo
položaj za volanom
kakovost izdelave
sedem sedežev
veliko prostora v zadnje vrsti sedežev
oprema
za sedmimi sedeži prtljažnika praktično ni
poraba goriva
hrup motorja pri 130 km/h
težko se prestavi v vzratno prestavo